Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ben jij in de keuken?

<<

Anoniem25

Bericht 08 Sep 2013 19:29

Hoe ben jij in de keuken?

Ik vind het echt moeilijk om creatief te zijn in de keuken. Gebruik ook heel vaak pakjes en zakjes en áls ik dan een keer iets van een recept maak, dan hou ik me daar ook precies aan omdat ik anders bang ben dat het mislukt. Laatst op het werk hadden was er geen eten geleverd en flanste mijn collega gewoon van restjes wat in elkaar, wat kruiden er bij, beetje van dit, beetje van dat. En het was nog lekker ook! Ik kan dat echt niet.

Hoe is dat bij jullie? Zijn jullie experimenteel en creatief? Of ben je ook meer van de makkelijke keuken?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Sep 2013 19:36

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik zou wel willen maar ik heb de ideeen gewoon niet, ik kan niet bedenken wat er bij elkaar moet en hoe. Dus ik maak eten van recepten of idd uit pakjes en zakjes.
Als ik dan de foto's zie van Azi bij het fototopic van je eten, dan denk ik echt hoe kan je zulke lekkere dingen bij elkaar bedenken en dat het dan ook gewoon lukt om te maken :)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem25

Bericht 08 Sep 2013 19:39

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Haha ja dit topic komt ook voort uit het 'foto's van je eten-topic' . Dan zie ik al die lekkere dingen en baal ik dat ik dat gewoon niet kan. Zelfs zelfgemaakte pizza komt bij mij uit een pakje.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 08 Sep 2013 19:44

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Hier hetzelfde. Ik kies nooit voor moeilijke recepten en als ik a.d.h.v. een recept iets maak, dan wijk ik er ook echt niet van af.
Uit pakjes kook ik soms nog (omdat ik dus sommige gerechten echt niet zelf kan maken), maar meestal niet omdat dat niet echt gezond is. Koken vind ik ook echt niet leuk om te doen.
Make happy memories
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Sep 2013 19:59

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik heb vooral door de pakjes en zakjes geleerd te koken. Daar ben ik mee begonnen en tegenwoordig durf ik meer te experimenteren. Gisteren bijvoorbeeld voor 8 man pasta staan maken. Zonder kant en klaar saus. Hup, wat rode wijn erin, kruiden die er staan, de groenten even voorbakken en het gehakt kwam uit worstjes, omdat dat goedkoper was dan net gehakt. Dus eigenlijk was het echt koken met de spullen die er zijn en niet al te duur. De heren hebben er met smaakt van gegeten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem119

Bericht 08 Sep 2013 20:35

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik kan gewoon géén recept volgen. Ik voeg altijd extra dingen toe of geef er m'n eigen draai aan. Ik kijk ook nooit naar hoeveelheden, ik doe eigenlijk alles op gevoel en proef veel tussendoor. Ik 'voel' ook vrij goed smaakcombinaties aan.
Ik kan het ook niet goed uitleggen of tips geven, omdat ik het vaak zo op gevoel doe. Maar voor mij werkt het :)
Alleen als ik ooit een kookboek wil gaan schrijven, wordt dat nog lastig.
<<

Anoniem 63

Bericht 08 Sep 2013 21:45

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Afwezig. Mijn man kookt :yes:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Sep 2013 06:46

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik hou van koken :cheering:

Pakjes en zakjes gebruik ik echt nagenoeg nooit, hooguit een keer een sugo of zo maar een wereldgerecht bijvoorbeeld komt er echt niet in. Ik vind die gerechten die ik daarvan geproeft heb gewoon echt niet lekker en ik reageer er vaak allergisch op en vind het dan vervelend dat ik niet weet wat ik precies eet en waar ik dus op reageer.

Ik weet welke smaak combinaties qua kruiden en groenten bijvoorbeeld bij elkaar passen en kan ook echt zo vanalles in elkaar flansen. In mijn hoofd ben ik ook vaak recepten aan het bedenken van de spullen die nog in huis zijn bijvoorbeeld.
Maar ik vind het ook leuk om nieuwe gerechten te maken aan de hand van een recept. De eerste keer hou ik me dan ook heel netjes aan het recept omdat ik het wil proeven zoals het bedoeld is, daarna pas ik het vaak naar mijn eigen smaak aan of maak ik het in ieder geval op gevoel.

Ik kook het liefst redelijk basic en maak meestal gebruik van producten die gewoon in de supermarkt te krijgen zijn en normaal betaalbaar, ik ben niet van de fancy, dure, luxe producten. Aan de andere kant sta ik wel weer open om zo'n beetje alles te proeven.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Snirp

Bericht 09 Sep 2013 08:03

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik sta een beetje in het midden, haha!
Houd heel erg van koken en in het weekend experimenteer ik dan ook graag met nieuwe gerechten.
Vaak probeer ik dan wel zo goed mogelijk het hele recept te volgen, omdat ik anders inderdaad bang ben dat het mislukt :angel: .
Aan de andere kant, met dingen als soep en pastasaus 'doe ik maar wat', en gaat het op gevoel altijd wel goed.
Pakjes en zakjes komen er hier ook nauwelijks meer in, doe het veelal met verse ingrediënten!
(alhoewel, voor de lasagne pak ik dan wel weer een pakje bechamelsaus die ik alleen maar hoef te mengen met melk ;))
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2013 08:31

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik vind koken leuk, maar ik ben niet van de culinaire hoogstandjes, van dat priegelwerk is niks voor mij. Ik hou van lekker, gezond en niet te ingewikkeld eten.
Ik zoek vaak naar receptjes, maar meestal wijk ik er vanaf. Dan heb ik iets niet in huis of ik heb iets liggen wat op moet. Dat gaat altijd wel goed. Je moet gewoon veel experimenteren, dan krijg je de smaak vanzelf te pakken.
Koken uit pakjes doen we eigenlijk nooit.
<<

Anoniem123

Bericht 09 Sep 2013 09:41

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik vind het erg leuk om creatief te zijn in de keuken. Zo hebben we 1-2 keer per week restjesdag. Dan ga ik rondje koelkast voor de groenten, vriezer voor het vlees en de voorraadkast voor de droge dingen zoals pasta etc. En dan verzin ik wat. En 9 van de 10 keer smaakt zoiets heerlijk en eten we het vaker.
Ik kook ook vaak wat van een recept maar ben wel van de veranderingen. Ik ga bv niet dan voor 1 ingrediënt naar de winkel, maar verzin dan iets met wat ik wel in huis heb.
Koken uit pakjes doen wij ook niet zovaak en als we het wel doen dan zit ik echt als een sufferd de stap voor stap te bestuderen. Terwijl als ik zo uit de losse hand kook ik nergens iets hoef te lezen en het lukt altijd.
<<

Evalynn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:39

Bericht 09 Sep 2013 10:39

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Vanwege mijn werk heb ik snel veel leren koken. Thuis deed ik dat ook al (maar oke, to be honest, meestal liet ik het aan mijn moeder over. Lang leve het thuis wonen.) maar dan was het ook maar voor 4/5 personen en op mijn werk gelijk voor 10.

Over het algemeen kook ik wel eens uit pakjes. Soms ook niet. Eigenlijk let ik er niet echt op of het nou uit een pakje komt of niet. Vind uit pakjes ook best lekker. Maar goed, ik let dus totaal niet op recepten en tijden. Ik prik er wel in of het gaar is en proef wel of ik er nog iets van kruiden bij moet gooien.

Soms vind ik het wel leuk om uitgebreid een recept te koken, maar ik ben dan altijd bang dat ik iets fout doe. Als ik van mezelf kook en iets fout doe dan maakt het niet uit want dan is het toch zonder recept. Ofzo. :laughcry:
<<

Anoniem126

Bericht 09 Sep 2013 11:17

Re: Hoe ben jij in de keuken?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 11:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Roos

Bericht 09 Sep 2013 11:30

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik hou ook van koken, maar kan ook echt niet zelf een recept bedenken. Ik hou me dus ook altijd aan een recept. Niet altijd aan de hoeveelheid en de precieze groenten, maar ik zou niet makkelijk zelf iets lekkers in elkaar kunnen flansen.
Een salade of een wrap bedenk ik wel altijd zelf, maar iets anders niet.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 10 Sep 2013 14:48

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik houd ook van koken, maar ben zelf niet creatief zoals zelf een recept verzinnen . Wel haal ik van internet recepten en ook hier van het forum haal ik recepten die ik dan netjes opvolg
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Sep 2013 14:52

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik heb, sinds ik samenwoon, het koken wel ontdekt ja! Vind het heerlijk om nieuwe recepten uit te proberen, volg ze niet 100%. Mislukt er iets, pech dan. (en ja, zo ging gisteren ook voor de 2e keer de rookmelder af, wat een pokkeherrie :thumbdown: ) Is het lekker, dan bewaren we het recept om later nog eens te eten.
En het is helemaal leuk als vriend eerst aangeeft ergens 'niet zo van te houden', maar het toch lekker te vinden als het op een andere manier in een recept verwerkt is...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem23

Bericht 10 Sep 2013 20:08

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik vind koken super leuk. Ik kook ook nooit uit pakjes en zakjes. Kijk gewoon in mijn kookboeken/allerhandes/online en als ik iets zie wat er lekker uit zie kijk ik een beetje wat de ingredienten zijn en maak er mijn eigen variant op haha. Ik neem me soms wel eens voor om precies volgens het recept te koken maar dat ben ik na 3 ingredienten altijd alweer vergeten haha!
<<

Sheels

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 06 Sep 2013 10:52

Bericht 10 Sep 2013 21:26

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik ben heel saai met koken! Als ik een recept heb dan laat ik makkelijk de dingen weg die ik niet lekker vind of niet in huis ben en doe daar soms dan wat anders voor in de plaats. Maar meestal als ik kook dan vergeet ik kruiden of is het heel saai en simpel. Zoals couscous zonder kruiden, alleen in bouillon klaargemaakt of droge rijst met kip en sperziebonen, vaak zout vergeten. Ik kook de laatste tijd minder uit pakjes, vind het dan al snel te zout of te overheersende kruiden.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Sep 2013 06:32

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Studiebol :D

Ik ben dol op koken! Ik kookte toen ik nog thuis woonde al vaak, vanaf m'n 17e ongeveer. Komt ook omdat ik geen vlees eet en dus iets creatiever moet zijn. Ik zoek en verzamel allerlei recepten en ik maak vaak iets na wat ik ergens anders heb gegeten. Restjes verwerk ik meestal in een bekend gerecht, ik bedenk geen complete gerechten zelf. Ik wijk vaak wel af van een recept, maar niet heel erg.
Ik gebruik overigens zeer zelden zakjes of pakjes, kan niet iets bedenken wat ik uit een zakje maak behalve dipsaus van Duijvis.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 11 Sep 2013 17:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 11 Sep 2013 08:09

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik zit er wel tussenin. Qua smaken ben ik erg creatief, maar ik hoef er geen ware kunstwerken van te maken (muv als ik zoetigheid ga bakken). Ik kan heel goed uitgebreid koken, maar vanwege tijdsgesprek is het toch vaak een snelle hap. Jammer, maar ja.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 11 Sep 2013 11:47

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik zit er een beetje tussen in. Als ik iets 'speciaals' wil maken en daar een recept voor heb gevonden, dan houd ik me daar zo veel mogelijk aan. Daarna bedenk ik dan wat ik er wel en niet lekker aan vond en hoe ik het beter zou kunnen maken.

Voor de simpele gerechten ben ik heel makkelijk, ik gooi van alles bij elkaar, wat kruiden erbij en vaak smaakt het dan ook wel goed, maar ook wel eens niet. Soms kijk ik wel eens op pakjes en zakjes om te kijken welke kruiden ik kan gebruiken. Vaak voeg ik dat naar smaak toe.
<<

Anoniem12

Bericht 11 Sep 2013 11:49

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Esperanza schreef:Ik zit er een beetje tussen in. Als ik iets 'speciaals' wil maken en daar een recept voor heb gevonden, dan houd ik me daar zo veel mogelijk aan. Daarna bedenk ik dan wat ik er wel en niet lekker aan vond en hoe ik het beter zou kunnen maken.

Voor de simpele gerechten ben ik heel makkelijk, ik gooi van alles bij elkaar, wat kruiden erbij en vaak smaakt het dan ook wel goed, maar ook wel eens niet. Soms kijk ik wel eens op pakjes en zakjes om te kijken welke kruiden ik kan gebruiken. Vaak voeg ik dat naar smaak toe.

Zo doe ik het ook ongeveer.

En ik gebruik ook wel eens een zakje, pakje of potje de eerste keer en dan daarna maak ik het 'echt' om het zo maar te zeggen. En lasagne maak ik altijd uit een pakje, omdat we die zo lekker vinden haha. Ach, moet eens kunnen.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 11 Sep 2013 19:04

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Rush schreef:
Esperanza schreef:Ik zit er een beetje tussen in. Als ik iets 'speciaals' wil maken en daar een recept voor heb gevonden, dan houd ik me daar zo veel mogelijk aan. Daarna bedenk ik dan wat ik er wel en niet lekker aan vond en hoe ik het beter zou kunnen maken.

Voor de simpele gerechten ben ik heel makkelijk, ik gooi van alles bij elkaar, wat kruiden erbij en vaak smaakt het dan ook wel goed, maar ook wel eens niet. Soms kijk ik wel eens op pakjes en zakjes om te kijken welke kruiden ik kan gebruiken. Vaak voeg ik dat naar smaak toe.

Zo doe ik het ook ongeveer.

En ik gebruik ook wel eens een zakje, pakje of potje de eerste keer en dan daarna maak ik het 'echt' om het zo maar te zeggen. En lasagne maak ik altijd uit een pakje, omdat we die zo lekker vinden haha. Ach, moet eens kunnen.

Haha, dat heb ik met de burrito's van knorr.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2013 19:41

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Haha Esperanza, dat heb ik ook met de burrito's van knorr. Zo goed als ik kan koken, soms wil ik gewoon die chemische smaak van dat knoflooksausje. Heerlijk. Die kan ik niet namaken hoor, zo chemisch ranzig lekker.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Sep 2013 20:07

Re: Hoe ben jij in de keuken?

Ik gebruik geen pakjes of zakjes (het enige wat ik wel gebruik zijn zakjes currypasta, ik kan sinds 2 jaar ineens geen curry meer maken en de zakjes van conimex of whatever vind ik best ok) bij het koken.
Ik volg bij een nieuw iets altijd een recept en daarna maak ik het uit m'n hoofd. Ook pas ik vaak iets aan als ik nog een restje van iets heb liggen.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers