Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2014 13:49

Re: najaar 2013 mama's!

Stitch, wat een knapperd! :heart: Erg vervelend van die reflux en de bijwerking van de medicijnen :(

Suus, fijn dat het werken goed gaat en dat E. het goed doet bij haar oppas.

Dolphinne, wat een prachtige foto's. Wat heeft ze een mooi gaaf gezichtje zeg! Geen krasje of vlekje te zien :) Wat fijn dat de nachten ook zo lekker gaan :yes: En het flesdrinken gaat dus ook voorspoedig :thumbup: Hier ook gister een 80 ml fles gegeven en daarna nog de borst. Onze meiden gaan wel een beetje gelijk op qua lengte, gewicht en verdere ontwikkeling, zo te horen. Leuk!

Nillis, wat een heerlijk ventje! :heart:

Aardbei, aaahhw, dat is inderdaad zielig als ze zoveel huilt en vooral als het van die echt verdrietige geluidjes zijn... :( Maar wat een mooi meisje zeg, met die volle bos haar :heart:

All, een meeting lijkt mij ook leuk! Dan moeten we even uitpuzzelen wat de meest centrale plek is.
Nina heeft van de week per ongeluk een keer 10 uren achtereen geslapen. Ik schrok wakker van gebrabbel door de babyfoon en voelde me heel schuldig. Maar gelukkig lag ze er tevreden bij en gaf ze de indruk nog helemaal niet uit bed te willen. Wel heb ik haar direct maar de vitamines gegeven om wat snelle suikers toe te dienen. Daarna had ik me voorgenomen de wekker te gaan zetten, zodat er nooit meer dan 8 uren tussen kunnen zitten. Maarrr.... vanochtend overkwam het me weer, want mijn man was vergeten zijn wekker te zetten voor zijn schaatstraining en zodoende schrokken we rond 9 uur pas wakker en zaten er wéér 10 uren tussen. Oeps. Gelukkig haalt ze haar voedingen overdag wel weer in, maar het zit me niet helemaal lekker aangezien ze nog maar zo'n klein hummeltje is..
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 11 Jan 2014 13:58

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne: Oh wat een dotje zeg! En die foto van ze samen, echt heel erg lief. Kan me voorstellen dat je je erg rijk voelt. Is afgelopen nacht weer zo goed gegaan?

Suus: Wat fijn dat het zo goed gaat met E. bij de (oppas) opa's en oma's. Dan laat je haar nu vast met een gerust hart achter elke keer. Geniet van je vrije dagen!

Stitch: Vervelend dat M. last heeft van reflux, zal niet leuk zijn voor dat kereltje (en jullie uiteraard!). Hij heeft wel een heerlijk koppie zeg, maar die zie ik wel vaker voorbij komen op FB :wink: Ik hoop voor jullie dat de nachten vanaf nu weer wat beter gaan. Fijn dat het op het kdv en bij je schoonmoeder goed gaat. We gaan vanmiddag om 4 uur op kraamvisite, dus ik moet nog even geduld hebben :)

Exo: Ik heb gisteren het consultatiebureau gebeld over die 10 uren want mijn meisje heeft dat dus ook al drie nachten gedaan en vond het doodeng. Schrok ook elke keer wakker. Van dalende suikers enz schijnt al best weer achterhaald te zijn en als ze overdag genoeg drinkt maakt het helemaal niets uit dat ze zoveel slaapt. Alleen als ze nog heel ligt zijn (onder de 3 kilo) dan mag het niet zei ze.

All: Lijkt me trouwens ook leuk om een keer te meeten, maar weet niet waar iedereen vandaan moet komen? Ik weet dat Stitch en ik in ieder geval best dicht bij elkaar wonen, maar van de rest heb ik geen flauw idee. Volgens mij woont exo best wel boven in NL toch? en Filoria in het midden?

Hier hebben we echt drie supernachten gehad! Ze liet 10 uur tussen de voedingen. De eerste twee nachten van 20.30 tot 06.30 en de derde nacht van 22.00 tot 08.00. Alleen afgelopen nacht ben ik de halve nacht op geweest, geen idee wat er was maar ze was heel erg onrustig. Hopelijk gaat ze vanavond weer lekker verder op de vorige nachten :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2014 14:22

Re: najaar 2013 mama's!

Dat is een geruststellend antwoord, Aardbei. Ik vind dat de meningen overal zó verdeeld over zijn. Ik heb me voorgenomen dicht bij mijn eigen gevoel te blijven. Dat heeft het meestal wel aardig goed.
Ik woon bovenin Overijssel. Suus woont nog meer naar het noorden. Waar wonen jij en Stitch in de buurt?
<<

Anoniem272

Bericht 11 Jan 2014 15:15

Re: najaar 2013 mama's!

Jup Aardbei, ik woon in het midden van het land. Jullie zijn eventueel welkom bij mij thuis hoor! Lijkt me leuk om iedereen eens te zien. Ik heb trouwens de laatste tijd weinig gereageerd, maar wel veel meegelezen. Jeetje Aardbei wat een bevalling en een nasleep voor jou... Heb heel veel respect voor Nillis en jou dat jullie fulltime kolven zo lang hebben volgehouden. Ik vind de combi van live voeden en kolven + oefenen met de fles al zwaar. I. drinkt helaas nog niet meer dan 10cc uit de fles (en dat gieten we er dan een beetje in, ze 'hapt' niet). En dinsdag moet ik weer werken...
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 11 Jan 2014 15:26

Re: najaar 2013 mama's!

Hoi meiden,

Hier ook een teken van mij.
Wij hebben hier ook niet echt kunnen genieten van l. Ziekenhuisopname, tich keer bij kinderarts verschillende voeding en medicijnen gehad. Ik durf het niet goed te zeggen maar de laatste week gaat het goed hij slaapt overdag en is suoer vrolijk. Hij heeft koemelkallergie en verborgen reflux.
Doordat her met l niet goed ging, ben ik helaas nog lichamelijk een wrak.
Ik ga proberen om op jullie van de week te reageren.

Liefs
Afbeelding
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 11 Jan 2014 15:27

Re: najaar 2013 mama's!

:thumbup: Filoria, wat voor fles heb je? Wij hebben de avent natural, hele fijne fles. M snapte niet hoe hij uit de fles moest drinken, we doen hem nu een beetje schuin naar boven wijzend in zijn mond, dus dat de bovenkant een beetje tegen zijn gehemelte komt. Dat schijnt het zuigreflex te stimuleren. Verder geven we ook wel iets tegendruk, omdat ie anders de speen met zijn tong weer uit zijn mond duwt. Vaak heeft m het hier binnen een paar minuten meestal wel weer door.

Leuk dat er wel animo is voor een meeting! :thumbup: ik woon in z.wijndrecht, vlakbij rotterdam. Ik vind het niet erg om een stukje te moeten rijden voor een meeting hoor. Evt kan er ook nog wel iemand met me meerijden mocht dat voor iemand handig zijn!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 11 Jan 2014 15:29

Re: najaar 2013 mama's!

Kwebbeltje, wat naar dat het zo slecht ging. Hopelijk blijft het nu de goede kant opgaan, en herstel jij ook snel weer een beetje. Knuffel voor jullie!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Anoniem272

Bericht 11 Jan 2014 15:37

Re: najaar 2013 mama's!

Bedankt voor de tips Stitch! Wij hebben eerst Difrax geprobeerd (die pakte ze prima toen ze 6-10 weken oud was, maar nu niet meer). Nu hebben we de Medela Calma, die lijkt denk ik op die Natural. Brede speen, toch? O en Kwebbeltje: wat naar zeg! Ook meteen én reflux én KMA! Had je oudste dat ook? Tuurlijk heeft zoiets zijn weerslag op jouw gesteldheid. Heel veel sterkte, hopelijk zijn er mensen om je heen die je een beetje kunnen helpen!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Jan 2014 16:12

Re: najaar 2013 mama's!

Ik woon in twente, helemaal in het oosten dus.
En Nillis woont ook hier in de buurt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jan 2014 16:26

Re: najaar 2013 mama's!

@ Stitch: E. drinkt per voeding ongeveer 150 ml, gisteren had ik de hele dag gewerkt en heeft ze drie flessen leeggedronken. Om 7 uur (voor mijn werk) en om half 6 (na mijn werk) dronk ze aan de borst. Het scheelt dat ze twee dagen gewoon thuis blijft, er is altijd nog melk in de vriezer mocht het echt nodig zijn. Ook bij mijn schoonouders staan inmiddels twee flesjes melk in de vriezer.
Wat vervelend van de verborgen reflux en het gedoe met de medicijnen. Hopelijk gaat het slapen nu weer beter. Fijn dat het op het kdv en bij je schoonmoeder goed ging. Hoeveel werk jij?
Leuke foto's van je mannetje! En vier maanden alweer, dat gaat inderdaad snel. Daar moeten wij nog twee weken op wachten :)

@ Exo: ik schrok de eerste keer dat E. zo lang sliep ook. Maar ik zie nu ook dat ze gewoon helder is 's ochtends en lekker gaat drinken. Ook groeit ze goed, dus het lijkt mij geen probleem. Ik geniet nu lekker van die goede nachten. En overdag haalt ze de voedingen wel in. Vooral de laatste voeding 's avonds drinkt ze lekker veel.

@ Aardbei: fijn dat de nachten zo goed gaan. En af en toe een mindere nacht lijkt me ook normaal, heel af en toe wil E. 's nachts ook nog even drinken. Vind ik ook wel gezellig, dan laat ik haar daarna lekker naast me liggen :)

@ Filoria: lastig dat uit de fles drinken nog niet zo goed lukt. Maar je hebt kans dat het wel lukt als het echt moet. E. wilde eerst ook niet uit de fles drinken, pas als ze echt honger heeft. Maar het gaat haar steeds makkelijker af. Ze drinkt alleen vaker bij mij dan dat ze een fles wil overdag bij de oppas. Wij hebben ook de medela calma.

@ Kwebbeltje: jeetje, het zit jullie niet mee. Hopelijk gaat het nu dan eindelijk echt beter en kunnen jullie nu gaan genieten :hug:

@ All: meeten met de baby's lijkt me erg leuk! Ik woon inderdaad noordelijk, in Groningen om precies te zijn. Ergens in het midden is dan inderdaad het meest praktisch (al zijn jullie hier ook van harte welkom). Waar woon jij Filoria?

Wij zijn net even met ons drieen de stad in geweest, erg gezellig! E. zat lekker bij haar papa op de buik. Straks gaan we lekker uit eten. Mijn moeder en haar man zijn 28 jaar getrouwd. E. blijft lekker thuis, haar amdere opa en oma (mijn vader en zijn vrouw) komen oppassen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 11 Jan 2014 17:47

Re: najaar 2013 mama's!

@Suus, L rolde van buik naar rug al met 5 weken. Erg vlot. Kennelijk vond hij op zijn buik liggen vreselijk. Fijn dat het werken zo goed ging. L wilde eerst ook heel niet uit de fles drinken, maar gaat nu als een speer.

@Nillis, hoe is je eerste werkdag gegaan? En wat een lekkere blije foto's.

@aardbei, hoe was het bij de vrienden? Leuk om het verschil te zien? Raar idee dan dat je eigen kindje alweer zo groot is vergeleken bij zo'n ukkie. En gaat het nu goed met hen? En wat lekker zeg die nachten zo! Hopelijk pakt ze het weer zo op.

@dolphinne, hoe gaat het nu met de krampjes? En lukt het goed met het flesje? Heerlijk ook even beide kids samen weer. En wat een leuke foto's van jullie meisje.

@stitch, leuk weer wat te horen! L kon met 21 weken rollen van rug naar buik. De andere kant op deed hij al met 5 weken. Mijn evenwichtsstoornis is er helaas nog altijd. Heel vervelend. Ik ben ook deels ziek gemeld op mijn werk. En de twee dagen dat ik werk, waren best pittig afgelopen week. moet er echt op letten rustig aan te doen en niet te hard van stapel te lopen. Hopelijk gaat het met de tijd nog weer beter. Eerst komende donderdag naar het UWV op gesprek. Controle of het wel zwangerschap gerelateerd is. Zo niet, dan moet mijn baas mij daar beter melden en ziek melden bij de gewone ziekengeldverzekering.
Fijn dat het werken goed ging, maar wat een gepuzzel verder met jullie ventje. Hopelijk gaat het nu dan beter, maar klinkt als een pittige tijd. En leuke foto's! blij ventje!

@Exo, wat klinkt jullie N als een heerlijk tevreden dametje zeg.

@Filoria, oei dat klinkt nog even spannend met de fles zo. Onze L zat er ook ontzettend mee te klooien, maar de afgelopen week, toen het voor het echie was (niet meer oefenen terwijl ik boven verstopt zat) ging het wel hartstikke goed. Kennelijk heeft hij door wanneer ik in de buurt was. We hebben gewoon een philips avent fles. Wellicht gaat jullie dametjes het ook dan ineens wel doen.

@kwebbeltje, oei dat klinkt niet prettig. Arme ventje! En KMA en reflux. Hopelijk blijft het zo doorgaan en wordt het beter! :hug: Sterkte!

@All, meeten lijkt me ook leuk (ook spannend). Ik woon ook in het midden van het land, in Z.eewolde. (flevoland).

L is morgen gewoon alweer 5 maanden oud! Hij drinkt inmiddels hartstikke goed uit de fles. Bij opa en oma gaat het super. Daar was hij donderdag toen ik ging werken. Ik denk dat hij nu ook rond de 150ml drinkt per keer. Nu kunnen we langzaamaan eens gaan proberen of hij ook ingevroren melk gaat drinken. Ik kolf me nu suf om maar vers te hebben.
Afgelopen nacht ook echt een geweldige nacht gehad. hij sliep bijna 12 uur aan een stuk. Denk dat opa en oma hem behoorlijk uitputten. Maar was zalig om zelf ook zo lang te kunnen slapen. Nu alleen nog van 21 - 9 van maken ipv 00 - 12....

Nog even een paar plaatjes van ons ventje:
Afbeelding

Afbeelding
augustus 2013
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2014 19:28

Re: najaar 2013 mama's!

WOW! Instant verliefdheid! :shock: :heart: :heart: :heart:
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 11 Jan 2014 19:47

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria, ik zat nog even na te denken over jouw dametje en de fles. Heb je het idee dat ze het niet snapt hoe ze uit de fles moet drinken, of dat ze het niet wil. Tip die we op mijn werk nog wel eens geven als een kindje niet uit de fles wil drinken, is om een door jou gedragen t-shirt (of iets anders wat naar jou ruikt) om de fles heen te wikkelen. Dan heeft ze toch nog een beetje jouw geur, en dat wil soms ook nog wel eens helpen. Verder hebben ze vaak ook in de gaten dat mama in de buurt is, dus zelf even weggaan zou ook nog een optie zijn. Dus niet alleen in een andere ruimte gaan zitten, maar echt het huis uit, aangezien ze heel snel doorhebben dat je toch wel in de buurt ben. Helaas hier ook geen gouden tip, maar je zou het kunnen proberen ;) verder veel oefenen, en gewoon blijven proberen.

Pomodori, wat een lekker ding! Die ogen! :heart: ik hoop stiekem ook nog altijd dat M mijn bruine/groene ogen krijgt, maar ben bang dat ze gewoon blauw blijven hier. Als ik een meisje had gehad, had ik dr uitgehuwelijkt aan jouw L :wink: misschien als M nog een zusje krijgt :^^:
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 11 Jan 2014 19:48

Re: najaar 2013 mama's!

Exo, bedankt voor het compliment, die knapheid heeft ie niet van zijn ouders hoor! :razz:
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Catgirl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:14

Bericht 11 Jan 2014 20:59

Re: najaar 2013 mama's!

@jet, hoe vevalt het om weer te werken? Wat een leuke meiden heb je! En dat speldje, zo schattig!

@dolphinne, wbt krampjes, je kan in principe alles eten wat je tijdens je zwangerschap ook gegeten hebt. Dat heeft ze natuurlijk al binne gehad en zou daar geen last van moeten krijgen. Wat een mooi meiske. Ze lijkt wel op dr broer of niet?

@exo, het is inderdaad cliche maar het gaat gewoon echt hard! Leuk he als ze gaan lachen. Maar alles is eigenlijk leuk als ze iets nieuws doen. Een heerlijk slaapkopje heb je! Vooral de nachten door slapen is ook fijn voorjezelf. V. sliep hier ook al snel door maar heb me daar nooit drukover gemaakt. Ze geeft zelf aan wanneer ze wil drinken, eerder weigert ze gewoon. Dus ik heb me daar toen masr bij neer gelegd. Vond het niet erg dat ze toen doorsliep ;) hoe vaak drinkt ze overdag?

@nillis. Lastig he als je gevoel en verstand wat anders zeggen. Maar je hebt 3 maanden bv kunne geven, respect hoor met dat kolven. Daar mag je trots op zijn! Gaat het goed op het kdv met m? Hoe was je werkdag gegaan? Wat een mooi mannetje heb je!

@pomodori. Wat goed dat hij de fles drinkt. Toch weer een fijn gevoel he. Wat knap van het omrollen! Ik dacht dat mn eerste dochter al vroeg was met 3 maanden, maar die van jouw is echt vroeg! Hoe zijn de inentingengegaan? Wij moeten de 22e weer voord e 3e reeks. Jij hebt ook al zo'n knapperd!

@aardbei. Wat een heftige bevalling. Gelukkig gaat het nu beter. Wat een prachtig meisje! Dat haar, echt mooi.
Waar woon jij dan?

@suus. Wat doe je nog meer om e. te vermaken? V. vindt de mobile erg leuk, maar verder niet zo veel. Zolang ze maar op schoot mag zitten, maar dat kan natuurlijk niet ;) hier ook een dametje met hele verhalen. Echt zo leuk. Tussendoor ook steeds bellenblazen. Fijn dat je werkdag goed ging. Werk je altijd maar halve dagen dat je maar 1x kolft?

@stitch. Wat vervelend van zijn reflux. Denk je de oplossing te hebben krijg je eenander probleem. Nu geef je weer zantac? Tot wanneer zou je dat meoten geven dan? Zit m. eigenlijk bij jou op het kdv? Ik zag je foto al voorbij komen , maar wat een leuk mannejte is het toch!

@filoria. V. drinkt bij mij ook slecht of niet uit het flesje maar op het kdv drinkt ze prima. Dus als het moet zal i. ook wel gaan drinken.


@all. Afgelopen week is v. gaan wennen op het kdv. Ik was bang dat ze niet wilde drinken, maar het gign echt goed. Ze drinkt prima en huilt gelukkig niet veel. Haar zus staat constant naast haar om tegen iedereen te vertellen dat het haar v. is. Zo schattig. Echt heel beschermend. Ik heb nog 2 weken vrij en ook dan moet ik er weer aan geloven. Ik heb er nog geen zin in, maar als je eenmaal bezig bent is het zo weer normaal.
V. spuugt nu ook veel minder. Nog een week terug spuugde ze elke dag minimaal een keer een hele voeding uit enn u niet meer! Wel vreemd zo ineens, maar ik ben er stiekem wel blij mee. Ze kan nu ook sneller voedingen achter elkaar drinken. Wel fijn want dan kan ze rond 19.30 naar bed. Eerst was dat 21.30. Ze begint ook steeds meer babbels te krijgen. Hele verhalen en geluiden. Ook de tv vind ze reuze interessant.
Hoe vaak drinken jullie kndjes? V. Zit nu op 5 /6 voedingen. Maar sinds gister drinkt ze de eerste voeding niet zo veel. Best vreemd omdat ze toch een hele nacht niks gedronken heeft. Je zou denken dat ze dan juist honger heeft. Maar dan ligt ze eerst rustig te kletsen en wachten tot ik dr uit bed haal.
Een meeting lijkt me leuk! Ligt er alleen een beetje aan waar. Ik kom zelf uit de randstad.
Afbeelding

Afbeelding
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 11 Jan 2014 21:00

Re: najaar 2013 mama's!

*** breekt in***

Wow stitch... wat groeit jullie M toch hard, wat is hij alweer veranderd in een paar weken tijd!!!

Pomodori: wat een kijkers!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jan 2014 21:49

Re: najaar 2013 mama's!

@ Pomodori: wat een prachtig ventje! En wat rolde hij snel van buik naar rug. E. is nu 15 weken en ligt nog wel lekker geloof ik :wink: En 5 maanden alweer!

@ Catgirl: E. vindt best veel dingen leuk eigenlijk. De mobile boven de box vindt ze nog steeds geweldig. We hebben ook een slinger met nijntjes voor de kinderwagen, maar die hangen we ook vaak aan haar schommelstoeltje, die vindt ze ook leuk. Ze laat ze ronddraaien en er hangen ook kralen aan die lekker rammelen. En een nijntje lampje, die zet ik ook vaak naast haar, daar kijkt ze naar of ze pakt 'm vast. En knuffeltjes en doekjes gaan haar mond in :razz: en misschien nog wel het leukste speelgoed: haar handjes :wink:
Ik ben woensdag en donderdag begonnen met halve dagen, toen heb ik inderdaad maar een keer gekolfd. Vrijdag moest ik van 8 tot 5, toen heb ik drie keer gekolfd.
Wat lief trouwens, die grote zus :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jan 2014 21:55

Re: najaar 2013 mama's!

Hier nog even een fotootje dat mijn vader mij stuurde op mijn eerste werkdag:

Afbeelding
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Catgirl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:14

Bericht 11 Jan 2014 22:00

Re: najaar 2013 mama's!

Ah wat lief suus! Ook al van die lekkere bolle wangetjes!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Catgirl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:14

Bericht 11 Jan 2014 22:03

Re: najaar 2013 mama's!

Ja dr handen zijn hier ook erg populair. Ze heeft sinds een paar dagen het echte duimen ontdekt. Zo lief. Hoor ik steeds dat gesmak. Knuffeldoekjes gaan hier ook meteen haar mond in. Eigenlijk alles wel wat er per ongeluk in haar handje terecht komt. Maar bewust pakken doet ze nog niet.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jan 2014 13:55

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria schreef:Bedankt voor de tips Stitch! Wij hebben eerst Difrax geprobeerd (die pakte ze prima toen ze 6-10 weken oud was, maar nu niet meer). Nu hebben we de Medela Calma, die lijkt denk ik op die Natural. Brede speen, toch? !


Wij hebben ook een Calma speen én een Natural. De Medela is wat langer en dunner dan de Natural en heeft meer zuigkracht nodig om er melk uit te krijgen. We hebben de Natural nog niet gebruikt, maar die hebben we achter de hand, mocht het een keer niet lukken.

Suus, wat een mooi kind is E. :heart: Lekker vol gezichtje.

Catgirl, overdag drinkt ze zo'n 6 of 7 keer. Vaak om de 2 of 3 uren.
Fijn dat het wennen op het kdv goed ging! Lijkt me best spannend, die eerste keren.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 12 Jan 2014 16:45

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: Je moet inderdaad lekker bij je gevoel blijven hoor. Als ze gewoon goed groeit en lekker vrolijk is zal het vast wel goed zijn. Wel heerlijk hoor! Heeft ze afgelopen nacht ook zo lekker geslapen? Bij ons is het tot nu toe bij 3 nachten gebleven maar ach, komt vast wel weer.

Filoria: Ik had je topic gezien inderdaad, vervelend zeg! Is het inmiddels al wat beter gelukt?

Kwebbeltje: Oh wat vervelend dat het zo slecht l ging zeg! Gelukkig gaat het nu al een stuk beter met hem. Wel onwijs evrvelend dat het nog zo slecht gaat met jou. Lekker je tijd nemen om te herstellen, doe rustig aan!

Stitch: Wij hebben ook de avent (natural denk ik? Die brede?) T snapte eigenlijk gelijk hoe het moest, ik denk omdat hij zo breed is dat het net lijkt of ze over je hele tepel heen moet happen...

Suus: Hoe doen jullie dat dan met draagdoek naar buiten? Dik inpakken en dan doek om je jas heen? Heeft ze dan geen last van de rits? Of doen jullie haar onder je jas? Was het etentje gezellig? En wat een schattige foto, lief dat je vader af en toe even wat stuurt, zal wel fijn zijn zeker? Ze ligt denk ik lekker te brabbelen zo te zien.

Pomodori: Het was heel leuk op kraamvisite, en jeetje zeg, mijn dochter leek net een reus naast dat kleine kereltje. Terwijl zij nog 2 cm kleiner was toen ze werd geboren. Echt bizar hoe snel dat gaat. En wow, 5 maanden alweer, dat gaat ook bizar snel! Wat een heerlijk ventje zeg, echt een knapperd! En heerlijk he, zo'n lange nacht. Hoop dat dat zo blijft gaan voor jullie (en dat hij het iets naar voren verplaatst)

Catgirl: Wat lief dat V zo met haar zusje bezig is. Ik moet over ongeveer een maand weer werken maar ik zie er nu ook al als een berg tegenop, denk dat ik maar ontslag neem en heel de dag met mijn meisje blijf knuffelen ;)
T drinkt nu 6 keer op een dag.


All: Ik woon in Barendrecht, vlak onder Rotterdam. Niet echt centraal dus :wink:
Op kraamvisite gisteren was echt heel gezellig, wat een verschil zeg, tussen die kindjes. T was bij haar geboorte nog 2 cm kleiner dat hun zoontje, maar als ik haar er nu naast leg is ze echt een reus! Ze hadden ook een roos voor haar gehaald, voor hun eerste date, zo schattig! Wordt nu al opgevoed als een echte gentleman :laughcry:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Jan 2014 22:23

Re: najaar 2013 mama's!

E. groeit goed op de borstvoeding, vandaar de heerlijk bolle wangetjes :heart:
Ik denk ook dat ze lag te brabbelen. Ze is altijd heel gezellig op het aankleedkussen.

@ Aardbei: ik knoop de doek altijd onder mijn jas, zodat ze lekker tegen me aan zit. Ik heb dan een vest van mijn man aan die dicht kan over de doek heen. Ze heeft het dan warm genoeg en zelf heb ik mijn jas dan open. En ze heeft natuurlijk een mutsje op en warme slofjes aan. En hele hippe beenwarmertjes :thumbup:
Het etentje gisteren was erg gezellig! En inderdaad erg leuk dat ik tijdens mijn werkdagen af en toe een foto toegestuurd krijg. Dat maakt het kolven ook nog makkelijker :wink:
Wat bijzonder om te zien dat je kleine meisje al zo gegroeid is, he? En wat grappig van die roos.

@ All: Wanneer ongeveer zouden jullie willen meeten met de baby's? Is volgende maand te snel? Haha, ben heel benieuwd naar alle baby's (en naar jullie natuurlijk :wink: ).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 13 Jan 2014 06:36

Re: najaar 2013 mama's!

Zal ik gewoon eens iets roepen? Zondag 2 maart bij mij thuis in H.ilversum?
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 13 Jan 2014 08:39

Re: najaar 2013 mama's!

Hoi allemaal

Even een snelle reactie. Ik heb zaterdag goed gewerkt. Met T en M ging het ook erg goed bij papa. Gisteren moest ik ook werken, maar lag ik met buikgriep in bed. Voel me nu nog steeds niet heel goed, maar ga vanmiddag wel werken. Sta dan nog dubbel en vanaf donderdag moet ik het alleen doen. Dus vind het wel prettig om er zo nog even in te komen.
Met M gaat het ook wat wisselend. Vorige week is hij al vanaf donderdag aan het overgeven en nog steeds blijven er maar kleine beetjes voeding in. Dus dat is ook wat lastig. We blijven zoeken. Woensdag moet ik naar cb voor prikken en wegen zal dan eens overleggen hoe en wat. Hij is ook net sinds donderdag helemaal over op kv. Misschien dat hij daar last van heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers