Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sportclub

<<

Anoniem32

Bericht 05 Jan 2014 10:45

Sportclub

Zitten jullie kinderen bij een sportvereniging?
Ik ben aan het rond kijken voor S. Alleen kan ik niet goed inschatten wat echt iets voor hem zou zijn.
Ik neig namelijk naar de judo. Hij is ontzettend energiek en vind "vechten" leuk. En een beetje mentaliteit bijbrengen kan helemaal geen kwaad :yes:

Maar hoe pak je zoiets aan? Heeft hij de leeftijd al mee? (4,5jaar)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2014 10:49

Re: Sportclub

Volgens mij wel, bij ons hadden ze ook nog 'tuimel' lessen, een soort voorbereiding op het echte judo waar ze leerden vallen enz. Meestal kun je gratis een proefles doen, ik zou het gewoon proberen. Je zoontje zal toch wel aangeven of hij het wel/niet leuk vindt.

Mijn ouders hebben me trouwens eerst op zwemmen gedaan, omdat ze mijn eigen redzaamheid in het water erg belangrijk vonden. Ik weet niet of jouw zoontje dat al heeft?
L2014 & H2017
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Jan 2014 10:51

Re: Sportclub

Ik zou eerst met hem naar een proefles gaan om te kijken of hij het leuk vindt en ik zou kijken of je er niet meteen een jaar aan vast zit als je hem opgeeft.
Met 4,5 jaar lijkt me al wel goed kunnen hoor.
Gaat hij over een tijdje ook nog op zwemles? Want dan zou ik nu ook alvast proberen te bedenken of het niet teveel voor hem wordt om daar nog een sport naast te doen.
<<

Anoniem32

Bericht 05 Jan 2014 10:53

Re: Sportclub

Zwemlessen heeft hij idd al een half jaar gehad maar ik ben moeten stoppen.
Enerzijds wegens zijn oor problemen al was dat niet de doorslag.
S werkte al een tijdje niet meer mee. Hij kon over naar het grote bad maar wilde niet en gooide er echt met de pet na.
De kosten per maand waren best behoorlijk en dan vond ik het erg zonde als hij er meer een speeluur van maakte dan dat hij daadwerkelijk zijn best ervoor deed.
Hij wilde ook niet meer en begon ste vast te huilen voor aanvang van de les.
Ik heb het een tijdje aangekeken en ben gestopt toen hij mij zei "Mama ik wil echt niet meer, ik wil met jou oefenen"

Ik kon wel gaan doorzetten enz, maar ik vond de prijs per maand daarvoor te duur.
Dus we proberen het over een poosje opnieuw.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 11:10

Re: Sportclub

Dan was je denk ik ook wel vroeg met leszwemmen dan. Als jij nu 4.5 jaar en is, en er al een half jaar op heeft zitten. Het kan ook best zijn dat hij het allemaal nog niet vol kon houden.
Geeft hij zelf niet aan welke sport hem leuk lijkt? Want dan zou ik inderdaad kijken wat er in de buurt te doen is, en wat daar de kosten van zijn.
Onze dochter heeft het altijd over ballet, en paardrijden. Dat laatste gaat sowieso de eerste jaren echt niet gebeuren, en ballet zou ik dan een beetje om moeten draaien naar een andere danssport. Maar hier eerst ook maar eens op zwemles. (al wachten we nog een jaar)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2014 11:13

Re: Sportclub

Waarom zou je ze geen ballet willen laten doen, Tangerine? Ik heb dat wel gemist, toen ik erg geinteresseerd was in dansen. Gewoon uit interesse hoor!
L2014 & H2017
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 11:14

Re: Sportclub

Omdat we dat hier niet in de buurt hebben. Wat wel jammer is, want dat mag ze anders best hoor. Maar dan heb ik minimaal een half uur reistijd. En dan word het toch lastig..

Half uur enkele reis dan he. Dus in ieder geval een uur heen en terug, plus de tijd dat de les duurt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2014 11:17

Re: Sportclub

Oh ja dat is dan wel logisch. Ik dacht dat je er iets 'tegen' had. Mijn man wilt absoluut niet langs de zijlijn gaan staan bij voetbal, zegt hij nu stellig. Ik vind het allemaal prima.
L2014 & H2017
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2014 11:23

Re: Sportclub

Oh nee hoor, ik vind het allemaal best. Ik denk dat onze jongste *jongen* ooit ook nog eens op ballet gaat! Tenminste, dat roept hij altijd, en een echte jongens jongen is hij eigenlijk nog steeds niet. En ook dat zou ik wel prima vinden.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2014 11:28

Re: Sportclub

Waarom niet toch, zolang het een sport is waar je kind blij van wordt. Mijn neefje heeft ook op turnen gezeten, hij is qua bouw ook heel slank en sierlijk. De zoontjes van mijn dansjufvriendin zitten op breakdance en voetbal, maar dat zijn ook ruwe bolstertjes.

Punt is, voor de meeste sporten kun je echt wel proeflessen doen en zolang het geen fitness is, heb je vaak te maken met maandcontracten (1 maand opzegtermijn). Overleg met je kind en kijk wat hij graag zou willen doen.
L2014 & H2017
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 05 Jan 2014 13:45

Re: Sportclub

M is nu 4,5 en voorlopig is te veel te druk met school.
Dat kost haar best wat energie en ik denk niet dat het verstandig is om haar dan ook nog op een sport te doen.
Zoizo hebben mijn man en ik allebij, dat we willen dat ze eerst haar A-diploma haalt voor ze iets anders gaat doen.
Dat hebben wij zelf vroeger ook altijd moeten doen. We vinden het belangrijk dat ze dat eerst doen.
We hebben haar pas ingeschreven, en de wachtlijst is 9 maanden. Dus ze is ruim 5 als we daar mee beginnen.
Nu is ze daar ook echt nog niet aan toe ivm school.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers