Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem152

Bericht 11 Jan 2014 13:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat balen dat je werkloos bent, Jans. Hopelijk komt er snel weer wat op je pad.
Toxi, wat heb je goed inkopen gedaan en ook nog eens voor niet al te veel geld.
Die quinoa pannenkoekjes klinken lekker. Heb je een recept?

Hier gaat het ook weer prima :).
Heb sinds deze week eindelijk een blender en heb al een aantal smoothies gemaakt.
Vanmorgen een met spinazie, banaan en rode vruchten: was erg lekker.

In de sportschool dronk ik laatst een smoothie van avocado en peer, die ga ik morgen zelf proberen te maken.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 13:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee, geen kant en klare vega dingen kopen. Dat is meestal niet zo gezond.

Kijk naar Azi haar menu zou ik zeggen. :)

Ik vind het overigens wel lekker om vegaburgers te maken. Ik had laatst een site gevonden. Zal zo even zoeken. Tijdje terug had ik bietenburgers met kikkererwtenmeel gemaakt. Haha klinkt niet aantrekkelijk, maar dat was het wel!
<<

Anoniem29

Bericht 11 Jan 2014 13:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb er wel eens naar gekeken, maar ik vind het zo moeilijk om dan een weekmenu te maken. Ik ben best wel structuur gericht qua wat ik wil eten en weet snelle, gezonde opties. Ik ben zo bang dat ik met zo'n pakket allemaal onbekende dingen krijgt en denk 'wat moet ik hier nu weer mee' en dat het verschimmeld ofzo. Ik denk er elke keer weer over na en dan doe ik het niet haha. Misschien toch eens gewoon testen.

Ons budget is +/- 70 euro per week (inclusief toiletpapier, wasmiddel etc. als we dat nodig hebben). Dat is wel voor 2 personen. Ik snap dat het met €300,- heel lastig wordt om voor 4 personen biologisch eten te kopen. Misschien kun je voor jezelf bedenken wat je perse biologisch wil en wat niet?

Voor mij zit het ongeveer zo in 3 'fases'

Altijd biologisch:
Pasta's (wil altijd spelt, boekweit o.i.d. en dan moet ik gewoon naar de biowinkel)
Brood (doordat ik perse zuurdesemspelt wil en ik het niet zelf maak)
'Suiker'achtige producten (kokosbloem e.d.)
Superfoods (maar die zijn volgens mij bijna altijd biologisch)
Grootste gedeelte van de groentes, met uitzondering van echt goede aanbiedingen bij de AH. Dan kies ik financieel gezien gewoon voor de aanbieding. (Paprika's koop ik nooit biologisch, die zijn gewoon te duur voor ons)
Vlees en vis
Kokosolie (die is nu in de aanbieding bij Ekoplaza zag ik. Bummer! Ik heb er 4 euro meer voor betaald haha)
Melk (van koeien, wil ik nu helemaal mee stoppen en kiezen voor andere soorten melk)
Amandel/rijstmelk e.d.

Bij voorkeur biologisch:
Bonen/kikkerwrten/mais e.d. in potjes
Tahin (ik weet niet eens of ze het hebben bij de ah, haal het gewoon bij de bio)
Roomboter
Gepelde tomaten

Niet biologisch:
Magere kwark
Mozarella
Kokosmelk (inderdaad van go-tan, geen toevoegingen)
Kaas (voor mijn vriend)
Noten (die kan ik biologisch gewoon niet betalen)
Wasmiddel
Toiletpapier/Toiletartikelen
Chips (die haal ik meestal van Lays.. of er moet een leuke aanbieding bij de bio zijn)


Zoiets.. En dan met overige voedingswaarde kijk ik een beetje in welke categorie ik het vind passen haha.
Laatst gewijzigd door Anoniem29 op 11 Jan 2014 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Jan 2014 13:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Tox, ik eet geen vlees, wel vis, en eet bijna geen vleesvervangers. Tofu kan heel lekker zijn, bijvoorbeeld door dat groente kerrie gerecht. Ik heb biologische tofu van de supermarkt, Jumbo. En inderdaad noten toevoegen is heel goed, of ei. Omdat ik wel vis eet eten we dat best vaak, ook bij een soepje. Dan eten we geen brood erbij maar een lekker visje uit de oven o.i.d. Dat is gewoon gemarineerde diepvries vis en echt prima te doen!
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 13:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Chava, klinkt lekker, die smoothies. Ik neem me zovaak voor om ook (groene) smoothies te maken, maar het komt er nooit van.
Voorheen maakte ik wel vaak zelf een ontbijtdrank met granen. Makkelijk om onderweg naar m'n werk te drinken, maar dat doe ik nu ook niet meer.

Ik denk dat ik deze voor morgenochtend ga maken:
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2011/0 ... n.html?m=1

Is die speltstroop wat, intoxicated? Ik gebruik meestal dadelstroop, zo lekker, maar niet echt gezond.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Jan 2014 13:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik drink trouwens heel veel smoothies, meestal groene. Neem ik ook mee naar m'n werk als tussendoortje :) De kinderen wilden ook proeven, haha.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Jan 2014 13:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Chava schreef:Wat balen dat je werkloos bent, Jans. Hopelijk komt er snel weer wat op je pad.
Toxi, wat heb je goed inkopen gedaan en ook nog eens voor niet al te veel geld.
Die quinoa pannenkoekjes klinken lekker. Heb je een recept?

Hier gaat het ook weer prima :).
Heb sinds deze week eindelijk een blender en heb al een aantal smoothies gemaakt.
Vanmorgen een met spinazie, banaan en rode vruchten: was erg lekker.

In de sportschool dronk ik laatst een smoothie van avocado en peer, die ga ik morgen zelf proberen te maken.


Mijn blender is kapot! Moet ook echt een nieuwe hebben. Wil er deze keer eentje met een glazen bovenkant.

De quinoapannenkoekjes zijn heel makkelijk.
2 kopjes quinoameel
2 kopjes water (ik ga denk ik 1 kopje water, 1 kopje amandelmelk doen)
1 ei
Honing

Eventueel wat macapoeder door het beslag gooien. Ik heb het sinds deze week in huis, dus ga het wel proberen. Maar het hoeft niet.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 13:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zo zag ons wel/niet biologische lijstje er ook ongeveer uit. Tegenwoordig is dat dus iets minder. Opzich zou het ook geen ramp moeten zijn. Zodra ik weer een baan heb, dan kunnen we weer gewoon eten zoals we gewend waren.
Sommige dingen moeten inderdaad echt biologisch zijn, omdat die dus niet niet-biologisch verkocht worden.

Ik bestel m'n houdbare producten bij biovoordeel. Loont echt hoor! Is wel in grote hoeveelheden, maar echt stukken goedkoper dan bij de ekoplaza of NW.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Jan 2014 13:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb het net even opgezocht maar het is qua stijging van je bloedsuikerspiegel even slecht als witte suiker haha. Het enige voordeel is dat er ook langer suikers inzitten.

Ach ja, ik gebruik het een heel klein beetje in mijn smoothie of over de pannenkoek. Dus misschien 2x per week.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Jan 2014 13:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja die tip had ik al eens vaker gelezen. Het is alleen zo'n investering ineens. Dat had ik nu ook met de kokosolie. Even 40 euro aan olie aftikken haha. Eigenlijk van de zotte!

Maar als de voorraad op begint te gaan ga ik het toch eens proberen. Vooral speltpasta is behoorlijk aan de prijs. Net als Quinoa, er hing ook een kaartje aan het schap dat door de absurde stijging van de vraag naar Quinoa de prijs opgedreven was. 7 euro voor een pakje!!
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 13:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh dan zal het de dadelstroop niet ontlopen. Ik gebruik het ook niet veel, maar soms is zo iets zoets zo lekker.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Jan 2014 13:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat leuk dat dit topic weer zo actief is!

@Jans: hier staat het recept van de spinazietaartjes: http://www.24kitchen.nl/shows/makkelijk ... ietaartjes

Wel met bladerdeeg, maar ik denk dat je het deeg ook op een andere manier zou kunnen maken, maar ik ben nooit zo goed in bakken, dus ik heb gewoon bladerdeeg gepakt. :redface:
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 13:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Holy shit, duur zeg! Gelukkig heb ik nog wat in de kast staan.

Ja, het is even een investering. Als je met weekbudgetten werkt dan vind ik het ook altijd wat lastig uitrekenen.
Maar ik vind het zo relax dat alles thuis wordt bezorgd. En zo'n volle kast is ook altijd wel fijn.

Wist je dat kokosolie eigenlijk koud bewaard moet worden? Dat wist ik niet, kwam ik pas achter nadat ik een pot van 2,5 liter had gekocht. Niet handig.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Jan 2014 13:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Holy shit, duur zeg! Gelukkig heb ik nog wat in de kast staan.

Ja, het is even een investering. Als je met weekbudgetten werkt dan vind ik het ook altijd wat lastig uitrekenen.
Maar ik vind het zo relax dat alles thuis wordt bezorgd. En zo'n volle kast is ook altijd wel fijn.

Wist je dat kokosolie eigenlijk koud bewaard moet worden? Dat wist ik niet, kwam ik pas achter nadat ik een pot van 2,5 liter had gekocht. Niet handig.


Ohh dat wist ik ook niet! In de koelkast? Anders ga ik ze gelijk verplaatsen, ze staan nu gewoon in de kast.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 13:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, in de koelkast. Ik zal eens opzoeken waar ik dat vandaan had.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 13:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik kan het zo gauw niet vinden. Ik heb het overigens gewoon in de voorraadkast laten staan. Die is bij ons boven en daar staat geen kachel aan. Ik heb geen plek om zo'n grote pot in de koelkast te bewaren.
<<

Anoniem38

Bericht 11 Jan 2014 14:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb nu hennepzaad en hennepeiwitpoeder besteld. Ben benieuwd of dat bijdraagt in het herstel na het sporten. Wei-eiwitten mag ik niet meer en ik word daar ook suf en buikpijnerig van!
<<

Anoniem273

Bericht 11 Jan 2014 18:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Foto van de groente kerrie:

Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 11 Jan 2014 18:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat ziet er lekker uit Azi! Heb je een recept?
<<

Anoniem273

Bericht 11 Jan 2014 18:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

D'n Ibbel schreef:Dat ziet er lekker uit Azi! Heb je een recept?



Ja, staat op de vorige pagina :) Is echt heel lekker! Wij hebben best veel over, het is meer voor 3 personen denk ik dan voor 2. Alhoewel wij geen grote eters zijn.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 18:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er echt heerlijk uit! Die ga binnenkort ook eens maken.

Jip, ik ben benieuwd of je er wat aan heb. Wat zijn de effecten van hennep?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 11 Jan 2014 18:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gevonden :) Dank je.
<<

Anoniem38

Bericht 11 Jan 2014 20:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Ziet er echt heerlijk uit! Die ga binnenkort ook eens maken.

Jip, ik ben benieuwd of je er wat aan heb. Wat zijn de effecten van hennep?


Hier staat zo'n beetje wat op allerlei sites terug te vinden is.

http://www.sportsnuts.nl/producten/pro/ ... sch-gepeld

Mij gaat het vooral om de eiwitten en het herstel van lange trainingen met hulp van eiwitten.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 10:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb mezelf gisteren de hele dag aan het menuutje gehouden. Jippie!

Ben net de dag begonnen met de vegan pancakes i.p.v. de quinoa pannenkoeken (omdat de afwasmachine aanstond en ik iets nodig had haha). Dus even wat zitten schuiven. Maar komt goed!

Heb gisteren wel blauwe bessen en kiwi's met 35% korting gekocht bij de AH. Dus vanmiddag ga ik even een smoothie maken. Heb ook nog een wat oudere mango liggen en 2 sinasappels. Eens denken hoe ik die allemaal nog ga verwerken de aankomende 1 a 2 dagen.
<<

Anoniem273

Bericht 12 Jan 2014 13:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had ook nog een rijpe mango liggen en heb het door m'n havermout gedaan (havermout met speltmelk, mango, stukjes banaan, amandelschaafsel en kokos, echt heerlijk!) en heb van de rest van de mango een smoothie gemaakt met een peer, twee kleine eetlepels Griekse yoghurt en een glas water. Heel lekker :)

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers