Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opvang 'probleem'

<<

Anoniem26

Bericht 10 Jan 2014 14:06

Opvang 'probleem'

Mijn moeder past op zaterdag op mijn dochter omdat wij allebei werken. Nu gaat het niet zo goed met mijn moeder en ze is ook al wat ouder.
Op woensdag gaat dochter naar de opvang. Deze opvang is dicht op zaterdag. Nu is er hier 1 opvang die wel op zaterdag open is.
Nu dacht ik misschien om te kijken of ze daar dan heen kan gaan op zaterdag, al is mijn eerste indruk niet heel super van die opvang. Wat zouden jullie doen? Ik wil dochter op woensdag op de andere opvang laten, die is zo fijn en ze vind het daar erg leuk! Maar 2 verschillende opvangen is misschien ook zo wat?

Tweede optie is dat ik kan gaan proberen niet meer op zaterdag te werken ,maar dat is niet ideaal en zal een lastige worden verwacht ik.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 10 Jan 2014 14:19

Re: Opvang 'probleem'

Gaat het om een hele dag? of een paar uurtjes? Als je al geen goed gevoel hebt bij die opvang zou ik daar niet voor kiezen. Misschien een oppas aan huis? (studente oid)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 10 Jan 2014 14:21

Re: Opvang 'probleem'

Ik zou ook eerder kiezen voor iemand aan huis. Helemaal omdat je nu al geen goed gevoel hebt over de zaterdagopvang. Is er niemand in de sociale omgeving die op kan passen?
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 10 Jan 2014 14:23

Re: Opvang 'probleem'

Ik zou idd ook denk ik eerst op zoek gaan naar een oppas aan huis. En dan die opvang als laatste optie houden voor als je echt niemand kan vinden.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 10 Jan 2014 14:24

Re: Opvang 'probleem'

Lastig, twee opvangen lijkt me inderdaad niet echt ideaal, maar als het met je werk lastig regelen wordt om niet op zaterdag te werken zul je toch wel moeten. Waarom maakt die zaterdagopvang niet direct een goede indruk op je? Ervaringen gehoord van anderen?

Andere opties die ik me kan bedenken:
- Inderdaad een oppas aan huis of misschien een gastouder in de buurt voor de zaterdag? (Mag je kdv en gastouder eigenlijk combineren qua kinderopvangtoeslag is dan wel de vraag.) Maar voordelen zouden zijn dat dit vaak iets meer flexibiliteit geeft en het voor dochter misschien iets minder verwarrend is.
- Met man kijken of jullie het zo kunnen regelen dat je om en om de zaterdag vrij bent voor dochter?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem26

Bericht 10 Jan 2014 14:34

Re: Opvang 'probleem'

Bedankt voor de reacties.
Dit is die opvang: www.kinderopvanghotel.nl

En die site heeft iets 'geks' over zich heen nou ja voor mijn gevoel dan :redface:
Mijn man kan niet stoppen met op zaterdag werken en hij werkt er ook pas 3 maanden. Zaterdag is zijn drukste werkdag. En bij mij eigenlijk ook.
In mijn omgeving heb ik niemand die kan oppassen die dag.
Een oppas aan huis kan ik wel eens voor kijken maar ik weet niet zo goed hoe ik me daar bij voel.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jan 2014 14:40

Re: Opvang 'probleem'

Hmm, je mag niet zomaar binnen lopen en dat vind ik altijd een beetje naar. Hoeft niks te betekenen, maar ik ben erg blij dat ik elk moment van de dag naar onze opvang kan. Anders komt het zo stiekem op me over, alsof er iets te verbergen is.

Voor hetzelfde geld zijn het hartstikke leuke, lieve, betrokken mensen en ik wil er niet gelijk een oordeel over vellen, maar hmm, ik weet het niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 10 Jan 2014 14:46

Re: Opvang 'probleem'

Dat niet zomaar binnen lopen geldt ook op het kdv waar F zit. In de praktijk doen ze eigenlijk nooit moeilijk hoor. Heeft ermee te maken dat de groepen een bepaalde dagindeling hebben. Hier is het brengen voor 9:15 en ophalen vanaf 16:00. Ik haal F soms weleens eerder en daar zeggen ze eigenlijk nooit wat van. Ben ik veel eerder dan bel ik even. Bijv niet handig als ik F kom ophalen en hij ligt net de slapen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jan 2014 14:48

Re: Opvang 'probleem'

Als ik R kom halen en hij slaapt, dan krijg ik een kopje koffie. Of ik ga nog even naar huis en ze smsen als hij wakker wordt. Maar ook als ik iets ben vergeten mee te nemen ofzo kan ik altijd binnenlopen.
R. 2013
D. 2016
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 10 Jan 2014 14:48

Re: Opvang 'probleem'

Als je geen goed gevoel hebt bij de opvang zou ik het ook niet doen, of een keer een afspraak maken om te gaan kijken hoe het je dan bevalt.
Ik zou ook kijken naar een oppas aan huis.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem26

Bericht 10 Jan 2014 16:36

Re: Opvang 'probleem'

Carool schreef:Hmm, je mag niet zomaar binnen lopen en dat vind ik altijd een beetje naar. Hoeft niks te betekenen, maar ik ben erg blij dat ik elk moment van de dag naar onze opvang kan. Anders komt het zo stiekem op me over, alsof er iets te verbergen is.

Voor hetzelfde geld zijn het hartstikke leuke, lieve, betrokken mensen en ik wil er niet gelijk een oordeel over vellen, maar hmm, ik weet het niet.


Dat gevoel wat je in de laatste regels hebt heb ik ook. Plus ik vind de site nogal veel en nou ja ik weet het niet. Haha.
We denken even verder. Het komt vast wel ergens goed ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jan 2014 16:44

Re: Opvang 'probleem'

Ja, ik krijg echt een beetje onbestemd gevoel bij de site, ik kan het niet zo goed uitleggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem30

Bericht 10 Jan 2014 16:44

Re: Opvang 'probleem'

Dan zou ik gewoon een afspraak maken en gaan kijken, dan voel je vanzelf wel of je het wellicht iets vindt, of niet.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Jan 2014 17:03

Re: Opvang 'probleem'

Het is een gekke site maar even bellen en gaan kijken kan natuurlijk ook.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem26

Bericht 10 Jan 2014 17:12

Re: Opvang 'probleem'

Ja idd. Misschien dat ik dat beter even kan gaan doen. Ik zal eens een mail sturen.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Jan 2014 17:18

Re: Opvang 'probleem'

Ik zou willen dat wij zo'n opvang hadden hier in de buurt. Ik zou gewoon eens gaan kijken.
Ik vind dat ze heel duidelijk zijn op de site. Je mag ook nog even tussentijds komen voor badderen, voeden of zelfs mee-eten met je kind.
<<

Anoniem26

Bericht 10 Jan 2014 17:26

Re: Opvang 'probleem'

Ja is ook zo alibi. Maar als het wel wat is dan moet ik nog bedenken of 2 opvangen me wel goed lijken dat het niet teveel is. Ik wacht eerst mijn mail maar af.
<<

Anoniem113

Bericht 10 Jan 2014 17:30

Re: Opvang 'probleem'

Qua websites had ik met meeste "slechte" gevoel over de opvang waar Ties uiteindelijk wel heen is gegaan. Ik zou gewoon een afspraak maken en kijken hoe je gevoel is als je daar bent. Toen wij binnenkwamen was het gevoel meteen goed en warm en huiselijk. Had ik aan de site niet gemerkt.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2014 17:31

Re: Opvang 'probleem'

Ik vind het eigenlijk helemaal geen 'enge' site of wat dan ook. Wel een tikkeltje zweverig, maar ik kan me voorstellen dat er ook ouders zijn die daar juist behoefte aan hebben, omdat je kind er dus ook kan overnachten. Vreemden kunnen niet zomaar binnenlopen, maar als ouder is het geen probleem staat er. Dus als je kind er eenmaal zit, mag je elk moment binnenlopen. Dat vreemden niet zomaar welkom zijn, vind ik eerlijk gezegd niet zo gek. Er wordt constant geklaagd over veiligheid op scholen en buitenschoolse opvangplekken, nadat een gek een paar keer zomaar binnen kon komen. Ik kan me voorstellen dat je vreemden aan de poort dan niet zomaar binnen wilt laten.

Maar goed: goed dat je gemaild hebt. Wie weet vind je het daar wel zo fantastisch dat je wel wil dat ze er twee dagen naartoe gaat.
<<

Anoniem26

Bericht 10 Jan 2014 18:27

Re: Opvang 'probleem'

Ik heb een reactie terug gekregen met opties waarop een afspraak kan. Ze plannen de afspraken in als er geen kinderen zijn want dan hebben ze meer tijd.
Ik weet het niet. Vind dat wel apart zou de kindjes wel willen zien spelen enz maar oké.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 10 Jan 2014 20:59

Re: Opvang 'probleem'

Dat is wel apart. Ze vangen toch 24/7 kinderen op? Dan zouden er toch altijd kindjes moeten zijn? Een rondleiding op een normaal kdv is ook gewoon overdag zodat je een goede indruk hebt van hoe het daar gaat.
<<

Anoniem26

Bericht 10 Jan 2014 21:24

Re: Opvang 'probleem'

Ja daarom. Op het Kdv hadden we ook gesprek en mochten we overal kijken terwijl er gewoon kinderen waren.
Ik ga er nog even over denken maar maak wel een afspraak. Kijken kan altijd natuurlijk.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 10 Jan 2014 21:40

Re: Opvang 'probleem'

Ik vind de site opzich nog niet eens zo apart of vreemd, maar ik zou ook even kijken naar het inspectierapport van de GGD. Daar kan je vaak nog wel echt goede dingen in vinden, als ze al wat langer open zijn kan je van de voorgaande jaren ook doornemen en kijken wat er met de aandachtspunten is gedaan bijv.
<<

Anoniem75

Bericht 10 Jan 2014 21:43

Re: Opvang 'probleem'

Als je er geen goed gevoel over hebt zou denk ik toch voor een oppas aan huis gaan of een gastouder. Op 2 verschillende opvang bureaus zou ik zeker niet doen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers