Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem115

Bericht 08 Jan 2014 14:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb een granny square gemaakt !!!
Zo gek dat je dan trots op jezelf kunt zijn, hihi.
<<

Anoniem115

Bericht 08 Jan 2014 16:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 25 Jul 2015 23:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem115

Bericht 08 Jan 2014 16:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Van boven naar beneden. Hoe ik begon afgelopen zaterdag en wat ik vandaag al voor mekaar kreeg
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 16:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Goed bezig! Ik zei toch: de aanhouder wint!
<<

Anoniem115

Bericht 08 Jan 2014 16:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja klopt. Vind het ook steeds leuker worden.
Ik heb een hele leuke deken gezien op pinterest.
Wit, licht grijs, donker grijs en licht blauw.
Die wil mijn zoontje graag hebben
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 08 Jan 2014 18:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Goed bezig Randall!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 19:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nou mijn eerste toeren voor de deken zijn af. Ik hoop dat ze morgen nieuwe toeren op de site zetten anders vind ik het irritant!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 08 Jan 2014 19:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het boek dat ik had gekregen is 200 Crochet Blocks for Blankets, Throws and Afghans van Jan Eaton.
Het is op zich wel een leuk boek, er staan behoorlijk wat voorbeelden in en ze geven ook suggesties welke granny squares je zou kunnen combineren en welke kleuren bij elkaar passen. Ik heb er nog niets meegedaan verder haha! Maar wil denk ik wel een granny square deken maken als babydeken. Al vond ik laatste deze op internet en die vind ik ook echt wel heel leuk:

http://karinaandehaak.blogspot.nl/2013/ ... asper.html
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Jan 2014 19:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Er komt even iets anders tussendoor, want ik ga een babydekentje van margrieten haken. Heb net geleerd een rondje van stokjes te haken, zo wil ik de hartjes van de margrieten maken. Straks de blaadjes proberen. Ik gebruik nu nog gewone breiwol om te oefenen, heb net wel betere haakgaren in geel, wit en roze (er komt een roze randje om de margrieten heen) gekocht in de stad en een kleinere haaknaald. Maar ik wil eerst die bloemetjes goed onder de knie hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 19:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Het boek dat ik had gekregen is 200 Crochet Blocks for Blankets, Throws and Afghans van Jan Eaton.
Het is op zich wel een leuk boek, er staan behoorlijk wat voorbeelden in en ze geven ook suggesties welke granny squares je zou kunnen combineren en welke kleuren bij elkaar passen. Ik heb er nog niets meegedaan verder haha! Maar wil denk ik wel een granny square deken maken als babydeken. Al vond ik laatste deze op internet en die vind ik ook echt wel heel leuk:

http://karinaandehaak.blogspot.nl/2013/ ... asper.html


Leuk, die vind ik echt heel mooi! Drops is ook lekker dik katoen dus dan ben je wat sneller klaar dan met gewoon katoen ;-).
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 20:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Vrijdag pas nieuwe toeren Pompoen. Daarom ben ik verder gegaan met het Engelse patroon. Ben bij toer 10, nog 121 te gaan, whaha :nerd:

Ben benieuwd Susan, nog even goed oefenen met gewone breiwol is altijd een goed idee, dan haak je die bloemen straks ook veel sneller.

Gaat goed Randall, je boekt duidelijk veel vooruitgang.

Thanks Siem, zal eens kijken of ik dat wat vind. Ben binnenkort jarig dus moet al alvast wat verzinnen haha.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 20:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heb je toevallig een linkje bij de hand? Vrijdag duurt nog zo lang!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 20:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

En als je toch bezig bent...ook nog een keer dat schema met de vertaling van de verschillende steken? Ik ben er een beetje uit.
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 21:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Laatst gewijzigd door Anoniem12 op 08 Jan 2014 21:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 21:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Astu! Veel plezier en succes, het is heel leuk!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 21:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik had 'm na wat zoeken uiteindelijk toch nog gevonden dus ik was al begonnen! Leuk inderdaad! Ik hoop dat ik het vol houd tot het einde. Maar juist omdat het elke keer andere steken zijn denk ik dat die kans groter is dan met een gewone deken. Ik vind het gauw zo saai worden!
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 21:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja dat motiveert wel haha. Wil steeds weer wat nieuws!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 21:25

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Misschien handig om dat overzichtje in de beginpost te zetten? Dan hoef jij het niet elke keer weer op te duikelen, haha.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 09 Jan 2014 09:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat gaan jullie hard met de deken!! Ik durf het nog niet aan , mijn engels is zo slecht. Gelukkig heb ik nog genoeg andere ideeën! Voor juni wil ik graag de twee trouwapen maken om daar het geld voor een bruiloft bij te doen. En nu heeft mijn zoontje gisteren een mega boederijstal gekregen, maar dan zonder dieren. Nu heb ik bedacht dat ik er wel wat beesten bij kon haken. En op de facebook groep zag ik ook een leuk idee (voor de toekomst) wat ik ook even hier wil delen.

Er is een vrouw die heeft een eenvoudig simpel borduurpatroon van 696? Steken van een VW busje. Nu gaat ze voor elke borduursteek 1 granny square haken, allemaal hetzefde patroon en verschillende kleuren, en die aan elkaar zetten. Helemaal gaaf zo'n deken. Nu heb ik bedacht om iets van Bob de Bouwer op die manier te gaan maken. Maar voorlopig nog niet hoor.
<<

Anoniem12

Bericht 09 Jan 2014 09:38

Re: HaakBrei&Borduur Topic

dodo schreef:Wat gaan jullie hard met de deken!! Ik durf het nog niet aan , mijn engels is zo slecht. Gelukkig heb ik nog genoeg andere ideeën! Voor juni wil ik graag de twee trouwapen maken om daar het geld voor een bruiloft bij te doen. En nu heeft mijn zoontje gisteren een mega boederijstal gekregen, maar dan zonder dieren. Nu heb ik bedacht dat ik er wel wat beesten bij kon haken. En op de facebook groep zag ik ook een leuk idee (voor de toekomst) wat ik ook even hier wil delen.

Er is een vrouw die heeft een eenvoudig simpel borduurpatroon van 696? Steken van een VW busje. Nu gaat ze voor elke borduursteek 1 granny square haken, allemaal hetzefde patroon en verschillende kleuren, en die aan elkaar zetten. Helemaal gaaf zo'n deken. Nu heb ik bedacht om iets van Bob de Bouwer op die manier te gaan maken. Maar voorlopig nog niet hoor.

Die heb ik net opgeslagen toevallig haha. Had het kruissteekpatroon al eens gezien op Pinterest, maar zij heeft er makkelijk het aantal vakjes bijgezet. Ik ben lui, dus zeer handig!

En wat leuk van die boerderij dat je daar dieren bij gaat maken. De trouwapen wil ik ook nog eens doen!

@Pompoen, goed idee. Ga ik nu doen! :bounce:
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 09 Jan 2014 09:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, ik vond het zo'n gaaf idee! Die moest ik hier even delen.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 09 Jan 2014 11:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Voor wie zich afgemeld heeft voor de crochet along, omdat de groep zo irritant is. 'Iemand' :^^: heeft geopperd om een Pagina aan te maken en dat zijn ze meteen gaan doen. Zo ontloop je de massa aan onzin en zeikerds en alle patronen staan gemakkelijk bij elkaar.

Dodo, Ik vind die VW ook zo leuk! Dat idee ga ik zeker onthouden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Jan 2014 11:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

luthien schreef:Voor wie zich afgemeld heeft voor de crochet along, omdat de groep zo irritant is. 'Iemand' :^^: heeft geopperd om een Pagina aan te maken en dat zijn ze meteen gaan doen. Zo ontloop je de massa aan onzin en zeikerds en alle patronen staan gemakkelijk bij elkaar.

Dodo, Ik vind die VW ook zo leuk! Dat idee ga ik zeker onthouden.


Hmm, ik weet niet of ik dat dan wel fijn vind. Is dat ook op Facebook?
<<

Anoniem12

Bericht 09 Jan 2014 11:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Luthien, ik had gereageerd op je bericht haha. Geen idee dat jij het was!
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 09 Jan 2014 12:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush, En ik heb nog wel dezelfde foto op facebook als op Hayday :wink: . Zo wist ik namelijk wie jij was.

Pompoen, op zo'n Facebookpagina staan dan alleen berichten van de beheerders. De patronen van de deken en de granny's zijn dan veel makkelijker terug te vinden. Als je vragen hebt over de deken dan kun je alsnog terecht in de groep (of hier natuurlijk :cheering: )
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers