Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het eten....

<<

Anoniem66

Bericht 08 Jan 2014 00:13

Re: Het eten....

Jans schreef:
Rejoy schreef:Jans, niet om je aan te vallen hoor, maar je gaf twee pagina's terug aan dat je aardbei met suiker niet nodig vond, maar in feite is aardbei met suiker niets slechter dan een grote gevulde koek of een pakje fristi toch?


Ik voel me niet gauw aangevallen hoor. :)

Deels eens. Alleen bestaan er geen gevulde koeken zonder suiker en ook geen fristi zonder suiker, dus dat kan ik niet zonder suiker geven. Op aardbeien zit niet standaard suiker, dus dat wordt hier niet met suiker gegeten. Evenals yoghurt, thee enz.

Ik ben niet panisch voor suiker (zoals je kan lezen van vandaag). Maar het is wel troep. En als mijn dochter niks normaals wilt eten, dan krijgt ze niet meer dat soort suikerbommen. Want ik vind het erg belangrijk dat ze normaal, gezond eten eet.



Haha, je kunt ipv fristi ook diksap oid geven natuurlijk. Als er ergens veel suiker in zit, zit dat wel in fristi. Kun je je kind net zo goed meteen suikerklontjes voeren volgens mij ;)
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2014 01:31

Re: Het eten....

Diksap?! No way, dat ze dat drinkt. Tig soorten geprobeerd, gaat er echt niet in. Nee joh, dochter wil fristi als we op pad zijn. So, fristi it is! ;-)
Suikerklontje had m'n ma haar laatst geven (geen grap), arm kind wist niet eens wat het was. Maar lekker dat ze het vond, ze wilde graag meer. :thumbdown:
<<

Anoniem121

Bericht 08 Jan 2014 01:49

Re: Het eten....

Mijn ouders hebben een cafe en de oudste wil steeds fristi uit een flesje. Nu kost dat punt 1 klauwen met geld die flesjes en punt 2 stuitert hij de rest van de dag door de tent... Wij hebben een paar flesjes omgespoeld en gevuld met karnemelk en limonade. Tegenwoordig wil meneer witte fristi uit een flesje.

Het is alleen wat lastig als we ergens anders zijn en hij wil witte fristi want de roze is voor meisjes :laughcry:
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2014 10:03

Re: Het eten....

Pluis schreef:Mijn ouders hebben een cafe en de oudste wil steeds fristi uit een flesje. Nu kost dat punt 1 klauwen met geld die flesjes en punt 2 stuitert hij de rest van de dag door de tent... Wij hebben een paar flesjes omgespoeld en gevuld met karnemelk en limonade. Tegenwoordig wil meneer witte fristi uit een flesje.

Het is alleen wat lastig als we ergens anders zijn en hij wil witte fristi want de roze is voor meisjes :laughcry:


Haha, slim! Ja, dat is dan wel een beetje lastig. ;-)

Mijn schoonouders geven altijd die flesjes fruitshoot, dat is echt een suikerbom, echt smerig! Je tanden vallen er spontaan van uit je mond. Die vullen we dan ook altijd met water en een beetje appelsap. Werkt prima.
Dochter is een slechte drinker, maar uit zo'n flesje vindt ze het altijd wel interessant.
<<

Anoniem31

Bericht 08 Jan 2014 13:31

Re: Het eten....

Hie eet de jongste ook s avonds heel slecht. Wij scheppen overal een beetje van op en wat ie eet eet hij. Eet hij niets krijgt hij wel een boterham met hartig beleg. En daarna een toetje.
<<

Anoniem17

Bericht 08 Jan 2014 14:14

Re: Het eten....

Mijn neefje wil juist veel liever brood met kaas of vleeswaren dan brood met iets zoets, haha!
Totaal zinloze toevoeging aan dit topic, maar ik vind het zo grappig om te lezen dat bijna alle kindjes de voorkeur geven aan zoetigheid, terwijl hij juist weigert z'n brood op te eten als er appelstroop of chocopasta ofzo op zit.
<<

Artemis

Bericht 08 Jan 2014 16:04

Re: Het eten....

Maar hoe kunnen al die tweejarigen nou zo gek zijn op snoep?

Ik zie dat bij mijn broertje hoor, die heeft kinderen die vanaf dat ze 1 jaar zijn gek zijn op snoep. Die aten met 6 maanden liga's en andere zoetigheid. En nog steeds is het meest gehoorde daar in huis 'snoepje?' en weten de kleintjes zelfs waar de snoepla is, en die is ook nog op zo'n hoogte dat ze er zelf bij kunnen komen. En laatst was ik daar en toen ging de 1,5 jarige die la te lijf, mama houdt hem tegen, houdt de la dicht, kind krijsen. En zodra kind stopt met krijsen doet mama de la open en geeft een spekkie.

Nu ben ik niet extreem moeilijk maar met 1,5 jaar snoepten mijn kinderen nog niet echt, laat staan spekkies... Die kinderen eten dan ook vrijwel niets, qua avondeten. Ik vind dat persoonlijk niet gek, mijn broer is extreem lastig qua avondeten, eet ook bijna niets, en die kinderen zijn al zó jong gewend aan snoep en koek en chips.... Niet zo gek dat ze dat lekkerder vinden.

Nu krijgt mijn zoon ook een schepje suiker in de pap en mijn dochter wat honing in de yoghurt, maar qua snoepen was ik vrij streng toen ze zo klein waren. En nog houden ze niet zo van snoep, ze zijn geen extreem zoete smaken gewend dus ze vinden vrijwel alles te zoet. Het kerstdiner hebben ze helemaal gegeten, rode kool, 3 soorten aardappels, venkel, stoofperen, tomatensoep, geitenkaas, ging er allemaal in, maar het toetje, daar hebben ze 3 happen van gehad en toen waren ze er klaar mee. Te zoet, volgens dochter.
Ik ben zelf een ontzettende zoetekauw, maar mijn kinderen doe ik er geen plezier mee, wel met koekjes en cake, dat vinden ze lekker, als ik het zelf bak dan het liefst, en chips en toastjes vinden ze ook erg lekker. Maar snoep zegt ze weinig. Ik heb al weken geen snoep in huis en daar hebben ze nog niet om gevraagd.

Ze zijn gewoon geen zoet gewend, ik lees hier regelmatig dat er diksap door de groente gaat om baby's dat te laten eten of alleen zoete potjes fruit ipv écht fruit, baby liga's en peutermelk, danoontjes, allemaal mierzoet, dat hebben die van mij nooit echt gehad.

En ik ben niet zo panisch met suiker hoor, een schepje door de pap vind ik prima, maar de thee gaat zonder suiker, en ze drinken sowieso weinig zoete dranken. Ik denk dat al dat zoet je smaak ontzettend beïnvloed, en dat je door suikers ook zo vol gaat zitten dat normaal eten niet meer lekker of nodig is. Zo'n fles diksap bijvoorbeeld vult volgens mij echt wel, hartstikke vol suikers! En ze drinken hier ook echt weleens een fristi of chocomel, ik ben helemaal niet principieel tegen, maar ik snap echt en oprecht niet dat een kind van 2/3 vraagt om snoep..... Dat zat zo niet in de belevingswereld van mijn kinderen toen.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2014 16:17

Re: Het eten....

Mijn dochter heeft totdat ze ruim 2 was geen snoep of andere dingen met geraffineerde suikers gegeten / gedronken. Maar inmiddels krijgt ze dat wel. Snoep heb ik nog steeds niet in huis, maar m'n schoonouders zijn flinke snoepers, daar krijgt ze het wel. En ondanks dat ze totaal geen suiker gewend was, vindt ze dat nu wel echt heel lekker. Ze is dol op ijs, spekjes, koekjes en dat soort dingen (net haar moeder). Maar ze zeurt er gelukkig niet om. Ze vindt het leuk als ze het krijgt, maar als het haar niet aangeboden wordt dan taalt ze er helemaal niet naar.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Jan 2014 16:17

Re: Het eten....

Tja, het ene kind is het andere niet.
Mijn dochter heeft nog nooit een liga gegeten, heeft haar eerste snoepje gegeten (een tumtum) toen ze 19 maanden oud was, en kreeg alleen op het kdv een volkorenkoekje 's middags. En toch roept zij om koekjes en weet ze ook waar die thuis liggen.
<<

anoniem196

Bericht 08 Jan 2014 17:37

Re: Het eten....

E. is nu 3 jaar en 1 maand maar eet ook nog amper snoepjes, koeken en dingen met veel suiker.

Ze mag best een hapje van mijn koekje, maar ze vind het vaak niet lekker.
Ze drink alleen diksap zonder toegevoegde suikers, appelsap verdunt met water of melk uit de fles s'ochtends. Iets anders lust je niet. Fristi ofzo kent ze nog niet.

Snoep heb ik altijd in huis voor mezelf. Maar ze krijgt het niet.
Ze is nog heel blij met een soepstengel, biscuitje, rozijntjes, fruit, komkommer enz,

Op brood eet ze wel, hagelslag, vlokken, vruchten hagelslag, pindakaas enz, en ook hartig

Ze mag best af en toe iets lekker. Maar dan neemt ze 2 hapjes en laat de rest liggen.

Nu is ze erg verkouden en krijgt ze af en toe een tumtummetje om op te zuigen.
Maar de mierzoete hoestdrank, krijg ik er echt niet in bij haar.

Ik denk dat het maar net is wat je kindje gewent is.
En hoe je er mee om gaat.
Als ze een beker appelsap of heeft krijgt ze te echt niet meteen nog een.
En al gaat ze er om zeuren. Nee is nee. en dan is het ook klaar.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Jan 2014 18:02

Re: Het eten....

Heb je dit al eens geprobeerd kwak?
Iemand anders schreef er ook over in dit topic. Wij vanmiddag en de schaal was binnen notime leeg.
Het dipsausje raakten ze niet aan. Dat vonden ze niet lekker.
Je kunt er ook andere dingen opleggen. Blokjes kaas, rozijntjes oid.


Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2014 18:52

Re: Het eten....

Leuk is dat hè, alibi! Ik had een tijd geleden ook een topic daarover geopend (monkey platter). Lijkt me zo leuk als zoon straks ook alles mag en dan lekker met z'n allen van de schaal te pikken.
<<

Anoniem66

Bericht 08 Jan 2014 19:00

Re: Het eten....

Wat een moralistisch praatje gooi je er weer tegenaan Artemis.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 08 Jan 2014 19:03

Re: Het eten....

Alibi schreef:Heb je dit al eens geprobeerd kwak?
Iemand anders schreef er ook over in dit topic. Wij vanmiddag en de schaal was binnen notime leeg.
Het dipsausje raakten ze niet aan. Dat vonden ze niet lekker.
Je kunt er ook andere dingen opleggen. Blokjes kaas, rozijntjes oid.


Afbeelding


Alibi, heb jij een recept van het dipsausje?ziet er lekker uit
<<

Anoniem193

Bericht 09 Jan 2014 10:38

Re: Het eten....

Het dipsausje is een gekookt ei, yoghurt en bieslook. Eventueel nog wat zout en peper (ik heb dat niet gedaan)
Het gekookte ei, prak je helemaal fijn en dan roer je er 4 eetlepels yoghurt door. Bieslook erdoor knippen en klaar ;)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers