Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Enkel gebroken.. even zielig zijn!

<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 05 Jan 2014 00:10

Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Zo.. ik moet even klagen hoor! :suspect:

Heb mij verstapt op oudjaars dag, terwijl ik onze hond uit liet op 'n groot veld verderop. (lang leve gravende honden :clown: ) En omdat de pijn ipv minder meer werd gisteren toch maar langs de huisarts gegaan voor ik zo het wekeend in ging. En gezien de specifieke pijn op 1 plek op precies m'n enkel bot toch maar doorgestuurd voor foto's en wat bleek; toch een breuk in mijn enkel!

Niks ernstigs en groots, maar wel súper balen want zit nu in het gips. Gelukkig maar voor een weekje en dan gaan ze verder kijken (dus ik hoop hééél hard dat ik dan tape mag.. want het gips is letterlijk een blok aan je been!)

Maar man man.. wat voel ik mij zielig! Gelukkig hadden mijn ouders nog ergonomische gevormede krukken (hadden ze dinsdag al direct gebracht) en zelfs nog een rolstoel staan. dus die hebben ze gisteren gebracht, zodat ik toch nog een beetje mobiel ben, maar blugh!

Schijnt 't ook nog eens protocol te zijn dat zolang je in het gips zit je jezelf dagelijks een bloed verdunnende injectie moet toedienen en het feest is compleet! Mijn grote angst zijn zo ongeveer naalden en alles wat daar mee te maken heeft dus heb vanmorgen al het eerste drama gehad met schoonmoeder "die wel even kwam prikken" en vervolgens eerst op haar gemakje ging koffie drinken en toen na een uur spanning opbouwen bij mij, voor mijn neus die prik ging uitpakken en aan mijn vriend ging demonstreren hoe hij hem kon gaan zetten. Dat werd hem dus niet meer.. man man!

Gelukkig kwam vlak daarna onze lieve oude buuf binnen en heef ze me eerst ff getroost en uit laten razen en daarna mij lief maar toch wel dwingend en adequaat op de bank gelegd en de prik buiten mijn gezichtsveld in orde gemaakt en hem gezet zonder dat ik het doorhad zo snel. En uiteindelijk voelde ik de vloeistof ook pas prikken toen de naald er al weer uit was.

En of ik nog niet zielig genoeg ben heb ik naast de nagel van mijn wijsvinger ook nog eens een ontsteking zitten die met de dag dikker en pijnlijker wordt, ondanks 2x per dag soda. Mijn 2014 begint al super dus :drunken:


Nou.. meer dames die hier zielig zijn? Dan voel ik mij vast minder zielig. Want je weet het.. gedeelde smart is halve smart! :wink:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jan 2014 00:46

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Klote zeg. Sterkte. Lijkt me erg lastig
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 05 Jan 2014 01:17

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Nah, balen! Die fraxiparine prikken zijn ook zeker niet de fijnste...

Beterschap en hopelijk mag je snel aan de tape!
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 05 Jan 2014 01:28

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Lampenkapje schreef:Nah, balen! Die fraxiparine prikken zijn ook zeker niet de fijnste...

Maar wel belangrijk! Je wilt er geen trombose bij krijgen.

Sterkte! Hopelijk heelt t allemaal snel!
<<

Anoniem 53

Bericht 05 Jan 2014 02:37

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Balen zeg, hopelijk mag je over een week inderdaad tape!

Ik heb die prikken nooit gehad, en heb na mijn voetoperatie toch een week of 6 in het gips gezeten (waaronder 2 weken waarbij ik niks mocht en kon).
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 05 Jan 2014 03:12

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Zijn inderdaad gemene prikken, ik heb ze zelfs gehad toen ik 5 dagen in het ziekenhuis lag, maar wel gewoon mobiel was en mezelf kon douchen enz. Toch kreeg ik ze.

Beterschap en sterkte!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 05 Jan 2014 09:08

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Veel beterschap!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Jan 2014 10:29

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Bah zeg! Beterschap!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 11:06

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Oeh die prikken heb ik ook gehad inderdaad, bijna een week lang! Ik voel nog hoe erg dat prikkelde in je been... brrr! Beterschap!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jan 2014 11:35

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Wat vervelend zeg. Die bloedverdunners zijn bij ons pas sinds enkele maanden protocol. Vervelend, maar liever dat dan trombose. Wat betreft je vinger, houd die goed in de gaten! Het moet niet doortrekken naar de rest vanje vinger en je hand, dan ben je verder van huis. Als het niet opknapt, morgen de huisarts bellen en eventueel starten met antibiotica.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 05 Jan 2014 11:38

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Beterschap!
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Jan 2014 12:10

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Ah, balen zeg! Da's geen goed begin van 2014, maar je moet maar denken, dan heb je alle pech voor dit jaar maar vast gehad! Zelf ben ik niet zo zielig op het moment, maar mijn nichtje begon 2014 ook slecht met een auto-ongeluk op 1 januari.... Gelukkig is ze er zelf goed vanaf gekomen maar de auto zal waarschijnlijk total loss verklaard worden.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 05 Jan 2014 20:12

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Balen! Beterschap.

Ik begon zelf 2014 met een migraine aanval om half 3 's nachts.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 05 Jan 2014 21:18

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Dank julie wel voor jullie lieve reacties!

Jij had ook al zo'n lekker begin Pippin?

Had vandaag echt zo'n off day. Vriend was met zijn vader de hele dag druk met onze nieuwe kledingkast (super fijn natuurlijk!) maar daardoor geen mogelijkheid ff rondje naar buiten te gaan. Mijn lichaam doet super zeer aan alle kanten (lang leve de fibromyalgie!) en gewoon blughhhhh!!!

De prikken zelf vallen overigens 100% mee. Het prikt nadien iets, maar niet super erg ofzo... Tis meer de angst voor de naald en 't feit dat die in mij moet :nerd:

wat betreft mijn vinger; die is weer iets gegroeid en nog weer pijnlijker geworden. Ga morgen inderdaad dus maar de huisarts opbellen.

Stom gedoe.. :(
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Jan 2014 21:25

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

He balen zeg, beterschap
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 05 Jan 2014 22:04

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Ik ben trouwens wel heeeeeeeeeeeeeel blij dat we vorige maand zijn verhuisd en niet nu nog midden in de verhuizing zitten! En helemaal dat wij niet meer 2 hoog zitten in ons appartement zonder lift!

Dus niet alleen maar negatief :wink:
<<

Calimero

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 493

Geregistreerd: 05 Okt 2013 16:28

Bericht 05 Jan 2014 22:05

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Beterschap.

Dat is dan weer een geluk!
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jan 2014 23:45

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Wat vervelend zeg! Beterschap
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 06 Jan 2014 21:13

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Ja, was niet zo'n heel fijn begin, maar gelukkig was het een lichte aanval, dus een half uur later kon ik alweer gewoon zien en rechtop zitten.

Maar toch nog een beetje geluk bij een ongeluk, Fiebe, moet je je maar al vasthouden ;-).
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 06 Jan 2014 21:18

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Probeer eens een badje van flink wat zout met heet water. Zo warm als je verdragen kunt. Dat hielp mij goed toen ik een kloppende vinger had.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 07 Jan 2014 00:44

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Nou.. mn vinger was inmiddels twee keer zo dik en kon vandaag niet langs de huisarts dus heb vanavond een uur in warm water ermee gehangen en daarna met een naaldje (had nog injectie naalden liggen) net zo lang zitten purren tot er zooi uit kwam. En dat kwam! Knal groen en kwam geen eind aan. Echt bizar! Daarna in de soda weer en nu nat verbandje er omheen om het open te houden. Morgen en komende dagen nog paar x in de soda en dan hoop ik dat het onder controle is! Want wat kan een vinger dan zeer doen zeg! Daar viel de pijn van mijn enkel bij in het niks. Voelt nu ook stuk beter nu de spanning er af is! :-)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Jan 2014 12:08

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Een flinke ontsteking dus! Een huisarts had het waarschijnlijk ook open gelegd. Mooi dat de troep er nu uit is, goed in de gaten blijven houden!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jan 2014 12:21

Re: Enkel gebroken.. even zielig zijn!

Wat ook vaak goed helpt, is een badje met groene Badedas, de classic versie:
Afbeelding

of groene biotex.
Vind dat zelf altijd beter werken dan soda.

Sterkte!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers