Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2014 13:44

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ook ik heb vanmiddag de termijn echo gehad. Ik ben ook een dag voor uitgezet en ben nu op 30juli uitgerekend.

Veder was alles goed de baby was erg druk en groeit goed.
2014 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jan 2014 16:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Luna en bosjesvrouw fijn dat de echo goed was!

Hier was de controle ook goed. Ook nog een korte echo gehad en de baby was lekker druk aan het trappelen.
Ik mag nu naar de verloskundige, volgende week vrijdag al de eerste afspraak en met 35 weken ga ik dan terug naar de gynaecoloog.
Ik ben ook 12 weken dus ga jullie ook verlaten, tot in het volgende topic!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem25

Bericht 06 Jan 2014 17:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn, al die goede echo's! :dance:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Jan 2014 18:19

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn al die goede echo's :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 06 Jan 2014 19:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Carpe_Diem: Bij mijn verloskundigepraktijk mogen vrouwen met 8 weken komen voor de eerste echo. Toen ik zwanger was van mijn dochter, was de termijnecho ook pas de eerste echo. Het verschilt inderdaad erg per praktijk. Vanwege een miskraam mag ik eerder dan 8 weken komen.

Zwilling: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Linnie: Wat fijn dat je zulke leuke reacties had op je werk! Wel raar van je ene collega, dat ze je niet feliciteerde. Ik ga niet naar de 9 maandenbeurs.

Luna en bosjesvrouw: Wat fijn dat jullie een goede termijnecho hebben gehad!

Amber: Fijn dat de controle goed was! En weer een echo, zo leuk he!

All: Hier gaat het goed. Heb eigenlijk vrijwel geen last van kwaaltjes. Dat maakt me soms wat onzeker. Al is mijn buik wel wat opgezet, geloof ik. Wat goed dat zoveel meiden meedoen aan MvM! Vanaf morgen kan ik als het goed is ook weer meedoen, dan komt er iemand langs van MvM.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem135

Bericht 07 Jan 2014 19:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Eindelijk kan ik mij hier ook melden!

Afgelopen december zijn wij erachter gekomen dat ik zwanger ben,totaal onverwacht omdat ik wegens ondergewicht en ziekte grote kans had op onvruchtbaar zijn.
Momenteel ben ik 9.5 weken zwanger en vanmiddag hebben we de tweede echo gehad. We zagen een compleet babytje die op en neer aan het dansen was :cheers: ons geluk kan niet op!
Dochter is nu 5 jaar en apetrots,zo mooi om te zien.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 07 Jan 2014 19:19

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Welkom mamzelle.

Wat fijn van die mooie echo's!

Morgen ben ik alweer 12 weken, gaat snel! Tot snel amber-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem135

Bericht 07 Jan 2014 19:29

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dank je wel Linnie,wat fijn dat je alweer 12 weken bent! De tijd gaat zeker snel
<<

Anoniem134

Bericht 07 Jan 2014 20:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Welkom Zwilling en Mamzelle, gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Heb jullie berichten de afgelopen dagen wel gelezen maar ben steeds te moe om te reageren.

Was even vergeten welke vervelende kwaaltjes ik had bij mijn vorige zwangerschap, maar ja hoor, ze zijn er dit keer ook weer. Ik moet iedere ochtend overgeven, als ik iets te lang wacht met eten word ik misselijk en moet ik overgeven, rijd ik in de auto word ik misselijk en moet ik overgeven. Ook steeds duizelig helaas. En moe... vooral enorm moe. Ik kan de hele dag wel slapen, als ik op mijn werk even zit zou ik zo in slaap vallen als er niemand iets tegen me zegt.

Hoe is het verder met jullie?

Wij hebben over 3 weken de termijnecho.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 07 Jan 2014 20:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Met mij alles goed, geen last van misselijkheid. Enige kwalen die ik heb zijn moe en zere borsten haha wel lekker eigenlijk zo!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Jan 2014 20:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mamzelle welkom en gefeliciteerd!wat leuk een mooie echo! En super leuk dat je dochtertje zo trots is!

Miss D wat naar dat je je zo rot en moe voelt zeg!

Linnie dat is zeker snel gegaan!

Ik voel me wel erg moe en heb de hele dag zo'n wee/ misselijk gevoel. Veel meer als bij mijn vorige zwangerschap (dat misselijke) gelukkig geen last van spugen.
Ik heb vandaag mijn zus ingelicht. Ze was heel enthousiast.
Ik merk trouwens dat ik weer last heb van een somber gevoel. Dit had ik ook bij mijn vorige zwangerschap, heel naar. Hopelijk gaat het snel over!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem134

Bericht 07 Jan 2014 20:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn Linnie dat je niet al te veel klachten hebt.

Maddie; wat vervelend die klachten. Vooral dat sombere lijkt me erg naar. Herken je het uit je vorige zwangerschap?
<<

Anoniem135

Bericht 07 Jan 2014 20:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat vervelend van jullie klachten missd en Maddie!

Hier fluit ik door de zwangerschap heen tot nu toe... Bij dochter tot 22 weken gespuugd,toen kreeg ik vroege weeën en moest ik plat,daardoor een vijftal longembolieen dus de rest vd zwangerschap rust en bloedverdunners spuiten.

Nu ben ik alleen vreselijk moe en duizelig door een ontzettend lage bloeddruk,ook nu weer aan de bloedverdunners omdat ik zwangerschap gerelateerde trombose heb,maar ik mag zeker niet klagen.

Merk alleen wel dat ik veel minder met deze zwangerschap bezig ben omdat ik en dochter heb en werk en studeer,het is ook allemaal nog zo onwerkelijk
<<

Anoniem134

Bericht 07 Jan 2014 20:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn mamzelle dat deze zwangerschap tot nu toe anders is!

Maar wat doe je veel zeg, werken, studie en dan nog je dochter. Kan me voorstellen dat je er minder mee bezig bent. Wat voor werk/studie doe je?

Ik moet zoals het er nu uit ziet vanaf februari naar school, maar man man wat zie ik er tegenop. Ik ben nu al doodop van een dag werken (en dan sta ik niet eens in de zorg maar kan ik mezelf vaak uitplannen om andere dingen te doen). Zo lag ik gister om 18.00uur op de bank al te slapen, man heeft maar een dekentje over me heen gelegd, om 21.00uur schrok ik wakker en heb ik me naar mijn bed verplaatst en toen ik vanochtend opstond voelde ik me alsof ik nog geen oog dicht had gedaan.
<<

Anoniem135

Bericht 07 Jan 2014 21:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ben ook doodop hoor... Moet mijzelf echt terug fluiten.
Ik studeer palliatieve zorg/stervensbegeleiding.

Lig tegenwoordig elke avond rond half zes te slapen op de bank en s'avond lig ik vaak al voor negen uur in bed,erg gezellig voor vriend haha.

Gewoon maar aan de slaap toegeven,werken huishouden en kind is gewoon zwaar zeker met een zwangerschap.
Kan mij dus goed voorstellen dat je op ziet tegen de opleiding! Misschien is er tegen die tijd wat te regelen qua tijden?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 07 Jan 2014 21:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik werk doordeweeks van 8 tot 5, gelukkig maar een 24 uurs contract, en als ik een dag in het weekend moet werken is het meestal van 10 tot 6. Morgen en overmorgen lekker uitslapen en dan vrijdag nog en dan lekker weekend vieren.

Vandaag weer aan een andere collega verteld van mijn zwangerschap. Aan het einde van de dag vroeg ze of we nog een kinderwagen moesten hebben. Kon van haar de Quinny mood natural Delight voor een zacht prijsje van haar overnemen. Morgen ga ik naar haar toe om de wagen nog ff te checken, maar volgens haar is hij in een goede staat en neem hem dan mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 07 Jan 2014 21:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Oh dat is wel heel interessant! Ik ga de management in de zorg doen.
Ik werk als teamleider dus ik kan mijn eigen werktijden gelukkig bepalen en mijn leidinggevende zei al dat ik op tijd moet stoppen met in de zorg werken (mede doordat ik tijdens de zwangerschap van tess bekkenklachten kreeg waar ik nu nog steeds regelmatig last van hem). Zij is dus gelukkig enorm flexibel daarin en gaf ook aan dat ik dan huiswerk op mijn werk kan maken, dus dan is dat wat minder thuis.

Gelukkig ben ik niet de enige die zo vroeg slaapt ;). Hier niet bepaald ongezellig voor mijn man, hij ligt regelmatig al tegelijk te slapen wanneer hij Tess op bed legt. Hij vertelt haar een verhaaltje en hij slaapt vaak eerder dan zij.

Leuk zeg Linnie, dat mensen zo goed reageren en ook meteen vragen of je nog iets kunt gebruiken. Op mijn werk weten 2 collega's, mijn directe leidinggevende collega's het en verder nog niemand. Heb besloten het komende week toch wel te gaan vertellen tegen mijn collega's daar ik nogal wat agressieve bewoners op mijn afdeling heb. Is wel fijn als zij weten waarom ik wanneer mensen agressief zijn een stap achteruit doe ipv zoals normaliter meteen erop af.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jan 2014 00:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jullie ook al veel last van de hormonen?
Onze hond werd vandaag gesteriliseerd. Ik bracht haar vanmorgen weg toen zei de dierenarts ik geef haar een prikje en dan mag je met haar in de wachtkamer wachten (10 minuten). Ik vond dat zo zielig dat ik de tranen in mijn ogen had.
De terug rit in de auto heb ik dan ook even gehuild.

Verder alles goed hier.
2014 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Jan 2014 07:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bosjesvrouw, ik ben ook veel sneller emotioneel hoor. Helaas hoort het erbij! Alles wel goed gegaan met de hond?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jan 2014 10:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Maddie schreef:Bosjesvrouw, ik ben ook veel sneller emotioneel hoor. Helaas hoort het erbij! Alles wel goed gegaan met de hond?



Ja gelukkig is het goed gegaan. Ze is nu wel wat rustiger als anders maar dat hoort erbij.


Mamzelle Gefeliciteerd en welkom
2014 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 08 Jan 2014 10:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Emotioneel valt bij mij wel mee. Ik kon vroeger al om niks janken, maar nu sta ik juist sterker in mijn schoenen. Mijn collega's vinden mij juist ook heel erg veranderd nu ik zwanger ben. Ook zei mijn bazin dat ik veel vrolijker ben en mijn werk juist nog beter ben gaan doen (half jaar geleden had ik een niet al te best functioneringsgesprek gehad).

Wel heb ik met films dat ik snel huil, maar dat had ik altijd al. Heb zelfs vorige week met assepoester een modern sprookje gehuild, kwam mijn man heel lief aan met een zakdoekje :laughcry:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem135

Bericht 08 Jan 2014 10:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hier ook een emo muts hoor haha,maar dat had ik al na dochter,nu word het extra versterkt,ben nu wel een stuk feller qua onrecht in welke vorm dan ook.. :laughcry:

Bosjesvrouw,gelukkig gaat het beter met de hond.
<<

Carpe_Diem

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:06

Bericht 08 Jan 2014 21:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hallo meiden,

Ook hier erge vermoeidheid met vlagen. Werk in de zorg en de onregelmatigheid breekt soms op.
Die emo buien zijn ook erg herkenbaar, soms wel lastig in bijzijn van minder bekenden moet je je proberen groot te houden.

Mijn vriend is gelukkig erg lief.

Volgende week maandag de eerste echo. Hopelijk wordt het wat minder onwerkelijk dan!
Kan me soms nog steeds niet voorstellen dat ik zwanger ben.
Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jan 2014 01:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Carpe_Diem schreef:Hallo meiden,

Ook hier erge vermoeidheid met vlagen. Werk in de zorg en de onregelmatigheid breekt soms op. Dat heb ik ook vind dat soms wel pittig. Maar gelukkig kan ik nu s'morgens nog uitslapen.


Volgende week maandag de eerste echo. Hopelijk wordt het wat minder onwerkelijk dan!
Kan me soms nog steeds niet voorstellen dat ik zwanger ben.

Spannend de eerste echo. Ik vind het nu nog wel onwerkelijk hoor.
2014 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Jan 2014 08:36

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Carpe diem lijkt me ook zwaar die wisseldiensten! Een echo maakt het wel echter vind ik!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char