Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

<<

Anoniem 42

Bericht 08 Sep 2013 21:15

Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Hier zijn de verhoudingen wat veranderd sinds de jongste er is.

Ze zijn allebei heel erg gek op haar maar de twee oudsten hebben nu meer ruzie. Vooral tegen etenstijd is het vaak slaande ruzie. Mijn middelste dochter gaat de oudste dan wat pesten, een wasco tegen haar hoofd gooien of haar sok uittrekken of andere dingen doen waarop de oudste gegarandeerd reageert als een stier op een rode lap.

Na het eten is er weer peace and love en gaan ze samen op de trampoline. Dat is nu wel een van de weinige momenten dat ze echt samen spelen, verder spelen ze veel naast elkaar maar niet met elkaar.
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 21:17

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Vanaf de eerste seconde is R echt stapelgek op zijn zusje. Vanmorgen zei hij nog; Lieve N ik ben zo dol op jou (L)

N vindt alles wat haar broer doet helemaal geweldig en giert het uit wanneer hij gek doet.

Het enigste minpuntje vindt R tegenwoordig, denk ik, dan N continue aan zijn treinbaan wil zitten. Waar ik haar ook neerleg en met wat voor speelgoed ik haar laat spelen... ze gaat altijd direct terug naar de treinbaan.
<<

Anoniem20

Bericht 08 Sep 2013 21:19

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

de oudste is wel gek op zijn broertje, maar hij begrijpt gewoon echt niet dat het nog een 'breekbare baby' is. Hij trekt uit enthousiasme aan de handjes, duwt hem van rug naar buik en andersom, kietelt maar dan op een harde manier etc..

Het punt is, de jongste is zo gek op de oudste. Hij lacht om alles van hem, dus ook om dat getrek...en dat motiveert natuurlijk.
<<

Anoniem20

Bericht 08 Sep 2013 21:20

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

haha printje, hier begint de jongste ook aan het speelgoed van de oudste te komen. De treinbaan, de puzzels etc.. Dan probeer ik hem af te leiden met 'babyspeelgoed'....maar dat is niet interessant.
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 21:21

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

juani schreef:haha printje, hier begint de jongste ook aan het speelgoed van de oudste te komen. De treinbaan, de puzzels etc.. Dan probeer ik hem af te leiden met 'babyspeelgoed'....maar dat is niet interessant.



hahhaa hier ook niet hoor. Ze kijkt dan ff en denkt dan mmmm hup naar de treinbaan.

R zegt dan ook regelmatig; doe haar maar in de box mama!

Of hij zegt iets van jij kleine zus jij wil daar mee spelen he? Maar dat mag pas als jij een grote meid bent..
<<

Anoniem103

Bericht 08 Sep 2013 21:25

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Ze zijn echt gek op elkaar. Spelen, knuffelen, geven kusjes en stoeien de hele dag door. Af en toe maken ze ruzie omdat ze tegelijk met hetzelfde speelgoed willen spelen maar dat duurt meestal nog geen minuut en dan zitten ze alweer samen te spelen.
<<

Anoniem275

Bericht 08 Sep 2013 21:31

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

ik vind het heerlijk om te zien hoe ze op elkaar reageren! L zoekt T echt op als hij hem hoort en T geeft L kusjes (maar mama niet!) en zelfs zijn favoriete auto!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 08 Sep 2013 21:33

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

ze zijn gek op elkaar!
de jongste word helemaal blij als hij de oudste ziet.
ik denk alleen dat als de jongste straks kan kruipen dat de oudste het dan wat minder gaat vinden
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 08 Sep 2013 21:45

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Laat ik het zo zeggen....Ze kunnen niet zonder elkaar maar ook niet met elkaar!!
De oudste was al gek op haar broertje toen hij baby was maar sinds hij kon kruipen en met haar kon spelen. Is het echt soms haat en nijd. Maar als je aan hem komt dan kom je aan haar!!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 08 Sep 2013 22:15

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Ze zijn gek op elkaar! Maar nu de jongste kruipt en zit en zich verder ontwikkelt gaat de oudste het wel iets minder leuk vinden-;). Al het speelgoed waar de jongste aankomt word afgepakt door de oudste en leest ze haar even de les....
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:34

Bericht 09 Sep 2013 08:08

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

De oudste twee spelen heel veel met elkaar, dat is echt heel leuk. Hij mist zijn zus ook echt als ze op school is, en is nog verdrietiger als zij afspreekt met vriendinnetjes en niet mee naar huis komt na school.

De jongste is dol op haar broer en zus en wil op haar manier soms al meespelen. Ik merk wel dat zij dat niet altijd handig vinden. Ze zijn wel dol op haar, maar ze is nog te klein om in hun spel mee te doen.
Maar nu de oudste op school is spelen de jongste twee toch ook wel meer samen, heel leuk om te zien.
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 09 Sep 2013 08:23

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Ik merk dat ze steeds beter met elkaar overweg kunnen. J. is meestal heel lief voor zijn zusje. Hij komt voor haar op, helpt haar als iets niet lukt en overlaadt haar met kusjes en knuffels maar daar is ze niet altijd van gediend haha.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Sep 2013 09:35

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

R is onwijs gek op zijn broertje, het is zijn baby J. En als er ook maar iemand bij J. Gaat staan dan staat R. Al voorop om te kijken of er geen gekke dingen gedaan worden met hem. Ook tijdens het wandelen zegt hij vaak 'mama, stop eens' en dan krijgt J. Een kusje en kunnen we weer verder wandelen. Ik heb ook nog geen gekke dingen gehad eigenlijk.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 09 Sep 2013 09:39

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

juani schreef:de oudste is wel gek op zijn broertje, maar hij begrijpt gewoon echt niet dat het nog een 'breekbare baby' is. Hij trekt uit enthousiasme aan de handjes, duwt hem van rug naar buik en andersom, kietelt maar dan op een harde manier etc..

Het punt is, de jongste is zo gek op de oudste. Hij lacht om alles van hem, dus ook om dat getrek...en dat motiveert natuurlijk.



Hier eigenlijk precies zo.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Sep 2013 09:47

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Nou is mijn jongste pas 2 weken oud, maar tot nu toe gaat het super. Mijn oudste is echt trots op zijn kleine broer en wil regelmatig knuffelen en kusjes geven. Hij is ook heel voorzichtig met hem.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Sep 2013 09:56

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Helaas is het hier niet zo'n succesverhaal. Onze 2 hebben voornamelijk ruzie als ze samen zijn. Nu is de 2e ook echt een pittig ding en de 1e veel behoudender, dus dat maakt het voor beide niet makkelijk. Soms hebben ze een momentje dat ze heel lief samen spelen, maar dat gebeurt niet veel jammer genoeg. Ze zijn wel gek op elkaar en de oudste is ook heel beschermend naar de jongste. Hij zal altijd opletten of ze geen gevaar loopt, bij de weg of het water bijv. Dus dat is wel heel lief.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 09 Sep 2013 09:57

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Kwak schreef:ze zijn gek op elkaar!
de jongste word helemaal blij als hij de oudste ziet en andersom.
ik denk alleen dat als de jongste straks kan kruipen/lopen dat de oudste het dan wat minder gaat vinden


zo gaat het hier precies hetzelfde!
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 09 Sep 2013 10:01

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Printje schreef:
Het enigste minpuntje vindt R tegenwoordig, denk ik, dan N continue aan zijn treinbaan wil zitten. Waar ik haar ook neerleg en met wat voor speelgoed ik haar laat spelen... ze gaat altijd direct terug naar de treinbaan.


Vanaf dat moment ging het hier steeds minder, ze zijn hier continu in gevecht :(
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem331

Bericht 09 Sep 2013 10:28

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Ze zijn als water en vuur, tot 4 handen op 1 buik. En dat wisselt de hele dag! Hoort ook bij het proces denk ik. Niet dat ze elkaar nu moeten slaan of zo, maar ruzie hoort er wel bij. Mijn vriend en zijn zus mochten dat vroeger nooit. Daar werd al ingegrepen als ze tegen elkaar begonnen te kibbelen. Ook niet goed denk ik.
<<

Anoniem 42

Bericht 09 Sep 2013 12:15

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

PiP schreef:
Printje schreef:
Het enigste minpuntje vindt R tegenwoordig, denk ik, dan N continue aan zijn treinbaan wil zitten. Waar ik haar ook neerleg en met wat voor speelgoed ik haar laat spelen... ze gaat altijd direct terug naar de treinbaan.


Vanaf dat moment ging het hier steeds minder, ze zijn hier continu in gevecht :(


Haha, ik wou het niet zeggen maar de treinbaan van Duplo was hier ook het begin van alle ruzie. De treinbaan staat nu in een vergeten hoekje op zolder :silent: .
<<

Anoniem2

Bericht 09 Sep 2013 16:54

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Hier zijn ze ook dol op elkaar...als veranderd Y. in een echte divabitch als E. bij haar speelgoed in de buurt komt hihi :lol:
<<

Anoniem133

Bericht 09 Sep 2013 18:35

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Ze vinden elkaar echt wel heel erg lief en knuffelen graag, maar ze hebben ook regelmatig behoolijke ruzie. Vooral als het om het speelgoed gaat. Zit de een met iets te spelen, moet de ander precies dat speelgoed ook hebben. Gelukkig lukt het meestal wel om de ander dan af te leiden met iets anders, maar er zijn ook dagen dat ik al mijn trucjes heb geprobeerd en dat het gewoon niet lukt.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 09 Sep 2013 19:53

Re: Hoe gaan jullie kindjes met elkaar om?

Bruintje beer schreef:Laat ik het zo zeggen....Ze kunnen niet zonder elkaar maar ook niet met elkaar!!
De oudste was al gek op haar broertje toen hij baby was maar sinds hij kon kruipen en met haar kon spelen. Is het echt soms haat en nijd. Maar als je aan hem komt dan kom je aan haar!!


Precies dit!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers