Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 12 Jan 2014 14:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hallo allemaal,

Mag ik even inbreken? Ik volg jullie al lezend op de voet en ik probeer hier en daar wat dingen mee te pikken.
Ik merk overigens wel dat het soms een nogal onbekende wereld is. Haha! Maar goed, oefening baart kunsten!

Ik heb een vraag; als ik een recept lees van een groene smoothie waar er gewerkt wordt met spinazie, kan dat dan ook diepvries spinazie zijn? Het lijkt mij dat, dat te nat is?
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 15:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Je bedoelt gewoon friemel spinazie toch? (Dus niet van die bladen die je ingevroren hebt?)

Als je het gewoon laat uitlekken, kun je daar ook met kleine lepeltje steeds wat bij gooien in je blender. Niet teveel, want dan wordt hij veel te dik of raakt je blender verstopt :P
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 15:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Als je hem te dik vindt kun je er trouwens altijd wat water bijgooien. Helemaal bij een groente smoothie, in groentes zit toch al vocht.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 12 Jan 2014 15:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja friemel spinazie, haha.

Maar.... ik kan inderdaad natuurlijk ook verse spinazie bladen invriezen! Zelf niet aan gedacht!
<<

Anoniem273

Bericht 12 Jan 2014 16:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik gebruik altijd verse spinazie in de smoothie, of verse andijvie.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 16:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ook, maar heb het ook een keer met van die losse spinazieblokjes gedaan. Hij is dan wat papperiger, maar wel gewoon te drinken.

Nouja, ik hou niet van groente smoothies, dus te drinken vond ik hem sowieso niet. Maar hij was niet viezer dan anders haha.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 16:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb gisteren een nieuwe blender besteld. Goede recensies en maar €22,- . Hij heeft ook een glazen pot zeg maar. Hoe noem je dat haha. Ik wilde hem perse van glas. Mijn oude van de HEMA was van plastic en die was ingescheurd en uiteindelijk viel hij uit elkaar toen er een hele smoothie in zat. Heel vies :(

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 12 Jan 2014 16:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er lekker uit, Azi!

Happinaz, klets gezellig mee hoor! Volgens mij kan je inderdaad het beste verse spinazie gebruiken. Diepvries spinazie is toch nog bewerkt. Ik weet niet of het ooit verhit is geweest? Want dan is er ook nitraat vrij gekomen (of nitriet, hoe zat dat ook al weer?). Dat heb je in ieder geval niet met rauwe verse spinazie, daarom mag je dat wel vaker dan 2 keer per week eten.

Intoxicated, ja zo'n glazen kan is echt een must. Ook voor hete vloeistoffen is dat handiger.

Hier staat al 1,5 uur een pastasaus te pruttelen, lekker! Over een uurtje ga ik ook nog even hardlopen. Ik had een griepje, voel me nog steeds niet helemaal top, maar ik wil toch perse gaan lopen vandaag. Lekker weertje voor!
<<

Anoniem186

Bericht 12 Jan 2014 16:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vanmiddag trouwens een triple cheeseburger van de mac op. SLECHT!! Maar wel lekker om een keer geproefd te hebben.
<<

Anoniem186

Bericht 12 Jan 2014 16:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hebben jullie trouwens al eens zelf kokosmelk gemaakt? Ik kwam daar laatst een filmpje over tegen en dat wil ik eens proberen. Er ligt nog bijna 3 kg geraspte kokos in de kast. Ik heb het zoveel gegeten dat ik het tegenwoordig niet meer zo vaak eet.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 12 Jan 2014 17:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik wil ook proberen mee te schrijven. Heb zelf wel veel aan de recepten die geplaatst worden, de groentekerrie gaat op het lijstje voor volgende week. We proberen vaker een dagje geen vlees of vis te eten maar vaak komen we dan iedere keer weer op dezelfde recepten uit.

Ons lijstje voor deze week:

Zo:
Gisteren voor de verjaardag van mijn vriend een kleine Indische rijsttafel gemaakt waar we nog veel van over hebben, dus vandaag eten we restjes babi kecap, kabeljauw in gembersaus, frikadel goreng, gado-gado en wat tomaten-komkommer salade met limoensap, koriander en munt.
Ma:
Volkoren spaghetti met gerookte zalm, spinazie en een beetje haver-kookroom.
Di:
Snijboontjes, aardappelpuree en Indisch gekruide runder gehaktballetjes (ik had veel te veel gehakt gekruid voor de frikadel goreng, dus een deel ingevroren).
Wo:
Speltpannenkoeken. Voor mij met appel en en rozijnen, voor dochter met appelstroop en voor mijn vriend met ontbijtspek.
Do:
Een curry. Kabeljauwfilet met spinazie, prei, wortel, rode currypasta en kokosmelk. Daarbij basmatirijst.
Vr:
Soto ajam. Kippenbouillon getrokken van een hele kip met wat bouillon, gember, koriander, citroengras, knoflook, ui, laos, kurkuma, aardappel, prei, taugé en ei.


Ik ontbijt de laatste tijd meestal met warme havermout met rijstemelk, appel, wat noten, chiazaadjes en wat kaneel. Als ik de tijd heb wil ik wel eens een eitje bakken of banaan/ei pannenkoekjes. Speltcruesli vind ik ook erg lekker, dat bestel ik af en toe, vind het wat prijzig om iedere dag te eten.
Tussendoor veel fruit en wat noten. Een paar keer per week maak ik een smoothie met fruit (heb altijd wat zakjes gesneden fruit in de vriezer liggen) en wat kokosmelk of wat restjes groente die op moeten.
Lunch met speltbrood met b.v. Tahin en komkommer, soep (maak vaak een grote pan zodat ik wat bakjes in kan vriezen), of een salade met b.v. tonijn, appel en een dressing van wat olijfolie en kruiden.
<<

Anoniem152

Bericht 12 Jan 2014 18:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik gebruik ook altijd verse spinazie voor mijn smoothie.

Hier zitten de zoete aardappels in de oven. Met snijboontjes en een tilapiafilet een lekker maal, volgens mij.
<<

Anoniem81

Bericht 12 Jan 2014 23:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jules schreef:Ik las een leuke manier om boter te vervangen in recepten! 10 gram chaizaad, 90 ml water en dat 10 minuten laten weken. Dan dat geheel (wordt gelei-achtig) gebruiken. Dit is voldoende om 100 gram boter te vervangen!

Dat ga ik eens proberen, nooit gehoord dat dat kon. Dank u!
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 14:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Stofzuiger, is je speltbrood al gelukt? :-)
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 14:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lekker voor het ontbijt, binnenkort eens uitproberen.
http://www.volrecepten.nl/click/index/1 ... logspot.nl
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 13 Jan 2014 14:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Lekker voor het ontbijt, binnenkort eens uitproberen.
http://www.volrecepten.nl/click/index/1 ... logspot.nl


Zoiets heb ik laatste ook gemaakt. Zitten in mijn vriezer en neem ze af en toe als tussendoortje :). Wel maken in een siliconen muffinvorm, want de papieren vormpjes krijg je heel moeilijk los en dat is echt zonde.
<<

Anoniem81

Bericht 13 Jan 2014 14:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Stofzuiger, is je speltbrood al gelukt? :-)

Ik wil het er niet over hebben :12: :cry:
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 14:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Stofzuiger schreef:
Jans schreef:Stofzuiger, is je speltbrood al gelukt? :-)

Ik wil het er niet over hebben :12: :cry:

:hulde:
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 14:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jules schreef:
Jans schreef:Lekker voor het ontbijt, binnenkort eens uitproberen.
http://www.volrecepten.nl/click/index/1 ... logspot.nl


Zoiets heb ik laatste ook gemaakt. Zitten in mijn vriezer en neem ze af en toe als tussendoortje :). Wel maken in een siliconen muffinvorm, want de papieren vormpjes krijg je heel moeilijk los en dat is echt zonde.


Ik vind m'n siliconenvorm echt een uitkomst! Nog meer gepruts met papiertjes of zo'n bakplaat.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 15:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mochi, ik had laatst een smoothie gemaakt met kokosmelk, maar ik vond dat echt heel vies! Ik vind dingen niet gauw vies, maar dit kreeg ik echt niet weg. Terwijl ik kokosmelk door m'n avondeten (soep, curry enz) wel heel lekker vind.

Ik ben ook echt een havermoutpap liefhebster. Het enige lastige vind ik dat het zolang duurt voordat het klaar is. 15 minuten koken en dan nog 10 minuten nawellen.
Toen ik nog werkte maakte ik het vaak al 's avonds klaar, dan hoefde ik het 's ochtends alleen nog kort op te warmen.
<<

Anoniem29

Bericht 13 Jan 2014 17:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ieehh ik ook Jans. Mijn vriend vond het wel lekker, maar ik doe het echt nooit meer. Zo viezige smaak. Bah.

Ik heb nu nog een pak kokoswater staan. Die gebruik ik wel in mijn smoothies. Ook wel lekker als ik geen fruit met yoghurt wil combineren. Dan gooi ik gewoon wat fruit in de blender met een scheut kokoswater.


Hier gaat het goed! Hou mezelf helemaal aan mijn schema en schuif binnen het schema zelf nog wel wat. Zo durfde ik vanmorgen die boekweitpap niet aan haha. Heb gisteren alleen iets te enthousiast yoga gedaan en nu een spiertje in mijn nek welke niet helemaal lekker zit. Maar goed, kom ik wel weer overheen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 13 Jan 2014 18:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb het me al heel vaak voorgenomen, maar vanaf nu wil ik hier ook mee gaan schrijven. Moet echt gezonder gaan eten en voor mijn vriend is het goed als ie daardoor een beetje af gaat vallen.
Ik zoek iedere keer excuses, maar daar moet het maar eens mee afgelopen zijn!

Bedenken jullie veel recepten zelf trouwens? En waar doen jullie voornamelijk je boodschappen? Is veel gewoon te vinden in de supermarkt?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem81

Bericht 13 Jan 2014 19:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Meneer de Uil, hier haal ik ook regelmatig recepten en ideeën vandaan:

http://boostyourhealth.nl/
<<

Anoniem187

Bericht 13 Jan 2014 19:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik kom jullie hulp weer eens vragen..
Ik wil vakee met saladea gaan lunchen op mijn werk, jullie nog suggesties wat ik er in kan gooien?
Warm maken kan daar niet, dus het moet echt koud te eten zijn.

Morgen eet ik salade met sla (nog geen idee welke), komkommer, paprika, rode ui, pijnboompitjes, gegrilde courgette (die grill ik vanavond) en gemarineerde garnalen.
Maar meer inspiratie dan dit heb ik ook niet. Ja kip ipv garnalen.
<<

Anoniem29

Bericht 13 Jan 2014 19:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zalm of tonijn?

Ik ben niet zo van de salades, maar dat is het eerste wat in mij opkomt :)
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers