Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brood bakken

<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 10:32

Brood bakken

Zijn er hier nog mensen die zelf brood bakken?

Ik heb geen broodbakmachine, maar wil het gewoon in de oven maken.

Er staat nu speltmeel te rijzen. Ben benieuwd of het lukt.

Ik heb dit recept gebruikt:
http://mamakeuze.blogspot.nl/2012/11/vo ... n.html?m=1

Hebben jullie nog leuke recepten en tips?
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 12:10

Re: Brood bakken

**
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 28 Feb 2015 17:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 04 Sep 2013 12:49

Re: Brood bakken

Ja, ik bak zelf brood met de broodbakmachine.

Je brood ziet er lekker uit Jans!

Mijn vraag; hoe bewaren jullie je brood?
Ik doe hem wel eens in een oude broodzak, maar als ik zelf alleen nog maar brood bak, heb ik geen zakken meer.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 12:57

Re: Brood bakken

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik heb plakjes gesneden en dat wat ik morgen wil eten in aluminiumfolie gewikkeld.

De rest heb ik in porties van 3 sneetjes in een boterhamzakje gedaan en alle lucht eruit geperst. Dat in een bakje gedaan en in de vriezer gezet. Ben benieuwd of het later deze week nog te eten is.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 13:21

Re: Brood bakken

Ziet er goed uit! Ik heb eens een machine geleend, maar mijn keuken is er gewoon te klein voor. Kan dat ding nergens kwijt.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 13:41

Re: Brood bakken

Ik heb dit gewoon in de oven gemaakt, ik heb ook geen broodbakmachine.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 04 Sep 2013 13:42

Re: Brood bakken

Ik wil binnenkort ook weer zelf brood gaan bakken. Ik zoek alleen nog naar tips om het luchtiger te krijgen, mijn vorige broden waren allemaal heel stevig.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2013 10:32

Re: Brood bakken

Gerda schreef:Ik wil binnenkort ook weer zelf brood gaan bakken. Ik zoek alleen nog naar tips om het luchtiger te krijgen, mijn vorige broden waren allemaal heel stevig.


Mijn brood is ook best stevig. Ik vind het juist wel lekker.
Gebruik je volkoren meel? Misschien de helft bloem gebruiken?
En niet te lang kneden, hoe langer je kneedt hoe steviger het wordt.

M'n brood is vandaag ook nog echt goed te eten. Dat valt me reuze mee!
<<

Anoniem193

Bericht 05 Sep 2013 16:46

Re: Brood bakken

Ik heb een combi oven, maar de oven stand is niet goed. Cupcakes gaan nog, maar een grote cake lukt ook niet. Ik denk dat hij de temperatuur niet goed houdt, dus ga mij maar niet wagen aan een brood.
<<

Anoniem135

Bericht 05 Sep 2013 19:03

Re: Brood bakken

Ja,ik bak ons eigen brood. Heerlijk!
Heb een broodbakmachine die ik aan het begin van de avond in stel,doe het meel en de rest wat er voor nodig in de machine en de rest gaat vanzelf :)
In totaal in het ding zo'n 3 uur bezig met kneden,rijzen en bakken.

Meestal snijd ik een paar snedes er af en bewaar die in de broodtrommel,de rest verpak ik luchtdicht en gaat de vriezer in. Na het ontdooien smaakt het nog heerlijk vind ik.
Ik gebruik wel de glutenvrije variant of speltmeel,anders kan ik het niet eten als ik het al eet ;)
<<

Anoniem273

Bericht 08 Sep 2013 10:21

Re: Brood bakken

Ik bak eens in de zoveel tijd speltbrood in de broodbakmachine. Na het snijden vries ik dit in, in een plastic pedaalemmerzak, zo'n reuze boterhamzakje zeg maar. Gaat prima.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Sep 2013 14:41

Re: Brood bakken

Hebben jullie nog tips om het brood te snijden?

Dat wil namelijk nog niet echt goed lukken. Als ik mooie dunne plakjes snij, dan breekt het vrij snel af.
<<

Anoniem123

Bericht 09 Sep 2013 09:35

Re: Brood bakken

Ik bak ook vaak zelf brood, wel in een broodbakmachine.
Wil het nog wel eens gewoon in de oven maken en dan 2 tegelijk en dan 1 invriezen.
Zelfgebakken brood vind ik echt heerlijk! En mijn zoon net zo, dan kan hij wel 2 plakken op.
Ik bak gewoon wit brood, bruin brood en vaak maisbrood.
Ook heb ik nog krentenbroodmix liggen die wil ik ook eens gaan maken.

Brood snijden heb ik ook nog steeds moeite mee, nu heb ik eens gehoord dat een elektrisch broodmes goed werkt om normale plakken vanaf te snijden. Maar ik heb niet zo'n mes.
<<

Anoniem273

Bericht 09 Sep 2013 09:37

Re: Brood bakken

Ik laat m'n man snijden, ik verpest het brood altijd :)
<<

Anoniem193

Bericht 09 Sep 2013 09:53

Re: Brood bakken

Aziraphale schreef:Ik laat m'n man snijden, ik verpest het brood altijd :)

Is hij ook te huur?
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 09 Sep 2013 10:25

Re: Brood bakken

Wij bakken ook altijd ons eigen brood in de broodbakmachine. Om het te bewaren heb ik een voorraaddoos gekocht waar een heel brood precies in past. Deze van de marskramer vandaan:
Afbeelding

En sinds twee weken hebben we een elektrisch broodmes, ideaal! Het is een heel oud tweedehands ding, maakt een hoop herrie, maar werkt wel heel goed om dunne plakken te snijden. De moeite van het kopen zeker waard!
<<

Anoniem123

Bericht 09 Sep 2013 10:34

Re: Brood bakken

oh ja ik bewaar het brood in een brooddoos van tupperware.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2013 11:00

Re: Brood bakken

Alibi schreef:
Aziraphale schreef:Ik laat m'n man snijden, ik verpest het brood altijd :)

Is hij ook te huur?


:lol:

Volgens mij kan de man van Azi ook heerlijk koken, dus die wil ook wel een weekendje huren! :yes:
<<

Anoniem186

Bericht 01 Dec 2013 22:22

Re: Brood bakken

Wordt er nog wel eens brood gebakken hier?

Ik heb het een tijdje gedaan, daarna een poos niet meer. Zojuist heb ik online goedkope speltmeel besteld. Dus ik ga het binnenkort weer proberen.
Ook ga ik dan proberen om zelf zuurdesembrood te maken met een zelfgemaakte starter. Ben benieuwd of het lukt!
<<

Anoniem166

Bericht 01 Dec 2013 22:31

Re: Brood bakken

Ik wil wel eens een Speltbrood gaan maken. Heb jij daar een lekker recept van, Jans?

Ik heb trouwens geen broodbakmachine, dus moet het ook in de oven doen. Heb jij daar een broodbakblik voor, of gooi je gewoon een homp deeg in de oven?
<<

Anoniem186

Bericht 01 Dec 2013 22:40

Re: Brood bakken

Het recept uit m'n openingspost kan ik je echt aanraden! Super simpel, kan echt niet mislukken. Ik had het in een siliconen cakevorm gedaan. En ik heb ook een keer een brood zonder vorm gemaakt, dat lukte ook wel.
<<

Anoniem40

Bericht 03 Dec 2013 12:35

Re: Brood bakken

Ik ga me straks wagen aan pompoenpittenbrood. Als het goed is heb ik alle ingredienten in huis, dus dan kan ik lekker binnen blijven! Ik laat wel weten hoe het geworden is, het recept dat ik ga proberen is dit: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.no/ ... itten.html
<<

Anoniem186

Bericht 03 Dec 2013 12:44

Re: Brood bakken

Ik ben benieuwd, whoop!!

Ik zit te wachten op m'n bestelling. Dan kan ik vandaag beginnen met m'n zuurdesemstarter, dan kan ik hopelijk zondag een brood bakken. Ik gebruik ook een recept van levine.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Dec 2013 13:31

Re: Brood bakken

Ik bak alleen met de broodbakmachine. Meestal iets van brood met walnoten, of tijdens de sinterklaasperiode maak ik pepernotenbrood :heart:
<<

Anoniem187

Bericht 03 Dec 2013 13:35

Re: Brood bakken

Ik wil binnenkort ook eens zelf speltbrood gaan bakken. We hebben een broodbakmachine, dus het moet helemaal goed gaan komen!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers