Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Anoniem205

Bericht 16 Dec 2013 17:42

Re: Fotografie Topic

Leuk Bisq!
En Zero, chill :)

Hier de camera opgehaald. Moest 160 euro aftikken voor reparatie en schoonmaken. Maar ja, beter dat dan een kapotte camera...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Dec 2013 17:58

Re: Fotografie Topic

Ik zou ook nog wel een makkelijk meeneembaar achtergrondsysteem willen, lijkt me heel fijn.

Heb vier fotoshoots gehad in drie dagen dus nu flink aan het werk in Photoshop. Woensdag staat er nog eentje gepland en ik ga er vanavond nog eentje inplannen. Dus nog veel te doen de komende dagen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Dec 2013 18:20

Re: Fotografie Topic

Bisq, nu ben ik eigenlijk wel benieuwd welke je besteld hebt.
Zero, mooi kerstcadeau voor jezelf.
Susan, jij bent druk bezig zeg! Leuke opdrachten?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 16 Dec 2013 22:03

Re: Fotografie Topic

Was het maar voor mezelf :') het is voor de zaak helaas, en hard nodig ook. Maar ik ga er zeker plezier van hebben, daar niet van ^_^ ik weet nu precies hoe dat ding werkt.
Binnenkort mag ik lenzen promoten, daar kijk ik echt naar uit! :D
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Dec 2013 15:13

Re: Fotografie Topic

Gebruiken jullie voor het bewerken in bv Photoshop ook gekochte/gedownloade actions? Of doen jullie elke filter met de hand?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 17 Dec 2013 19:10

Re: Fotografie Topic

Soms gekocht/gedownloade versies, soms maken we er een na. Want je mag lang niet alles zomaar voor publicatie/bedrijf/verkoop gebruiken. Er staat soms heel duidelijk bij dat iets voor eigen gebruik is, maar als we dat dan echt leuk vinden maken we het na.

Maar dat kwam een enkele keer voor. Vaak zijn ze rechtenvrij of kopen we ze.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 29 Dec 2013 13:50

Re: Fotografie Topic

Ik heb afgelopen kerst lekker met mijn camera kunnen spelen. Echter was het licht binnen niet goed, dus heb ik veel geflitst. Dat vind ik alleen minder mooi en ook irritant voor degene waar ik foto's van maak (onder andere een baby).
Iemand goede tips? Ik lees al via het plafond flitsen, maar dan moet ik eerst een externe flitser hebben.

Ook viel mij op dat ik geen goed belichte foto kon maken zonder flits, terwijl dit van de zelfde setting wel lukte met een iphone. Iemand een idee hoe dat kan?
<<

Anoniem119

Bericht 29 Dec 2013 14:00

Re: Fotografie Topic

Heb je wat voorbeeld foto's jorja? Dat kan helpen met tips geven. En ik neem even aan dat je een spiegelreflex hebt? In dat geval is t niet gek dat ie anders foto's maakt dan je iPhone camera bij weinig licht. Een spiegelreflex heeft dan gewoon meer licht nodig, dus je moet of je sluiter langer open zetten, of je diafragma meer open zetten of je iso verhogen. Of een combi van die drie. Met als resultaat dat je vrij snel bewogen foto's krijgt want uit de hand valt met een lange sluitertijd amper meer te schieten, en een simpele basis lens met pakweg diafragma van f/5.6 haal je het licht niet naar binnen. Waar stond je iso op?
Zelfs mijn camera met hogere iso dan 1000 en f/2.8 had er met kerst moeite mee omdat m'n moeder zo van kaarslicht houdt. Ik heb ook beetje geflitst maar met name gewoon donkere foto's gemaakt, past wel bij de kerst sfeer. In het gewone foto topic in algemeen staan een paar foto's. (Zit op mobiel dus kan hier nu niet plaatsen).
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 29 Dec 2013 14:41

Re: Fotografie Topic

Bedankt voor je antwoord. Inderdaad een spiegelreflex, maar die heeft dus gewoon meer licht nodig? Irritant als je even snel een foto wilt maken en met de instellingen bezig bent en dat er dan iemand met een iphone tussendoor komt die het wel kan:S
Ik had mijn ISO op 800, maar ook op 1600 geprobeerd (hoogste stand). Alleen was ik bang dat ze daar erg korrelig mee worden en al mijn foto's mislukt zijn. Dus toch maar op 800 gezet en geflitst. Aantal ook wel zonder flits gedaan, maar zelfs met f/5.6 en 1/60 nog niet echt genoeg licht, zonder bewogen foto's te maken.
Kan geen voorbeeldfoto's plaatsen, want het is voornamelijk mijn nichtje.

Ben inmiddels lekker in photoshop aan het klooien (had op JPG+RAW geschoten) en merk wel dat ik met de RAW foto's nog veel kan verbeteren!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 29 Dec 2013 14:54

Re: Fotografie Topic

Heb even snel de pagina's doorgebladerd, en wat een mooie foto's! Ik heb net een nieuwe spiegelreflexcamera, waar ik om mee moet leren gaan en kan nog veel van jullie leren!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 09 Jan 2014 16:05

Re: Fotografie Topic

Ik ga ook binnenkort een achtergrondsetje kopen en ik wil een nieuwe lens, maar ik ben er nog niet uit welke ik nou wil hebben.

Ik was net de Playmobil aan het opruimen van de kids, maar werd niet opruimen maar een beetje klooien met mijn plastic fantastic 50 mm lensje.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 09 Jan 2014 18:20

Re: Fotografie Topic

Linnie schreef:Heb even snel de pagina's doorgebladerd, en wat een mooie foto's! Ik heb net een nieuwe spiegelreflexcamera, waar ik om mee moet leren gaan en kan nog veel van jullie leren!


Ik zou als ik jou was een keer een startersdag volgen van het merk van je camera. Bedrijven die apparatuur aan professionals leveren organiseren dat soort dagen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Itsmemaris

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:33

Bericht 10 Jan 2014 09:47

Re: Fotografie Topic

Leuke scherpte diepte Weetjewel!

Heb je al enig idee wat voor achtergrond setje je op het oog hebt?
Ben me er momenteel zelf ook in aan het verdiepen, maar word er nog niet echt wijs uit.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Jan 2014 10:08

Re: Fotografie Topic

Wordt playmobiel gelijk leuker :cheering:
<<

Anoniem91

Bericht 10 Jan 2014 11:11

Re: Fotografie Topic

Nee, ik ben er nog niet uit. Ik denk dat ik volgende week maar eens naar Cameraland in Alkmaar ga.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 10 Jan 2014 11:54

Re: Fotografie Topic

Middleme schreef:
Linnie schreef:Heb even snel de pagina's doorgebladerd, en wat een mooie foto's! Ik heb net een nieuwe spiegelreflexcamera, waar ik om mee moet leren gaan en kan nog veel van jullie leren!


Ik zou als ik jou was een keer een startersdag volgen van het merk van je camera. Bedrijven die apparatuur aan professionals leveren organiseren dat soort dagen.


Thnx voor de tip!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jan 2014 12:08

Re: Fotografie Topic

Net weer twee kinderen gefotografeerd voor de cursus. Er zitten zulke mooie foto's bij, ik ben helemaal tevreden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jan 2014 12:20

Re: Fotografie Topic

Nog een vraagje, ik ben aan het sparen voor een 50mm lens f/1.4, er is een versie met en zonder autofocus. Nu ben ik mezelf steeds meer aan het aanwennen om handmatig scherp te stellen omdat ik dat gewoon veel prettiger vind werken, zouden jullie dan toch doorsparen voor de (duurdere) variant met autofocus, gewoon omdat het fijn is dat die optie er is?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem91

Bericht 10 Jan 2014 12:33

Re: Fotografie Topic

Ik zou wel voor AF gaan, in sommige gevallen heb je de tijd amper om handmatig scherp te stellen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Jan 2014 12:38

Re: Fotografie Topic

Dat is waar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 11 Jan 2014 20:56

Re: Fotografie Topic

Ik zou ook voor AF gaan susan, zeker met kids is het gewoonweg niet altijd mogelijk om snel en vlug scherp te stellen (die kids kunnen soms zo snel en bewegeijk zijn ;-)). Fijn om te horen dat het goed gaat in de fotografie. Heb je ondertussen (of ben je ermee bezig) met een website facebookpagina? Ik ben namelijk reuze benieuwd naar je werk!

Yeah... ik zit nu voor het eerst op mijn nieuwe PC te werken. Wow wat een verschil, ben helemaal happy met mijn 27 " scherm en mijn vette snelle PC. Dat zal mijn worksflow vast heel erg gaan versnellen. Nu nog even wachten op mijn nieuwe wacom en dan kan ik helemaal los gaan. Alleen nog een nieuwe kalibreer set, maar ik weet echt niet welke ik moet kiezen. Jullie tips en suggesties?

Marin, wat ik me afvroeg, hoe is het met jouw 365 dagen project afgelopen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Jan 2014 15:41

Re: Fotografie Topic

Nee, ik heb nog geen site, ik ben nog bezig met bewerken en dan wil ik alle pakketjes tegelijk maken (cd-rom met foto's + afdruk) en verspreiden onder de ouders, pas als ze de foto's hebben gezien vraag ik om toestemming om de foto's op de site te plaatsen (al hebben sommige ouders wel al laten weten daar in principe geen probleem mee te hebben). Al wil ik eigenlijk wel al beginnen met de site, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke naam ik nou kies.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 13 Jan 2014 16:40

Re: Fotografie Topic

Toffe foto's Weetjewel!


Ik zit in een winterdip, er komt niets uit mijn vingers en ik ben ook even compleet de plezier er van kwijt. Van mijn kant dus geen nieuws.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 16:52

Re: Fotografie Topic

munk schreef:Marin, wat ik me afvroeg, hoe is het met jouw 365 dagen project afgelopen?


Daar was ik in maart al mee gestopt vorig jaar ;)

Ik ging me echt super rot voelen als ik een dag geen foto had gemaakt, en ik schaamde me als ik maar een suffe foto had gemaakt. Was dus niet echt een positieve vibe. De mensen met wie ik het project deed, vonden het prima om gewoon 'een' foto te maken, geen fotografisch goede foto. Ik schaamde me dan als ik dat deed, bang dat iedereen me maar stom vond, dus ik wilde echt goede foto's maken, maar dat kán gewoon niet elke dag, zeker niet als je wereldje maar klein is. Dus toen maar gestopt.

Wat wel heel leuk is, is dat intussen op mijn werk er allemaal foto's van mijn hand in lijstjes hangen en ik er heel veel complimenten over krijg! Het is een hele serie zwart wit foto's geworden van m'n collega's aan het werk, allemaal spontaan, niets gestaged. Hele mooie serie. Kan ze hier niet laten zien, maar ben er wel trots op.

Nog drie weekjes en dan op naar Myanmar voor foto's! Ultimate vrije tijds fotografie moment natuurlijk. Ik twijfel of ik nog een CF kaart zal kopen (heb er reeds vier, 3x16GB en 1x4GB meer als backup), die ik altijd gebruik voor bruiloften en privé, maar ik kan daar écht niets bij kopen, dus misschien toch nog een 16GB er bij? Kan nooit kwaad toch? Ze zijn alleen zo duur.

Vanaf volgende week gaan we alles op de vakantie richten en de foto spullen door lopen. Als het goed is hebben we alles wel, maar alles lekker klaar leggen, uitstallen op tafel, opladen, uitzoeken, tas proef-pakken, etc etc. Leuk!!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Jan 2014 19:19

Re: Fotografie Topic

Hoeveel foto's passen er ongeveer totaal op die kaartjes die je nu hebt? Als dat nou overeenkomt met wat je schat te gaan maken, dan heb je genoeg, anders zou ik er eentje bij kopen ja. Beter eentje mee en niet gebruiken dan niet mee en balen. :)

Gister bij de Mediamarkt even staan kijken bij camera's.. Bijna een Olympus systeem gekocht haha. Van de zomer voordat we weggaan eens kijken naar een mooie aanbieding, ik zou wel een slr mee willen op reis! (een 100D ofzo)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers