Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem97

Bericht 07 Jan 2014 16:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja choco, dat is hier ook zo. Als we een dag weg zijn dan drinkt ze niet, of als we druk zijn.
Ik ben die nachtvoedingen zo zat eigenlijk, dat is de grootste reden, als ze alleen voor t slapen gaan zou drinken dan zou ik best een jaar langer kunnen voeden.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 07 Jan 2014 20:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Met de nachtvoedingen heb ik geen moeite, wat ik soms alleen vervelend vind is het niet gewoon even rustig op de bank kunnen zitten zonder dat ze wil drinken. Of het willen drinken als we ergens binnen komen waar ze onbekend is. Anderzijds merk ik dat ze juist door dat drinken zich op haar gemak gaat voelen en daarna heerlijk haar gang gaat, dus tja. Bovendien is de enige reden waarom ik dat laatste af zou willen bouwen omdat ik 'bang ben voor wat anderen ervan zullen denken', wat ik voor mezelf een bijzonder slechte reden vind en geen reden om niet tegemoet te komen in haar behoeften. Maar goed. Wel iets dat met regelmaat ook hier speelt dus. Waarna ik telkens tot de conclusie kom nog niet af te willen bouwen weer doorga. Ik kan me voorstellen dat als ze wat beter praat en ik wéét dat ze me begrijpt ik afspraken met haar ga maken, als alleen nog maar thuis bijvoorbeeld. Maar voorlopig dus nog gewoon op verzoek.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem97

Bericht 07 Jan 2014 20:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat heb ik ook, dat wat andere er van denken, mensen beginnen nu toch regelmatig te vragen wanneer ik nu ga stoppen enzo.

Als ze 1 of 2 keer zou drinken dan zou ik er geen moeite mee hebben maar het was gisternacht en afgelopen nacht bijv 8)9 x en dan niet loslaten, dus moest ik wachten tot ze weer diep sliep en haar dan losmaken, best vervelend na een paar keer.
Het is ook niet echt de melk die ze nodig heeft maar ze gebruikt mijn borst meer als speen en dan 1 keer goed drinken..
En daar ben ik nu wel klaar mee, maar ja een krijsende peuter is ook niet wat :s en zoon wordt dan ook wakker (en vriend)
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jan 2014 09:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Weet iemand dat?
Kan je echt zo'n gigantische dip krijgen van je eisprong. 4 weken geleden was het weer drama, zoon werd iedere 1,5 uur wakker. Prompt werd ik 2 weken later voor het eerst ongesteld. De laatste tijd sliep zoon echt heel erg goed, soms zo goed als de nacht door. En nu zou ik theoretisch gezien weer m'n eisprong moeten hebben en vannacht was het weer drama. Iedere 2 uur wakker. Bah!
Zou dat echt zoveel effect kunnen hebben?? :-(
<<

Anoniem97

Bericht 08 Jan 2014 09:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik denk dat als je daar gevoelig voor bent dat zeker effect kan hebben.

Ik heb er eigenlijk nooit op gelet, ga ik is doen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 08 Jan 2014 09:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oké, er is een plan.

Vanaf nu 8 keer per dag kolven met een dubbele elektrische kolf. Julie veel bij me pakken, huid op huid. Niet weghouden van de borsten en proberen te voeden met een hulpset.

Alleen heb ik nu écht geen geld voor een dubbele kolf. Zelfs huren is behoorlijk duur.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 08 Jan 2014 12:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

:(

Heb je niet iemand waarvan je hem kan lenen?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 08 Jan 2014 12:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb een oproepje gedaan, maar tot nu toe niemand. Dus ik kolf nu nog maar een tijdje enkelzijdig. De hulpset is besteld en heb ik normaal gezien morgen in huis :-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 08 Jan 2014 12:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh dat is wel fijn dat je die al snel hebt. Ik heb ook geen 1tje anders had je die van mij mogen lenen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 12:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje schreef:Ik heb een oproepje gedaan, maar tot nu toe niemand. Dus ik kolf nu nog maar een tijdje enkelzijdig. De hulpset is besteld en heb ik normaal gezien morgen in huis :-)


Jammer dat je zo ver weg woont. Ik heb nog een dubbele elektrische kolf in de verkoop.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 08 Jan 2014 13:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoeveel vraag je ervoor en kan je hem opsturen en hoeveel zou dat kosten?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 16:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ga je even een PM sturen!
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jan 2014 17:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb mijn eerste 100 ml potje in de vriezer gezet :yes:

En er staat nu nog zo'n 80 ml voor vanavond, voor de fles. We zijn er nog niet aan toe gekomen om weer met de fles te oefenen, dus vanavond eens kijken of de tweede keer net zo probleemloos verloopt als de vorige keer.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 08 Jan 2014 17:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gaat goed, Exo :-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Jan 2014 17:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exogenesis schreef:Ik heb mijn eerste 100 ml potje in de vriezer gezet :yes:

En er staat nu nog zo'n 80 ml voor vanavond, voor de fles. We zijn er nog niet aan toe gekomen om weer met de fles te oefenen, dus vanavond eens kijken of de tweede keer net zo probleemloos verloopt als de vorige keer.


Goed bezig! En hopelijk gaat het drinken vandaag net zo probleemloos!
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 08 Jan 2014 18:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exo, Tip: probeer ook eens of ze de melk uit de vriezer wel wil drinken. Hier een kieskeurig mannetje wat ingevroren melk niet waardeert. Maar gaat hartstikke goed daar, komt vast goed met drinken.
augustus 2013
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jan 2014 14:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat is inderdaad wel iets om te proberen, voordat ik weer aan het werk ga, Pomodori!

De fles van gister ging probleemloos naar binnen. Ik had ondertussen zo'n 100ml gekolfd weer, maar Nina had met de fles al zo'n 80 ml binnen en dronk niet meer heel actief, dus ze heeft nog even een kwartier aan de borst gedronken en de gekolfde melk is de koelkast in gegaan.

Dit was vanochtend na de borstvoeding. Klein tevreden hummeltje..

Afbeelding

Slakje, hopelijk werkt je plan! Heb je al een kolf weten te regelen?
<<

Anoniem97

Bericht 09 Jan 2014 15:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ahh heerlijk! :heart:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Jan 2014 15:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh wat gezellig zo.

Nee, kolf krijg ik niet geregeld. Jammer, dan zal het met mijn swing moeten. Mijn hulpset komt vandaag ergens aan. Ik ben benieuwd!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jan 2014 15:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik hoop voor je dat het snel werkt. Lijkt me erg frustrerend voor je nu.. :(
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Jan 2014 15:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Aah balen Slakje! Hopelijk lukt het zo ook!

Hier een beetje frustratie. Mirthe wil sinds gisteren de hele dag drinken. Ik weet dat het regeldag zijn naar ik word er niet goed van. Ik kan haar niet wegleggen of ze begint te huilen. Ligt ze aan de borst, doet ze niks. Speentje wil ze niet, in de doek niet... Nu heb ik Ruben bij mijn ouders, maar ik weet niet hoe dat moet als hij wel thuis is. Morgen hebben we en bezichtiging van het huis en er moeten gewoon dingen gedaan worden. Daarnaast wil ik ook gewoon even rustig en broodje kunnen smeren en eten. Hoe doen jullie dat?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem97

Bericht 09 Jan 2014 15:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zoveel mogelijk laten drinken en als je echt even wat moet doen, dan in de doek en gewoon je ding doen, eventueel pinkje of speentje.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Jan 2014 15:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja maar dat is dus keihard gillen en huilen :(
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem97

Bericht 09 Jan 2014 15:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat is zielig :(
Maar ja je moet wel even een broodje kunnen smeren enzo, dus dat zou ik gewoon doen, dan maar even huilen bij je. ( beter dan alleen huilen) En dan kan je haar daarna weer laten drinken.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Jan 2014 15:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat is waar natuurlijk. Dit soort dagen vind ik echt enorm zwaar. Dat vond ik bij Ruben al, maar nu helemaal.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers