Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe prijs te bepalen..

<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 22:12

Hoe prijs te bepalen..

Ik wil, nog steeds ;), mijn maxicosi mura 3 kwijt. Ik wil hem compleet verkopen ( maxicosi, wandelwagenbak, zitgedeelte etc., al die zooi die je erbij koopt, parasol, regending, muggennet etc. Maar hoe bepaal je nu een goede prijs?

Heb al op Marktplaats een beetje zitten kijken maar word ik ook niet echt wijzer van. De maxicosi is uit eind 2009 en inmiddels dus door twee kinderen gebruikt. Maar hij is nog keurig netjes enzo.

Hoe bepalen jullie prijzen voor dingen die je gaat verkopen?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Jan 2014 22:16

Re: Hoe prijs te bepalen..

Wat is de gemiddelde prijs op mp daarvoor? Wil je m gauw kwijt? Dan iets eronder gaan zitten (als die prijs je bevalt). En anders rond dezelfde prijs?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jan 2014 22:18

Re: Hoe prijs te bepalen..

Dat ligt er een beetje aan wat die wagen nu nieuw kost. Wij hebben daar een keer heel veel pech mee gehad, we hadden een gloednieuwe Phil & Teds, het nieuwste model, amper gebruikt, maar omdat precies op dat moment weer een nieuw model op de markt kwam, werd het model dat wij hadden (ook net een jaar op de markt, heel bizar) in alle winkels enorm afgeprijsd en moesten wij daar dus weer onder gaan zitten, waardoor we echt nog maar een fractie voor de prijs terugkregen, voor een wagen nog zo goed als nieuw. Dus je bent echt afhankelijk van dat soort dingen, vraag en aanbod, al is een wagen nog zo mooi, als iemand voor een paar tientjes meer een hele nieuwe kan krijgen dan wordt het al lastig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 22:18

Re: Hoe prijs te bepalen..

Ik zeg altijd maar zo; ik verkoop het liever voor wat minder, dat ik het dan kwijt ben, dan een tientje meer, dat het dan op zolder blijft staan! Maar... daar heb jij natuurlijk niks aan!
<<

Anoniem50

Bericht 05 Jan 2014 22:19

Re: Hoe prijs te bepalen..

Nieuwprijs delen door drie?
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 22:22

Re: Hoe prijs te bepalen..

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga idd eens goed nakijken wat ze nieuw kosten. De prijs op Marktplaats varieert enorm. Ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor te hebben hoor maar wil hem ook weer niet enorm goedkoop wegdoen wanneer ik er ook nog wat meer voor kan krijgen.

Ik dacht anders aan bieden vanaf +/- 100 -150 euro.. Zou dat realistisch zijn?

Edit; op internet variëren de prijzen enorm. Gemiddeld genomen 500,- maar ik wil ook de maxicosi zelf erbij kwijt. Dan is 100 misschien wel weinig of niet?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Jan 2014 22:24

Re: Hoe prijs te bepalen..

Haha ik dacht zelf aan 200, maar ik zet altijd hoog in haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 22:36

Re: Hoe prijs te bepalen..

haha Steep, ga ik dat eens proberen. Vd week eerst een goede foto's maken en dan probeer ik gewoon eens 200,-
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 05 Jan 2014 23:05

Re: Hoe prijs te bepalen..

Ik heb onze Mutsy 4Rider inclusief alle troep (ex MC) uit 2011 vorige week verkocht voor 250 euro. Door 1 kindje gebruikt en voornamelijk alleen op woensdag en zaterdag met boodschappen doen :laughcry:

Ik heb eerst gekeken wat er gemiddeld gevraagd/geboden werd in de omgeving (want meestal komen mensen niet 2 uur rijden voor zoiets, maar komen ze uit de buurt) en ben daar onder gaan zitten omdat ik hem z.s.n. kwijt wilde.

De MC heb ik verkocht toen Y. er niet meer in zat inclusief alle troepjes zoals regenhoes, voetenzak e.d. voor 75 euro.
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 05 Jan 2014 23:09

Re: Hoe prijs te bepalen..

Voor veel dingen 2e hands hou ik altijd aan de helft ong van de oorspronkelijke prijs als het nog helemaal netjes is. Maar met 2 kinderen erin gehad is denk ik 1/3 vd prijs realistischer.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 23:10

Re: Hoe prijs te bepalen..

En als je de advertentie eerst op bieden zet? Lukt dat niet kun je altijd nog een vanaf prijs doen.
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 23:11

Re: Hoe prijs te bepalen..

Oke dank jullie wel. Ik blijf het lastig vinden, vooral bijv de maxi cosi en de wandelwagenbak zijn maar zo'n korte tijd gebruikt eigenlijk.

Ik vind jouw tip ook wel erg goed Annie, ff kijken wat er hier in de buurt te koop staat.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Jan 2014 23:27

Re: Hoe prijs te bepalen..

Tangerine schreef:En als je de advertentie eerst op bieden zet? Lukt dat niet kun je altijd nog een vanaf prijs doen.


Bij zulke dingen krijg je vaak hele lage biedingen. Dan kan je beter bieden vanaf instellen. Maar ik zou €250,- proberen, alles zit er tenslotte bij. Als mensen serieus interesse hebben mailen of bellen ze wel. En als je 'm na een paar weken nog niet kwijt bent probeer je een lagere prijs.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 23:29

Re: Hoe prijs te bepalen..

Ik heb altijd het idee dat wanneer het vanaf bieden is, dat men vaak niet eens reageert. Maar goed, ik ben geen ster in marktplaatshandelen.
<<

Anoniem16

Bericht 05 Jan 2014 23:30

Re: Hoe prijs te bepalen..

Tangerine schreef:Ik heb altijd het idee dat wanneer het vanaf bieden is, dat men vaak niet eens reageert. Maar goed, ik ben geen ster in marktplaatshandelen.



Ik ook echt niet, ik vind het nogal snel allemaal prima. Maar dit is, zoals Isis zegt, natuurlijk wel een complete set. Man zegt ook dat we gewoon moeten proberen om wat hoger te gaan zitten omdat je met onderhandelen toch wel lager uit zal komen.
<<

Anoniem309

Bericht 06 Jan 2014 00:00

Re: Hoe prijs te bepalen..

Je kan inderdaad beter voor jelf bepalen wat je ervoor wilt hebben en dan hoger inzetten. Bijna iedereen op marktplaats probeert af te dingen ook al heb je een vanaf prijs. Want ook al kan je dan niet een lager bod plaatsen, mensen kunnen nog altijd bellen en zeggen ik wil er zoveel voor geven.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Jan 2014 00:24

Re: Hoe prijs te bepalen..

Aha... Ik doe dat dus nooit hè.. Onderhandelen, misschien toch maar eens mee beginnen!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jan 2014 09:54

Re: Hoe prijs te bepalen..

Bieden zal ik niet snel doen. Zeker niet als je er nog een leuk bedrag voor wil krijgen.

Ik heb er geluk mee gehad, omdat iemand een veels te laag bod accepteerde. Hierdoor heb ik wel goedkoop mijn gordijnspullen, maar haar partner was er niet heel blij mee geloof ik. Dus wat ik er mee wil zeggen is bieden is bij zo iets niet ideaal.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Jan 2014 10:16

Re: Hoe prijs te bepalen..

Ik zet ook altijd vrij hoog in en ik heb veel geduld. Als ik het na een paar weken nog niet verkocht heb, verwijder ik de advertentie en plaats hem opnieuw, zodat hij weer bovenaan staat. Op die manier heb ik tot nu toe vrijwel alles voor een mooie prijs verkocht.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem255

Bericht 07 Jan 2014 12:44

Re: Hoe prijs te bepalen..

Voor dat soort dingen kijk ik wat het kost in een straal van 20km rondom mijn postcode.
Dan bedenk ik wat ik er voor zou willen hebben en ik ga nooit zomaar akkoord.
Stel ik wil er 150 euro voor en ze bieden 75 euro.
Dan wacht ik rustig een paar dagen of er nog een bod komt og ik mail de bieder dat het niet weggaat voor minder dan 150euro.
Willen zij niet omhoog, ga ik niet zakken. Ik haal ook weleens na een week de advertentie er vanaf om het er op nieuw op te zetten en dan ineens bieden ze volop.
<<

Anoniem97

Bericht 07 Jan 2014 15:12

Re: Hoe prijs te bepalen..

Wij hebben hem verkocht voor 300 euro maar was dan maar voor 1 kindje gebruikt en dan nog heel weinig.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 15:18

Re: Hoe prijs te bepalen..

Bedankt coor jullie tips allemaal! Ik ga, toch pas richting voorjaar, hem verkopen omdat N nog in de voetenzak zit en ik weet niet of die in de buggy past. Ik ga het gewoon eens bekijken zoals jullie hier ook als tips gegeven hebben,. Tzt eens op marktplaats kijken naar wat er hier te koop is. Man zegt dat we anders moeten laten bieden maar wel vanaf bijv 200 euro.

Wordt vervolgd dus...

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers