Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

stoplicht

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:40

Bericht 09 Jan 2014 17:17

Re: Weight Watchers

Wat een gezellige drukte hier! Leuk, zo kunnen we elkaar moreel steunen, tips en adviezen geven!

Afgelopen dinsdagavond was mijn eerste officiële weegmoment weer na de feestdagen; de laatste keer wegen bij de WW was 17december, net na een weekendje weg dus toen was ik 6 ons aangekomen ... Nu was ik echter ten opzichte van toen 1,5kilo kwijt dus ik mag echt totaal niet klagen!
Mede-assistenten zeiden direct 'Poeh, wat overdreven veel na de feestdagen', maar daar trek ik me niets van aan; zij waren beide aangekomen dus wellicht een tikkeltje jaloezie vanuit hun kant. Ieder doet het gewoon op zijn / haar eigen manier en als we allen bij ons doel komen, is het toch goed?

Van de week de pizzawrap gemaakt waarvan Lejow onlangs de link naar het recept postte ... Ik kan hem echt ontzettend aanraden, zooo lekker! Dus als iemand nog lekkere WW-recepten heeft, hoor ik het graag!

Iedereen kan trouwens zo de cursus in lopen om producten te kopen of om informatie in te winnen. Je betaalt meer voor het wegen en het mogen deelnemen aan het cursusthema van de week ( half uurtje talk van de coach ). Producten zijn deels iets duurder geworden ten opzichte van vorig jaar, maar er zijn ook weer nieuwe producten bij gekomen ... Ik koop meestal alleen in de aanbieding, maar heb nu een nieuwe WW-reep geprobeerd en die is wel verrukkelijk! Het is de Double Cookie en het is bijna een brownie, smullen dus! Ach, ik eet ze niet iedere dag dus ik vind dat ik mezelf daar dan wel eens op mag trakteren :)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Jan 2014 22:53

Re: Weight Watchers

Dat klinkt lekker Stoplicht! Ik heb het vnv niet gered, oudergesprek liep enorm uit en moest N. nog halen. Volgende week een nieuwe poging!

Gezellig Nathalie, hoeveel extra punten mag je met bv? Knap dat je nu al wilt beginnen. Toen ik nog bv gaf vond ik het zo lastig, had zoveel nodig om de dag door te komen.

Pandora, dat gaat je vast en zeker lukken! Heb er vertrouwen in! :)

Parel, goed bezig! Hoe moet ik dat chipjes/ snoepjes tellen zien?

Hier weer een goede dag gehad. Ik heb vanavond het ww recept pitta met kip en tzaziki gemaakt. Was echt heerlijk! Had op mijn werk voordat ik ging nog wat fruit en 3 rijstwafels gegeten en ging prima zo. Neem zo nog even een schaaltje yoghurt denk ik. Ik ben wat slecht in melkproducten merk ik, en dat drinken moet ik me zo op concentreren. Ben al niet echt een geweldige drinker, maar nu heb ik het idee dat er echt tegen aan zit te hikken ofzo.

Heb me vanmorgen trouwens gewogen, na de feestdagen gaf de weegschaal 81.7 aan en nu 80.5 kilo. Er gebeurd dus weer iets! Ben er blij mee!
<<

Anoniem57

Bericht 09 Jan 2014 23:35

Re: Weight Watchers

We lopen redelijk gelijk ccc! Ik zou jou trouwens helemaal niet zo zwaar schatten.
Je moet dat tellen zien als in het normale schaapjes tellen als je niet kan slapen, ik droom nu al over chips! Maarrr L en ik hebben vandaag de snack a jacks bbq herontdekt, dus die behoefte is tijdelijk weer bevredigd!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Jan 2014 23:54

Re: Weight Watchers

Oh zo! Haha! Ja herken het wel, ik hou ook veel te veel van eten en vooral lekker snacken.

Thnx, maar het is een feit. Ben gelukkig wel 'redelijk' lang dus valt het wat minder op heb ik het idee. Alleen toen ik laatst foto's van oudjaar zag dacht ik ja... daar moet duidelijk weer eens wat aan gaan gebeuren.

Ik heb net een bordje met fruit op, probeer dat nu elke avond te maken zodat ik minder ga snacken en werkt tot nu toe best goed.
<<

Anoniem57

Bericht 10 Jan 2014 00:03

Re: Weight Watchers

Ja ik ben ook 1.76 cm dus het valt nog mee qua gewicht (al ben ik wel obesitas volgens BMI haha), maar feit blijft dat het 8 jaar geleden is dat ik zo dik was als ik nu ben, scheelt maar 5 kilo met toen, maar toch. Wij willen op den duur wel een tweede kindje, maar ik wil niet zo dik starten. Bij L. ben ik bevallen toen ik 99 kilo woog :shock: niemand die het aan me zag, maar ik schaam me dood haha zeker 10 kilo is blijven zitten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Jan 2014 00:08

Re: Weight Watchers

Even kort, want ik ga slapen.
Ik stond vandaag op precies hetzelfde gewicht als vorige week. Fijn natuurlijk dat er niets bij is, maar toch baal ik er stiemen weer van.
Maar goed, we knallen gewoon weer keihard verder. Ga weer extra extra goed opletten en heb alweer 3 kwartier gefietst vanavond!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 10 Jan 2014 11:07

Re: Weight Watchers

Obesitas?! Wat is dat voor een BMI berekening zeg...
Ja herkenbaar, ik woog 77 kilo toen ik zwanger raakte, na de bevalling was ik het in 2 dagen kwijt. 6 maanden lang, en toen ik stopte met de bv vloog er zo 10 kilo aan. Beetje minder allemaal, en een volgende keer ga ik daar echt wel anders mee om.

Lejow, je doet het hartstikke goed joh! Ik had al heel snel dat ik stil stond of zelfs iets was aangekomen. Gewoon lekker verder gaan, en anders even kijken naar je eetpatroon, misschien weer even variatie inbrengen zodat de verbranding weer een boost krijgt. Hoelang ben je nu eigenlijk bezig? Nog geen 8 weken toch? Vind bijna 6 kilo in zo'n periode hartstikke veel hoor!

Ik heb vandaag een lange dag, zit nu officieel te werken en te leren. Moet binnenkort een cursus afronden en zo niet mijn ding. Maar goed... heb nu wat rijstwafels tussendoor op en ga straks maar eens even lunchen. Vanavond eten we pasta met geitenkaas, vind ik superlekker dus heb ik weer wat om naar uit te kijken. We zijn wel weer een keer het weekend samen vrij, hoop dat ik me een beetje kan inhouden. Meestal eten we dan veel meer of veel te ongezond.
<<

Anoniem57

Bericht 10 Jan 2014 13:01

Re: Weight Watchers

Ohhhhh balen Lejow! Maar laat je er niet door van de wijs brengen hoor, je bent hartstikke op de goede weg en juni is nog ver weg. Hoeveel wil je eigenlijk in totaal kwijt?

CCC, dat herken ik wel inderdaad. Dit weekend is mijn vader jarig, dan is er ook standaard een groot (ongezond) buffet. En vanavond eten we biefstuk met frietjes .. maar ik heb er een lading champignons bij gedaan voor mezelf, dus hopelijk valt de schade dan mee. Daarna gewoon niks meer eten, dan komt het vast goed.

Vanmorgen stond de weegschaal bij mij op 80,6, dus in totaal nu -1,8 kilo. Dat stimuleert wel :) al denk ik dat ik maandag, na het weekend op +/- 81 kilo uit kom.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Jan 2014 13:44

Re: Weight Watchers

Ben nu 9 wkn bezig! Dus alsnog netjes :)
Ik wil nog 6 kilo kwijt, maar niet pas in juni, maar half maart al, want dan ga ik mn jurk bestellen. Zit nu dus op de helft van mn kilo's en de helft van de tijd!
<<

Anoniem57

Bericht 10 Jan 2014 15:50

Re: Weight Watchers

Ja, maar niet stressy stressy, ze kunnen je jurk op het eind toch nog een beetje innemen mocht je nog wat afvallen? En die 2/3 kilo merk je niet heel snel denk ik hoor! Wel spannend, wat heb je er voor een op het oog?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Jan 2014 22:11

Re: Weight Watchers

Nou wat is dit nou.. ik heb vanmiddag een hele reactie zitten typen en hij staat er gewoon niet!

Ik heb een vrij smal vallende jurk gekozen, er hoeft dus geen hoepel onder. We trouwen op het strand en vond dat niet echt passend.
Dan loopt hij aan de bovenkant recht, en dan bandjes in mijn nek, die over mijn rug als 1 band recht naar beneden naar mijn rug lopen.
Snappie? :D

mijn tante is coupeuse, die gaat dan ook mijn maten opmeten zodat de jurk juist besteld wordt en kan hem nog innemen (of uitleggen haha) daar waar nodig.

Beetje bummer dat vandaag mijn weegdag niet was.. Want nu ben ik wel afgevallen haha
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 10 Jan 2014 22:27

Re: Weight Watchers

Had ik ook laatst! Zo irritant!

Ik had net toch even een moeilijk moment... Maar.... zit nu braaf aan worteltjes, komkommertjes, tomaatjes met Griekse yoghurt en zo'n e-nummer kruidengoedje. Beter dan dat ik de frituurpan zou aanzetten voor bittergarnituur, of knakworstjes in bladerdeeg zou maken off.... nou goed... zit boordevol ideeën wat ik wel heel graag zou willen snacken. Maar ik klaag niet :p

Fijn dat je tante de jurk nog kan vermaken als het toch nodig is. Lijkt me best lastig zo via i-net bestellen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Jan 2014 23:13

Re: Weight Watchers

Goed gedaan hoor CCC! Knabbelt lekker weg al die dingen!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 11 Jan 2014 17:40

Re: Weight Watchers

Heb nog wel 3 speculaasjes daarna gegeten, maar dat is ook niet heel veel qua punten.

Woog vanmorgen 80.1 :D Nu heel snel onder die 80 weer komen. Heb net even fruit en alles op de markt gehaald, we kunnen er weer tegenaan :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2014 17:43

Re: Weight Watchers

Dat zijn echt van die mooie mijlpalen, onder een bepaald tiental komen, of 5 of 10 % enzo!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 11 Jan 2014 18:40

Re: Weight Watchers

Ik heb dus niks met procenten, maar wel met dus onder die tientallen komen ja :)
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jan 2014 19:18

Re: Weight Watchers

Ik ben begonnen. :D
Nu denk ik bij alles wat ongezond is wat ik in mijn mond wil stoppen, hoeveel gelukkiger wordt ik ervan als ik het opeet. Elke keer is het antwoord dan: Niks, ik eet het alleen om even 10 seconden een lekkere smaak in mijn mond te hebben. :P
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 11 Jan 2014 19:25

Re: Weight Watchers

Ik heb ook niet zo veel met procenten, maar kijk vooral per 5 kilo. Vanochtend weer op de weegschaal gestaan. Ik kan het tochnidt laten. Ook al is mijn officiële weegdag woensdag pas. Ik ben nu ondertussen 12,8 kilo afgevallen. Nog ongeveer 2 kilo tot mijn streefgewicht. Ik moet zeggen vind het wel spannend. Ben bang dat als ik stop met weight watchers ik ineens aan kom ofzo. Al sport ik op dit moment nog steeds niet en zit dat wel in de planning. Maar pff dat is echt niets voor mij kan me er niet tod zetten.

Lejow het is te doen in die tijd. Hoop dat het je lukt, maar je bent al heel goed bezig en stel het lukt niet helemaal al wat er af is is er wel af.

Ccc lastig he dat snacken. Ik loop heel vaak naar de kelder om iets te pakken, maar kan me gelukkig meestal wel inhouden.

Parel hoevel wil jij kwijt of heb ik daar overheen gelezen?

Goed om te weten dat je zo binnen kunt lopen stoplicht. Ik wil toch nog eens iets van repen ofzo proberen. Fijn dat je na de feestdagen ook gewicht kwijt bent! Die medecursisten zullen inderdaad wel jaloers zijn ;-)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 11 Jan 2014 20:40

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:Ik ben begonnen. :D
Nu denk ik bij alles wat ongezond is wat ik in mijn mond wil stoppen, hoeveel gelukkiger wordt ik ervan als ik het opeet. Elke keer is het antwoord dan: Niks, ik eet het alleen om even 10 seconden een lekkere smaak in mijn mond te hebben. :P


Haha dat is wel een hele goede. Dat deed ik ook toen ik ( bijna 10 jaar geleden ) stopte met roken. Dan dacht ik, hoe lang heb ik er nu eigenlijk plezier van? 5 minuten? Dat isnhet niet waard.
Maar goed, met eten moet ik dat gevoel weer even krijgen ;).

Wat goed CCC, je bent echt bijna onder de 80!
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 11 Jan 2014 20:42

Re: Weight Watchers

Squirrel, wat goed dat je bijna op je streefgewicht zit! Heel knap!!:je kunt toch evengoed punten blijven tellen als je het 'eng' vindt?
Dan heb je in ieder geval de controle.
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 11 Jan 2014 20:53

Re: Weight Watchers

Wow wat goed Squirrel! Je bent echt al veel afgevallen! En dat aankomen zal wel meevallen hoor, ik ben vorig jaar begonnen in april met alleen sporten, toen tikte de weegschaal nog net geen 89 kilo aan. Toen ben ik 3 kilo heel langzaam afgevallen en wilde met WW wat meer versnellen. Die 6 kilo heb ik er toen afgekregen en in september hadden we vakantie, dus aten we alles wat we wilde, in okt. kon ik me er niet toe zetten en zo volgende nov. en dec ook en had allerlei redenen. Uiteindelijk 1.9 kilo aangekomen in december, omdat ik iets tever was gegaan met Sint en Kerst. Denk dat je gewoon goed moet opletten en je bent je ondertussen ook echt wel bewust van wat slecht is en wat niet, en het evenwicht erin.

Goed bezig Alibi! Hoeveel wil je afvallen?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 11 Jan 2014 20:54

Re: Weight Watchers

_Lana_ schreef:
Alibi schreef:Ik ben begonnen. :D
Nu denk ik bij alles wat ongezond is wat ik in mijn mond wil stoppen, hoeveel gelukkiger wordt ik ervan als ik het opeet. Elke keer is het antwoord dan: Niks, ik eet het alleen om even 10 seconden een lekkere smaak in mijn mond te hebben. :P


Haha dat is wel een hele goede. Dat deed ik ook toen ik ( bijna 10 jaar geleden ) stopte met roken. Dan dacht ik, hoe lang heb ik er nu eigenlijk plezier van? 5 minuten? Dat isnhet niet waard.
Maar goed, met eten moet ik dat gevoel weer even krijgen ;).

Wat goed CCC, je bent echt bijna onder de 80!


Jaaaa bijna! Hoop maandag al dat ik gewoon weer 79.9 weeg zoals ik eerst netjes woog :) Wil dan toch misschien richting de 75 kilo gaan denken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2014 21:53

Re: Weight Watchers

Dat lukt je gewoon CCC! Het is mij ook gelukt!!

Wat goed squirrel, je bent er bijna!


Ja, wat er af is begin maart is er af, en wat niet, dat niet. Wat een logica haha
Had 2 maanden geleden nooit durven dromen dat ik nu al zoveel kwijt zou zijn.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 11 Jan 2014 21:58

Re: Weight Watchers

Vet goed Lejow! Idd... soms denk je lukt toch nooit, maar soms heb je het opeens te pakken! Mijn beloning is een mooie jurk uitzoeken voor jou feestje heb ik me bedacht.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2014 22:15

Re: Weight Watchers

Goeie deal :P
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron