Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een tussenwoning

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Jan 2014 20:22

Re: Een tussenwoning

Wij wonen in een tussenwoning en wij horen onze buren echt nooit. Het enige wat we altijd horen is hun koekoeksklok. Aan de andere kant heb ik werkelijk nog nooit ook maar 1 geluid gehoord. Ik voel me ook nooit opgesloten ofzo. Wij hebben ook onderburen (het is een maisonette woning) en die horen we wel eens. Dit is met name als ze bezoek hebben, want dat bezoek is ontzettend lawaaiig. Als ze er alleen zelf zijn horen we het alleen als ze hun gordijnen dichtdoen en als het hier helemaal stil is hoor ik heel soms hun wasmachine.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2014 20:27

Re: Een tussenwoning

wij wonen in een tussenwoning. En je hoort hier de hele tijd de buren. Zit een dun muurtje tussen. Soms word ik er echt gek van vooral de ene kant buren die 24 uur per dag lawaai maken.

Mijn ouders wonen op een hoekhuis en daar hoor je de buren al veel minder. Komt ook doordat ene huis beter is geïsoleerd
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 07 Jan 2014 20:47

Re: Een tussenwoning

Jullie hebben toch altijd in een appartement gewoond met buren naast, onder (en boven?) jullie? Dan zou je in die zin toch juist vrijer wonen in een tussenwoning?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Jan 2014 21:26

Re: Een tussenwoning

Onze woning is gedeeltelijk een hoek- en tussenwoning. Ene kant is het huis gelijk met de onze, de andere kant is maar voor de helft geschakelt, hun keuken staat tegen onze wionkamer en hun woonkamer is alleen geschakelt aan onze tuin. Van die kant hoorden we vrijwel nooit wat, behalve als er kinderen bleven slapen. Nu staat het al 1,5 jaar leeg.
Andere huis woonden ze eerst met zn negenen, waardoor we de trap en kasten vaak hoorden, maar heel zelden muziek of rumoer. Nu woont er een stelletje met baby van 9 maanden. Overdag horen ze best wel wat van ons met twee peuterpubers, rondvliegende autos enzo, gegil en nepgejank, maar s avonds is het bij ons muisstil en horen wij weer meer gerommel/geklus van hun. Maar niet storend. We zien elkaar meerdere malen per week (wandelen, hardlopen, boodschappen, theetje enzo) dus als het echt eens bont wordt dan appen we elkaar gewoon ff als we er bijv niet van kunnen slapen. Ik heb haar ook gevraagd om te appen/bellen als de kleine op bed ligt op een andere tijd dan normaal zodat ik de kinderen dan wat meer gedempt houd door ze op die momenten tv te kijken of samen te knutselen. Vind ik wel zo prettig.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem134

Bericht 07 Jan 2014 21:35

Re: Een tussenwoning

Wij wonen in een tussenwoning (met oprit maar dat is omdat het een drive in is).

Aan de ene kant hebben we buren met 3 puberende kinderen, nooit last van op een keertje muziek die wat harder staat na.
Aan de andere kant hebben we buren met 4 kinderen, waarvan vaak de aanhang dus nog eens 4 man tussen de 18 en 24 extra aanwezig is. Maar ook hier nooit last van. Enige wat we standaard iedere dag een keer of 2 horen is hun hond die wakker schrikt. Nogal een groot beest wat dan van een bank of iets af lijkt te vallen na het wakker schrikken.

We hebben ook voldoende privacy vind ik. Nu kan hier niemand binnen kijken omdat we leven op de eerste verdieping en niet op de begane grond. Maar ook in de tuin niet bijzonder veel inkijk.
<<

Anoniem66

Bericht 07 Jan 2014 21:40

Re: Een tussenwoning

Wij wonen in een tussenwoning uit de jaren 60 en ik hoor mijn buren ook zelden. Vind het prettig wonen hier.
<<

Anoniem57

Bericht 07 Jan 2014 22:13

Re: Een tussenwoning

Luce schreef:Wij wonen in een tussenwoning uit de jaren 60 en ik hoor mijn buren ook zelden. Vind het prettig wonen hier.


Zelfde, ik denk dat de buren het meeste last hebben van ons :laughcry:

Ik snap dat het niet zo bedoeld is hoor, maar het klinkt echt heel verwend haha
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 07 Jan 2014 22:14

Re: Een tussenwoning

Wij woonden eerst ook op een hoek. Sinds 1,5 jaar wonen we in een tussenwoning ( rij van 4 woningen ) en het bevalt me prima hoor. We hebben aan beide kanten rustige buren en we horen ze zelden. Alleen tja, er gaat natuurlijk niets boven een hoekwoning omdat je dan ook meer privacy hebt. En die privacy mis ik soms wel eens. Als je in de zomer buiten zit kun je de buren goed horen. Maar verder ben ik zeer tevreden!
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 07 Jan 2014 22:23

Re: Een tussenwoning

Wij wonen in een hoekwoning en horen de buren alleen wanneer ze erge ruzie maken of wanneer ze de muziek Extra Hard zetten. Verder weinig geluidsoverlast.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem162

Bericht 07 Jan 2014 23:23

Re: Een tussenwoning

Ik kwam uit een vrijstaande woning en ging in een tussenwoning wonen (toen nieuwbouw 7 jaar geleden). Wij hoorden onze buren nooit maar aan de ene kant woonde een rustig ouder stel aan de andere kant 2 jonge mensen die vaak weg waren. Dat jonge stel had wel last van hun buren aan de andere kant (niet van ons dus he) dat was een gezin met 4 kinderen, zij hoorden hun wel veel.
Nu wonen we in een 2-onder-1kap en ik hoor mijn buren vreselijk veel. In de huiskamer hoor ik alleen hun trappengat/overloop maar op de eerste verdieping hoor ik hun praten/zingen/deuren/lopen enzovoort. Dat vind ik echt een nadeel van dit huis (terwijl het pas 7 jaar oud is).
Het ligt er dus wel aan hoe goed het huis geïsoleerd is maar ook aan hoeveel herrie de mensen zelf maken.

Ik vond het verder vreselijk wonen in de tussenwoning, echt opgesloten ja, die inkijk van de buren aan alle kanten (ook achterburen) in de tuin. Nee ik kon daar niet aan wennen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 07 Jan 2014 23:35

Re: Een tussenwoning

Wij wonen ook in een tussenwoning. De tweede van de hoek. We hebben een woning van 1990 (hout skelet) en horen echt nooit wat van de buren! En we hebben gewoon een eigen oprit waar twee auto's op kunnen en een diepe achtertuin met achterom. Een tussenwoning heeft echt een energieverbruiksvoordeel en de hoekwoning in ons rijtje heeft ook enorm veel extra schilderwerk aan de buitenkant. Dit zouden voor mij juist nadelen zijn!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem 82

Bericht 08 Jan 2014 11:57

Re: Een tussenwoning

Wij wonen in een tussenwoning uit de jaren 80. Wel een huurhuis, dus vaak slechter geïsoleerd. Ik hoor de buren aan de ene kant praktisch niet, aan de andere kant af en toe. Maar dat zijn ook best wel aso's met sommige dingen. Zo doen ze de voordeur nooit normaal dicht, ze smijten hem dicht en dat hoor je dus soms. Of traplopen, met name in de avond als het hier stiller in huis is hoor ik ze als een kudde olifanten heen en weer lopen op de trap. Maar toch kan ik daar nog best mee leven, zo lang het niet hele dagen herrie en overlast is. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen hier wel last van zouden hebben. Zolang het niet enorm vaak en overdreven is, versta ik het maar onder leefgeluiden en die horen de buren wellicht van ons ook wel. Al probeer ik er zelf wel op te letten met bijvoorbeeld de voordeur dichtdoen, traplopen, etc.
<<

Anoniem17

Bericht 08 Jan 2014 11:59

Re: Een tussenwoning

Parel schreef:
Luce schreef:Wij wonen in een tussenwoning uit de jaren 60 en ik hoor mijn buren ook zelden. Vind het prettig wonen hier.


Zelfde, ik denk dat de buren het meeste last hebben van ons :laughcry:

Ik snap dat het niet zo bedoeld is hoor, maar het klinkt echt heel verwend haha


Haha ja dat was ook mijn eerste gedachte!

Ik woon nu in een hoekhuis/appartement met boven- en zijburen, maar heb verder mijn hele leven in een tussenwoning gewoond. Ik heb nooit echt last van de buren gehad. Al hebben mijn ouders nu nieuwe buren met een kind en dat kind loopt nogal stamperig de trap op. Dat hoor je wel, maar verder heb ik nooit last van de buren gehad.
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 12:19

Re: Een tussenwoning

Vrijstaand wonen went heel snel en dat is wel een nadeel als je dan 'terug' zou moeten. Als ik bij m`n moeder op de WC zit in haar tussenwoning en dan de buurvrouw hoor bellen ofzo dan denk ik 'Ohhh heerlijk dat ik dat thuis niet heb haha'.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Jan 2014 12:44

Re: Een tussenwoning

KOL schreef:Een tussenwoning is voor mij geen optie. Ik (en m'n vriend trouwens ook) ben opgegroeid in een vrijstaande woning en woon nu in een twee-onder-één kap woning waar het over het algemeen vrij rustig is, maar uiteindelijk willen m'n vriend en ik een vrijstaande woning kopen.
Dus voor mij zijn de argumenten van (luidruchtige) buren en minder privacy redenen om niet voor een tussenwoning te kiezen.


Ik vind dit wel een beetje verwend klinken ( al mag je dit natuurlijk gewoon zeggen ).
Je bergijpt natuurlijk zelf ook wel dat voor de meeste mensen een vrijstaand huis geen optie is ;).

Wij woonden hiervoor in een tussenwoning ( uit de jaren '70 ) en we hoorden echt alles van de buren. Aan de ene kant hoorden we de hele dag kinderen jengelen en stampen en aan de andere kant hoorde je boven zelfs de buurvrouw plassen.
Hoewel ik dat toen helemaal niet erg vond trouwens. Maar bij een nieuwere woning heb je dat volgens mij helemaal niet.
Een rijtjeswoning of hoekwoning zou mij dus niet uitmaken.
Nu wonen we vrijstaand en vind ik het wel heerlijk dat je niets hoort en dat de buren ons ook niet horen, haha. Ook als de kinderen huilen ofzo, dan vind ik het wel prettig dat we niet aan de buren hoeven denken.
Afbeelding
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 08 Jan 2014 13:15

Re: Een tussenwoning

_Lana_ schreef:
KOL schreef:Een tussenwoning is voor mij geen optie. Ik (en m'n vriend trouwens ook) ben opgegroeid in een vrijstaande woning en woon nu in een twee-onder-één kap woning waar het over het algemeen vrij rustig is, maar uiteindelijk willen m'n vriend en ik een vrijstaande woning kopen.
Dus voor mij zijn de argumenten van (luidruchtige) buren en minder privacy redenen om niet voor een tussenwoning te kiezen.


Ik vind dit wel een beetje verwend klinken ( al mag je dit natuurlijk gewoon zeggen ).
Je bergijpt natuurlijk zelf ook wel dat voor de meeste mensen een vrijstaand huis geen optie is ;).

Wij woonden hiervoor in een tussenwoning ( uit de jaren '70 ) en we hoorden echt alles van de buren. Aan de ene kant hoorden we de hele dag kinderen jengelen en stampen en aan de andere kant hoorde je boven zelfs de buurvrouw plassen.
Hoewel ik dat toen helemaal niet erg vond trouwens. Maar bij een nieuwere woning heb je dat volgens mij helemaal niet.
Een rijtjeswoning of hoekwoning zou mij dus niet uitmaken.
Nu wonen we vrijstaand en vind ik het wel heerlijk dat je niets hoort en dat de buren ons ook niet horen, haha. Ook als de kinderen huilen ofzo, dan vind ik het wel prettig dat we niet aan de buren hoeven denken.


Een vrijstaande vakantiebungalow is best te betalen;)
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Jan 2014 14:25

Re: Een tussenwoning

Wij wonen in een tussenwoning uit de jaren 70. Van de buren aan de ene kant horen we weinig, alleen als zij in de badkamer zijn. Als we dan zelf ook in de badkamer zijn horen we het extra hard, de badkamers liggen tegen elkaar aan. De telefoon horen we soms ook overgaan, en het centrifugeren van de wasmachine is ook wel zo hard dat we soms twijfelen of het nou de onze is of die van de buren.
Van de buren aan de andere kant horen we heel veel. Zij vinden het niet nodig om ook maar op enige manier rekening met een ander te houden, want als we daar geen last van wilden hebben, hadden we maar vrijstaand moeten gaan wonen. Uiteraard zijn er ook gewone leefgeluiden bij, zoals de baby die huilt of de trap, maar de tv kunnen we ook vaak woordelijk verstaan, hun oudste die steeds door de kamer heen en weer rent met schoenen aan, honden die aanhoudelijk blaffen (onze andere buren horen dat ook als het verder bij ons/hun heel stil is, dus het is echt wel hard) en als hun kinderen op hun kop krijgen, krijgen we daar ook alles van mee omdat er dan geschreeuwd wordt.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem286

Bericht 08 Jan 2014 14:38

Re: Een tussenwoning

Wij wonen in een tussenwoning, wel nieuwbouw uit 2012. Af en toe horen wij de buren aan 1 kant, we horen dan schoenen op de trap. Ze hebben een huilbaby maar we hebben hem nog nooit gehoord, behalve dan als we in de tuin zitten. Het is hier dus absoluut niet gehorig. IK heb nooit het gevoel dat ik opgesloten zit. Ben zelf opgegroeid in een hoekwoning en het voelt voor mij niet anders. Enige nadeel is dat je niet zomaar om het huis heen kan lopen, maar om het hele rijtje heen moet, maar daar wen je snel aan.
<<

Anoniem75

Bericht 09 Jan 2014 16:47

Re: Een tussenwoning

Bedankt voor de antwoorden! Inmiddels hebben we een bod uitgebracht op de hoekwoning. De tussenwoning was echt ontzettend klein en met een aanbouw hield je echt een hele kleine tuin over. De hoekwoning was echt verrassend. In eerste instantie lag mijn gevoel meer bij de tussenwoning (puur van de foto's) maar deze woning was gewoon wat ruimtelijker en beter onderhouden. Mocht deze woning het niet worden hebben we nog 1 tussenwoning op het oog (dus een tussenwoning is niet geheel uitgesloten) Deze is wat ruimer en wat jonger als de tussenwoning van gisteren maar scheelt qua prijs niet zo gek veel van de hoekwoning.

Dit topic was trouwens niet verwend bedoeld. Ik denk en als ik het zo lees veel mensen als ze de keus hebben een hoek of vrijstaande woning kiezen boven een tussenwoning. Maar nogmaals een tussenwoning is hier absoluut niet uitgesloten hoor. Daarvoor vinden we andere dingen belangrijker zoals de ruimte en de staat van de woning.

Rejoy we wonen nu idd in een appartement maar wel op een hoek. Langs ons woonde een jongen die nooit thuis was, onder ons wonen 70 plussers en boven ons 60 plussers die we nog het meest horen. Geen overlast maar van alle 3 hoor je bij hun het meest dingen zoals stemmen als ze feest hebben of het blaffen van de hond.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 09 Jan 2014 20:07

Re: Een tussenwoning

Leuk, succes!

Ik vind het trouwens niet verwend overkomen hoor. De ene tussenwoning is de andere niet, en zo ook bij een hoek of 2 onder een kap. De ene kiest voor een tussenwoning die helemaal afgewerkt, goed geïsoleerd is enz, en de ander kiest voor een 2 onder 1 kap met jaren kluswerk voor hetzelfde geld.
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 09 Jan 2014 20:31

Re: Een tussenwoning

Wij hebben ook een tussenwoning.. en merk niks van de beide buren.. het scheelt hier ook wel dat de buren aan de achterkant de woonkamer enz hebben.. wij aan de voorkant en de andere buren hebben aan de buitenkant de woonkamer en tegen de muur waar onze woonkamer zit hebben zij de hal .. qua ruimte hebben wij op 10 m2 net zo groot huis als mijn moeder en dat is gewoon een vrij ruime vrijstaande woning. ook hebben wij een eigen garage en oprit en een heerlijke grote tuin (655m2).. dus ik zie geen nadelen van een tussenwoning...
<<

Anoniem287

Bericht 09 Jan 2014 20:43

Re: Een tussenwoning

cinn schreef:Wij hebben ook een tussenwoning.. en merk niks van de beide buren.. het scheelt hier ook wel dat de buren aan de achterkant de woonkamer enz hebben.. wij aan de voorkant en de andere buren hebben aan de buitenkant de woonkamer en tegen de muur waar onze woonkamer zit hebben zij de hal .. qua ruimte hebben wij op 10 m2 net zo groot huis als mijn moeder en dat is gewoon een vrij ruime vrijstaande woning. ook hebben wij een eigen garage en oprit en een heerlijke grote tuin (655m2).. dus ik zie geen nadelen van een tussenwoning...


Wow hoe diep jullie tuin dan wel niet als je in een tussenwoning woont met zo'n grote tuin? :shock:
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 09 Jan 2014 21:11

Re: Een tussenwoning

Voorkant is ongeveer 30 meter diep en achterkant ongeveer 10 diep
<<

Anoniem287

Bericht 09 Jan 2014 21:40

Re: Een tussenwoning

Maar dan is jullie huis ook heel breed zeker?
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 09 Jan 2014 21:48

Re: Een tussenwoning

huis is ietsjes smaller.. maar hebben een aantal meters aan beide zijden van de tuin breder.. wij hebben aan beide kanten een stuk tuin wat voor het huis van beide buren zit.. beetje lastig om uit te leggen.. de verdeling is zo gemaakt zodat je niet bij elkaar naar binnenkijkt.. tenminste dat werd verteld door de makelaar
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers