Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem97

Bericht 05 Jan 2014 10:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn exo!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Jan 2014 16:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn Exo, dat het zo goed ging!

Ik heb vanochtend ook voor het eerst weer gekolfd (had in de kraamweek wel een keer gekolfd om de productie op gang te krijgen).
Had uit 1 borst 80 ml. Dat krijgt ze vanmiddag of vanavond voor het eerst in de fles. Ben benieuwd hoe ze dat doet!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Jan 2014 22:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het flesje ging hier ook goed. Ze had hem binnen no-time leeg!
Daarna wel verder gedronken aan de borst.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 05 Jan 2014 23:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Super Exo en dolphinne dat het goed ging. Hier krijgt hij vannacht weer de fles. Krijg ik wat meer slaap :laughcry:
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Jan 2014 23:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat goed Exo! En wat een zuipschuit, D. drinkt ook zo'n 120cc per flesje (maar dat gaat ook nog steeds met flinke tegenzin).
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Jan 2014 12:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

En lekker kunnen slapen Bruintje beer?

Wat is eigenlijk het gemiddelde wat een kindje met welke leeftijd drinkt? Is daar ergens een tabel van?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jan 2014 14:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dolphinne schreef:En lekker kunnen slapen Bruintje beer?

Wat is eigenlijk het gemiddelde wat een kindje met welke leeftijd drinkt? Is daar ergens een tabel van?


Wisselt nogal. Hier kan je daar meer over lezen. Mijn beide kinderen dronken tot een maand of 9 nog wel 8 keer per etmaal.

http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... eveel.html
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jan 2014 14:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben begonnen met hardlopen. Iemand zei tegen mij dat je dat eigenlijk niet mag doen als je borstvoeding geeft. Ivm weke bekken ofzo. Flauwekul toch?
Weet iemand daar meer over?
<<

Anoniem97

Bericht 06 Jan 2014 16:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik geef ook bv en loop hard, anders zou ik +2 jaar niet mogen rennen :S

Maar voor je bekken was het de eerste tijd niet goed omdat je bekken nog moesten herstellen van de bevalling.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jan 2014 16:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik neem aan dat het met een paar maanden herstel na de bevalling toch wel weer mag?
Paardrijden ga ik begin maart weer oppakken, dat is na 3 maanden. Lijkt me genoeg hersteltijd. En gewoon een goede bh dragen en goed op je lijf letten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Jan 2014 16:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans schreef:Ik ben begonnen met hardlopen. Iemand zei tegen mij dat je dat eigenlijk niet mag doen als je borstvoeding geeft. Ivm weke bekken ofzo. Flauwekul toch?
Weet iemand daar meer over?


Heb je hier misschien wat aan? http://www.runnersworld.nl/groepen/374-alles-over-hardlopen/bericht/301-hardlopen-en-borstvoeding.html
L2014 & H2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Jan 2014 16:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik kreeg heel veel pijn van hardlopen, in mijn onderrug. Doe het niet niet meer, maar dat komt ook omdat ik alleen tijd heb als R en ik samen thuis zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Jan 2014 16:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

ik lees trouwens elke keer: "het grote borstentopic" en dan vraag ik me af wat dat voor raar topic is :laughcry: .
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Jan 2014 16:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Muhahahaha en je bent 'm zelf begonnen!
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Jan 2014 16:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Muhahahaha en je bent 'm zelf begonnen!


Ja, dat is nog het ergste!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Jan 2014 16:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben eerst bij de kinesist geweest voor oefeningen. Na 6 weken geloof ik. Daarna mocht ik weer gewoon sporten. Ik geloof dat het oefeningen waren voor het bekken. Maar gewoon niet mogen sporten/lopen tijdens de bvperiode is ook onnozel.


Hier gaat het nu héél slecht. Ik ben ziek geworden (sinusitis en dubbele oorontsteking) en de productie is compleet teruggelopen. Julie toont ook helemaal geen interesse meer in de borst. Helemaal niks. Morgen komt de LK langs. Ik hoop dat ik een neusspray krijg en stiekem hoop ik ook dat ze een bvhulpset voorstelt. Volgens mij is het zo dat vanaf dat Julie snapt dat er melk uit mijn borst komt, ze gewoon aan de borst gaat drinken. Zodanig dat ze geen fles meer moet krijgen en ik daarna langzaam aan de toestroom kan minderen en uiteindelijk de hulpset kan weglaten. Ik denk dat als zij gewoon mijn tepels stimuleert de productie veel sneller op gang gaat komen. Ik merk het wel; als ik ze dan eens aangelegd krijg dezer dagen en ik kolf daarna (met de hand, elektrisch lukt helemaal niet meer) heb ik meer druppels dan zonder dat ze aangelegd werd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 06 Jan 2014 22:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje, wat ontzettend balen zeg! Een bv hulpset lijkt me eigenlijk een heel erg goed idee. Op die manier verleert J de techniek van ad borst drinken niet en stimuleer je meteen je productie. Voor nu zou ik zeggen veel huid op huid contact. Misschien lekker met haar op je blote borst onder een deken op de bank/op bed liggen of samen douchen. Gelegenheid creëren voor J om aan de borst te gaan zonder te forceren. Sterkte!!
februari 2012
november 2015
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Jan 2014 00:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh wat balen slakje, pijn, stress, ziek zijn het heeft veel invloed inderdaad! Toen Aart overleed liep mijn productie echt binnen een paar dagen terug naar heel weinig en ik kreeg het daarna ook bijna niet meer op gang. Ik kolfde alleen want L. werd boos aan de borst zodra mijn overproductie voorbij was, hij had helaas in het ziekenhuis ook een verkeerde drinktechniek aangeleerd (door flesjes te drinken0. Maar goed mijn stress was daarna niet over en jij wordt wel weer beter. Hopelijk is het een tijdelijk dipje en krijg je haar met hulp gauw weer aan de borst!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Jan 2014 11:01

Re: Het grote borstvoedingstopic

Zo jammer dat dat zoveel invloed heeft :-(

De LK is langsgeweest. Ze wist het zelf ook even niet wat te doen. Ik heb een hulpset voorgesteld en dat vond ze een goed idee. Ze gaat nu even overleggen met een collega en ik moet mijn gynaecoloog contacteren (wat een grap, probeer al de hele ochtend te bellen, maar krijg niemand aan de lijn). Vanavond of morgen krijg ik een mailtje van LK met het plan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 07 Jan 2014 11:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

@ Slakje, ik sluit me aan bij choco* vind dat een goed idee!

Hier moet ik ook even mijn verhaal kwijt hoor.
Mijn dochter is nu 21 maanden, het liefst hangt ze nog de hele dag aan de borst, vooral de laatste dagen en nachten.
Ik ben daar een beetje klaar mee maar nee zeggen vind ik ook zo rot :(
Liefst wil ik het terug brengen naar alleen voor het slapen gaan ( 2 keer overdag en dan de nachten) en eventueel als ze ziek is of echt troost nodig heeft.
Maar bluh ik vind het gewoon moeilijk, hahaha

Ik wil graag met 2 jaar echt gaan afbouwen vooral als ze weer een hele nacht wil drinken, maar als ik dan een verdrietig meisje zie dan denk waarom? :(
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Jan 2014 11:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als je echt graag wilt afbouwen, zou ik iets leuks in de plaats bieden; bijvoorbeeld even gezellig op de bank voorlezen oid.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 07 Jan 2014 13:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja ik knuffel haar en leid haar af maar soms is ze dan alsnog heel verdrietig.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Jan 2014 13:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hmm :-( Ik denk dat het gewoon een tijdje wennen is, Gaia.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 07 Jan 2014 13:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat denk ik ook, maar is niet leuk :(
Ik heb haar natuurlijk altijd op verzoek gevoed.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 07 Jan 2014 15:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

He, lastige leeftijd om af te bouwen he Gaia? Ik heb soms ook mijn momenten dat ik enorm van de bv baal en zit regelmatig in de dubio of ik blijf voeden op verzoek of alleen nog maar voor het slapen/op een vaste plek. Op dit moment blijft het voeden op verzoek voor mij nog meer voordelen hebben, met de gedachte dat ze vast wel óóit zal stoppen. Ik merk dat als ze voldoende afleiding heeft ze ook minder vaak drinkt, dan kan er zomaar een dag voorbij gaan dat ze alleen wil drinken voor ze gaat slapen.
februari 2012
november 2015
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers