Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huilen bij inslapen

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 15:55

Huilen bij inslapen

R sliep hartstikke slecht, hij wilde gewoon niet gaan slapen behalve aan de borst. Als hij eenmaal sliep moest ik ruim een uur met hem zitten voordat ik hem over kon leggen zonder huilen. Ook bij ons in bed, naast ons bed, in zijn eigen kamer op een andere plek werkte niet. We zijn toen begonnen met laten huilen.

Hij 'mag' 10 minuten huilen, slaapt hij niet dan pak ik hem nog even er uit, weer even wat drinken en als hij weer wat rustiger is dan breng ik hem weer naar bed, waar hij weer maximaal 10 minuten mag huilen. Als hij dan nog huilt haal ik hem er uit en troost hem op zijn kamer.

Hij huilt over het algemeen maximaal 8 minuten, de keren dat we hem er weer uit hebben gehaald zijn op 1 hand te tellen. Maar dit gaat nu al maanden zo, dat is toch niet normaal? Ik vind het absoluut niet leuk om hem zo verdrietig achter te laten elke avond.

Als hij 's nachts wakker wordt en ik voed hem dan gaat hij altijd weer gewoon zonder huilen slapen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem121

Bericht 06 Jan 2014 16:04

Re: Huilen bij inslapen

Onze zoon en dochter hadden dit ook. Die hebben er tot 1,5 jaar wel last van gehad. De kinderarts vertelde in de tijd bij de oudste dat veel kinderen het even nodig hebben om oa de dag te verwerken.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jan 2014 16:09

Re: Huilen bij inslapen

Julian huilde ook, hij heeft dat ook vrij lang volgehouden, ging vanzelf over. Nu geef ik zijn fles in zijn bed, lees een verhaaltje voor en dan als ik klaar ben zeg ik: truste knul, staat hij op, bonkt hij zijn fles uit zijn bed, gaat liggen en draait zich naar de muur alsof ie wil zeggen is ok zo mam, ga maar.. en dan ga ik weg. en slaapt hij in. Gaat echt over.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 16:18

Re: Huilen bij inslapen

Wij hadden eerst een heel ritueel met voorlezen en al, niet met voeden in bed want dan moet ik mijn borsten door die spijlen gaan doen enzo, das niet handig :) Maar hij huilt er zo hard doorheen dat we er maar mee gestopt zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 16:19

Re: Huilen bij inslapen

Het is ook sneu nu, hij is 2 van de 3 weken een avond bij mijn schoonouders omdat wij dan werken, maar hij kan dan niet op bed omdat hij zijn nichtje wakker huilt. Dus hij is elke keer de dag erna hartstikke moe omdat hij maar zo'n korte nacht heeft dan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem97

Bericht 06 Jan 2014 16:24

Re: Huilen bij inslapen

Ik heb mijn kinderen nooit laten huilen in bed.

Mijn zoontje is ruim 3,5, die lees ik voor en hij gaat slapen ik blijf daarbij (5min) en ga dan weg.
Mijn dochter valt aan de borst in slaap ( 21 maanden) meestal duurt dan 10 min afhankelijk van hoe moe ze is.

Kan je niet bij hem blijven?
En anders dan zou ik het zo laten, het gaat vanzelf over, maar snap ook dat je dat niet leuk vind.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 16:28

Re: Huilen bij inslapen

Hij huilt alleen niet als hij meer dan een uur aan de borst ligt en dan zo diep slaapt dat ik hem over kan leggen. Maar daar heb ik geen zin in, ik moet dan echt doodstil zitten en zodra ik hoest begint het weer opnieuw. En ik werk ook 's avonds, dus het kan ook gewoon niet altijd.

Ik was echt tegen huilen in bed, maar ik zie niet echt een andere oplossing.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem97

Bericht 06 Jan 2014 16:34

Re: Huilen bij inslapen

Nee dat snap ik, vervelend hoor!
Heb je al geprobeerd om boven te blijven en dan wat te gaan rommelen zodat hij wel merkt dat je dr bent?
Of werkt dat dan juist averechts bij hem?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Jan 2014 16:38

Re: Huilen bij inslapen

Het klinkt eigenlijk alsof hij dat huilen inderdaad een beetje nodig heeft. Anders zou je er wel wat aan kunnen doen. Het enige wat werkt is de borst omdat hij daar zo verzot op is denk ik.
Ik snap dat je het helemaal niet leuk vind. Hier was het ook een tijd lang bij elk slaapje. Bij ons helpt het ritueel heel duidelijk. Ik lees wel altijd voor, ook als hij er doorheen huilt, maar dan houd ik het kort (de verhaaltjes van dikkie dik zijn dan ideaal). Ik vertel hem ook altijd dat hij gaat slapen en dan doen we samen de lichten uit en leg ik hem in bed.
Inmiddels gaat hij niet eens meer huilen als ik hem in bed leg. Hij gaat liggen, krijgt zijn speentje en zijn knuffel en ik doe de deken over hem heen, hij draait zich op zijn buik en het is goed. Laatst had ik zijn knuffel en speen beneden laten liggen, toen lag hij op zijn buik met zijn ogen open en zijn hoofd gewoon op de matras op me te wachten. Hij slaapt ook heel snel daarna. Oh en ik eindig altijd met welterusten zeggen vlak voor ik de deur dicht doe.

Overdag werkt het hier trouwens soms wel om een muziekje aan te zetten.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 06 Jan 2014 16:40

Re: Huilen bij inslapen

Wij blijven naast zijn bedje zitten tot hij slaapt. Met een paar minuten slaapt hij dan, soms duurt het wat langer. Maximaal 20 minuten. Als ik meteen weg loop gaat hij hard huilen en komt dan niet in slaap.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 16:46

Re: Huilen bij inslapen

Gaia schreef:Nee dat snap ik, vervelend hoor!
Heb je al geprobeerd om boven te blijven en dan wat te gaan rommelen zodat hij wel merkt dat je dr bent?
Of werkt dat dan juist averechts bij hem?


Ik heb het geprobeerd, ik ben op zijn kamer wat gaan doen (was vouwen) en het enige wat hij deed was door de spijlen heen hangen en schreeuwen. Ook op de gang wat gaan doen heb ik geprobeerd, hielp ook niet.

Echt lastig :(
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jan 2014 16:54

Re: Huilen bij inslapen

Lastig is dat...

Wij hebben onze dochter nooit laten huilen. Het naar bed brengen duurde een eeuwigheid. Tot 2,5 jaar heeft mijn man er altijd bij moeten blijven, soms duurde het ruim 2 uur voordat ze sliep. Best heftig, maar het was wel een bewuste keuze om dat zo te doen.

Zoon hebben we wel laten huilen. Met name overdag. Ik kan gewoon niet uren met hem boven zijn terwijl dochter beneden is. Gelukkig was dat van korte duur. Nu huilt hij nog maar een enkele keer.
We hebben ook geprobeerd om slaaptraining toe te passen. Maar dat werkte niet, we voelden ons daar allemaal niet goed bij.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Jan 2014 17:24

Re: Huilen bij inslapen

Sommige kinderen hebben dat even nodig, en zolang laat je hem toch niet huilen?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 06 Jan 2014 17:44

Re: Huilen bij inslapen

Oe, dit klinkt heeellll bekend :thumbdown:

Wij hebben de eerste maanden met L zo lopen tobben op de avonden. Ik maar zuchten dat we zo'n slechte slaper hadden 's avonds. Alleen tegen mij aan of aan mijn borst was ze stil, legde ik haar in bed, begon ze te huilen. Alles geprobeerd, niets hielp. Ik dacht altijd mijn kinderen niet te zullen laten huilen. Maar arm kind, was ook gewoon doodmoe...

Tot we op het lumineuze idee kwamen om haar toch maar een poosje te laten huilen in bed. Met hetzelfde resultaat als bij jullie. Ze huilde een paar minuten en viel dan in slaap. Ik vond het zelf heeeellll vervelend en we hebben dit ook echt samen moeten doen, want ik was in staat na 2 minuten die kamer weer in te stormen en haar te troosten. Wij hadden afgesproken haar te laten huilen zolang haar muziekje duurde (12minuten). Of ze moest ECHT overstuur gaan blehren, dat verschil was goed te horen.. Dat gaf mij rust en dat voelde L volgens mij ook. Ze ging bijna altijd slapen binnen die tijd. De tijd werd ook steeds korter tot ze in slaap viel, maar maandenlang heeft ze zeker een paar minuutjes gehuild voor ze in slaap viel. Ze had het gewoon echt nodig, denk om de dag te verwerken. Het is ook gewoon een heel gevoelig kindje, dus ik denk dat dat op dat moment voor haar de enige manier was om de dag een plek te geven. Tegenwoordig ligt ze altijd gewoon even te babbelen en komt alles van de dag nog even voorbij
Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 18:07

Re: Huilen bij inslapen

Snoezel, wij wilden het eerst ook echt niet, maar je moet toch wat. Het was op een gegeven moment zo dat hij pas ging slapen als ik thuis was en een hele tijd met hem had gezeten, dus rond een uur of 2 pas. Als hij dan de volgende ochtend naar de opvang moest was hij hartstikke moe, hij heeft ochtenden gehad dat hij serieus van half 9 tot 1 sliep op de opvang, en hij had vast langer geslapen als ik hem niet was komen ophalen.

Fijn dat jullie dochter nu wel slaapt, dat geeft me hoop :) Verder is R niet heel gevoelig voor dingen, maar dat slapen..
R. 2013
D. 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Jan 2014 18:08

Re: Huilen bij inslapen

Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met een paar minuten jengelen/huilen voor het slapen gaan? Soms hebben ze dat gewoon even nodig.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jan 2014 18:11

Re: Huilen bij inslapen

Thunder schreef:Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met een paar minuten jengelen/huilen voor het slapen gaan? Soms hebben ze dat gewoon even nodig.


Er zijn heel veel mensen die zeggen (en denken) dat het schadelijk is om een kind alleen in z'n kamer te laten huilen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Jan 2014 18:13

Re: Huilen bij inslapen

Jans schreef:
Thunder schreef:Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met een paar minuten jengelen/huilen voor het slapen gaan? Soms hebben ze dat gewoon even nodig.


Er zijn heel veel mensen die zeggen (en denken) dat het schadelijk is om een kind alleen in z'n kamer te laten huilen.


Naja, het zal. Ik kan me er niets bij voorstellen, maar ieder z'n ding. Soms kun je toch gewoon niet anders?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 06 Jan 2014 18:17

Re: Huilen bij inslapen

Thunder schreef:
Jans schreef:
Thunder schreef:Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met een paar minuten jengelen/huilen voor het slapen gaan? Soms hebben ze dat gewoon even nodig.


Er zijn heel veel mensen die zeggen (en denken) dat het schadelijk is om een kind alleen in z'n kamer te laten huilen.


Naja, het zal. Ik kan me er niets bij voorstellen, maar ieder z'n ding. Soms kun je toch gewoon niet anders?


Ik heb totaal geen moeite met laten huilen als het bij Luuk zou werken. Alleen als ik dat doe word het steeds erger en erger tot hij zo overstuur word dat hij ervan gaan spugen. Dan blijf ik liever een paar minuten op zijn kamer en dan valt hij heerlijk in slaap.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 18:18

Re: Huilen bij inslapen

Spugen/kokhalzen doet hij alleen als hij echt overstuur is, maar ik laat hem niet overstuur in bed liggen. Het slaap-huiltje is heel zielig, maar niet overstuur.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 18:30

Re: Huilen bij inslapen

Thunder schreef:
Jans schreef:
Thunder schreef:Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met een paar minuten jengelen/huilen voor het slapen gaan? Soms hebben ze dat gewoon even nodig.


Er zijn heel veel mensen die zeggen (en denken) dat het schadelijk is om een kind alleen in z'n kamer te laten huilen.


Naja, het zal. Ik kan me er niets bij voorstellen, maar ieder z'n ding. Soms kun je toch gewoon niet anders?


Ik lig ook niet graag in een kamer alleen te huilen, dus wil het voor mijn kind ook niet. Maar nu kan ik (in mijn ogen) niet anders.
R. 2013
D. 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Jan 2014 18:32

Re: Huilen bij inslapen

Nou kijk, Amber. In dat geval zou ik het ook niet doen, maar in het geval van Carool zie ik geen enkel probleem.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 06 Jan 2014 18:58

Re: Huilen bij inslapen

Thunder schreef:Nou kijk, Amber. In dat geval zou ik het ook niet doen, maar in het geval van Carool zie ik geen enkel probleem.


Ben ik met je eens hoor.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 06 Jan 2014 20:11

Re: Huilen bij inslapen

Carool schreef:Spugen/kokhalzen doet hij alleen als hij echt overstuur is, maar ik laat hem niet overstuur in bed liggen. Het slaap-huiltje is heel zielig, maar niet overstuur.


Precies!!!!! Ik hoorde dat ook heel goed. Er zit echt verschil tussen dat slaaphuiltje en echt overstuur zijn.

Denk ook dat dit gewoon per kind verschillend is.. Bij de een werkt het wel, het andere kindje heeft dat totaal niet nodig en wordt er alleen maar overstuur van alleen te huilen.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers