Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaginale jeuk, afscheiding

<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 05 Jan 2014 23:18

Vaginale jeuk, afscheiding

Ik heb een ietwat gênant probleem..
Ik heb nu al zo’n 2 jaar last van jeuk bij mijn vagina/schaamlippen, veel afscheiding en een vieze geur van de afscheiding. Soms heb ik hier heel veel last van, soms bijna niet. Een jaar geleden had ik vooral last van de vieze geur van de afscheiding, dit is inmiddels weg. De klachten die ik nu nog steeds heb is veel afscheiding en de jeuk. Vooral rondom mijn menstruatie heb ik er meer last van. Het is niet zo dat ik de hele dag aan het krabben ben, maar als ik in bed lig dan ben ik vaak ongemerkt aan het krabben. En voornamelijk geld: als ik er eenmaal aan zit, dan blijft het natuurlijk jeuken.. De huid voelt dan ook heel schraal en dun/gevoelig.
De afscheiding is waterdun en m’n slipje is dan helemaal nat. Als ik veel last heb trek ik halverwege de dag schoon ondergoed aan.
Ik ben al zo vaak naar de huisarts geweest, heb al zoveel verschillende middeltjes gehad, ben al doorverwezen naar de gynaecoloog ( die eerst bacteriële vaginose diagnosticeerde, maar later niets meer kon vinden ) maar niets helpt! Ik begin mij zo langzamerhand af te vragen of ik me mijn klachten niet gewoon verbeeld? Heeft niet iedereen wel eens jeuk? En wat is normaal qua afscheiding?
Zijn er mensen hier die mijn verhaal herkennen? Of de gouden tip hebben?
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jan 2014 23:44

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

Wat lijkt me dit vervelend voor je. Vooral omdat je het al hebt laten onderzoeken maar er last van blijft houden. Ik kan wat dat betreft best begrijpen dat je niet goed meer weet hoeveel jeuk normaal is. Maar zoals jij het beschrijft klinkt het niet normaal, vooral ook omdat je zegt dat krabben het erger lijkt te maken. Ik neem aan dat het ook al is uitgezocht of het schimmel is.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Jan 2014 23:46

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

Ik neem aan dat je zo nodig wel een SOA test hebt gedaan toch?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 06 Jan 2014 12:01

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad een SOA test gehad en er is ook getest op een schimmelinfectie, dit was allemaal negatief.
Vroeger heb ik wel eens een schimmelinfectie gehad, en de jeuk is ook niet zo erg als toen. Toen kon ik echt aan niets anders denken, en dat valt nu dus wel mee :p
<<

Anoniem85

Bericht 06 Jan 2014 12:13

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

En gebruik je zeep met wassen of gebruik je synthetisch ondergoed? Vervelend zeg, vooral omdat de artsen ook geen oplossing hebben
<<

Anoniem168

Bericht 06 Jan 2014 16:41

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

Het schijnt toch ook dat voeding invloed heeft hoe het daar beneden is gesteld? Bijvoorbeeld suikers? Meende dat ooit gelezen te hebben, maar kan er ook helemaal naast zitten hoor.
<<

Anoniem309

Bericht 06 Jan 2014 17:54

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

Dat klopt geloof ik wel, brooke. Maar volgens mij is dat van die suikers vooral wanneer je een schimmel hebt. Schimmels houden namelijk van suiker dus als er een schimmel is en je minder suiker eet kan dat ook helpen. Of het in andere situaties ook helpt weet ik niet.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 06 Jan 2014 21:40

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

Daar heb ik inderdaad ook wel eens iets over gelezen brooke.
Ik heb via pm een tip gekregen van iemand voor tea tree olie, dat ga ik eerst proberen, en anders wil ik mij wel gaan verdiepen in voeding.

Wassen met zeep doe ik niet en ik draag al een paar jaar alleen ondergoed van katoen.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Jan 2014 21:47

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

Wat vervelend zeg! Wat voor wasmiddel gebruik je? Misschien zou je eens kunnen proberen hypoallergeen wasmiddel te gebruiken voor je ondergoed, indien je dit nog niet doet. En eventueel een extra keer laten spoelen zodat echt al het wasmiddel er uit is. Geen idee hoor of dit kan helpen, maar het is het proberen waard natuurlijk.
<<

Anoniem18

Bericht 10 Jan 2014 22:10

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

En wollen onderbroeken?
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 11 Jan 2014 04:15

Re: Vaginale jeuk, afscheiding

Het kan inderdaad van veel factoren afhankelijk zijn zoals de meesten hier al op noemen: zeep, materiaal van het ondergoed, je eetpatroon... (ik heb mij door mijn huisarts laten vertellen dat er meerdere soorten zijn en niet alle medicijnen voor iedere schimmel werken) Zelf heb ik het tijdens de zwangerschap gehad en een soort balletjes gekregen om in te brengen en daarna was ik er eigenlijk direct vanaf. Maar als ik jou verhaal zo lees heb je al heel veel geprobeerd. Dan zou ik toch zoals iemand anders hier ook al oppert (ben de naam even kwijt, sorry!) naar je voedingspatroon kijken, dat schijnt ook nogal van invloed te kunnen zijn...
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers