Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk merk make-up?

<<

Anoniem162

Bericht 07 Jan 2014 14:26

Welk merk make-up?

Ik gebruik al jaren producten van Oriflame (de make-up maar ook de reinigingsproducten). Nu is er nog maar weinig te krijgen (veel dingen zijn telkens uitverkocht). Ik wil dus overstappen naar wat anders.
Ik heb een vrij gevoelige huid, reageer snel op reinigingsproducten maar ook op make up. Bovendien wordt mijn huid niet echt mooier nu, veel groeven en oneffenheden. :thumbdown:

Dus kom maar op met de tips, wat is een goed merk, welke producten zijn fijn (welke niet).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2014 14:31

Re: Welk merk make-up?

Ik heb ook een gevoelige huid en ik gebruik foundation en rouge het liefst van Bourjois, dat kan ik heel goed verdragen, het voelt lekker aan en ik vind het ook mooi. Ik heb ook wel eens de foundation van La Roche-Posay gehad, dat ging op zich ook wel, maar die vond ik minder mooi op mijn huid, dat was van die compacte foundation.

Ik heb nu de Happy Light foundation van Bourjois, die vind ik heel lekker voelen.

Oogschaduw en -potlood heb ik meestal van Etos huismerk of de Hema en mascara van Catrice (te koop bij het Kruidvat), ik zou best alles van Bourjois willen, maar dat wordt me te prijzig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem19

Bericht 07 Jan 2014 14:31

Re: Welk merk make-up?

Oh dat is zo lastig, want wat de een fijn vindt, vindt de ander niet. Waar de een allergische reacties van krijgt, heeft de ander geen last van. Ik heb ook een erg gevoelige huid en ik gebruik eigenlijk van alles door elkaar. Van Catrice tot Chanel, zeg maar. Wat ik hele fijne zachte producten vind (qua huidverzorging) zijn die van Philosophy (vooral hun Purity facewash) en qua makeup MAC. Maar ja, zoals ik zeg, het is zo persoonlijk. Ik test altijd gewoon alles. Ik heb ooit een gigantische allergische reactie gehad op La Roche Posay, en dat wordt nota bene door dermatologen voorgeschreven als mensen zeer allergisch reageren. Dus :nopompom:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2014 14:36

Re: Welk merk make-up?

Dat heb ik met vaseline-lanette, dat is ook speciaal voor mensen met een gevoelige huid, als ik dat opsmeer dan zie ik er binnen tien seconden uit als een rood stoplicht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem162

Bericht 07 Jan 2014 14:39

Re: Welk merk make-up?

Bedankt voor jullie antwoorden. Dan moet ik maar wat gaan uitproberen en kijken wat bevalt.
<<

Anoniem19

Bericht 07 Jan 2014 14:40

Re: Welk merk make-up?

Susan schreef:Dat heb ik met vaseline-lanette, dat is ook speciaal voor mensen met een gevoelige huid, als ik dat opsmeer dan zie ik er binnen tien seconden uit als een rood stoplicht.


Balen is dat he. Ik heb dan de neiging om, als hier mensen La Roche Posay opnoemen, te roepen neeeeee niet doen :P omdat het bij mij zo dramatisch was. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat, ik (en jij met de vaseline) horen dan net bij de 1 procent waar het misgaat. Maar ik roep gewoon iedereen op om zoveel mogelijk je procucten te testen. Ik heb de huisarts bekeerd toen ik met mijn opgezwollen hoofd bij haar kwam (zij testte ook nooit :P).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2014 14:44

Re: Welk merk make-up?

Ik kan trouwens ook niet tegen de Toleriane-crème van La Roche-Posay, terwijl die juist voor de gevoelige huid is, veel andere crèmes vind ik wel lekker. De crèmes van Zarqa kan ik ook niet zo goed verdragen, in elk geval die voor volwassenen, die vind ik veel te scherp, terwijl dat ook voor de gevoelige huid is. De babyproducten zijn wel wat milder gelukkig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem83

Bericht 07 Jan 2014 15:02

Re: Welk merk make-up?

Ik gebruik vaak de reinigingsproducten van Avène (verkrijgbaar bij de apotheek) en plante system (biologisch en verkrijgbaar bij bijv. Dio drogist).
<<

Anoniem29

Bericht 07 Jan 2014 16:34

Re: Welk merk make-up?

Qua make up ben ik helemaal fan van MAC. Qua huidreiniging gebruik ik Bioderma sensibo 'water'. Dat is echt zo prettig. Als ik een vettere periode heb gebruik ik ook wel eens de sebium variant. Ik koop die spulletjes online, want hier in Nederland zijn ze geloof ik nauwelijks te krijgen.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers