Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 08 Jan 2014 10:26

Re: Het hardlooptopic

Ik heb maandag avond weer een fijne interval training gehad. Ging best redelijk ondanks dat ik de afgelopen weken wat uit mijn loop ritme was. Vanmiddag weer even lekker voor mezelf lopen. Mijn streven is ook de 10 km in juni dit jaar.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem38

Bericht 08 Jan 2014 10:35

Re: Het hardlooptopic

Ik heb gisteren voor het eerst getraind bij een vereniging. Moest wel weer wennen aan het intervallen, want dat heb ik tijden niet meer gedaan. En beter plannen met eten, want dat hield me nu tegen om echt hard te gaan.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 08 Jan 2014 10:42

Re: Het hardlooptopic

Vond je het leuk Jip? Ik heb iedere maandag avond training bij een loopgroep, hebben we ook altijd interval training. Heel leuk en gezellig vind ik dat altijd. Ben nog steeds zo blij dat ik me vorig jaar bij een club heb aangesloten anders had Ik het nooit volgehouden.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem38

Bericht 08 Jan 2014 11:05

Re: Het hardlooptopic

Het was niet helemaal voor het eerst. 10 jaar geleden liep ik altijd bij een club. Maar ik loop toch liever alleen. Voor het intervallen is het wel goed, ik kan me dan optrekken aan anderen die net iets sneller zijn. Dus alleen daar doe ik het voor. Tijdstechnisch is het superonhandig allemaal.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Jan 2014 13:11

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig Pandora.

Lekker snirp.

Jip dat lijkt mij ook wel een voordeel, ik heb dat ook als ik achter iemand kan rennen dan ren ik makkelijker en kan ik sneller.

Ik ga vanavond ook weer, wil een interval gaan doen en dan het weekend weer een langer rondje.
Moet echt nog verder gaan opbouwen. De 2 feb komt snel in de buurt.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Jan 2014 18:47

Re: Het hardlooptopic

Ben weer terug van rondje 5km. Heb heerlijk gerend, weer onder de 30min, had bijna mijn 29.10 verbeterd maar mijn laatste km verk***t, baalde flink haha maar was op en moest een heuveltje op rennen en een weg oversteken dus dat zorgde voor een tijd over de 6min :(
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2014 19:42

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig allemaal!

Ik ga morgen weer. Eigenlijk was vrijdag de bedoeling, maar dan moet ik naar de osteopaat, dus daarna gaat het hem niet worden.

Ik hoop overigens heel hard dat het volgende week niet gaat sneeuwen! Dat brengt roet ik m'n loopschema.

Zo'n vereniging lijkt me ook wel wat. Dat heb je hier in de buurt ook. Als m'n conditie wat beter is dan ga ik me daar ook inschrijven. Nu nog niet, ik schaam me veel te weg voor m'n belabberde conditie, haha.

Ik twijfel over de 5 of de 10 km met de ladiesrun. M'n man vindt dat ik op safe moet spelen en voor de 5 moet gaan. Maar de 10 lijkt me zo stoer om te doen. Een echte prestatie.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 08 Jan 2014 21:34

Re: Het hardlooptopic

Ik heb ook eindelijk mijn eerste rondje in het nieuwe jaar gelopen. Ik had de eerste kilometer last van mijn knie in het begin echt pijnlijk, maar na 1,5 km was het zo goed als weg. Omdat ik niet wou forceren het rondje wat ingekort en 6 km gedaan, toch had ik nog niet echt een voldaan gevoel dus ben thuis nog 45 minuten op de hometrainer gegaan. Daarbij geen centje pijn maar nu zit ik op de bank en wordt mijn knie weer pijnlijk. Waarschijnlijk dus dom geweest om door te rennen. Nu maar even afwachten hoe het verloopt.

Pandora wil je ook meedoen aan LoopLeeuwarden de 10 km.? De 8 van drachten is ook altijd erg leuk om te lopen!
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 08 Jan 2014 21:35

Re: Het hardlooptopic

Bah sneeuw! Daar zit ik ook totaal niet op te wachten, kou en donker maakt niet uit maar een pak sneeuw; nee brr!
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 08 Jan 2014 21:39

Re: Het hardlooptopic

Jans schreef:
Ik twijfel over de 5 of de 10 km met de ladiesrun. M'n man vindt dat ik op safe moet spelen en voor de 5 moet gaan. Maar de 10 lijkt me zo stoer om te doen. Een echte prestatie.


Hoelang heb je nog om te trainen? Ik zou zelf eerst de 5 doen, kun je daarna rustig uitbouwen richting de 10 km en weet je zeker dat je doel realistisch is.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Jan 2014 09:23

Re: Het hardlooptopic

Audrey schreef:Ik heb ook eindelijk mijn eerste rondje in het nieuwe jaar gelopen. Ik had de eerste kilometer last van mijn knie in het begin echt pijnlijk, maar na 1,5 km was het zo goed als weg. Omdat ik niet wou forceren het rondje wat ingekort en 6 km gedaan, toch had ik nog niet echt een voldaan gevoel dus ben thuis nog 45 minuten op de hometrainer gegaan. Daarbij geen centje pijn maar nu zit ik op de bank en wordt mijn knie weer pijnlijk. Waarschijnlijk dus dom geweest om door te rennen. Nu maar even afwachten hoe het verloopt.

Pandora wil je ook meedoen aan LoopLeeuwarden de 10 km.? De 8 van drachten is ook altijd erg leuk om te lopen!


Ja, ik ben wel van plan om weer mee te doen aan loop Leeuwarden maar weet niet of ik dan de 10 km al red. Wanneer is de 8 van Drachten? Die lijkt me ook wel leuk en is qua afstand iets haalbaarder denk Ik.
In september is de Burgum run hoop dat ik daar de 10 kan doen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

No. 3

Bericht 09 Jan 2014 12:55

Re: Het hardlooptopic

Jongens, volgens mij heb ik een blessure, maar ik weet het niet zeker. Ik ren tegenwoordig rond de 5 km, drie keer per week, rond de 7 km/pu. Sinds anderhalve week heb ik na het rennen pijn in m'n onderbenen. Zowel op m'n scheenbeen, in m'n kuit als rond m'n enkel voel ik een soort groeipijn. Die duurt zeker t/m de volgende dag. De dag erna is het dan weer mijn loopdag en dan voel ik niet zoveel, maar als ik dan weer ga rennen heb ik weer pijn. Soms zak ik gewoon zelfs door m'n been/enkel.

Wat kan dit zijn? Herkennen jullie dit?
<<

Anoniem38

Bericht 09 Jan 2014 14:30

Re: Het hardlooptopic

Het klinkt als shin splints! Dat kan ontstaan door overbelasting, verkeerd schoeisel of overgewicht. Genezen door rust nemen eventueel fysio en dan heeeeeeeeeeel langzaam weer opbouwen en evnetueel compressiekousen gebruiken.
<<

No. 3

Bericht 09 Jan 2014 15:43

Re: Het hardlooptopic

Hm, als ik google, lijkt het daar inderdaad wel op. Verkeerd schoeisel kan het niet zijn, want ik heb sinds drie maanden nieuwe schoenen. Overbelasting kan ik me wel voorstellen. Ik heb het hardlopen langzaam opgebouwd, maar ben in één week van drie kilometer aan één stuk naar vijf kilometer mét heuvels gegaan. Een week nadat ik dat ben gaan doen, is het begonnen.

Jip, je bent geen arts, maar hoe lang zou je me aanraden rust te nemen? Ik zit zelf te denken om nu drie keer per week een half uur te wandelen en na een week rust & wandelen weer bv. twee kilometer hardlopen te proberen.

Ik baal er wel een beetje van, want ik moet flink afvallen in een paar maanden tijd, en hardlopen is een van m'n trucjes.
<<

Anoniem23

Bericht 09 Jan 2014 15:50

Re: Het hardlooptopic

Ik zou eigenlijk proberen echt helemaal iets anders te doen dan iets wat te maken heeft met je kuiten en schenen belasten. Dus kun je niet voor the time being thuis krachttraining doen? Dus sit ups, squats, lunges etc? Goed voor je spierontwikkeling (en dus verbranding) en dan geef je je schenen even helemaal rust.
<<

Anoniem23

Bericht 09 Jan 2014 15:51

Re: Het hardlooptopic

Of als je perse cardio wilt doen: fietsen?
<<

Anoniem38

Bericht 09 Jan 2014 16:02

Re: Het hardlooptopic

No. 3 schreef:ben in één week van drie kilometer aan één stuk naar vijf kilometer mét heuvels gegaan. Een week nadat ik dat ben gaan doen, is het begonnen.

Jip, je bent geen arts, maar hoe lang zou je me aanraden rust te nemen? Ik zit zelf te denken om nu drie keer per week een half uur te wandelen en na een week rust & wandelen weer bv. twee kilometer hardlopen te proberen.



Nee, maar ik ben wel f.ysio ;-)
Het klinkt als overbelasting.. :-(

Als wandelen pijnvrij gaat, dan kun je dat gerust doen. Hardlopen is een schokbelasting, en dat vinden je schenen nu niet zo fijn. Als wandelen niet pijnvrij gaat, niet doen. Je kunt cardio proberen, maar sommige mensen krijgen daar ook last van.

Goed je kuiten rekken, je voeten op een handdoek zetten en met je tenen de handdoek naar je toe krabbelen en met ijs koelen wil ook nog weleens helpen
<<

No. 3

Bericht 09 Jan 2014 17:10

Re: Het hardlooptopic

Jip, dat wist ik niet joh. Wauw, gewoon onze eigen fysiotherapeut in tha house.

Wandelen gaat pijnvrij ja. Ik voel wel wat, vooral als ik een trap afloop kan ik niet mijn hele gewicht erop gooien. Ik ga je tips opvolgen, en die van Harrison ook. Want ik wil wel in beweging blijven, anders kan ik straks weer van voren af aan beginnen. Koelen is een goed plan!

En als ik dan geen pijn meer voel, kan ik dan weer gewoon beginnen, denk je?
<<

Anoniem38

Bericht 09 Jan 2014 17:17

Re: Het hardlooptopic

Ik zou niet gewoon beginnen, maar weer met minuten en binnen de veilige zone. Bijvoorbeeld 5x1 minuut. Als dat onvrij gaat steeds een beetje meer opbouwen.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 12 Jan 2014 00:44

Re: Het hardlooptopic

Pandora schreef:
Audrey schreef:Ik heb ook eindelijk mijn eerste rondje in het nieuwe jaar gelopen. Ik had de eerste kilometer last van mijn knie in het begin echt pijnlijk, maar na 1,5 km was het zo goed als weg. Omdat ik niet wou forceren het rondje wat ingekort en 6 km gedaan, toch had ik nog niet echt een voldaan gevoel dus ben thuis nog 45 minuten op de hometrainer gegaan. Daarbij geen centje pijn maar nu zit ik op de bank en wordt mijn knie weer pijnlijk. Waarschijnlijk dus dom geweest om door te rennen. Nu maar even afwachten hoe het verloopt.

Pandora wil je ook meedoen aan LoopLeeuwarden de 10 km.? De 8 van drachten is ook altijd erg leuk om te lopen!


Ja, ik ben wel van plan om weer mee te doen aan loop Leeuwarden maar weet niet of ik dan de 10 km al red. Wanneer is de 8 van Drachten? Die lijkt me ook wel leuk en is qua afstand iets haalbaarder denk Ik.
In september is de Burgum run hoop dat ik daar de 10 kan doen.


15 juni is de 8 van drachten. Nog nooit van de Burgum run gehoord, zal ik ook eens naar kijken.




Vandaag weer heerlijk gelopen en geen pijn daarbij! Wel in de stromende regen, maar dat mocht de pret niet drukken.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Jan 2014 10:44

Re: Het hardlooptopic

Wat goed, Audrey! Ik heb net les 8 gelopen, lekker in het zonnetje. Het is wel koud!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Jan 2014 11:40

Re: Het hardlooptopic

Lekker gelopen, Suus en Audrey!

Het is vandaag echt heerlijk loopweer!
Ik heb net 8km gelopen in 47:05.
Het was wel wat frisjes, maar zo met het zonnetje erbij echt super omstandigheden.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 12 Jan 2014 13:37

Re: Het hardlooptopic

Ik moet de wijntjes van gisteravond er weer aflopen dus ik loop zo naar mijn zus (verjaardagsfeestje nichtje) toe. Ik heb even op afstandmeten.nl gekeken en het is ruim 7 kilometer. Is al weer even geleden dat ik "zo ver" heb gelopen dus ben benieuwd hoe het gaat. Heb me wel voorgenomen om het heel rustig aan te gaan doen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem38

Bericht 12 Jan 2014 13:49

Re: Het hardlooptopic

Ik loop straks naar het zwembad, dat is 13km. Hoop ik :-)
<<

Anoniem186

Bericht 12 Jan 2014 16:03

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig allemaal!!

Ik zou met les 4 van Evy beginnen, maar ik heb donderdag les 3 niet opgeslagen, m'n telefoon was leeg. Niet zo handig, ik baalde er flink van. Dus les 3 moet opnieuw.
Aan de andere kant wel beter, ik ben grieperig en ik wil perse wel lopen vandaag, dus m'n conditie zal nu wel helemaal belabberd zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers