Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 08 Sep 2013 11:47

Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Je hebt kinderbijslag maar wat is er nog meer? Er is vast wel een site maar ik kom er niet zo één twee drie achter.
10-08-2017 ♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Sep 2013 11:50

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Kindgebonden budget, afhankelijk van je inkomen. En kinderopvangtoeslag, als je daar gebruik van maakt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem25

Bericht 08 Sep 2013 11:57

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

En uhmm hoe heet dat... inkomensafhankelijke combinatiekorting? Krijg je 1x per jaar terug van de belastingdienst.
<<

Anoniem103

Bericht 08 Sep 2013 12:04

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Aimee schreef:En uhmm hoe heet dat... inkomensafhankelijke combinatiekorting? Krijg je 1x per jaar terug van de belastingdienst.


Dat is wel alleen als je allebei werkt.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Sep 2013 12:08

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Tania schreef:
Aimee schreef:En uhmm hoe heet dat... inkomensafhankelijke combinatiekorting? Krijg je 1x per jaar terug van de belastingdienst.


Dat is wel alleen als je allebei werkt.


En je kunt het ook maandelijks terugkrijgen.
<<

Anoniem20

Bericht 08 Sep 2013 12:30

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

ouderschapsverlof, valt er wel buiten, maar is ook een mogelijk fin. voordeel.
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Sep 2013 12:54

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Volgens mij gaan de toeslagen zoals kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag wel veranderen voor 2014. Ze worden geloof ik vervangen door een soort van gezinstoeslag. Ben heel benieuwd en ik houd mijn hart ook een beetje vast, want wij betalen in 2014 ruim 1800 euro per maand aan kinderopvangkosten dus geld terug van de belastingdienst is zeer welkom.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Sep 2013 13:06

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Gaan de kinderbijslag, kindgebonden budget en die combinatiekorting automatisch in, of moet je dit allemaal aanvragen?

Kinderopvangtoeslag moet je sowieso zelf aanvragen toch? En zit daar ook een aanvraagtijd aan gebonden?
<<

Anoniem73

Bericht 08 Sep 2013 13:08

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

kinderbijslag ging bij automatisch. opvangtoeslag moest ik aanvragen en de combinatiekorting vul je in bij je aangifte.
<<

Anoniem5

Bericht 08 Sep 2013 15:29

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Als je niet beiden werkt, krijg je in plaats van de combinatiekorting de algemene heffingskorting, mits de verdienende voldoende verdient.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 08 Sep 2013 15:49

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Twellie schreef:Volgens mij gaan de toeslagen zoals kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag wel veranderen voor 2014. Ze worden geloof ik vervangen door een soort van gezinstoeslag. Ben heel benieuwd en ik houd mijn hart ook een beetje vast, want wij betalen in 2014 ruim 1800 euro per maand aan kinderopvangkosten dus geld terug van de belastingdienst is zeer welkom.

Hier had ik nog niks over gehoord, ik hoop echt zo dat het weer wat meer wordt ipv steeds maar minder..
December 2009
juli 2012
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 08 Sep 2013 18:09

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Het wordt waarschijnlijk minder, er moet immers bezuinigd worden. In ieder geval gaat de kinderbijslag omlaag voor oudere kinderen.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 08 Sep 2013 18:12

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Surya schreef:Het wordt waarschijnlijk minder, er moet immers bezuinigd worden. In ieder geval gaat de kinderbijslag omlaag voor oudere kinderen.

Dit is nog niet zeker. Het sociaal akkoord moet eerst nog door de 2e kamer goedgekeurd worden en dan door de 1 e kamer ook. Wordt dit door beide goedgekeurd dan gaat alles pas omlaag. Maar wat ik gehoord heb is dat veel partijen het er niet eens mee zijn.
De kinderbijslag zit in het sociaal akkoord.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 08 Sep 2013 18:17

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Oh, dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Van mij mogen ze de kinderbijslag wel aanpakken. Ik kan het heel goed gebruiken hoor, maar ik vind her wel een beetje krom.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 08 Sep 2013 20:23

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Ergens is de kot ook krom, ik verdien 1100,- moet 1800 aan het kdv betalen en krijg 1350 toeslag.
Kan beter stoppen met werken, mijn baan aan een werkloze geven en dat de belasting mij 500 geeft...
Scheel de belasting weer geld, het UWV aan uitkering en er is weer iemand aan het werk die wil werken.
Maar goed dat is wel heel makkelijk gedacht :)
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 20:24

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Pfff ik hoop echt niet dat de kinderopvangtoeslag minder wordt zeg.....

De inkomensafhankelijke combi korting krijgen we per jaar. Dat moet idd via de belastingdienst.

Voor de kinderbijslag hoef je niets te doen.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Sep 2013 21:14

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Waarom moet jij zoveel aan het kdv betalen Pip? :shock:

Wij gaan ons kind straks 2 volle dagen op het kdv zetten en moeten daarvoor ongeveer 400 euro betalen. We krijgen ongeveer 200 terug. Ik verdien bijna 1600 netto.
<<

Anoniem20

Bericht 08 Sep 2013 21:17

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

klopt dat wel exo?

wij betalen ruim 1200 voor 2 kinderen 2 dagen. Volle dagen van 11 uur geloof ik (zolang zijn ze er niet hoor...maar moeten wel volledig betalen).
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 21:18

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Wij betalen ongeveer 700 euro voor 2 kinderen voor 1 dag. We krijgen terug ??? ik zou het zo niet weten, ik geloof iets van 300 euro.

Wat een idiote bedragen eigenlijk he.
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Sep 2013 21:23

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

PiP schreef:
Twellie schreef:Volgens mij gaan de toeslagen zoals kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag wel veranderen voor 2014. Ze worden geloof ik vervangen door een soort van gezinstoeslag. Ben heel benieuwd en ik houd mijn hart ook een beetje vast, want wij betalen in 2014 ruim 1800 euro per maand aan kinderopvangkosten dus geld terug van de belastingdienst is zeer welkom.

Hier had ik nog niks over gehoord, ik hoop echt zo dat het weer wat meer wordt ipv steeds maar minder..


Vanavond zag ik op het nieuws dat ruim 90% van de gezinnen er op achter uit gaat tot een maximum van enkele honderden euro's per jaar. Een kleine tien procent houdt hetzelfde bedrag: voornamelijk alleenstaande ouders met een laag inkomen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 09 Sep 2013 07:38

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Exogenesis schreef:Waarom moet jij zoveel aan het kdv betalen Pip? :shock:

Wij gaan ons kind straks 2 volle dagen op het kdv zetten en moeten daarvoor ongeveer 400 euro betalen. We krijgen ongeveer 200 terug. Ik verdien bijna 1600 netto.

Dit is voor 2 kinderen voor 3 dagen. We betalen voor 11 uur op een dag, nemen 9,5 uur af.
Per januari als de oudste naar school gaat, gaat de jongste naar een gastouder. Kijk er nu al naar uit dat we dan op de opvang gaan besparen, maar dan moeten ze me dat niet weer gaan afnemen, dan zal ik we toch een baantje bij moeten gaan zoeken ofzo...
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem26

Bericht 09 Sep 2013 11:04

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Exogenesis schreef:Waarom moet jij zoveel aan het kdv betalen Pip? :shock:

Wij gaan ons kind straks 2 volle dagen op het kdv zetten en moeten daarvoor ongeveer 400 euro betalen. We krijgen ongeveer 200 terug. Ik verdien bijna 1600 netto.


Hier kost 1 dag kdv per week voor een maand 320,- dat is gewoon de totaalprijs zeg maar. Weet je zeker dat 2 dagen dan maar 400,- kosten? Lijkt me erg weinig.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 09 Sep 2013 11:13

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

Puggle schreef:
Exogenesis schreef:Waarom moet jij zoveel aan het kdv betalen Pip? :shock:

Wij gaan ons kind straks 2 volle dagen op het kdv zetten en moeten daarvoor ongeveer 400 euro betalen. We krijgen ongeveer 200 terug. Ik verdien bijna 1600 netto.


Hier kost 1 dag kdv per week voor een maand 320,- dat is gewoon de totaalprijs zeg maar. Weet je zeker dat 2 dagen dan maar 400,- kosten? Lijkt me erg weinig.


Wij betalen voor 1 dag € 293,63 per maand.

Toen we nog 2 dagen afnamen betaalden we ongeveer € 575 per maand. Hier halen ze trouwens wel in de maandberekening de vrije dagen (kerst, pasen e.d.) er al af.
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 09 Sep 2013 11:15

Re: Welke vergoeding bij het hebben van een kind?

On topic: Isolt; ik weet niet of je al kinderen hebt, maar je gaat je keuze toch niet af laten hangen van toeslagen e.d. mag ik hopen? De overheid is nu met zoveel bezuinigingen bezig dat ik niet denk dat je daar vanuit moet gaan. Wie weet hoe alles er over 2/3 jaar uit ziet....
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers