Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Jan 2014 09:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De aanhouder wint Randall!!

@Slakje, ik denk er inderdaad hard over om mee te gaan doen. Ik moet alleen nog even bepalen waar ik de deken voor ga maken, want dat haakt ook makkelijker (vooral voor het formaat). Misschien maak ik 'm wel gewoon op het standaard formaat... nou ja ik zie het wel even als ik de wol binnen heb en ga starten.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 05 Jan 2014 11:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik kon gisteren opnieuw beginnen... Ik was al ruim over de helft van de tweede toer, toen onze kitten aan het laatste stukje van de eerste toer ging hangen. Gevolg: niet meer te redden halen. :nopompom:

Uithalen en opnieuw beginnen dus, maar het wolletje van de eerste toer is nogal pluizig en knoopte telkens vast. Dat heb ik daarom maar opgegeven en ben maar met de wol van de oorspronkelijke tweede toer begonnen deze keer. Lag lekker warm onder een dekentje en wilde niet opstaan om een ander bolletje te pakken :D
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 05 Jan 2014 11:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Respect voor jullie hoor meiden, dat jullie aan het deken beginnen! Dat is echt een te groot project voor mij, ook al is het 'in stapjes' doordat je iedere week eeen stukje doet. Voor mij zou het te lang duren voordat het eindresultaat er is.
Ben heel benieuwd naar jullie resultaten! Zal leuk zijn om te zien hoe ieders deken toch anders is ondanks dat je hetzelfde patrooon gebruikt.

Oh balen Luthien! :nopompom: Kitten maar een beetje uit de buurt houden dus :wink:

Randell, blijven proberen!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Jan 2014 11:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

@Angela, daar ben ik ook bang voor. Maar goed, dan is er altijd nog het Engelse patroon als ik zin heb om het af te maken. Aan de andere kant is dit misschien wel een manier om eens een dekentje echt af te maken. Tot nu toe heb ik er eentje gemaakt (en weggegeven), de anderen liggen allemaal half af in de kast. Zo zonde!
<<

Anoniem123

Bericht 05 Jan 2014 18:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik vind het ook leuk dat jullie zo enthousiast zijn. Ik heb mij wel aangemeld op de facebookgroep maar ik doe niet mee. Ik heb momenteel echt even geen geld om weer nieuw spul te kopen.
Maar ik vind het wel leuk om de resultaten te zien. :thumbup:
<<

Anoniem12

Bericht 05 Jan 2014 18:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Angela, afhankelijk van hoeveel ik nog meer te haken heb, ga ik gewoon verder met het Engelse patroon. Het stelletje heksen op de Facebookgroep komt me inmiddels de strot uit. Had nooit gedacht dat een stel dames van 40/50 zon drama zou maken om een deken haha. Ik lees zo nu en dan nog eens wat, maar zodra ik m'n wol krijg ga ik m'n eigen weg denk ik.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 05 Jan 2014 19:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Waarom maken ze eigenlijk drama?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 05 Jan 2014 19:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja geen idee, want de berichten worden steeds verwijderd.

Maar ze vinden het niet leuk als je verder bent dmv het Engelse patroon of foto's laat zien van dekenes die klaar zijn. Er worden vaak dezelfde vragen gesteld end aar wordt weer bitchy op gereageerd etc. Maar goed, ik mis dus ook de helft, maar er zitten wel veel zeurwijven tussen haha. Ik had het nooit verwacht van die leeftijd maargoed.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 05 Jan 2014 20:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dat inderdaad, ze vinden dat omdat het crocket 'allong' is, je het ook samen moet doen, en niet vooruit mag werken
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem133

Bericht 05 Jan 2014 20:08

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben ook begonnen met de deken, ik heb nog niet zo veel gehaakt, dus vind dit wel een mooie uitdaging. Die facebookgroep...daar ben ik niet eens begonnen met lezen, ik heb alleen naar het document met het patroon gekeken. De eerste dag dat ik aangemeld was, werd ik gek van de meldingen haha.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 05 Jan 2014 20:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben al het hele weekend verschillende steken aan het oefenen en proberen maar ik vind het best lastig! Als ik jullie mooie kunstwerken zie wil ik ook aan de gang haha.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 05 Jan 2014 21:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Misschien kan je beginnen met een pannenlap of kussentje te maken, Siep. En dan zoveel mogelijk 1, dan kan je die steek bijna blind doen en dan zo verder een paar andere steken haken. Knuffeltjes zijn geloof ik zo veel mogelijk met vaste gehaakt, dus daar kan je je misschien ook op concentreren.
Wel leuk dat jij nu ook begonnen bent!
<<

Anoniem205

Bericht 05 Jan 2014 21:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben bezig met een ripple deken, wat en pleuriswerk :-) ook met stylecraft, vind het erg fijn haken!
Oh ja, en ik heb het ook in de Uk gekocht, maar niet bij de winkel waar rush heeft gekocht, daar was versturen erg duur (ik heb tegelijk met een vriendin een bestelling van 40 bollen gedaan). Wij waren ruim 30 euro goedkoper uit dan bij Echtstudio. Twee kleuren waren er niet, maar dat boeit niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jan 2014 21:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben ook eindelijk begonnen met haken, ik maak een deken. Mijn tante heeft het begin gemaakt en ik ga nu verder, het binnenste deel is heel zachtroze en ik ben nu met een nieuwe kleur begonnen, donkergrijs. Ik begin het nu eindelijk een beetje onder de knie te krijgen, de hoekjes en hoe je het aan elkaar moet maken. Ik heb heel wat uit moeten halen in het begin om het weer over te moeten doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 05 Jan 2014 21:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat leuk Susan!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 05 Jan 2014 22:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Klinkt reuze gezellig die Facebookgroep... :nopompom: Waar kun je je druk over maken zeg, of iemand al verder is of niet. Pff daar zou ik ook snel klaar mee zijn!
Ik denk dat als ik aan een deken begin, die uiteindelijk ook in de kast terecht komt terwijl ik nog niet klaar ben.
Jullie houden elkaar hier toch wel op de hoogte hè? Ik zal niet zeuren als jullie te snel of te langzaam gaan :angel: haha!

Leuk dat er weer meiden aan het haken zijn geslagen, schrijf gezellig mee! :D
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 05 Jan 2014 22:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja Oreo waar ik he besteld lopen de verzendkosten op afhankelijk van het aantal bollen geloof ik. Omgerekend heb ik 6 euro verzendkosten betaald en omgerekend 2 euro per bol. Het kan dan al snel uit ten opzichte van Echtstudio. Maar als de verzendkosten snel oplopen is dat nog wel een zoektocht naar een goedkopere waard.

Wat leuk Susan! Het is idd best veel werk om alles onder de knie te krijgen, maar als het eenmaal te pakken hebt dan kan je alles aan (volgens mij)!
<<

Anoniem115

Bericht 06 Jan 2014 12:46

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Naast de losse en vaste steek heb ik de stokjes ook redelijk onder de knie nu.
Ik heb nu bij de action katoen opgehaald.
Ik had breigaren en dat was best wel pluizig achteraf.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 06 Jan 2014 17:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Waar heb jij dan besteld oreo?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jan 2014 17:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik gebruik momenteel gewoon wol van de Zeeman, in de toekomst wil ik ook wel haakgaren proberen.

In het midden, dus het beginstuk, zitten nog wel wat foutjes, maar ik vind het niet heel erg, het wordt ook een soort herinneringsdeken, daar mag je best een leerproces in terugzien. Gaandeweg wil ik het natuurlijk steeds meer onder de knie krijgen en als ik nu een foutje ontdek dan doe ik het wel over.

Het lijkt me ook wel leuk om in de toekomst poppen en knuffels te haken maar dat lijkt me voor nu nog wel moeilijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem115

Bericht 06 Jan 2014 18:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

You tube is voor mij een goede leermeester.
Ik heb net een rondje gehaakt van stokjes.
Begin het steeds leuker te vinden.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 06 Jan 2014 18:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk dat er steeds meer zo fanatiek aan het oefenen zijn! Ik weet nog heel goed dat ik net begon met haken..... Inmiddels ben ik aardig gevorderd en haak ik nog steeds mijn kerststal :)
<<

Anoniem205

Bericht 06 Jan 2014 18:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Waar heb jij dan besteld oreo?


Sconchtextiles.co.uk

Was toen iig goedkoper ivm de verzendkosten. En héél snelle levering, had het 3 dagen later in huis!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 06 Jan 2014 19:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

@serena, bedankt voor de tip. Ik heb de vaste en losse onder de knie. Het stokje lukt ook aardig maar die magische ring en rond haken.. Grrr!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem12

Bericht 06 Jan 2014 19:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De magische ring is inderdaad niet gemakkelijk.

Oreo die shop sla ik ook even op!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers