Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het studeer topic!

<<

Anoniem14

Bericht 31 Dec 2013 13:35

Re: Het studeer topic!

Om je beter te laten voelen, Lampenkapje: ik heb ook nog NIKS gedaan terwijl ik heel veel moet. Tralalala. :popcorn:
<<

Anoniem185

Bericht 03 Jan 2014 01:32

Re: Het studeer topic!

Oh ik ben vandaag zo lekker opgeschoten! Heb mijn inleiding en mijn onderzoeksopzet herschreven. Nu moet ik alleen mijn literatuurstudie nog deels over doen. Heb gelukkig nog tot 17 januari, dus dat is best te doen!
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 04 Jan 2014 15:51

Re: Het studeer topic!

Ik realiseerde me van de week ook ineens dat mijn examens toch wel dicht bij komen. Ben nu maar weer n poging aan het doen om te gaan studeren.
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 11 Jan 2014 16:01

Re: Het studeer topic!

Mijn leerling periode is officieel ingegaan per 2 januari. Ik vind het echt helemaal super en interresant maar ook erg vermoeiend, haha. De combinatie van vroeg je bed uit, veel dagen achter elkaar werken met 1 vrije dag er tussen en dan ook nog eens schoolopdrachten, pfff mijn hoofd loopt over. Hopelijk went het snel :-)
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 12 Jan 2014 15:16

Re: Het studeer topic!

Ik ga mezelf nu dwingen om achter een bureau te gaan zitten met studieboeken erbij... heb over 1,5 week twee examens en heb nog echt wat voorbereiding te doen, maar geen zin...
<<

Anoniem185

Bericht 12 Jan 2014 16:30

Re: Het studeer topic!

Oh ik baal zo. We hebben als een groepsproject een handboek moeten maken en ik had het grootste gedeelte (zegmaar de takenbeschrijving van het handboek). Het was zegmaar zo verdeeld:
1. Inleiding en doel en oorsprong van het project beschrijven
2. Takenverdeling
3. Tijdsplanning
4. Financiële gedeelte
Met andere woorden alle acties en taken enzo kwamen op mij neer om te bedenken hoe dat in zijn werk ging.

Nu hebben we onze begeleider gesproken en die zei dat het 'punten en komma's' waren qua verbeteringen en dat hij ons project al vaker ingezien had enzo. Maar nu hebben we het vandaag terug gekregen en ik moet zeg maar alles opnieuw doen (een project waar al 80 uur in zit) en we moeten nog een literatuurstudie doen over wat een goede handleiding is. En dat voor dinsdag, want de deadline is dinsdag. Eigenlijk zou hij dit al hebben nagekeken begin van de kerstvakantie 'maar ik ben er niet aan toe gekomen' en nu zit ik dus met dit probleem.

Heel leuk, want mijn scriptie deadline is ook vrijdag en daar moet ik ook nog veel aan doen. Plus dat mijn studiegroep niet heel gezellig is waardoor alles op mij neer komt (want we (lees ZIJ) hebben afgesproken dat iedereen zijn eigen stuk verbetert...)...
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2014 16:35

Re: Het studeer topic!

applestar schreef:Mijn leerling periode is officieel ingegaan per 2 januari. Ik vind het echt helemaal super en interresant maar ook erg vermoeiend, haha. De combinatie van vroeg je bed uit, veel dagen achter elkaar werken met 1 vrije dag er tussen en dan ook nog eens schoolopdrachten, pfff mijn hoofd loopt over. Hopelijk went het snel :-)


Het went nooit :p
Ik ben gewoon heel erg blij als ik bijv door het weekend te werken een paar dagen door de weeks vrij ben en rustig mijn school op orde kan krijgen.

Ik ben sinds een week op de nieuwe afdeling begonnen. Vorige periode met een mooie 9 afgerond dus helemaal blij mee :). Nieuwe afdeling vind ik nog erg zwaar. Van heel zelfstandig op mijn vorige afdeling ben ik nu weer boventallig en moet je alles weer laten zien aan je begeleiders. Ik hoop snel mijn draai te kunnen vinden. Sowieso ook een hele andere patientencategorie.
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 12 Jan 2014 18:06

Re: Het studeer topic!

Atelier Madame schreef:
applestar schreef:Mijn leerling periode is officieel ingegaan per 2 januari. Ik vind het echt helemaal super en interresant maar ook erg vermoeiend, haha. De combinatie van vroeg je bed uit, veel dagen achter elkaar werken met 1 vrije dag er tussen en dan ook nog eens schoolopdrachten, pfff mijn hoofd loopt over. Hopelijk went het snel :-)


Het went nooit :p
Ik ben gewoon heel erg blij als ik bijv door het weekend te werken een paar dagen door de weeks vrij ben en rustig mijn school op orde kan krijgen.

Ik ben sinds een week op de nieuwe afdeling begonnen. Vorige periode met een mooie 9 afgerond dus helemaal blij mee :). Nieuwe afdeling vind ik nog erg zwaar. Van heel zelfstandig op mijn vorige afdeling ben ik nu weer boventallig en moet je alles weer laten zien aan je begeleiders. Ik hoop snel mijn draai te kunnen vinden. Sowieso ook een hele andere patientencategorie.


Welke afdeling zit je nu ookal weer? Ik heb van de week ook mijn eerste weekend gewerkt. Gelijk een reeks van 5 dagen,1 dag vrij en weer een reeks van 3 dagen. Gelukkig alleen nog maar dagdiensten :angel:
Heb gelukkig vandaag al veel voor school kunnen doen. Heb nog een aardig lijstje maar de dag is daar gewoon te kort voor, haha.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2014 18:10

Re: Het studeer topic!

De longgeneeskunde, en jij?
<<

Anoniem28

Bericht 12 Jan 2014 19:56

Re: Het studeer topic!

Ik wil me hier ook alvast aanmelden. Ik hoop één dezer dagen een reactie op mijn vrijstellingsverzoek te krijgen en dan kan ik me ook officieel inschrijven. Ik hoop dat ik in februari kan beginnen aan de opleiding voor leraar Nederlands 2e graad. Heb er echt heel veel zin in en ik ben blij dat mijn toekomstperspectieven dan een stuk beter worden als ik deze opleiding afgerond heb.
Laatst gewijzigd door Anoniem28 op 12 Jan 2014 20:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem14

Bericht 12 Jan 2014 19:58

Re: Het studeer topic!

Leuk Rejoy, ik studeer dat ook!
<<

Anoniem28

Bericht 12 Jan 2014 20:04

Re: Het studeer topic!

leuk gympie! waar studeer jij en hoe ver ben je?
<<

Anoniem14

Bericht 12 Jan 2014 20:34

Re: Het studeer topic!

Ik vind het erg leuk! Wel pittig soms.
Laatst gewijzigd door Anoniem14 op 15 Jan 2014 19:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem28

Bericht 12 Jan 2014 20:46

Re: Het studeer topic!

Pittig in de zin van? Ik ben al logopedist, dus ik hoop wat vrijstelling te kunnen krijgen. Ze zijn er alleen al vanaf november mee bezig, dus ik ben erg benieuwd. Ik zie wel wat op tegen de combinatie van stage en werk. Ik hoop dat het gaat lukken om die twee straks te combineren.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 13 Jan 2014 09:08

Re: Het studeer topic!

@Lampenkapje; Waar zit jij op school als ik vragen mag?

Ik moet ook nodig mijn literatuurstudie gaan doen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb zo een hekel aan die scriptie en dit is het tweede jaar dat ik een scriptie doe omdat ik een 'langstudeerder' ben. Bleghhh werkt helemaal niet motiverend.
Donderdag eerst maar een gesprek met mijn leraar.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem185

Bericht 13 Jan 2014 19:03

Re: Het studeer topic!

Oh zo grappig. De 20e hebben we de officiële deadline voor álles van project (we zijn ondertussen redelijk opgeschoten). En ik moet het logboek etc bijhouden dus nog enkele reflecties van hun ontvangen, urenverantwoordingen er in zetten van anderen (die zij op PAPIER hebben gemaakt ipv digitaal dus die ik over mag gaan typen) en beoordelingslijsten die ze ook op papier hebben gemaakt... Deadline voor bij mij inleveren staat op de 19e 's ochtends en deadline voor dat ik het af moet hebben staat op de 19e 's avonds zodat hun het de 20e nog kunnen overlezen. Lijkt een prima verdeling, als je er even niet bij nadenkt dat ik de 19e jarig ben en dus HEEL DE DAG BEZOEK HEB. Krijg ik als reactie 'ja daar kunnen wij geen rekening mee houden, school gaat voor!'.... moet ik nu iedereen af gaan bellen ofzo?


@ NerdChic ik zit op de HZ in Vlissingen
<<

Anoniem14

Bericht 13 Jan 2014 21:58

Re: Het studeer topic!

Rejoy schreef:Pittig in de zin van? Ik ben al logopedist, dus ik hoop wat vrijstelling te kunnen krijgen. Ze zijn er alleen al vanaf november mee bezig, dus ik ben erg benieuwd. Ik zie wel wat op tegen de combinatie van stage en werk. Ik hoop dat het gaat lukken om die twee straks te combineren.


Veel lezen, veel verslagen, reflecteren, etc. en dit alles foutloos natuurlijk. Spelfouten worden (logisch) niet getolereerd. Gewoon erg veel soms. Plus de Nederlandse taal is niet altijd even makkelijk. Het scheelt al dat je vrijstellingen kan krijgen!
<<

Anoniem32

Bericht 14 Jan 2014 10:08

Re: Het studeer topic!

**
Laatst gewijzigd door Anoniem32 op 15 Jan 2014 14:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 14 Jan 2014 18:03

Re: Het studeer topic!

Oh ik begin hem te knijpen. 385 respondenten moet ik gaan werven in twee maanden tijd (1 februari tot 1 april)...
Ik hoop maar dat dat lukt!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Jan 2014 18:20

Re: Het studeer topic!

Lampenkapje schreef:Oh zo grappig. De 20e hebben we de officiële deadline voor álles van project (we zijn ondertussen redelijk opgeschoten). En ik moet het logboek etc bijhouden dus nog enkele reflecties van hun ontvangen, urenverantwoordingen er in zetten van anderen (die zij op PAPIER hebben gemaakt ipv digitaal dus die ik over mag gaan typen) en beoordelingslijsten die ze ook op papier hebben gemaakt... Deadline voor bij mij inleveren staat op de 19e 's ochtends en deadline voor dat ik het af moet hebben staat op de 19e 's avonds zodat hun het de 20e nog kunnen overlezen. Lijkt een prima verdeling, als je er even niet bij nadenkt dat ik de 19e jarig ben en dus HEEL DE DAG BEZOEK HEB. Krijg ik als reactie 'ja daar kunnen wij geen rekening mee houden, school gaat voor!'.... moet ik nu iedereen af gaan bellen ofzo?
Als ik dit zo lees moet je meer op je strepen gaan staan i.p.v. je visite afbellen.

Waarom ga jij hun urenverantwoording overtypen? Laat ze dat lekker zelf doen. Het is toch een groepsproject? Je hebt ook al het grootste gedeelte van het handboek geschreven, veel bedacht voor het boek en veel feedback verbeterd wat heel handig bedacht is van de groep, maar jij lijkt het meeste werk te doen.

Wat je ook zou kunnen doen is proberen de deadline te verschuiven. Als hij (zij?) het begin van de kerstvakantie al na zou kijken, had je al die tijd gehad om het te verbeteren. Nu heeft diegene een berg feedback gegeven en hebben jullie een stuk minder tijd om alles te verbeteren. Lijkt me niet een geheel eerlijke gang van zaken.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 15 Jan 2014 08:00

Re: Het studeer topic!

Lampenkapje schreef:
@ NerdChic ik zit op de HZ in Vlissingen


Wat leuk! Ik ook. :)

Wat stom zeg dat ze zeggen dat school voor gaat en dat je daarom in de knoop komt met je verjaardag. Kan je het niet een dag eerder inleveren?
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem28

Bericht 15 Jan 2014 12:08

Re: Het studeer topic!

Ik heb bericht van de vrijstellingscommissie dat ik een aantal vrijstellingen kan krijgen en ik heb me direct ingeschreven, dus ik kan binnenkort ook weer starten.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Jan 2014 15:13

Re: Het studeer topic!

NerdChic schreef:
Lampenkapje schreef:
@ NerdChic ik zit op de HZ in Vlissingen


Wat leuk! Ik ook. :)

Wat stom zeg dat ze zeggen dat school voor gaat en dat je daarom in de knoop komt met je verjaardag. Kan je het niet een dag eerder inleveren?
Dat is toevallig!

Nja, ik heb gewoon tegen ze gezegd dat ze maar zaterdag voor 15:00 moeten inleveren bij mij zodat ik het zaterdag af kan maken, omdat ik zondag niets doe. Op zich doen ze er wel redelijk normaal over dus het komt wel goed!

@ Rejoy, wat lekker die vrijstellingen!


Edit: En mijn begeleider heeft alles goed gemaakt! Kreeg net een mail, want ik kwam niet goed uit mijn onderzoeksvraag (die moest ik nog aanpassen omdat er een 'vaag' woord in zat). Stuurt hij me gewoon dé perfecte onderzoeksvraag terug, precies wat ik wilde zeggen maar waar ik dus niet uit kwam.

:smile:
<<

Anoniem22

Bericht 17 Jan 2014 12:02

Re: Het studeer topic!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem22 op 21 Jan 2014 19:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 18 Jan 2014 19:19

Re: Het studeer topic!

Atelier Madame schreef:De longgeneeskunde, en jij?


Ik zit op de neurologie/neurochirurgie afdeling.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers