Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Anoniem60

Bericht 09 Jan 2014 08:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat rot Gympie!! Sterkte!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 09 Jan 2014 09:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh gympie wat rot zeg. Heel veel sterkte!
<<

Anoniem17

Bericht 09 Jan 2014 09:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Gympie wat naar! Heel veel sterkte :hug:
Moeten er veel dingen geregeld worden? Ik kan me voorstellen dat je hoofd nu totaal niet naar tentamens staat, ik hoop dat je toch een beetje kunt studeren.. Bah, wat moet je je rot voelen, liefdesverdriet is zo heftig! :hug:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Jan 2014 09:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat ontzettend klote Gympie! Kwam het voor jou uit het niks? Heel veel sterkte!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem12

Bericht 09 Jan 2014 09:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat erg Gympie! Sterkte :hug:
<<

Anoniem14

Bericht 09 Jan 2014 10:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem14 op 15 Jan 2014 20:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 09 Jan 2014 10:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat rot voor je zeg. Die pijn is zo overheersend en hard. Kun je vandaag wel bij iemand terecht?

Als ik iets voor je kan doen op het gebied van tentamens, dan hoor ik het graag. Ik studeer altijd in de bibliotheek van de uni en je kunt zo mee als je wilt. Ik kan me voorstellen dat je daar juist geen behoefte aan hebt, maar anders hoor ik het wel. Ik weet niet hoe het bij jullie werkt, maar ik zou even met een begeleider of studieadviseur praten om dit uit te leggen. Dan zijn ze in elk geval op de hoogte. Wie weet kunnen ze dan later nog iets voor je doen.

Heel veel sterkte!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2014 11:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Heel heel heel veel sterkte Gympie! Vervelend van de timing, maar vooral erg voor jou. Kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Hele dikke knuffel!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2014 11:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb dan eindelijk m'n kwartetje MVVM gehad en het was geweldig. :thumbup:


Leuk voor je, wie je ook bent! Wat staat er nu bovenaan je lijstje?
<<

Anoniem9

Bericht 09 Jan 2014 12:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Och jeetje Gympie.. Wat heftig :( Sterkte!
<<

Anoniem14

Bericht 09 Jan 2014 13:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem14 op 15 Jan 2014 20:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Jan 2014 15:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik wil opbiechten dat ik de luiheid, slordigheid en gemakzucht van mijn vriend op het moment zo ontzettend zat ben! Bij ons in huis is het momenteel een beetje een rommel. Niks voor mij, ik houd rust, orde en netheid. De laatste maanden heb ik alles steeds erger laten versloffen, het lukt me niet meer om alles bij te houden. Het hoeft hier niet spik en span te zijn, wat speelgoed en rommeltjes hier en daar vind ik echt niet erg. Echter, nu wordt het me te gek. Ik loop ontzettend achter me de was en de schoonmaak (de grote dingen dan, zoals stof in slaapkamer, stof/viezigheid achter kastjes in keuken, de koelkast, volgepropte voorraadkast, etc.). En hoe groter de chaos hier, des te groter de chaos in mijn hoofd wordt. Ik zit in een cirkel, heb nergens meer fut voor en zin in, laat steeds meer versloffen.. die cirkel wil ik doorbreken. Tijd dus voor wat orde in huis, tijd voor een 'grote schoonmaak', zowel in huis als in mijn hoofd. Dit hoeft niet in één dag, dat red ik nooit. Maar ben vandaag wel begonnen.

Vanochtend dochter naar het KDV gebracht, boodschappen gedaan en aan de slag gegaan in huis. Ik begon met een was te draaien, met het toilet weer eens grondig schoonmaken,wat kleine dingetjes tussendoor opruimen en de afwas van drie dagen wegwerken. Vriend is thuis, is een paar dagen vrij, maar oh.. wat erger ik me dood! Ik ben niet de enige die het hier in huis laat versloffen, hij doet er net zo hard aan mee. De vieze spetters in het toilet, de afwas op het aanrecht, de vieze sokken en boxers op de grond in de slaapkamer, de lege glazen die door het huis heen slingeren.. allemaal van hem.

Ik ben dus al enige tijd bezig, hij heeft de hele tijd op de bank liggen Playstationnen en ligt nu verdorie te slapen! Ik weet dat 'ie moe is, hij werkt hard en altijd tot ergens in de nacht. Als ik hem erop aanspreekt krijg ik meestal te horen dat ik degene ben die hier de boel zo laat versloffen en dat ik degene ben die het minst werkt (15 uur p wk). Maar ik begrijp nu écht niet dat hij niet uit zichzelf komt helpen. Dat hij gewoon kan liggen gamen terwijl hij ziet dat ik druk bezig ben. Hij ziet heel veel dingen niet (rommel, viezigheid), deels vanuit huis meegekregen. Dat neem ik hem nog niet eens kwalijk. Als ik hem al eens vraag te helpen of iets te doen in huis doet 'ie dat met een diepe zucht en grote tegenzin. Vandaag een paar vuilniszakken weggooien was een grote moeite. Ongelooflijk.

Hij doet heel af en toe een afwas (als ik het vraag, of als 'goedmakertje' als hij zich eens schuldig voelt) en gooit vuilniszakken buiten in de container. That's it. Hij hoeft niet te wassen, niet te strijken, niet op te ruimen (zeker dat laatste niet, dat doet hij niet zoals ik het graag zou willen zien). Veel dingen doe ik liever zelf. Maar als ik dan eens bezig ben en dan ook echt goed aan de slag ga dan ziet 'ie niet in dat hij ook best wat mag doen. Zo frustrerend soms! Ik heb het eerder aangegeven, hij stemde ermee in om binnenkort inderdaad eens goed te gaan ruimen in huis, maar vandaag kreeg ik weer te horen: "Ja, maar nu is N. een keer een dag weg, dan kan ik eens genieten van mijn vrije dag, kan ik achter de Playstation. Hallo, het is mijn vrije dag hoor."

Ik moest gewoon even mijn frustraties kwijt, heb ik gedaan, lucht wat op. Maar argh.. soms.. :thumbdown:

Niks quoten graag.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2014 15:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha Parisienne, zo herkenbaar!

Ik snap hem ook wel hoor en blijkbaar is jullie verhouding zo dat jij het huishouden doe. Dan kan je dat ook wel een beetje verwachten dat hij niet opeens opspringt om te stofzuigen omdat hij ziet dat jij het toilet aan het schoonmaken bent.

Echter vind ik hem wel erg lui hoe je het nu opschrijft. Het is toch een kleine moeite om de vieze glazen bij de afwas te zetten. Dan hoeft hij niet eens af te wassen! En dan ook de sokken en boxers op de grond. Is dat een typisch mannenkwaaltje ofzo? Mijn moeder heeft het zo gedaan bij mijn pa (en bij mij trouwens): alles wat niet in de wasmand ligt, wordt niet gewassen. En no way dat zij het ging opruimen. Toen had mijn pa geen schone sokken of boxers meer haha en mijn moeder haalde gewoon haar schouders op: "tja, ze lagen niet in de wasmand". Ik vind dit nog steeds een hele goede actie.
<<

Artemis

Bericht 09 Jan 2014 15:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Gympie, wat naar! Bah. Heel veel sterkte.

Kwartetjebiechtje, jeej! :cheering: Hoe kwam dat zo? Gepland of per ongeluk?

Párisienne: ehm, heb je hem gevraagd om te helpen dan? Ik bedoel: als jij schoonmaakt en je zegt verder niets kan hij ook niet weten dat je je ergert, en heb je al besproken dat je het niet voor elkaar krijgt in je uppie en dat je het gevoel hebt achter te lopen en of hij je wil helpen? En waarom is jullie relatie zo ongelijkwaardig verdeeld? Als jij ervoor kiest maar 15 uur per week te werken vind ik het logisch dat je het huishouden doet, natuurlijk moet hij zijn eigen zooi opruimen en met jullie kind helpen, maar grote huishoudklussen lijken me jouw pakkie an dan. Natuurlijk zou het wel fijn zijn als hij je helpt als je om hulp vraagt.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 09 Jan 2014 17:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Sterkte Gympie!

Ik vraag me af hoe het met het gonorroebiechtje gaat.
<<

Artemis

Bericht 09 Jan 2014 17:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

SuperGrover schreef:Sterkte Gympie!

Ik vraag me af hoe het met het gonorroebiechtje gaat.

Ik geloof dat verhaal nog steeds niet.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 09 Jan 2014 17:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hoezo niet?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jan 2014 17:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Artemis schreef:Gympie, wat naar! Bah. Heel veel sterkte.

Kwartetjebiechtje, jeej! :cheering: Hoe kwam dat zo? Gepland of per ongeluk?

Párisienne: ehm, heb je hem gevraagd om te helpen dan? Ik bedoel: als jij schoonmaakt en je zegt verder niets kan hij ook niet weten dat je je ergert, en heb je al besproken dat je het niet voor elkaar krijgt in je uppie en dat je het gevoel hebt achter te lopen en of hij je wil helpen? En waarom is jullie relatie zo ongelijkwaardig verdeeld? Als jij ervoor kiest maar 15 uur per week te werken vind ik het logisch dat je het huishouden doet, natuurlijk moet hij zijn eigen zooi opruimen en met jullie kind helpen, maar grote huishoudklussen lijken me jouw pakkie an dan. Natuurlijk zou het wel fijn zijn als hij je helpt als je om hulp vraagt.


Het gaat toch ook om zijn eigen zooi, spetters in de wc, overal vuile vaat, boxers die op de grond slingeren, dat is toch zijn eigen zooi? Juist als de ander grotendeels verantwoordelijk is voor het huishouden vind ik het heel onaardig om er zo'n puinhoop van te maken, ik vind dat een beetje overkomen of je de ander als sloofje ziet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 09 Jan 2014 17:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

SuperGrover schreef:Hoezo niet?


Kweenie. Voorgevoel en het klinkt een beetje ongeloofwaardig.

Susan, dat is wel zo, je eigen was opruimen is wel zo aardig. Maar goed, ik ben daar zelf een ramp in, dus ik snap wel dat mensen dingen laten slingeren. Ergens meen ik ook dat de relatie van Párisienne sowieso niet lekker liep en dan worden dit soort kleine dingen wel erg uitvergroot natuurlijk.
En ik herken het wel hoor, dat ik dan heel nijdig ga schoonmaken omdat ik vind dat er iemand moet helpen en mezelf alleen maar bozer maak onder het poetsen, maar constructief is het niet.
<<

No. 3

Bericht 09 Jan 2014 17:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ken jullie situatie niet goed, Parisienne, en jullie al helemaal niet, dus wat ik zeg kan gaan slaan als een tang op een varken. Maar het valt me op in veel posts van jou dat jouw vriend maar weinig goed kan doen. Het komt op mij over alsof jullie in een constante staat van koude oorlog leven.

Waarschijnlijk vindt jouw vriend jou een zeur die achter zijn broek aan zit, mevrouw pietje precies die plots de geest krijgt en hem ook in die rol wil dwingen. En dat weigert 'ie dan. Waarschijnlijk niet omdat 'ie niet vindt dat hij niet hoeft op te ruimen, maar omdat hij die beslissing niet door jou wil laten bepalen.

Als je al in zo'n situatie zit, is het lastig om dat te veranderen. Wat ik zou doen – maar dat is de aanpak die voor mij werkt – is mijn acties voor mijn eigen rekening nemen en die van hem negeren. Die zijn niet mijn verantwoordelijkheid, en daar ga ik me dus ook niet aan ergeren. Is een soort wilsbesluit, en eenmaal genomen gaat dat bij mij redelijk vanzelf.

Mijn vriend vergeet ook vaak z'n onderbroek in de wasmand te gooien, en hij en jouw vriend zijn vast niet de enige. Het is niet dat híj echt een enorme eikel is, terwijl andere mannen dat braaf doen. Zelfde geldt voor die glazen, spetters en vaat. Ik heb er geen problemen mee, omdat ik ook niet perfect ben. Soms betrap ik me erop dat ik vanbinnen scheld op zijn schoenen bij de bank die onder de kapstok hadden gemoeten, maar dat ik dan twee minuten die van mij bij het bed zie staan.

Bovendien helpt het veel meer om je battles te kiezen. Negeer je irritaties, ga gewoon lekker aan de slag, zet een lach op je gezicht, een muziekje aan, kom er gezellig een kwartiertje bij zitten als hij PS't en vraag gewoon wat je van hem wilt.

Dit klinkt trouwens vast heel ongeëmancipeerd, want hij moet het toch uit zichzelf doen en waarom moeten wij vrouwen beginnen met schoonmaken enz., maar ja. Volgens mij werkt het als een malle. Als ik twee uur achter elkaar zit te forummen en we hadden afgesproken om de administratie te doen, kan ik soms ook reageren van 'laat me met rust' terwijl ik heus wel weet dat hij gelijk heeft.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jan 2014 18:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik maak juist het lekkerste schoon in mijn eentje met muziek erbij of een aflevering van een serie op de achtergrond, liefst trash-tv zoals Achter Gesloten Deuren of Toddlers & Tiaras. Ik vind het ook niet erg dat ik het meeste doe in huis. Maar ik zou het niet aardig vinden als mijn man overal zijn troep zou laten vallen omdat ik het toch wel opruim.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem30

Bericht 09 Jan 2014 18:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Gewoon vragen sowieso, hij kan het niet ruiken als jij je stoort aan hem.
<<

No. 3

Bericht 09 Jan 2014 18:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Susan schreef:Maar ik zou het niet aardig vinden als mijn man overal zijn troep zou laten vallen omdat ik het toch wel opruim.
We weten alleen niet of P's vriend dat doet. Volgens mij is het haar interpretatie van zijn gedrag. Of heb je indicaties dat hij het expres doet, Parisienne?
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 09 Jan 2014 18:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Parisienne, wat meteen in mij opkomt is 'pick your battles'. Hij doet niet veel goed in jouw ogen, dus bedenk je eens waar je echt verandering in wil zien! Mijn vriend maakte op het begin ook best veel rommel, maar daar hebben we samen oplossingen voor bedacht. Rondslingerende boxers e.d. kunnen eenvoudig opgeruimd worden door een extra wasmand neer te zetten. Ik ga er altijd vanuit dat rommel betekent dat bepaalde dingen geen of geen handige plek hebben in huis.

Verder vind ik ook wel dat jij met 15 uur werken een heel groot deel van het huishouden op je kunt nemen. Zeker als ik lees dat jouw man tot in de nacht moet werken! Ik zou hem dan echt een playstation dag gunnen hoor. En daarbij: jij bedenkt nu dat dit opeens het moment is om tot actie over te gaan, terwijl jij het ook al tijden laat versloffen. Ik snap best dat jouw man even z'n kont tegen de krib gooit als hij doodmoe is en even rust wil. Ik vind overigens wel dat hij gewoon de wc netjes achter kan laten en de dingen die hij gebruikt op kan ruimen. Hoe moe je ook bent.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 09 Jan 2014 18:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Artemis schreef:
Kwartetjebiechtje, jeej! :cheering: Hoe kwam dat zo? Gepland of per ongeluk?

Ik ben bi (al wil ik geen liefdesrelatie met een vrouw) en getrouwd met een man. We hebben wel vaker een gepland trio gehad met een vrouw maar wilden graag eens een kwartet met een hetero man en bi-vrouw, we stonden er dus voor open. Toen we zaterdag een bevriend stel van ons op visite hadden en we niet meer nuchter waren kwam van het 1 het ander. :^^:
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers