Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesweigeraar

<<

Anoniem272

Bericht 07 Jan 2014 22:13

Flesweigeraar

Hebben jullie tips? Ik wil BV blijven geven maar ga vanaf volgende week werken. We hebben sinds I. 6 weken is ongeveer 1 keer per week geoefend met een flesje afgekolfde melk (in de S fles van Difrax). De eerste keren ging het best goed, zoog ze vacuuum en dronk ze ongeveer 70cc. Sinds een paar dagen is ze de techniek echter helemaal kwijt. Ze sabbelt wat en wordt dan boos. Er is dan 5cc uit de fles, maar die zit vooral op haar slab. Ik heb nu een Medela Calma fles gehaald, maar die zuigt ze ook niet vacuuum. Wat nu? Help!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Jan 2014 22:20

Re: Flesweigeraar

Oefenen oefenen oefenen.

Wil je mijn borstweigeraar ruilen voor jouw flesweigeraar?
AfbeeldingAfbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 07 Jan 2014 22:23

Re: Flesweigeraar

Ojee herkenbaar! Zowel J en T hebben nooit uit een fles gedronken. Dus de volgende tips hebben bij mij helaas niet geholpen, maar misschien bij jou wel!

- je man/ moeder/ vader de fles laten geven wanneer jij helemaal uit beeld bent
- haar in de wipper de fles geven ( sowieso kan je andere houdingen proberen)
- direct afgekolfde melk geven en niet uit de vriezer
- de speen van de fles tegen haar wangetje houden zodaf ze zelf moet zoeken en aanhappen
- verschillende flessen proberen (ik heb wel eens gehoord dat de meest simpele hema fles soms goed werkt)
- niet proberen als ze heel hongerig is

Maar ik had ook het idee dat het geen weigeren was bij mijn kinderen, ze snapten het gewoon niet. Ze deden hun best maar het lukte ze echt niet. Nu werk ik dichtbij huis dus kan alle voedingen gelukkig live geven, maar anders had ik een probleem gehad.
Laatst gewijzigd door maia op 07 Jan 2014 22:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem28

Bericht 07 Jan 2014 22:24

Re: Flesweigeraar

wij hebben de bv hulpset gebruikt. Verder aan blijven bieden. Rond 4 mnd zit er weer een periode dat het zuigen weer wat reflexmatiger is, in die periode pakte onze dochter ook ineens de fles.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Jan 2014 22:27

Re: Flesweigeraar

Bedankt voor jullie reacties! Sommige dingen hebben we nog niet geprobeerd. Wat is een hulpset precies?
<<

Anoniem28

Bericht 07 Jan 2014 22:30

Re: Flesweigeraar

Afbeelding

dit is een bv hulpset, om bijvoeding toch aan de borst te kunnen geven. Wij plakten het draadje alleen niet op de borst, maar op de pink. Wanneer ze dan op de pink zoog kreeg ze toch melk binnen.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Jan 2014 22:34

Re: Flesweigeraar

Kun je me uitleggen hoe we daarmee kunnen zorgen dat mijn man / de gastouder I. een flesje kan geven? Ik snap het niet helemaal...
<<

Anoniem28

Bericht 07 Jan 2014 22:35

Re: Flesweigeraar

dat is niet direct voor het flesje bedoeld, maar om ervoor te zorgen dat ze toch wat melk binnen krijgt op het moment dat jij aan het werk bent.
Onze jongste pakte zo uit het niets van de één op de andere dag de fles, daar heeft deze set niets aan geholpen;)
<<

Anoniem272

Bericht 07 Jan 2014 22:38

Re: Flesweigeraar

Ik snap het nog steeds niet. Mijn man heeft toch geen borsten? Of ben ik nou dom?
<<

Anoniem272

Bericht 07 Jan 2014 22:40

Re: Flesweigeraar

Ooooo je bedoelt dat je de voeding via de pink geeft, zonder fles of borst erbij?
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 22:40

Re: Flesweigeraar

Filoria schreef:Ik snap het nog steeds niet. Mijn man heeft toch geen borsten? Of ben ik nou dom?



Ik durfde het ook al nie te vragen.... ik dacht ik zal wel idioot zijn.


Moet trouwens wel meteen denken aan die film Meet the Fockers.. daar heeft die opa ook zo'n nepborst.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Jan 2014 22:41

Re: Flesweigeraar

Filoria, je kunt ook zo'n slangetje op je pink plakken bijv. en dan een spuitje eraan met voeding. Zo hebben wij N. de eerste dagen bijgevoed en ook zoals op het plaatje hierboven. Maar voor een ander zou het via de pink ook kunnen.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Jan 2014 22:46

Re: Flesweigeraar

Het kwartje is nu gevallen hoor. Door die foto snapte ik het even niet. Toch bedankt voor je uitleg hoor Rejoy! Maar andere tips zijn zeker ook welkom, want ik heb nog maar een week en dan moet I. vier dagen achter elkaar bij mijn man en de gastouder drinken. Ik ben dan op 40 min. reistijd afstand. En het liefst wil ik dat het niet teveel gedoe is voor de gastouder... Is het veel werk met zo'n slangetje? Het prepareren en schoonmaken en zo?
<<

Anoniem28

Bericht 07 Jan 2014 22:50

Re: Flesweigeraar

Het draadje plak je inderdaad op de pink, daar komt geen borst aan te pas;)

Het is niet veel meer werk dan een gewoon flesje. Melk opwarmen in een flesje, overgieten in het flesje van de hulpset, dopje erop draaien, slangetjes op de pink plakken en pink in de mond. Het setje spoelde ze geloof ik door het heet water (heet water in het flesje en dan erin knijpen zodat het door de slangetjes gedrukt wordt).
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Jan 2014 23:09

Re: Flesweigeraar

Is idd niet superveel werk, ik haalde de slangetjes bij de apotheek en het spuitje. Schoonmaken deden wij met kokend water. Ik deed het slangetje vaak niet eens op mijn pink/ borst plakken maar er gewoon opleggen.
<<

Anoniem18

Bericht 07 Jan 2014 23:27

Re: Flesweigeraar

Kritische noot: ben niet zo'n fan om een 'vreemde' een pink in de mond van mijn kind te laten stoppen. Kan het ook anders? (Niet rottig bedoeld, gewoon oprechte interesse)
<<

Anoniem166

Bericht 07 Jan 2014 23:28

Re: Flesweigeraar

Blijven aanbieden en proberen om je er niet te druk over te maken. Ik heb twee weken tevergeefs dagelijks geoefend met de fles (en laten oefenen), maar mijn dochter zette het alleen maar op een krijsen. De eerste week op de kdv ging ik naar haar toe om te voeden. Ze probeerden eerst al lopend de fles te geven, maar als dat niet lukte belden ze mij op. Ook de vestigingsmanager probeerde de fles te geven en nam mijn dochter dan mee naar haar kantoor in verband met de rust.
Uiteindelijk dronk mijn dochter halverwege de tweede week 50 cc uit de fles, terwijl de leidster met haar rond wandelde. Vanaf toen ging het gauw beter en binnen drie weken dronk ze goed uit de fles.

Mijn vriend gaf haar de eerste twee weken op zijn vrije dag met een spuitje voeding. Er ging 20 cc in en dan liet hij haar sabbelen op zijn pink en dan gaf hij met een speciaal borstvoedingsspuitje de voeding.

Hopelijk gaat het gauw goed, dit is geen fijn begin als je weer moet werken.
<<

Anoniem28

Bericht 07 Jan 2014 23:41

Re: Flesweigeraar

Darius: is dat een vraag voor mij? Tenzij haar man of KDV-leidster het geen probleem vindt dat haar dochter op hun tepel sabbelt is de pink denk ik de enige oplossing, haha. Wij hebben cupjes, spuitjes, de wereld aan flessen en speentjes geprobeerd en dit was het enige wat werkte. Het was dus: of de pink van de gastouder en erop vertrouwen dat ze hygiënisch te werk ging, of 10 uur geen voeding. Wij hebben voor het eerste gekozen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 08 Jan 2014 09:43

Re: Flesweigeraar

O, vreselijk.. Ik ben er bij L ook wekenlang mee aan het tobben geweest :thumbdown:

Ik had op het vorige forum een heel lijstje met tips die ik had gekregen toentertijd (en dat waren er veelllll), maar goed, pech, weg :P

Euhm, bij mij was DE gouden tip om met de speen van de fles lijntjes te trekken over haar wang naar haar mond. Als een soort instinct deed ze dan haar mond open. Het "stiften" van haar lippen met de fles wilde om deze reden ook helpen. Pakte ze m niet, dan deed ik het nog een keer... Maar uiteindelijk was dit wel de tip die het meest aansloeg...

Verder weet ik nog heel goed de tip om aluminiumfolie om de fles te wikkelen: De fles zou op die manier aantrekkelijker en interessanter worden voor het kindje.

Verder weet ik niet of ze oefent met vers afgekolfde melk, maar L vond melk wat in de diepvries had gezeten echt niet te pruimen. Nooit gedaan ook...

Verder:
- Experimenteren met warmer/kouder flesje
- Je vingers aan de bovenkant en onderkant van de speen, zodat het kindje huid-op-huid ervaart als het uit de fles drinkt
- Heel pedagogisch voor de tv...

Verder kan je veel experimenteren (bv met heel veel verschillende flessen), maar dat is mij afgeraden om eindeloos te blijven doen. Je kan het met een aantal flessen proberen, is dat niet de oplossing- gewoon zelf 1 kiezen.

Succes in ieder geval!
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron