Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagje huurtoeslag

<<

Anoniem12

Bericht 10 Jan 2014 15:34

Re: Vraagje huurtoeslag

Ik weet trouwens niet of ze daadwerkelijk een soort van rinkelende bellen hebben. Maar gemeentes geven alles aan hun door, dus ze weten het wel. :yes:
<<

Anoniem287

Bericht 10 Jan 2014 15:35

Re: Vraagje huurtoeslag

Ja, dat leek mij inderdaad ook, Rush. Maar zolang zij in die periode dat ze daar al ingeschreven stond niet te veel verdienden samen voor de huurtoeslag, is er niets aan de hand toch? Ik denk dat hij gewoon echt niet wist (en nog steeds niet weet) dat je medebewoner ook meetelt voor de huurtoeslag. Want dan had hij haar allang opgegeven, samen kwamen en komen ze niet boven die grens uit namelijk.
<<

Anoniem12

Bericht 10 Jan 2014 15:37

Re: Vraagje huurtoeslag

Siamsa schreef:Ja, dat leek mij inderdaad ook, Rush. Maar zolang zij in die periode dat ze daar al ingeschreven stond niet te veel verdienden samen voor de huurtoeslag, is er niets aan de hand toch? Ik denk dat hij gewoon echt niet wist (en nog steeds niet weet) dat je medebewoner ook meetelt voor de huurtoeslag. Want dan had hij haar allang opgegeven, samen kwamen en komen ze niet boven die grens uit namelijk.

Ook al zaten ze niet over de grens, hoe hoger het inkomen, hoe minder huurtoeslag.

Dus als hij bijvoorbeeld 18000 per jaar verdiend en zij 6000, dan zitten ze onder de grens, maar heeft haar inkomen zeker wel invloed op de hoogte van de toeslag.
<<

Anoniem287

Bericht 10 Jan 2014 15:40

Re: Vraagje huurtoeslag

Oooh ja, natuurlijk. Nou dan hoop ik voor ze dat zij niet zoveel verdiende. Hij zei wel dat zijn vriendin bijna niets verdient, maar ik weet natuurlijk niet wat zijn maatstaf is voor 'bijna niets'. Ik zal hem even informeren als ik hem weer zie op het werk. En de arme jongen was er echt van overtuigd dat hij moest trouwen of geregistreerde partnerschap aan moest gaan, wat ze dus ook gedaan hebben. Ik heb gisteren de felicitatiekaart getekend.
<<

Anoniem29

Bericht 10 Jan 2014 16:02

Re: Vraagje huurtoeslag

Rush schreef:
Harrison schreef:Dus we zijn geen toeslagpartners, alleen medebewoners.

Ja, je vriend kan een medebewoner zijn (en dat maakt het verwarrend, want die noem je partner in principe), maar ook je broertje of een zwerver die je in huis genomen hebt.


Zo heb ik inderdaad ook huurtoeslag.

Hij is aangevraagd op mijn naam, maar mijn vriend wordt wel meegerekend qua inkomen omdat hij mijn medebewoner is.

Wij waren voorheen wel toeslagpartners maar 2 jaar geleden is die regel veranderd en werden we gewoon 'medebewoners'.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom