Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opvang tijdens school vakanties

<<

Anoniem219

Bericht 09 Jan 2014 17:05

Opvang tijdens school vakanties

Hoe regelen jullie de opvang dagen tijdens de vakanties?
Zijn jullie zelf vrij? Hebben jullie opa's en oma's waar je op terug kan vallen? Gaat je kindje misschien nog een dag in de week naar de vakantie opvang?

En hebben jullie genoeg vakantie dagen om dit op te vangen? En dan ook nog twee weken vrij te nemen in bv de zomer?
<<

Anoniem331

Bericht 09 Jan 2014 17:53

Re: Opvang tijdens school vakanties

Al had ik de uren, is het bij ons echt geen optie om alle schoolvakanties vrij te nemen.

Mijn schoonmoeder past gewoonweg op, en in de vakanties gaan ze vaak een dag naar mijn moeder, zodat mijn schoonmoeder zelf een extra dag vrij is.
<<

Anoniem171

Bericht 09 Jan 2014 18:26

Re: Opvang tijdens school vakanties

Onze gastouder aan huis vangt de oudste dan ook gewoon de hele dag op.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Jan 2014 18:39

Re: Opvang tijdens school vakanties

Ik ben natuurlijk gewoon alle vakanties vrij.Maar ik denk dat we anders de opa's en oma's gevraagd zouden hebben. Maar goed dat is gelukkig niet aan de orde hier.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 09 Jan 2014 19:58

Re: Opvang tijdens school vakanties

Onze dochter zal tegen die tijd in de weken dat wij gewoon moeten werken naar de naschoolse opvang gaan, vakantieopvang dan dus. Deze is van dezelfde organisatie als het kdv waar ze nu zit (in de school). Wij hebben best wat vakantiedagen (5 wkn + 13 atv op fulltime basis), maar niet genoeg om al die weken op te vangen. Ja, als we apart van elkaar vakantie nemen, maar dat zien we ook niet echt zitten. De opvang hier heeft iedere schoolvakantie een vakantieprogramma met thema, er worden dan veel leuke activiteiten georganiseerd. Ziet er altijd erg gezellig uit. Dus dat gaat vast goed komen.
<<

anoniem196

Bericht 09 Jan 2014 20:23

Re: Opvang tijdens school vakanties

Als ze straks naar school gaat is mij man thuis in de kerstvakantie.
Ik neem alle andere vakanties vrij. Of ik een dag en mijn man of ouders passen dan de andere dag op.
En de zomer vakantie neem ik 3 weken vrij.
En de andere 3 weken mijn man een dag en mijn ouders een dag.

Ik werk 2 dagen per week tot 2 uur.
<<

Anoniem28

Bericht 09 Jan 2014 20:27

Re: Opvang tijdens school vakanties

Onze gastouder werkt gelukkig gewoon door tijdens de vakanties. Als ze in de zomervakantie drie weken vrij is, proberen wij onze vakantie tegelijkertijd te plannen en anders kunnen we vaak terugvallen op (schoon)ouders.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 09 Jan 2014 20:55

Re: Opvang tijdens school vakanties

L. gaat nog niet naar school, dus hier nog niet aan de orde. Wij werken bijna alle uren langs elkaar heen, er is dus op de woensdagmiddag na, altijd iemand thuis voor haar. Ook tijdens de schoolvakanties. We willen ouderschapsverlof opnemen voor de woensdagmiddag tegen de tijd dat ze naar school gaat. Lukt dat niet, dan kunnen we mijn schoonmoeder vragen. Mijn moeder werkt in het onderwijs en is dus tijdens schoolvakanties ook altijd vrij, haar kunnen we dan ook nog vragen.

We hebben allebei maximaal 5 weken vakantie, daarnaast nog tijd voor tijd uren. Die zetten we alleen in voor weekendjes weg en vakanties in het buitenland. We hopen dat we deze werkplanning nog lang zo kunnen volhouden!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Jan 2014 21:02

Re: Opvang tijdens school vakanties

Dan passen de oma's de hele dag op ipv een halve.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jan 2014 21:17

Re: Opvang tijdens school vakanties

Dan zal ik gebruik moeten maken van de BSO, dan de vakantieopvang. Ik kan echt niet een voorjaarsvakantie, meivakantie, zomervakanties, herfstvakantie en kerstvakantie vrij nemen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem20

Bericht 09 Jan 2014 21:17

Re: Opvang tijdens school vakanties

BSO en oma, helaas ben ik niet de enige op de afdeling met kinderen..
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Jan 2014 23:23

Re: Opvang tijdens school vakanties

Ik werk in de vakanties langere dagen omdat ik op een BSO werk. Die weken maak ik mijn rooster zo dat ik hooguit 3 dagen werk, waarvan 2 dagen van 11 uur en 1 dag van 9 uur. Dit is echt mijn max. in die weken. Normaal werk ik 25 uur verdeeld over 4 dagen en werk ik soms nog wat thuis op mijn vrije dag. De vakanties wil ik echt meer tijd voor N. houden. Tot nu toe pakt mijn vriend een dag, mijn moeder een dag en afhankelijk wie er kan de derde dag.

Voor nu werkt het prima zo, binnenkort gaat ze de vrijdag naar de opvang dus die zal ze dan altijd naar de opvang gaan omdat ik mezelf dan inrooster op vrijdag.
<<

LMC

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 05 Sep 2013 15:55

Bericht 10 Jan 2014 13:10

Re: Opvang tijdens school vakanties

Bij ons gaat Joris extra naar de bso in de vakantie. Verder ben ik zelf ook wel altijd meer vrij. Maar ik kan dan ook zelf mijn uren indelen.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 10 Jan 2014 14:22

Re: Opvang tijdens school vakanties

Bij ons is het nog niet van toepassing, maar ik hoop dat mijn ouders tegen die tijd nog steeds kunnen en willen oppassen op onze kids. Ik denk dat we de ene keer vakantie zullen opnamen en leuke dingen zullen gaan doen als gezin en de andere keer naar opa en oma.
<<

Anoniem57

Bericht 10 Jan 2014 15:48

Re: Opvang tijdens school vakanties

Hier gaat ze dan naar de vakantieopvang op de BSO, ik ken het van mijn vorige werk en daar werden echt ontzettend leuke uitjes georganiseerd tijdens de vakanties.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels