Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 03 Jan 2014 11:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Earane, Carpe Diem en Maddie!

Romie en MissD, fijn dat jullie een mooie echo hebben gehad, is toch weer een hele opluchting :)

Ik had met 6 weken al een echo. Hier kan het zo vroeg en zo vaak als je wilt, als je maar betaalt haha. Ik heb eindelijk een afspraak kunnen maken in het ziekenhuis en mag eind januari langskomen. Dit is ook gelijk voor een Down syndrome screening. In het ziekenhuis is (bijna) alles gratis, dus dat is dan wel weer fijn :D Het ziekenhuis ziet er hier anders uit dan in Nederland, wel even wennen. Ben benieuwd naar de rondleiding en het gesprek eind deze maand.

Net als Pitufo ben ik nu 12w3d, dus ik ga ook verder schrijven in het zomer 2014 topic. Tot binnenkort!
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jan 2014 12:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kikou, gefeliciteerd! Ik lees nu pas dat je in verwachting bent. Wat leuk!

Earane, Maddie, Carpe Diem, gefeliciteerd! 2014 wordt weer een mooi babyjaar, zo te lezen :dance:
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 03 Jan 2014 12:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dankje Exo! Ik hoop jouw buikje te mogen krijgen :angel:
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 03 Jan 2014 15:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bij deze wil ik me ook aanmelden!
Ik ben vermoedelijk 5 weken zwanger, ik vind het allemaal heel spannend. Voor mij gaat er een wereld open ik had geen idee dat je de eerste weken er al zo'n last van kon hebben; buikpijn, misselijk, moe etc.
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 03 Jan 2014 17:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Welkom zwilling en natuurlijk gefeliciteerd!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Jan 2014 17:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Welkom Zwilling en gefeliciteerd! Rot dat je zo veel klachten hebt!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jan 2014 19:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kikou schreef:Dankje Exo! Ik hoop jouw buikje te mogen krijgen :angel:


Vast wel. Jij bent ook fijn gebouwd, dus waarschijnlijk krijg je geen enorme buik, of in elk geval niet een brede.

Blijven eten wat je altijd at (en soms wat extra chocolade), toegeven aan gezonde cravings (in mijn geval: noten, fruit en waterijs), en blijven bewegen zoals je altijd deed, minstens tot een week of 30. Dat is mijn geheime recept :angel:

Je gaat toch wel buikfoto's plaatsen he? :thumbup:
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 03 Jan 2014 21:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mijn werk ook ingelicht, en kreeg hele leuke reacties. Alleen probleem is dat wij met 18 man werken en nooit allemaal tegelijk. Morgen moet ik weer werken, dus mag ik het weer aan een paar mensen gaan vertellen die het nog niet weten!

Ze vonden mij trouwens de laatste tijd wel vrolijk en het werk ging lekker vertelede mijn bazin.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Jan 2014 21:44

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn... Positieve reacties op het werk!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 04 Jan 2014 00:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Exogenesis schreef:
Kikou schreef:Dankje Exo! Ik hoop jouw buikje te mogen krijgen :angel:


Vast wel. Jij bent ook fijn gebouwd, dus waarschijnlijk krijg je geen enorme buik, of in elk geval niet een brede.

Blijven eten wat je altijd at (en soms wat extra chocolade), toegeven aan gezonde cravings (in mijn geval: noten, fruit en waterijs), en blijven bewegen zoals je altijd deed, minstens tot een week of 30. Dat is mijn geheime recept :angel:

Je gaat toch wel buikfoto's plaatsen he? :thumbup:


Ik zal me de komende maanden aan je dieet houden :wink: En zodra er wat meer buik te zien is, zal ik mee doen in het buikjestopic. Ben erg benieuwd!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jan 2014 11:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd en welkom Zwilling,

ik had ook direct al last van misselijkheid raar gevoel op de maag gevoelige borsten en moeheid.

Wat leuke reactie Linnie. Ik heb de 14e een vergadering op het werk ik denk dat ik het dan vertel. (ook al zijn dan niet alle collega's er maar dat lukt toch nooit ik werk in de zorg.)
2014 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Jan 2014 21:44

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pff ik kom echt geen grammetje aan...

Vandaag zat gegeten: vanochtend vla, smiddags op het werk 2 boterhammen met tomaat, een appel en een cakeje. De 2e pauze 3 stroopwafels en vanavond Shaorma met een broodje en patat. En ow ja nog 2 cakjes... En nog blijf ik op 54 kilo steken :nopompom:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Jan 2014 21:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

bosjesvrouw schreef:Gefeliciteerd en welkom Zwilling,

ik had ook direct al last van misselijkheid raar gevoel op de maag gevoelige borsten en moeheid.

Wat leuke reactie Linnie. Ik heb de 14e een vergadering op het werk ik denk dat ik het dan vertel. (ook al zijn dan niet alle collega's er maar dat lukt toch nooit ik werk in de zorg.)


Wel een beetje flauw dat 1 iemand (kon ik op zich van haar verwachten) mij niet eens feliciteerde...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Jan 2014 09:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie, ik zou heel blij zijn als ik niet zou aankomen. Maar ik snap je helemaal. Het komt vast vanzelf.
Jammer dat er iemand was die je niet feliciteerde.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jan 2014 19:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie schreef:
bosjesvrouw schreef:Gefeliciteerd en welkom Zwilling,

ik had ook direct al last van misselijkheid raar gevoel op de maag gevoelige borsten en moeheid.

Wat leuke reactie Linnie. Ik heb de 14e een vergadering op het werk ik denk dat ik het dan vertel. (ook al zijn dan niet alle collega's er maar dat lukt toch nooit ik werk in de zorg.)


Wel een beetje flauw dat 1 iemand (kon ik op zich van haar verwachten) mij niet eens feliciteerde...


Wel raar de die gene niet feliciteerde. Maar zo is zij?
2014 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 05 Jan 2014 19:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

bosjesvrouw schreef:
Linnie schreef:
bosjesvrouw schreef:Gefeliciteerd en welkom Zwilling,

ik had ook direct al last van misselijkheid raar gevoel op de maag gevoelige borsten en moeheid.

Wat leuke reactie Linnie. Ik heb de 14e een vergadering op het werk ik denk dat ik het dan vertel. (ook al zijn dan niet alle collega's er maar dat lukt toch nooit ik werk in de zorg.)


Wel een beetje flauw dat 1 iemand (kon ik op zich van haar verwachten) mij niet eens feliciteerde...


Wel raar de die gene niet feliciteerde. Maar zo is zij?


Ja het schijnt dat als je tegen haar praat en zij geen zin heeft dat ze gewoon niks zegt...
Pas geleden zei ik goedemorgen .... en ze zei niks. Dus ik dacht ze kan niks zeggen, maar ik zeg het gewoon nog een keer en wat harder zodat anderen het horen en ze wel wat terug moet zeggen. En toen zei ze wel wat terug ghehe.

Af en toe is het net of ze sommige mensen niks gunt. En een paar maanden geleden is er een voorvalletje geweest met mij en een andere collega en heb het idee dat het sindsdien erger is geworden met haar. Maar ze doet maar verder, het interesseert me niet wat ze van me vind. Hoor ook van anderen dat ze een rare is, ze is 50+ maar ze gedraagt zich als een puber.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 05 Jan 2014 19:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie schreef:Pff ik kom echt geen grammetje aan...

Vandaag zat gegeten: vanochtend vla, smiddags op het werk 2 boterhammen met tomaat, een appel en een cakeje. De 2e pauze 3 stroopwafels en vanavond Shaorma met een broodje en patat. En ow ja nog 2 cakjes... En nog blijf ik op 54 kilo steken :nopompom:


Het aankomen begint vaak pas later in de zwangerschap. Vanaf nu begint je vruchtwater meer te worden en groeit ook de baby mee in gewicht. Bij T. was ik tot 30 weken 10 kg aangekomen. De laatste 9 weken kwam ik nog eens 8 kg aan.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jan 2014 19:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

We hebben het vandaag aan wat vrienden en familie (van mijn vriend) verteld.
Mijn vriend zijn oom en tante sprongen bijna een gat in de lucht zo leuk.
Mijn vriend voelt voor hun ook een beetje als een soort zoon. (Tante is de tweelingzus van mijn schoonmoeder)
2014 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Jan 2014 19:54

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk bosjesvrouw!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jan 2014 19:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie schreef:
bosjesvrouw schreef:
Linnie schreef:Wel een beetje flauw dat 1 iemand (kon ik op zich van haar verwachten) mij niet eens feliciteerde...


Wel raar de die gene niet feliciteerde. Maar zo is zij?


Ja het schijnt dat als je tegen haar praat en zij geen zin heeft dat ze gewoon niks zegt...
Pas geleden zei ik goedemorgen .... en ze zei niks. Dus ik dacht ze kan niks zeggen, maar ik zeg het gewoon nog een keer en wat harder zodat anderen het horen en ze wel wat terug moet zeggen. En toen zei ze wel wat terug ghehe.

Af en toe is het net of ze sommige mensen niks gunt. En een paar maanden geleden is er een voorvalletje geweest met mij en een andere collega en heb het idee dat het sindsdien erger is geworden met haar. Maar ze doet maar verder, het interesseert me niet wat ze van me vind. Hoor ook van anderen dat ze een rare is, ze is 50+ maar ze gedraagt zich als een puber.


Wat raar. Nouja maar niet te veel aandenken. De andere reacties waren gelukkig wel leuk.
2014 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 05 Jan 2014 20:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat stom van je collega Linnie, maar inderdaad gewoon niets van aantrekken.

Bosjesvrouw, wat een leuke reacties!

Morgenmiddag hebben wij weer een afspraak bij de gynaecoloog. Ben morgen gewoon alweer 12 weken!!
Verder gaat het goed. Ben wat minder moe. Ook wil ik denk ik gaan proberen de emesafene af te bouwen. Het gaat nu heel goed, dus wil kijken of ik met wat minder medicatie kan.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 05 Jan 2014 21:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ bosjesvrouw: Leuk is dat het om mensen het nieuws te vertellen!
@ Amber-: Succes morgen!

Wij hebben as donderdag de nekplooimeting. Het is niet in het Maasstad ziekenhuis zelf, maar er vlak bij.

Ow ja, ik ga met mijn ma naar de 9 maandenbeurs. Nog meer meiden die gaan?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jan 2014 22:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja heel leuk om het te vertellen en dan de reacties erbij.

Ik heb morgenmiddag de termijn echo.
2014 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Jan 2014 05:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Amber en bosjesvrouw succes vandaag.

Linnie als het goed is ga ik ook. Wij gaan al een aantal jaar.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Jan 2014 11:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Vandaag nog een termijnecho gehad en ben een dag vooruit gezet, ben nu dus 20 juli uitgerekend. Verder was alles goed! Een mooi kloppend hartje gezien en gehoord, heerlijk is dat weer.

Maar ik ga hier dus wel afscheid nemen alweer, want ben nu 12+1. Hoop jullie allemaal in het andere topic weer tegen te komen. :cheering:
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers