Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis topic

<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 18:07

Re: Verre reis topic

Intoxicated schreef:Heeft iemand van jullie wel eens een slaapmiddel genomen tijdens een lange vlucht?

Ik zit erover te denken om de volgende keer langs een dokter o.i.d. te gaan maar ik vind het ergens ook wel weer heel eng. (Wat als we neerstorten en ik kan niet eens lopen haha).

Dit jaar was het weer erg hoor. Heb het hele vliegtuig bij elkaar zitten janken tijdens het opstijgen. De angst lijkt alleen maar groter te worden terwijl het 3/4 jaar geleden zo goed ging :( De angst is bijna ondraagbaar als ze zeggen 'crosscheck' en de deuren dus vergrendeld zitten. Dan voel ik de tranen al prikken.

Ik weiger trouwens om met de auto te gaan of vliegreizen 'dan maar niet te maken'. Het enige wat ik wil is mijn lichaam onder controle hebben en het loslaten.



Ik heb wel eens een slaapmiddel genomen,maar het hielp niet. Iedereen is anders dus wellicht helpt het jou wel. Een dokter oid? Een dokter is ook de enige die het voor mag schrijven hoor. Als je neerstort heb je er toch geen idee van aangezien de meeste het toch niet overleven. Waarom vlieg je nog als je het zo eng vind?
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 18:15

Re: Verre reis topic

Ik zei een dokter o.i.d. omdat er misschien ook homeopatische spullen zijn? Misschien heeft dat iemand geholpen.

Ik vind mijn angst onrealistisch. Vliegen is zo ontzettend veilig en ik hou ontzettend veel van reizen, mooie strandjes en dergelijke. Verder weiger ik gewoon om een angst mijn leven over te laten nemen.

Vandaar een slaapmiddel als oplossing haha.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 18:17

Re: Verre reis topic

Aha, je kan iets van Dr. van der Hoog oid nemen.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Sep 2013 18:29

Re: Verre reis topic

Ik heb ook wel eens een slaapmiddel genomen, maar ik weet niet meer welke. Misschien kan je het eerst eens proberen met rustgevende middelen zoals valeriaan, zeker als het om de angst gaat en niet zozeer het echte slapen.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Sep 2013 18:35

Re: Verre reis topic

Oh en ik heb even een ego berichtje want ik ben enorm blij!
Ik heb te horen gekregen dat ik tóch korting krijg op vluchten vanwege m'n nieuwe baan! Althans.. Ik mag één keer per jaar een stand-by ticket boeken (twee tickets dus twee pers.) Wel pas zodra je een jaarcontract hebt (heb nu half jaar contract, dus daarna als ze me houden), en het zijn stand-by tickets, d.w.z. dat je op een wachtlijst wordt gezet en niet zeker is of je mee mag met die vlucht.. Maar als het lukt, kan je voor 95 euro (enkele reis) buiten Europa vliegen, dus bijv naar Amerika of Azië! Dan zou je voor 2 personen met retourtje dus nog geen 500 euro kwijt zijn voor zo'n hele trip. Hoe vet is dat!
Voor Bangkok heeft dat nu dus geen nut, want nog geen jaarcontract, maar daarna maar eens een reisje naar Amerika plannen. Zo gaaf! Binnen Europa is nog goedkoper overigens.
Duurt dus nog even, maar worth the wait!!
<<

Anoniem29

Bericht 03 Sep 2013 19:05

Re: Verre reis topic

Heel erg gaaf Marin!
<<

Anoniem198

Bericht 03 Sep 2013 19:25

Re: Verre reis topic

Wow, dat is echt super gaaf Marin! hopelijk is dat half jaar snel voorbij en krijg je een jaarcontract!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Sep 2013 19:55

Re: Verre reis topic

Supercool Marin!!

Intoxicated; ik heb op een vlucht naar Centraal Amerika een kwart slaappil gehad via een arts. Ik was van tevoren vooral opgefokt over het idee zolang 'vast' te zitten tijdens een nachtvlucht. Dat ding genomen na het eten en geprobeerd wat te slapen. Toen ik wakker werd was ik eerst helemaal verontwaardigd dat dat ding niet werkte, maar had wel mooi nog maar een uur vliegen te gaan :D Wat jij zegt over dat dat wat eng is, dat je niets meer kunt enzo, had ik ook wel. Daarom ook maar een kwart. Het idee van die uren daar niet slapen leek me erger..
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 03 Sep 2013 20:27

Re: Verre reis topic

@Marin, dat is een erg leuke secundaire arbeidsvoorwaarde. Hopelijk krijg je snel een jaarcontract.

@Intoxicated. Zelf heb ik nog nooit een slaaptablet genomen. Ik slaap wel een beetje afhankelijk van hoeveel ruimte ik om me heen heb. Ben veel te bang dat ik super suf ervan wordt.

Wat je ook zou kunnen proberen is valeriaan tabletjes van pharmachemie. Die kun je in de apotheek halen zonder recept en die werken goed. Je wordt er lekker rustig van, waardoor je denk ik ook al veel rustiger in het vliegtuig zit
Is ook niet zo duur als een paar slaaptabletten op recept. Die kosten als je ze voor de eerste keer krijgt snel 12 euro.

Zelf ben ik nu reisgidsen aan het lezen en een beetje op een rijtje aan het zetten wat ik allemaal wil zien in Cambodja. Heeft iemand nog tips?
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Snirp

Bericht 03 Sep 2013 20:35

Re: Verre reis topic

Gaaf Marin!!!

Hier zijn vandaag de reisgidsen binnengekomen van Jambo en Kuoni.
De voorpret kan beginnen dus :). Lekker ideetjes opdoen van wat we allemaal willen zien!
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 20:59

Re: Verre reis topic

Marin, wat gaaf zeg voor je. Maar het is toch vrij logisch dat het binnen Europa goedkoper is?
<<

Anoniem119

Bericht 03 Sep 2013 21:04

Re: Verre reis topic

caribbeanlover schreef:Marin, wat gaaf zeg voor je. Maar het is toch vrij logisch dat het binnen Europa goedkoper is?


Haha ja uiteraard, maar ik bedoelde: Wow dan is het helemaal goedkoop. Maar vooral naar verre bestemmingen loont dat. Goedkope tickets binnen Europa zijn sowieso wat makkelijker te krijgen natuurlijk.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 21:22

Re: Verre reis topic

Wat bof jij zeg. 8-)
<<

Anoniem119

Bericht 03 Sep 2013 21:27

Re: Verre reis topic

Haha ja ben er heel erg blij mee. Ik ga er hard voor werken hoor, maar inderdaad wat Palmyra zegt: Dat is een hele fijne secundaire arbeidsvoorwaarde. Die ik eerst ook echt niet wist, want ik heb al aan iedereen verkondigd dat ik geen korting kreeg (was de eerste vraag die iedereen stelde haha).
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Sep 2013 08:57

Re: Verre reis topic

Zou je niet totaal ergens anders heen willen dan Amerika bijv.? Gewoon iets wat je niet zozeer trekt, maar nu dmv je werk het aantrekkelijker maakt. Lekker relaxen op Curacao ofzo? 8-)
<<

Anoniem119

Bericht 04 Sep 2013 12:58

Re: Verre reis topic

Nee. Na deze Azië reis staat weer eens een bezoekje aan Amerika op de planning.
M'n vriend wil graag zien waar ik gewoond heb en ik wil hem voorstellen aan m'n gastgezin.
En vanuit daar eens een andere route doen zodat we ook wat nieuws zien. Zijn nog vele staten te ontdekken.
Curaçao lijkt me wel eens leuk met kinderen.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Sep 2013 14:10

Re: Verre reis topic

Oke. Waarom wel met kids? Kan je net zo goed naar Spanje ofzo gaan scheelt reistijd.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Sep 2013 15:30

Re: Verre reis topic

caribbeanlover schreef:Oke. Waarom wel met kids? Kan je net zo goed naar Spanje ofzo gaan scheelt reistijd.


Haha kan ik dat toch tegen jou zeggen ;-) jij zou juist moeten snappen wat de charme van een strand verder weg is.
Als het kan, zou ik zeker met kids (zeker als ze wat ouder zijn) verder reizen.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Sep 2013 15:43

Re: Verre reis topic

Oh zo, maar dat geld voor mij. Ik denk dat kids het niet veel uitmaakt waar ze heen gaan.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Sep 2013 18:01

Re: Verre reis topic

Misschien niet, misschien wel. Zoiets als met dolfijnen zwemmen doe je misschien sneller op Curaçao en dat zullen ze vast wel heel gaaf vinden haha. En ik ook, dus iedereen happy. Wie weet ooit.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Sep 2013 21:52

Re: Verre reis topic

Denk goed na aub voordat je dat ooit gaat doen, zie wspa.nl.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 23:35

Re: Verre reis topic

Ah dank je. Nou heb ik daar totaal geen grote wens voor ofzo hoor, het was meer een voorbeeld wat ik noemde omdat ik iets wilde bedenken wat je daar kan doen wat niet overal kan.
<<

Anoniem205

Bericht 08 Sep 2013 22:23

Re: Verre reis topic

CBL, een bestemming als Curacao is met een standby ticket zeer onhandig! Er zijn namelijk heel erg veel mensen die naar die bestemmingen gaan, met standby en zonder standby. Je komt met standby alleen maar mee als er plekken vrij zijn in het vliegtuig of als de captain/purser/grondcrew aangeeft dat je op een jumpseat mee kunt. Anderhalf jaar geleden ging ik standby naar zuid-amerika en zat ik mooi 11 uur op een jumpseat hoor. Zwaar a-relaxed!

Marin, weet je zeker dat standby in europa loont? Meestal is dat -helaas- niet het geval. Mag je trouwens alleen met de blauwe vogel of ook met andere maatschappijen?
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Sep 2013 23:35

Re: Verre reis topic

Oreo schreef:CBL, een bestemming als Curacao is met een standby ticket zeer onhandig! Er zijn namelijk heel erg veel mensen die naar die bestemmingen gaan, met standby en zonder standby. Je komt met standby alleen maar mee als er plekken vrij zijn in het vliegtuig of als de captain/purser/grondcrew aangeeft dat je op een jumpseat mee kunt. Anderhalf jaar geleden ging ik standby naar zuid-amerika en zat ik mooi 11 uur op een jumpseat hoor. Zwaar a-relaxed!

Marin, weet je zeker dat standby in europa loont? Meestal is dat -helaas- niet het geval. Mag je trouwens alleen met de blauwe vogel of ook met andere maatschappijen?


Huh? Vanwaar deze info?
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2013 07:04

Re: Verre reis topic

Oreo, nee lijkt mij ook niet dat standby in Europa echt loont. Maar ik heb de mogelijkheid wel als ik wil. Maar zou t zelf eerder gebruiken voor intercontinentaal uiteraard. En dan met name bestemmingen waar je makkelijk standby heen kan en op de bonnefooi iets kunt regelen als je aan komt.
Ja alleen KL vluchtnummers.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers