Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te harde ontlasting peuter

<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 06 Jan 2014 20:26

Te harde ontlasting peuter

M.ax heeft sinds woensdag niet echt meer gepoept. Gisteren kwam er na heel veel moeite 1 harde grote keutel uit. Gisteren heb ik hem roosvicee laxo gegeven en vandaag ook. Net had veel pijn omdat hij wel moest poepen, maar niet lukte. Heb hem ook ingesmeerd met vaseline. Toen voelde ik dat er poep zit, maar veels te hard/dik om er uit te komen.

Iemand nog tips om het zachter te laten worden? Hij durft nu ook niet echt meer op de wc. Hoop niet dat hij er een angst voor gaat krijgen.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem16

Bericht 06 Jan 2014 20:27

Re: Te harde ontlasting peuter

En sinaasappelsap? Dat werkt hier ook altijd goed. Of anders op een potje voor de tv zetten? Succes
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jan 2014 20:28

Re: Te harde ontlasting peuter

Yrsa kreeg daarvoor lactulose voorgeschreven, en Microlax voor de ontlasting die er al zat, want die was al helemaal ingedroogd, dus daar hielp lactulose niet meer tegen. Destijds had ze er niet echt een angst voor ondanks dat het zo hard was, inmiddels houdt ze wel regelmatig haar ontlasting tegen, dat is echt heel vervelend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 06 Jan 2014 20:35

Re: Te harde ontlasting peuter

Hij heeft het gelukkig nog niet eerder gehad.
Potje voor de tv en de sinaasappelsap kan ik morgen wel proberen. Had hem ook al gezegd dat hij in de luier mocht poepen. Heeft hij ook geprobeerd, maar deed te pijn. Zo zielig.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jan 2014 20:40

Re: Te harde ontlasting peuter

Als het langer duurt zou ik toch de huisarts bellen, het wordt alleen maar moeilijker naarmate het er langer zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 06 Jan 2014 20:41

Re: Te harde ontlasting peuter

Wat sneu.. Onze dochter had pas ook dat ze bijna huilend op de wc zat en tussendoor steeds zei dat ze buikpijn had. Ben toen met dr naar de dokter gegaan en ze heeft een laxeermiddel gekregen, nu gaat het weer goed.
Maar ze zat niet helemaal verstopt, dus minder heftig als bij jouw zoontje. Ik zou anders morgen de ha even bellen voor tips of een eventuele afspraak.
Ik heb hier ook wel eens gelezen om met een thermometer te "temperaturen", maar dat was geloof ik meer bij baby`s.
December 2009
juli 2012
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 06 Jan 2014 20:52

Re: Te harde ontlasting peuter

Tempraturen is inderdaad meer voor baby's volgens mij. Hij had donderdag en vrijdag koorts dus dat heeft niks geholpen met de thermometer.
Kijk even hoe hij de nacht doorkomt en als hij morgenvroeg nog niet gepoept heeft de dokter bel. Al is het misschien alleen maar voor nog meer tips.

Net weer huilend wakker geworden. Je ziet hem helemaal verkrampen en probeert te persen, maar doet te pijn of hij durft niet. Morgenvroeg eerst de huisarts bellen. Zo zielig als je kleintje iets heeft en je kan er niks aan doen,
Ons boefje 24-08-2010

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers