Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


klachten schouder/bovenarm

<<

Anoniem32

Bericht 05 Jan 2014 10:23

klachten schouder/bovenarm

Al een hele tijd (maanden zelfs al) loop ik met onverklaarbare klachten in mijn schouder/bovenarm.
Mijn arm voelt elke dag aan alsof ik zwaar getraind heb, spierpijn dus. Dit trekt alleen na een nacht slapen weg, maar de dag erna is het ook weer heel snel terug.
Ik merk dat dit echt vanuit mijn schouder komt. Als ik hem vast houd en beweeg voel ik hem erg kraken en de druk pijn.

In het begin had ik vooral alleen een spierpijn. Dit vooral na het dragen van mijn schooltas of anderen "zware" tassen.
Maar nu sta ik ermee op en ga ermee slapen.
Aan het eind van de dag is het zelfs zo dat ik geen houding weet te geven met mijn arm omdat het zo vermoeid en pijnlijk aanvoelt.

Morgen maar een afspraak gaan maken met de dokter, maar vroeg me af of er hier meiden zijn die het herkennen of misschien weten wat het zou kunnen zijn?
<<

Anoniem173

Bericht 05 Jan 2014 11:11

Re: klachten schouder/bovenarm

Toevallig heb ik sinds een aantal maanden ook dezelfde klachten. Weliswaar niet zo heftig als jij beschrijft maar wel dat mijn vriend regelmatig mijn spieren loskneed bijv. Echt spierpijn is het. Ik had zelf het idee het aan mijn werk te relateren en dan vooral veel met bedden lopen. Na een ok dag waarbij ik 3/4 patiënten wegbreng heb ik er iig vaak last van.
Kan het dus niet werkgerelateerd zijn?
<<

Anoniem32

Bericht 05 Jan 2014 11:19

Re: klachten schouder/bovenarm

Mmm het zou daar wel de oorzaak van kunnen zijn, alleen werk ik nu op de kraam en heb nauwelijks transporten of zware verzorging. Dus eigenlijk zou het minder moeten zijn.
En het is juist erger aan het worden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jan 2014 11:38

Re: klachten schouder/bovenarm

Het lijkt mij ook werkgerelateerd, in de zin van overbelasting.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem 48

Bericht 05 Jan 2014 11:57

Re: klachten schouder/bovenarm

Ik zou denk ik een afspraak bij de Fysio maken. Huisarts kan hier denk ik niet zo veel mee. Hoe is het met je nek? Ik weet wel dat dit een klacht is die veel van mijn collega's in het verpleeghuis ook hebben. Bij ons komt er door het tillen maar ook door de zware deuren.
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Jan 2014 12:07

Re: klachten schouder/bovenarm

Ik heb dit ook een tijdje gehad en dat bleken RSI-gerelateerde klachten te zijn. Ik heb van de huisarts toen oefeningen gehad en na een aantal weken was het daarmee gelukkig over. Het was een voorstadium van RSI zeg maar, overbelasting inderdaad.
<<

Anoniem32

Bericht 05 Jan 2014 13:27

Re: klachten schouder/bovenarm

Mijn nek is standaard een probleem daar loop ik al een half jaar voor bij de fysiotherapeut.
Ik vermoed ook dat het een overbelasting is op lange termijn nu.

Afgelopen jaar heb ik ook een tijd lang extreme pijn gehad waarbij ik mijn arm niet meer omhoog kreeg.
Dat was nog voor ik in de praktijk werkte.
Dat hield een week aan en vervolgens had ik het aan de andere arm.
De dokter wist er geen raad mee. Fysiotherapie gehad en de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.

Het leek toen heel erg op een slijmbeurs ontsteking.
Maar gezien het spontaan weer verdween was dat nogal apart.
<<

Anoniem19

Bericht 06 Jan 2014 13:40

Re: klachten schouder/bovenarm

Ik heb deze klachten ook gehad en ben daarvoor ook bij een fysio geweest. Bij mij kwam het door spierklachten vanuit mijn nek met als grootste oorzaak stress (en een slechte houding). Uiteindelijk ging het vanzelf over, maar ik moet wel erg opletten want door een slechte houding heb ik meerdere problemen.

Minx, jij bent toch fysio? Mag ik jou per PM een vraag stellen?
<<

Anoniem32

Bericht 06 Jan 2014 18:46

Re: klachten schouder/bovenarm

Ik ben vandaag toch even naar de huisarts geweest en het is idd vanuit mijn nek. De spieren zaten zo vast dat er in mijn schouder en armen een flinke spanning zat.
Ik had al een afspraak bij de fysiotherapeut gemaakt en heb diclofenac gekregen voor de pijn.

Hopelijk werkt dat snel want heb vannacht wakker gelegen van de pijn.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers