Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alternatief na wipper

<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 07 Jan 2014 00:01

Alternatief na wipper

Mijn zoon zit nog dagelijks in zijn wipper. Hij krijgt er regelmatig zijn eten, drinkt zelf zijn fles erin, kijkt tv, speelt, zit bij visite in dat ding. Hij weegt echter bijna 9 kilo en gaat er zelf al rechtop in zitten en eigenlijk moet de wipper dus weg. Ik baal als een stekker, als ik dit vooraf had geweten had ik een wipper tot 13 of 15 kilo gekocht (leerpuntje voor de volgende baby).

Ik ben nu aan het overwegen om een doomoo seat voor hem te kopen. Echter de enige die ik mooi vind is wit van boven. Lijkt me niet heel handig met een net-etende- baby en straks knoeiende dreumes.

Wat zijn jullie ervaringen met de doomoo seat? Is de bekleding gemakkelijk te wassen en ook schoon te krijgen? Of kunnen jullie me iets anders aanbevelen?
17-05-2013
<<

Anoniem286

Bericht 07 Jan 2014 00:08

Re: Alternatief na wipper

Misschien een nuna leaf een optie? Wij hebben er eentje en die is erg fijn, enige nadeel is dan je hem niet kan verstellen (de rugzitting) maar hij is fijn in gebruik, ziet er lekker zittend uit en ik vind hem persoonlijk ook mooi.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Jan 2014 01:03

Re: Alternatief na wipper

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goed veilig zitje voor een woestere bewegende baby die ook van alles wil.
<<

Anoniem144

Bericht 07 Jan 2014 01:07

Re: Alternatief na wipper

Eten kan toch in de kinderstoel?
Voor de fles of om lekker in te hangen is de nuna leaf inderdaad ook fijn en erg mooi. Wij hebben deze ook vanaf dar de oudste 3 maanden was . Nu ligt haar broertje er heel vaak in
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Jan 2014 01:24

Re: Alternatief na wipper

Ik heb een Doomooseat. Ik ben er heel tevreden van. Zowel voor baby als peuter gemakkelijk. De overtrekken gaan wekelijks in de wasmachine (wegens het overgeven van baby). Je kan het ook gemakkelijk met een vochtige doek snel schoonmaken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Jan 2014 09:41

Re: Alternatief na wipper

Ik had haar vanaf 7 maanden in de kinderstoel om eten te geven en daarna er weer uit.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Jan 2014 09:44

Re: Alternatief na wipper

Wij hebben een domoo seat gehad en die zou ik zeker niet aanraden voor een kind van 7/8 maanden. Ze zitten daar niet heel vast in en als ze een beetje beweeglijk zijn dan hangen ze er zo naast. Om eten op te geven lijkt me ook niet handig, dan blijf je wassen.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 07 Jan 2014 09:52

Re: Alternatief na wipper

Op dit moment krijgt hij af en toe / regelmatig (keer of 4 per week, pap, groente of fruit) zijn eten in de wipper, we hebben ook een kinderstoel. Maar eten geven is de hoofdreden niet hoor, met name het tv-kijken, lekker zitten, 's ochtends als ik moet werken geeft hij zichzelf de fles erin. Het is met name voor ons handig om zoon even te 'parkeren' en zoon vindt het heerlijk in dat ding. Het belangrijkste is dus dat ik op zoek ben naar een stoeltje waarin hij veilig kan zitten / liggen, liefst vast in een tuigje, zodat ik soms even mijn handen vrij heb.
17-05-2013
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 07 Jan 2014 09:57

Re: Alternatief na wipper

De Nuna Leaf is idd erg mooi, maar wel prijzig voor de tijd dat ik hem misschien nog gebruik. Tot welke leeftijd wilden jullie kindjes nog erin zitten?
17-05-2013
<<

Anoniem162

Bericht 07 Jan 2014 10:08

Re: Alternatief na wipper

Ik heb de wipstoel alleen gebruikt van 5-6 maanden met eten. Met 6 maanden kon hij zelf gaan zitten en zat hij in de kinderstoel te eten. Verder gebruikte ik dat ding niet, hij speelde gewoon op de grond of in de box en hij zat op schoot of bij ons op de bank.
Het lijkt me dat als hij in de wipstoel rechtop gaat zitten dat hij dat bij een nuna leaf of andere wipstoel dat toch ook doet, lijkt me niet veiliger. En het lijkt me als je 's ochtends moet werken dat hij ook wel de fles kan drinken in de kinderstoel toch, daar zit een tuigje in en kan hij dan toch ook vast gezet worden.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jan 2014 10:19

Re: Alternatief na wipper

Liadan schreef:Wij hebben een domoo seat gehad en die zou ik zeker niet aanraden voor een kind van 7/8 maanden. Ze zitten daar niet heel vast in en als ze een beetje beweeglijk zijn dan hangen ze er zo naast. Om eten op te geven lijkt me ook niet handig, dan blijf je wassen.


Mee eens! Maar als de kinderen kunnen lopen, is het een ideaal ding om te chillen! Word hier nog volop gebruikt!
<<

Anoniem286

Bericht 07 Jan 2014 10:31

Re: Alternatief na wipper

Ellebel schreef:De Nuna Leaf is idd erg mooi, maar wel prijzig voor de tijd dat ik hem misschien nog gebruik. Tot welke leeftijd wilden jullie kindjes nog erin zitten?


mijn kindje is dan nog klein maar mijn neefje en nichtje (4 en 3) zitten er heerlijk in, maken altijd ruzie wie erin mag zitten. Misschien is dat omdat het voor hun onbekend is maar ze zitten er wel heerlijk relaxt in altijd.
<<

Anoniem144

Bericht 07 Jan 2014 10:38

Re: Alternatief na wipper

Mijn dochter lag er tot 10/11 maanden nog geregeld in , vooral als wij even bezig waren.

Ze vind de stoel nu nog fijn , maar ze weegt nu 14.5 kilo en de stoel is tot 15 kilo, dus heb liever niet dat ze er nog in gaat. Zoon ligt er echt dagelijks een paar uur in totaal in. Hij kan na de voeding niet plat in de box , vandaar dat hij vaak daar in gaat.

Staan ze niet op marktplaats?
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 07 Jan 2014 12:22

Re: Alternatief na wipper

E. zat eigenlijk nooit in de wipper aangezien ze al snel voorover kon buigen. Ik heb haar nu in de kinderstoel of in de box met een voedingskussen erachter omdat ze nog wel eens omvalt.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Jan 2014 13:09

Re: Alternatief na wipper

Kun je niet een voedingskussen achter je kindje leggen, op een kleedje? Dat deden wij hier ook met N. En heel af en toe even in de kinderstoel.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron