Bericht 12 Jan 2014 09:55

Re: Hoe is dat...eerste nacht met je kindje?

Bij Jason: hij is om 21.07 uur geboren, maar omdat hij beademd moest worden is hij binnen 30seconden meegenomen naar kinderarts. Zag hem een uur later een minuutje toen hij in de couveuse lag en naar de couveuse afdeling ging. Daarna werd ikgehecht, gewassen enzo en uiteindelijk zag ik hem pas om 1 uur weer. Even bij hem geweest, toen werd ik naar de kraam gebracht en is mijn man naar huis gestuurd rond 2.30 uur, want het was zo druk dat er geen plek was een bed voor hem bij te zetten. Dus ik lag daar heel verdrietig want net bevallen, man weg, baby niet bij me. Vrouw naast me had haar baby wel bij zich en dat kindje huilde veel. Normaal leggen ze moeders zonder baby niet bij vrouwen waar de baby wel bij ligt, maar omdat de hele afdeling vol lag ging het niet anders. Verpleging was wel super lief en kwam vaak vragen hoe het ging, belden de afdeling waar Jason lag wanneer ik maar wilde om te vragen hoe het ging, kwamen vaak een praatje met me maken en vragen of ik wat te drinken wilde.

Eerste nacht thuis met Jason was uiteindelijk toen hij 9 dagen was. Dat liep lekker, hij sliep en we moesten hem wekken voor zijn nachtvoedingen van 2 en 6 uur. Ik was wel heel erg bang hem niet te horen ook al lag hij naast me in zijn wiegje. Maar al met al goed geslapen.

Hayley is om 15.16 uur geboren. Heeft eerst heerlijk een uur bij mij gelegen voor ze onderzocht werd. We moesten een navhtje blijven ivm mijn bloeddruk. Kregen de kraamsuite, dus mijn man mocht ook blijven. Ik heb de hele navht naar haar gekeken en met haar genuffeld. Hayley sliep lekker, werd af en toe wakker en dronk haar flesjes netjes. Het was een heerlijke nacht!