Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet ziekmelden in ruil voor vrije dagen - goed/niet goed?

<<

Anoniem80

Bericht 07 Jan 2014 22:37

Re: Niet ziekmelden in ruil voor vrije dagen - goed/niet goe

Inderdaad Susan.

Marin, bij ons hebben ze hetzelfde systeem, maar daarbij ook nog 2 wachtdagen. Als je je binnen 4 weken na je eerste ziekmelding weer ziek meldt worden er niet nogmaals wachtdagen gerekend trouwens bij ons.

En wat ik ervan vind? Het idee achter het beloningssysteem is op zich goed, alleen denk ik dat het in de praktijk niet echt werkt.
<<

Anoniem 146

Bericht 08 Jan 2014 12:42

Re: Niet ziekmelden in ruil voor vrije dagen - goed/niet goe

Hier ook een beloningssysteem.

Een jaar niet ziek = bonus van €200 geloof ik.

Ziek zijn kost én je bonus én een vrije dag.

Hierdoor komen collega's ziek naar het werk toe. En eerlijk, ik deed dat ook wel eens.

Ik ben geen voorstander.
<<

Anoniem29

Bericht 08 Jan 2014 18:30

Re: Niet ziekmelden in ruil voor vrije dagen - goed/niet goe

Wat ik dan weer vervelend vindt is dat als er iemand ziek is en er aan mij gevraagd wordt of ik extra kan werken (en stel ik zeg op 1 moment ja) en zeg nee op overige uren, dat ze dan gaan zeuren. Aah 1 uurtje extra.. Of soms moet ik om 12 uur beginnen en dan vragen ze of ik i.v.m. ziekte om 8 uur wil beginnen. Ja dikke doei, ik wil dat af en toe wel eens doen, maar soms is om de week zo. En dan hoor je gewoon dat ze gefrustreerd zijn omdat ik niet kom werken.

Dan denk ik altijd.. ben lekker gefrustreerd naar degene die zich ziek heeft gemeld. Ik heb toevallig plannen (en al heb ik ze niet dan mag ik nog gewoon nee zeggen zonder dat gezeur).

Haha, tot zover! Mijn frustratiepunt.
<<

Anoniem29

Bericht 08 Jan 2014 18:32

Re: Niet ziekmelden in ruil voor vrije dagen - goed/niet goe

Okee, ik bagatelliseer misschien te hard.. Maar zelf meld ik mezelf nooit ziek (ik ga werken met hoofdpijn, buikpijn, buikkrampen, diarree, verkouden, snotneus, niesaanvallen.) Allemaal heel vervelend hoor maar ik het wel het idee dat om mij heen mensen zich al ziek melden bij de eerste beste scheet.

Daarom denk ik dat de regel tot op bepaalde hoogte wel nut heeft.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jan 2014 18:40

Re: Niet ziekmelden in ruil voor vrije dagen - goed/niet goe

Ik heb dat beeld ook van collega's, als ze denken dat ze moeten niezen melden ze zich al ziek. Maarrr ik werk graag extra dus ik vind die extra uren altijd wel fijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Jan 2014 21:16

Re: Niet ziekmelden in ruil voor vrije dagen - goed/niet goe

Mm lastig, ergens vind ik het goed maar dat komt omdat ik zelf al 15 jaar niet meer ziek ben geweest en dus nog nooit me ziek heb gemeld op het werk. Nu komt dit denk ik deels doordat ik een goede weerstand heb omdat ik gezond eet met echt veel groente en fruit en genoeg slaap. Daarentegen heb ik een collega die een flink aantal kilo's te zwaar is en veel troep eet en zich regelmatig ziekmeld, dus ik ben wel een beetje biased. Ik denk dat een persoon zelf veel invloed uit kan oefenen op zijn weerstand en daar ben je dus ook wel zelf verantwoordelijk voor. Er zijn mensen die met ieder hoofdpijntje of verkoudheidje thuisblijven en dat vind ik echt bloedirritant, asperine erin, even doorbijten en savonds vroeg naar bed denk ik dan.

Maargoed aan sommige dingen kunnen je echt niks doen en een goede griep krijgt iedereen wel een keer dus dan is het balen maar goed, het is niet dat je dan iets inlevert, je krijgt alleen dat extraatje niet.
Smile, it's free!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers