Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 06 Jan 2014 19:46

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ahhh, mijn man heeft zo'n etui met haaknaalden op ebay gekocht voor me. De lieverd.

Ik heb m'n toeren voor de eerste week klaar. En dat terwijl ik opnieuw kon beginnen. Ik vind hem zelfs netter dan versie 1.

Magische ring vind ik wel mooier dan met zo'n ringetje lossen, maar hij is wel lastig.
<<

Anoniem205

Bericht 06 Jan 2014 21:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Toen ik eenmaal een filmpje had gezien van de magische ring, dacht ik echt 'waarom heeft het me zoveel tijd gekost dit onder de knie te krijgen' :nopompom:

Rush, lijkt me verstandig :-) Deramores heeft soms ook leuke aanbiedingen!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 06 Jan 2014 22:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bedankt oreo, volgende week kan ik wol gaan bestellen en heb besloten dat ik.daarna een deken voor mezelf ga haken dus dan kan ik.daar eventueel ook al wol voor bestellen.

En luthien dat van die magische ring komt me erg bekend voor maar na wat oefening is het nu echt zo makkelijk en het geeft in mijn ogen het mooiste resultaat!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Jan 2014 23:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo schreef:
Siem schreef:Waar heb jij dan besteld oreo?


Sconchtextiles.co.uk

Was toen iig goedkoper ivm de verzendkosten. En héél snelle levering, had het 3 dagen later in huis!


Maar ik zie daar eigenlijk alleen pakketten en bijna geen losse bollen?
<<

Anoniem12

Bericht 07 Jan 2014 08:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pompoen schreef:
Oreo schreef:
Siem schreef:Waar heb jij dan besteld oreo?


Sconchtextiles.co.uk

Was toen iig goedkoper ivm de verzendkosten. En héél snelle levering, had het 3 dagen later in huis!


Maar ik zie daar eigenlijk alleen pakketten en bijna geen losse bollen?

De losse bollen staan er wel tussen, maar het is niet heel duidelijk inderdaad, haha.
<<

Anoniem255

Bericht 07 Jan 2014 10:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Even een snelle vraag.
Nu ik ziek ben en voorlopig niet kan werken, dacht ik
... laat ik mijn creativiteit uitbreiden met haken.
Omdat ik zogenaamd nog niet genoeg hobby's heb.
Nu wil ik vandaag al beginnen en iemand vragen hier in het dorp voor materiaal te kijken.
Ik zag laatst dat de Action best wat had. Ook qua boekjes met uitleg.
Is dat wat? Voor de kindjes wil ik een knuffel haken maar welk haakgaren kan ik daar het beste voor kopen en welke naalden heb je daar voor nodig? Ik heb nog garen liggen in tig kleuren maar ik denk dat dat te dun is.

Wie o wie kan mij snel wat antwoorden geven?
of kan ik beter garen en naalden laten kopen en online een uitleg bekijken? Op youtube ofzo.
<<

Anoniem12

Bericht 07 Jan 2014 10:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het is heel erg afhankelijk van wat je wilt Mien.

Sommige haken knuffels met katoen en naald 2,5/3, anderen haken knuffels met acryl en naald 4 bijvoorbeeld (dan worden ze dus ook groter). Misschien is het garen wat je hebt ook wel geschikt, wat is dat voor garen?

Het spul van de Action is trouwens prima om mee te beginnen hoor! Ik ben begonnen met een bol wol van de Zeeman en een naald 4 en toen heb ik alle steken geoefend met YouTube en een lelijke pannenlap gemaakt. Daarna ben ik direct over gegaan op knuffels (met katoen en naald 2,5).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jan 2014 10:58

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leren haken gaat goed via youtube filmpjes. Ik zou eerst wat proef gaan haken en pas daarna proberen een knuffel te haken. Ik zelf vind knuffels haken stom, maar Rush begon daar op dag 2 al mee. Ik ging eigenlijk gelijk sjaals, mutsen en dekentjes haken :wink:.

En wat is te dun? Je kunt met alles haken, je moet alleen je haaknaald er op aanpassen. Maar als het echt heel dun is dan krijg je héle kleine projectjes óf je bent heel lang bezig en het is sowieso moeilijker om te doen en te leren.
Voor knuffels wordt vaak katoen gebruikt, maar in feite kun je natuurlijk gewoon zelf bepalen wat je wil gebruiken!
<<

Anoniem12

Bericht 07 Jan 2014 11:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Haha, inderdaad. Ik vond dekentjes, sjaals en mutsen weer stom. Nu vind ik dat trouwens wel leuk, vooral dekens trekt mijn aandacht nu. Ik zet er zelfs aan te denken om een granny squares boek aan te schaffen.
<<

Anoniem255

Bericht 07 Jan 2014 11:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik denk dat ik het liefst katoen gebruik. Dat lijkt me voor knuffels ook fijner.
Het garen dat ik heb is echt heel dun. Mijn moeder haakt daar kleine bloemetjes mee die ik gebruik voor haarspeldjes en als versiering op nasmborden enzo.

Ik laat mijn schoonmoeder gewoon wat garen meenemen wat dikker is en diverse naalden en dan kan ik altijd nog kijken of het garen wat ik heb liggen geschikt is.
Kan nu niet kijken wat het is want ik kan niet naar zolder.

Bedankt voor de tips!
Zo'n deken lijkt me ook wel gaaf trouwens.
Maar goed... Eerst mijn schoonmoeder maar eens erop uit sturen.
<<

Anoniem255

Bericht 07 Jan 2014 11:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik denk dat ik het liefst katoen gebruik. Dat lijkt me voor knuffels ook fijner.
Het garen dat ik heb is echt heel dun. Mijn moeder haakt daar kleine bloemetjes mee die ik gebruik voor haarspeldjes en als versiering op nasmborden enzo.

Ik laat mijn schoonmoeder gewoon wat garen meenemen wat dikker is en diverse naalden en dan kan ik altijd nog kijken of het garen wat ik heb liggen geschikt is.
Kan nu niet kijken wat het is want ik kan niet naar zolder.

Bedankt voor de tips!
Zo'n deken lijkt me ook wel gaaf trouwens.
Maar goed... Eerst mijn schoonmoeder maar eens erop uit sturen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 07 Jan 2014 14:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb een boek gekregen met alleen maar granny squares en nu is mijn vraag voor degene die toevallig al eens een deken of iets dergelijks hebben gemaakt of dat 'blocken' echt nodig is. En zo ja hoe jullie dit hebben gedaan?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jan 2014 14:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat is blocken?
Ik heb wel een grannysquare deken gemaakt namelijk, haha, maar die termen...
<<

Anoniem12

Bericht 07 Jan 2014 14:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Blocken is het opspannen van haakwerk, dan natspuiten met een plantenspuit en dan op laten drogen. Dan zit de vorm er het beste in ofzo. Is bijvoorbeeld wel handig bij van die pineapple sjaals en skull sjaals enzo, dan komt het patroon beter uit.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jan 2014 14:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh, dat heb ik nooit gedaan, als je de granny's aan elkaar haakt en er een rand omheen haakt komt het wel aardig goed...
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 07 Jan 2014 14:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Top bedankt. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor babydeken ik precies wil maken. Maar ik neig nu naar granny squares nu ik wat verschillende patronen heb gezien!
<<

Anoniem12

Bericht 07 Jan 2014 14:58

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Welk boek heb je gekregen trouwens Siem?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 07 Jan 2014 18:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem: Je kan ook het deken strijken met theedoek of iets dergelijks erop. Dan komt de vorm er ook beter in. Tip van mijn schoonmoeder
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 07 Jan 2014 20:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik zal morgen even voor je kijken rush. Het boek ligt thuis en ben momenteel bij mijn ouders. Bedankt voor de tip serena!
<<

Anoniem12

Bericht 07 Jan 2014 23:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Let wel op dat je dan niet te heet strijkt. Ook door de theedoek heen zou het werk kunnen beschadigen.

Ik heb mn Stylecraft en ben heel blij en al begonnen aan de deken. Ik ga echt niet houden aan 2 toeren per week. Ben verder gegaan met het Engelse patroon!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jan 2014 23:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nou, ik heb net toer 1 af :laughcry: . Overigens word mijn deken wel vrij breed, ruim 150 cm zit ik nu op. Vrij ambitieus dus. Maar ik haak wel met een grove naald. Ik heb toer 1 opgezet met maat 5. Ze adviseren daarna om een mast kleiner te nemen dus ik stak hierna over op 4,5 denk ik.
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 00:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben ook begonnen met opzetten met 5. Daarna vond ik 4,5 nog wat ruim, dus heb ik 4 gekozen.

Mijne is ook ongeveer 1 meter 50, leuk! Ga zo door!!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jan 2014 11:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Misschien voor het 'glad' maken van je granny's onder je matras leggen voor een week. Ik heb al mijn borduurwerken, die nog niet zijn ingelijst, onder mijn matras liggen. Daar liggen ze straks en door het gewicht worden ze ook mooi glad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem260

Bericht 08 Jan 2014 11:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mijn granny's worden allemaal een beetje een andere maat... :confused: Terwijl ik met dezelfde garendikte en dezelfde naald haak... Waarschijnlijk haak ik de ene keer wat strakker als de andere...
Kan ik de kleine vierkantjes straks gewoon een beetje 'oprekken' als ik alles aan elkaar wil zetten..? :angel:
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 11:50

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja hoor Jerry dat komt wel goed. Een beetje blocken misschien daarna, staat hierboven toevallig net beschreven.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers