Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem97

Bericht 09 Jan 2014 15:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat is het ook, niks is pittiger dan een huilende baby.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Jan 2014 15:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oeh die regeldagen zijn inderdaad heel pittig! Hier was mijn man nog thuis tijdens de eerste regeldagen. Ik zat toen met F. en mijn man zorgde voor de rest in huis. Ik zou ook niet weten hoe ik het in mijn eentje zou moeten doen. Toch in de draagdoek blijven proberen?

Edit: Ik lees net dat het in de doek krijsen is.... Pffff lastig! Kun je vanavond als je man thuis is niet wat doen en nu de boel de boel laten?
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Jan 2014 16:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb dr even weg kunnen leggen! Nu gauw wat ramen gelapt (leven de window vac). Wasje aangezet en de vaatwasser in en uitgepakt. Alleen nog ff was vouwen..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Jan 2014 16:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn!! Dat heb je mooi snel gedaan ;)

Exo: Wat een lieve foto!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jan 2014 17:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het borstvoeden gaat in principe echt prima! De kraamverzorgster noemt L iam en mij natuurtalenten en ik ben ook tevreden met hoe rustig ik ben in ht aanleggen en laten drinken.

Nu ben ik toch superemotioneel en onzeker. L iam kwam rond 16u en heeft niet langer dan 7 minuten aan de borst 1 gelegen. Hij was erg slaperig en heeft last van z'n darmpjes, kreeg een spontane poepluier. Man heeft hem verschoond en vervolgens zijn we met borst 2 verder gegaan. Hij heeft vervolgens ongeveer 7 minuten gedronken en kreeg toen de hik. Ik heb hem even op mijn borst genomen, laten boeren en pink laten sabbelen. Hierna was hij nog zo aan het smakken dat ik heb nogmaals aan borst 2 heb aan gelegd. Hij heeft vervolgens nog zeker een kwartier gedronken toen ik het welletjes vond. Ik heb het vaccuum verbroken en met hem gekroeld. Aangezien hij wel zo goed als sliep, vind ik het raar dat hij nog steeds smakgeluiden (Zonder eigen vuisten of zoekbewegingen). Is dat normaal?

We hebben een ontzettend gebroken nacht gehad doordat L iam ontroostbaar was. Soms hapt hij niet aan en schudt hij een soort van 'nee'. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik ben nu best wel lang met voedingen bezig (voor effectief weinig echt drinktijd), dat maakt me niet uit en zal ook gewenning zijn maar dat wordt toch wel iets beter?

Pfff ik weet echt niet wat ik ermee aan moet en zoek eigenlijk steeds naar bevestiging. Ik ben zo ontzettend onzeker! Zijn luiers zijn trouwens prima!
L2014 & H2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2014 17:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zo lang hij goede luiera heeft lijkt me er niks aan de hand, het zal vanzelf sneller en makkelijker gaan.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Jan 2014 17:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Het borstvoeden gaat in principe echt prima! De kraamverzorgster noemt L iam en mij natuurtalenten en ik ben ook tevreden met hoe rustig ik ben in ht aanleggen en laten drinken.

Nu ben ik toch superemotioneel en onzeker. L iam kwam rond 16u en heeft niet langer dan 7 minuten aan de borst 1 gelegen. Hij was erg slaperig en heeft last van z'n darmpjes, kreeg een spontane poepluier. Man heeft hem verschoond en vervolgens zijn we met borst 2 verder gegaan. Hij heeft vervolgens ongeveer 7 minuten gedronken en kreeg toen de hik. Ik heb hem even op mijn borst genomen, laten boeren en pink laten sabbelen. Hierna was hij nog zo aan het smakken dat ik heb nogmaals aan borst 2 heb aan gelegd. Hij heeft vervolgens nog zeker een kwartier gedronken toen ik het welletjes vond. Ik heb het vaccuum verbroken en met hem gekroeld. Aangezien hij wel zo goed als sliep, vind ik het raar dat hij nog steeds smakgeluiden (Zonder eigen vuisten of zoekbewegingen). Is dat normaal?

We hebben een ontzettend gebroken nacht gehad doordat L iam ontroostbaar was. Soms hapt hij niet aan en schudt hij een soort van 'nee'. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik ben nu best wel lang met voedingen bezig (voor effectief weinig echt drinktijd), dat maakt me niet uit en zal ook gewenning zijn maar dat wordt toch wel iets beter?

Pfff ik weet echt niet wat ik ermee aan moet en zoek eigenlijk steeds naar bevestiging. Ik ben zo ontzettend onzeker! Zijn luiers zijn trouwens prima!


Je doet het goed hoor! In het begin is het nog zo ingewikkeld voor die kleintjes. Maar ik zat toevallig vandaag naast Carool de hele dag en die plopte R. zo aan de borst, had niet eens in de gaten dat hij weer aan het drinken was. Dat geklooi hoort er in het begin wel een beetje bij. En uiteindelijk hebben ze de smaak (meestal) te pakken en dan houd je je borst voor z'n neus en doet ie gewoon 'hap'. Lucas heeft dat nee schudden 's nachts ook gehad toen hij net aan de borst ging. Dan was hij te hongerig en te moe om het te snappen. Kan het zijn dat je hem niet bij de eerste hongersignalen aan hebt gelegd? De lactatiekundige hier die duwde Lucas trouwens gewoon volledig in mijn borst en hield hem super stevig vast totdat hij hapte, ik was zelf eigenlijk een beetje te voorzichtig nog.
In het begin drinken ze trouwens ook veel langer, ik was er soms wel een uur mee bezig, een andere vriendin ook. Maar dat gaat rap beter hoor (bij mij niet, maar dat lag aan zijn vroeggeboorte, maar om me heen heb ik dat gezien), dan happen ze niet alleen beter aan maar gaan ze ook effectiever drinken en daardoor drinken ze korter. Het kan ook dat hij ook troost zoekt aan de borst. Het idee van 'tijd' moet je denk ik los laten en hem gewoon lekker aan je borst houden zo lang hij daar zin in heeft, zo regelt hij ook je productie!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jan 2014 17:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nee, de hongersignalen hebben we wel. Soms slaapt hij alleen zo lang dat ik echt even moet triggeren door bv de luier te gaan verschonen. Hij komt niet altijd zelf.
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Jan 2014 18:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Nee, de hongersignalen hebben we wel. Soms slaapt hij alleen zo lang dat ik echt even moet triggeren door bv de luier te gaan verschonen. Hij komt niet altijd zelf.


En die keren dat hij zo nee lag te schudden en niet wilde aanhappen waren dat de keren dat je hem ervoor wakker had gemaakt? Misschien had hij gewoon echt nog geen behoefte aan voeding. Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je het iets langer op zijn beloop laat. Alleen niet te lang want die kleintjes moeten natuurlijk niet te lang tussen hun voedingen hebben zitten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jan 2014 18:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Weet ik niet meer eigenlijk. We laten er nu max. 3 a 3,5 uur tussen zitten.

Edit. Nu ook, we zijn om 16u begonnen en zou ik dus rond 19u weer moeten. Maar ik was pas 17.15 echt klaar en moeten nu nog eten...
L2014 & H2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Jan 2014 18:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Weet ik niet meer eigenlijk. We laten er nu max. 3 a 3,5 uur tussen zitten.

Edit. Nu ook, we zijn om 16u begonnen en zou ik dus rond 19u weer moeten. Maar ik was pas 17.15 echt klaar en moeten nu nog eten...


Dit heb ik ook. Vermoeiend, maar het hoort erbij. Echt, je doet het goed. Het is nu vooral investeren.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Jan 2014 18:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier was ik in het begin ook ruim een uur bezig met een voeding. En dan kwam ze soms om de 2 of 2,5 uur. Dat was echt slopend.
Nu is ze met een half uur tot max 45 min. klaar en gaat het een stuk makkelijker.
Je doet het dus idd goed en het hoort erbij in het begin!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 11 Jan 2014 18:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Alle begin is lastig mzcharlotte! Borstvoeding moet je ook gewoon een beetje leren en jullie L. ook. Nu ben je nog heel erg bezig met zoeken, wat is een fijne houding, ligt ie nou wel of niet goed aangelegd, is ie nou wel of niet aan het drinken en L. moet ook gewoon wat sterker worden zodat hij wat effectiever gaat drinken en ook door krijgen dat als je heel erg honger hebt, je deze honger kunt stillen aan de borst. Waar je nu 1.5 uur bezig bent, zul je merken dat je over een paar weken nog maar een kwartier of half uur bezig bent en over een paar maanden nog maar een paar minuten. Hij laat in ieder geval zien dat ie de basis onder de knie heeft, hij krijgt melk binnen, want hij heeft voldoende luiers. Als hij na het drinken nog aan het smakken is, kan het zijn dat hij ook gewoon zuigbehoefte heeft. Dit mag gestild worden aan de borst (wel even opletten dat ie goed aan de borst ligt ivm kloofjes), maar je zou ook een speentje kunnen geven of hem laten sabbelen op je pink. Volgens mij gaat het hartstikke goed!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2014 19:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zat net in de trein, R was aan het drinken en sliep. Er kwam een jongen (jaar of 22) van Starbucks langs. Hij keek gewoon alsof ik R een fles gaf, hij keek niet weg of gek ofzo. Ik wilde koffie en hij vroeg of ik melk wilde of dat de baby nog wel wat voor mij over liet. Hij bood ook aan om later terug te komen omdat de trein best schommelde.
Hij kwam een tijdje later weer langs en vroeg of de koffie had gesmaakt en of de baby ook lekker had gedronken.

Ik was echt verbaasd! Hij deed echt alsof het de normaalste zaak van de wereld is (is het natuurlijk eigenlijk ook). Echt leuk!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 19:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Leuk is dat, carool! Buitenlandse jongen of niet?
Ik vind het vaak opvallend dat buitenlandse mannen veel relaxter over borstvoeding doen dan Hollanders.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2014 19:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nee, volkomen Nederlands. Ik had wel sjans met een Surinaamse man, maar die had vast niet door dat ik aan het voeden was :D
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2014 19:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

MzCharlotte, dat 'nee-schudden' doet N. ook wel eens. Ze heeft haar mond dan open en begint te krijsen. Ze is dan te ongeduldig en krijgt de tepel niet goed te pakken. Vaak heb ik dan stuwing en staat het strak. Is het bij jou ook niet zo dat het wat strak staat of dat de tepel wat ingetrokken zit?

Als hij meerdere keren per dag een plasluier en in elk geval een keer een poepluier heeft, dan krijgt hij vast voldoende binnen. De eerste dagen heeft een baby ook niet zoveel nodig en misschien schiet bij jou direct wel heel veel melk toe, zodat hij al snel genoeg heeft.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 11 Jan 2014 19:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

MzCharlotte, ik had dat ook met N. ze maakte hier ook van die schudbewegingen en ik was vaak echt wel 45 min tot 60 min. bezig met een voeding en dan kon ik 2 uur later alweer. Op een gegeven moment word het echt makkelijker hoor. Het is nu nog best vermoeiend voor zulke kleintjes.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 19:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Carool schreef:Nee, volkomen Nederlands. Ik had wel sjans met een Surinaamse man, maar die had vast niet door dat ik aan het voeden was :D


:lol:
<<

Anoniem28

Bericht 11 Jan 2014 19:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Carool, leuk is dat hè, onverwachte positieve reacties.
Zo heb ik eens gehad dat ik de jongste aan het voeden was toen ze al ongeveer een jaar was en een vriend van mijn man heel geinteresseerd begon te vragen of ik nog steeds bv gaf, haha.
<<

Anoniem18

Bericht 11 Jan 2014 19:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Komt Starbucks langs in de trein tegenwoordig???!!

Maar wel leuk Caroow!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Jan 2014 19:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat leuk Carool!! En je kon deze keer dus wel zitten?
Carool lieve mensen heeft vandaag staand in de trein gevoed...ik vind het best een prestatie om in een wiebelende trein met 9,5 kg op je arm te voeden!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Jan 2014 20:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik was in het ziekenhuis Mirthe aan het voeden, vroeg de co arts of ik bv gaf haha. Ik zat met een groot kussen op mijn schoot rn mijn shirt omhoog.. Gelukkig moest ze zelf ook lachen daarna.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jan 2014 20:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hij heeft er zin in vandaag. Hij bleef zo wakker na 18.45 dus heb hem maar weer aangelegd om 20.20 de borst aangeboden, waar hij nu nog aan hangt. Het ziet ernaar uit dat hij zo in slaap valt zonder de ander te doen. Dan maar met de andere borst beginnen?

Wanneer verschonen jullie eigenlijk? Voor, na, tijdens?
L2014 & H2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2014 20:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pompoen schreef:Wat leuk Carool!! En je kon deze keer dus wel zitten?
Carool lieve mensen heeft vandaag staand in de trein gevoed...ik vind het best een prestatie om in een wiebelende trein met 9,5 kg op je arm te voeden!


Ja voeden 2.0! Maar gelukkig op de terugweg wel een plekje op een klapstoeltje :)
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom