Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat waren de eerste woordjes...

<<

ChiQ

Bericht 06 Jan 2014 08:13

Re: Wat waren de eerste woordjes...

SarahKey schreef:Papa, Indy (de hond), aai, hert

Mama zegt hij nog steeds niet :thumbdown: Kind zegt alles van trekker tot de kleur blauw. Maar mama ho maar.... ik ben baba :P


Haha hij doet het erom he! Ik las in de ouders van nu trouwens dat mama moeilijker is om uit te spreken, door de lucht die door hun neus moet.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 06 Jan 2014 08:14

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Kijk! En dat gebruikte ze dan overal voor; om iets te laten zien, om iets te willen, om aandacht te vragen.. haha!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem123

Bericht 06 Jan 2014 08:16

Re: Wat waren de eerste woordjes...

ChiQ schreef:
SarahKey schreef:Papa, Indy (de hond), aai, hert

Mama zegt hij nog steeds niet :thumbdown: Kind zegt alles van trekker tot de kleur blauw. Maar mama ho maar.... ik ben baba :P


Haha hij doet het erom he! Ik las in de ouders van nu trouwens dat mama moeilijker is om uit te spreken, door de lucht die door hun neus moet.


Oh grappig! Dat wist ik niet. Als hij valt of verdrietig is dan kan hij wel mamamamamama zeggen.

En ik oefen me suf maar hij zegt dan steeds grijnzend: baba!! Of hij noemt mij papa en dan ligt hij helemaal zelf in een scheur. Gek kind. Maar komt vanzelf. Zolang hij wel weet wie ik ben vind ik het goed.

En een woordje wat hij echt 6000 keer op een dag zei was: Die!! Incl wijzend vingertje.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Jan 2014 08:19

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Dochter zegt de hele dag oh mooooi Ohhhh wauw op alles wat ze prachtig mooi vindt. En als ze even gaat spelen in een andere hoek van de kamer neemt ze uitgebreid afscheid met da daaaa en zwaaien en kusjes. Als ze dan weer terugkomt is het van hoiiiiiii, zwaai en weer kussen. Hele dag :dance: . Verder is mama favoriet, aai, etehhhh, lekkaaaah, hmmmm, papa, twee, drie, laa-laa, po ( allemaal teletubbies) en holy shit op z'n Duits :thumbdown: .

Zoon doet iets heel geks. Hij praat geen woordjes maar doet de geluiden na...slaapzak open is bzzzzzt. Eten is smak smak. Drinken slik slik. Deur open is pieeeeeeep enz. Verder krijst hij de hele dag ADAAAAAAAA? En aaaaaai natuurlijk. Keuken en thee kan hij ook.
<<

Anoniem97

Bericht 06 Jan 2014 08:38

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Papa was van beide het eerste woordje. Daarna volgde mama, opa,oma, die, op, klaar.
Inmiddels zegt ze zoveel dat ik het niet meer bij kan houden.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Jan 2014 08:48

Re: Wat waren de eerste woordjes...

SarahKey schreef:
ChiQ schreef:
SarahKey schreef:Papa, Indy (de hond), aai, hert

Mama zegt hij nog steeds niet :thumbdown: Kind zegt alles van trekker tot de kleur blauw. Maar mama ho maar.... ik ben baba :P


Haha hij doet het erom he! Ik las in de ouders van nu trouwens dat mama moeilijker is om uit te spreken, door de lucht die door hun neus moet.


Oh grappig! Dat wist ik niet. Als hij valt of verdrietig is dan kan hij wel mamamamamama zeggen.

En ik oefen me suf maar hij zegt dan steeds grijnzend: baba!! Of hij noemt mij papa en dan ligt hij helemaal zelf in een scheur. Gek kind. Maar komt vanzelf. Zolang hij wel weet wie ik ben vind ik het goed.

En een woordje wat hij echt 6000 keer op een dag zei was: Die!! Incl wijzend vingertje.


Hier net zo alleen als ze huilt is het mamamama. En anders nooit!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem83

Bericht 06 Jan 2014 09:09

Re: Wat waren de eerste woordjes...

S. zei: die, nuh-nuh (haar knuffel Donald), aai, klaar, dag, mama, papa
V. zei: dag, aai, die, klaar en happen
Laatst gewijzigd door Anoniem83 op 06 Jan 2014 11:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 06 Jan 2014 09:12

Re: Wat waren de eerste woordjes...

bij allebei was het eerste bewuste woordje amen "aaah"
allebei zeggen ze dat heel bewust na het bidden.
mijn man eindigd zijn gebed altijd met de zelfde zin en daarna zegt J "aaah"
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem261

Bericht 06 Jan 2014 09:19

Re: Wat waren de eerste woordjes...

M. begon met papa, mama, opa en die. Inmiddels kent ze meer woordjes. 'oma' weigert ze nog steeds te zeggen haha.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 06 Jan 2014 10:13

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Dochter zei als eerst mama en mooi, later ook aai en papa af en toe en ook net als bij m-train daggg en hoii, inc. zwaaien heel de dag :thumbup:
J. 07-11-2012
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 06 Jan 2014 10:46

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Wow, is N al bijna een jaar! Gaat snel!

Hier eerst mama, papa, auto en bal.

Ondertussen gaat het hard.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Jan 2014 11:44

Re: Wat waren de eerste woordjes...

R. kent nog geen woordjes (logisch), maar wel leuk om te lezen wat jullie kindjes allemaal vertellen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 06 Jan 2014 11:52

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Hier eerst ja en nee, daarna papa en toen mama. Maar mama wordt nu het meest gezegd haha
<<

Anoniem17

Bericht 06 Jan 2014 12:03

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Mijn neefje zei als eerste poes en aai. Nu zegt hij ook mama, papa, weg, dagdag, die en da (daar).

Ik kan zelfs al korte gesprekjes met 'm voeren :P Dan vraag ik aan hem: Waar is Saartje (de poes)? En dan zegt hij: Poessss.. WEG! en dan ook echt z'n handjes zo erbij en z'n schoudertjes opgetrokken. Schattig! :heart:
<<

Anoniem73

Bericht 06 Jan 2014 12:08

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Mama en papa en naan (als in banaan).
<<

Anoniem272

Bericht 06 Jan 2014 12:16

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Hier ook lamp! Inderdaad leuk om te lezen dat T. niet de enige is met die lampenfacinatie! (die nu wel over is hoor, haha)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 06 Jan 2014 12:30

Re: Wat waren de eerste woordjes...

L zei als eerste gericht papa. Inmiddels kletst ze de oren van ons hoofd en kwebbelt ze de hele dag door in haar eigen taaltje.
Dingen die ze goed en duidelijk kan zeggen zijn inmiddels: papa, mama, opa, oma, poe = poes, bah, bal. etuh. En sinds een paar dagen wijst ze haar oortjes aan als ik aan haar vraag waar haar oor zit! :heart:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Jan 2014 12:52

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Toevallig vandaag een lijstje gemaakt met woordjes:

oh-oh (met bijbehorend armgebaar)
mama
papa
meh (wijzend naar een schaap uit de kerststal)
Mauw (wijzend naar de poezen)
die
bah
dag
kwak
aai
dikkie dik
nee

Ze kan bij haarzelf haar hand en voeten aanwijzen bij iemand anders de neus.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 06 Jan 2014 13:17

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Lynn schreef:Hier komen de woorden, mama, papa, bah veel voorbij. Niet bewust behalve mama dan. Als ze naar me toe wil, dan huilt en roept ze mama.


Hier hetzelfde, haha. Alleen wel bewust mama en papa. En hij zegt ook happe en da da (dag dag)
A.K.A Slaatje

]
<<

ChiQ

Bericht 06 Jan 2014 13:31

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Pinkel schreef:L zei als eerste gericht papa. Inmiddels kletst ze de oren van ons hoofd en kwebbelt ze de hele dag door in haar eigen taaltje.
Dingen die ze goed en duidelijk kan zeggen zijn inmiddels: papa, mama, opa, oma, poe = poes, bah, bal. etuh. En sinds een paar dagen wijst ze haar oortjes aan als ik aan haar vraag waar haar oor zit! :heart:


Julian doet dat ook, die kan ook zijn ogen, haar en tong laten zien! Grappig he?
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 06 Jan 2014 16:50

Re: Wat waren de eerste woordjes...

De oudste zei als eerst bal en mama
De jongste zegt juist papa en etuuuuuhhhhh (als in ik wil eten en wel nu!)
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem75

Bericht 06 Jan 2014 17:04

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Papa, mama, oma, koek, die
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 06 Jan 2014 17:32

Re: Wat waren de eerste woordjes...

ChiQ schreef:
Pinkel schreef:L zei als eerste gericht papa. Inmiddels kletst ze de oren van ons hoofd en kwebbelt ze de hele dag door in haar eigen taaltje.
Dingen die ze goed en duidelijk kan zeggen zijn inmiddels: papa, mama, opa, oma, poe = poes, bah, bal. etuh. En sinds een paar dagen wijst ze haar oortjes aan als ik aan haar vraag waar haar oor zit! :heart:


Julian doet dat ook, die kan ook zijn ogen, haar en tong laten zien! Grappig he?


Ja ik vind het erg leuk om te zien hoe mijn meisje zich aan het ontwikkelen is! Van de week deed mijn man een debiel dansje met 1 hand op zijn hoofd, nu doet die kleine meid dus precies dat dansje na! :razz:
Afbeelding

Afbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 06 Jan 2014 22:21

Re: Wat waren de eerste woordjes...

Het is heel apart maar elke keer als ik T in zijn stoel zet, met zijn eten aankom en zeg dat hij lekker gaat eten, herhaald hij '... eteh...'. Het gebeurt te vaak om het toeval te noemen!

N zei met 20 maanden 'papa' als eerste woordje. Pas met 30 maanden ging hij echt praten.
J met 8 maanden 'die' en ging razendsnel met leren praten.
Mother of 3 adorable children
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers