Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwen in 2014

<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 04 Jan 2014 22:47

Re: Trouwen in 2014

Lejow schreef:Ik wel, ik vind dat het erbij hoort. De kids weten dat ik ga trouwen, leven er al een hele poos naar toe, willen voor me zingen en dansen en weet ik het wat.
Dan ga ik liever naar hen toe, dan dat ze komen bij de ceremonie.


Begrijp je hoor, maar wij hebben er een ander gevoel bij, wij vinden het toch een stukje prive. Welke groep heb je? Hebben jullie daar veel tijd voor ingepland?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Jan 2014 22:53

Re: Trouwen in 2014

Kleuters!
Hoe de dag er precies uit komt te zien weet ik niet, ga er aan het begin van de dag gelijk heen en dan is het nog even kijken wat we precies gaan doen. Twee leerlingen die nu in gr 3 zitten en vorig jaar aan het open podium hebben mee gedaan gaan zingen en dansen voor ons. Verder laat ik ons denk ik verrassen, deel ik wat lekkers uit, wat leuke foto's maken en dan gaan we weer.

Ja tuurlijk mag je dat vinden :P Ook daar geldt, het is jullie dag haha!
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 04 Jan 2014 23:29

Re: Trouwen in 2014

Lejow schreef:Kleuters!
Hoe de dag er precies uit komt te zien weet ik niet, ga er aan het begin van de dag gelijk heen en dan is het nog even kijken wat we precies gaan doen. Twee leerlingen die nu in gr 3 zitten en vorig jaar aan het open podium hebben mee gedaan gaan zingen en dansen voor ons. Verder laat ik ons denk ik verrassen, deel ik wat lekkers uit, wat leuke foto's maken en dan gaan we weer.

Ja tuurlijk mag je dat vinden :P Ook daar geldt, het is jullie dag haha!


Wel leuk om te lezen dat iedereen het weer anders doet. Wel lief kleuters! Laat je dan vroeg in de ochtend je haar enzo doen? Wel strakke planning dan, of valt dat mee?
<<

Anoniem173

Bericht 04 Jan 2014 23:41

Re: Trouwen in 2014

Siep schreef:Oh tof Atelier Madame! Wat hebben jullie gedaan?

Ik werd als zuster verkleed. En mocht allerlei verpleegkundige klusjes doen pleisters opplakken bij mannen, verbandje aanleggen. Karaokebar geweest. Was heel geslaagd!
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 05 Jan 2014 00:04

Re: Trouwen in 2014

Nou we zijn eruit wat betreft de huwelijksreis, denk dat we deze maand maar gaan boeken,het wordt Bali :sunny:

Hebben jullie ook al bestemmingen voor de huwelijsreis?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2014 01:05

Re: Trouwen in 2014

Ja best wel sunshine, want mijn moeder is ziek dus gaan we daar ook nog heen, omdat zij niet op de bruiloft kan komen.
Maar de middag hebben we vrij ruim genomen en we trouwen pas om 16.00 dus daar zit wat speling.

Ben vanavond bezig geweest met de trouwkaart, het wordt er een van hipdesign, deels zelf ontworpen nav een format van hun.
Nu de tekst nog even lopend en kloppend krijgen en dan is dat ook geregeld!
Overigens duurt het vandaag nog precies 5 mnd! En heb ik dus nog 2 mnd om rond mijn streef gewicht te komen want dan ga ik mijn bruidsjurk echt bestellen :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2014 01:06

Re: Trouwen in 2014

Gaaf trouwens, Bali!

Wij gaan naar Portugal, 1.5 week. Logeren bij familie. We hebben helaas niet het geld voor een uitgebreide reis, maar zijn er zo toch uit!
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 05 Jan 2014 01:19

Re: Trouwen in 2014

Lejow schreef:Ja best wel sunshine, want mijn moeder is ziek dus gaan we daar ook nog heen, omdat zij niet op de bruiloft kan komen.
Maar de middag hebben we vrij ruim genomen en we trouwen pas om 16.00 dus daar zit wat speling.

Ben vanavond bezig geweest met de trouwkaart, het wordt er een van hipdesign, deels zelf ontworpen nav een format van hun.
Nu de tekst nog even lopend en kloppend krijgen en dan is dat ook geregeld!
Overigens duurt het vandaag nog precies 5 mnd! En heb ik dus nog 2 mnd om rond mijn streef gewicht te komen want dan ga ik mijn bruidsjurk echt bestellen :)


Wij trouwen om 14.00, jullie ook wel mooi tijdstip. Lijkt me wel moeilijk voor jou en je moeder dat ze niet kan komen, maar wel fijn dat ze er zo toch nog beetje bij kan zijn.

Wij moeten nog naar kaarten kijken. Staat nog op het lijstje.

Mijn jurk is al besteld, dus mag niet meer dan 2 kilo afvallen, maar dat is prima. Al zou ik stiekem toch graag de komende maanden nog 4 kilo afvallen. Lijnen blijft lastig...
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 05 Jan 2014 01:21

Re: Trouwen in 2014

Lejow schreef:Gaaf trouwens, Bali!

Wij gaan naar Portugal, 1.5 week. Logeren bij familie. We hebben helaas niet het geld voor een uitgebreide reis, maar zijn er zo toch uit!



Ook leuk en lekker weer toch? Als de zo'n maar schijnt :sunny:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2014 13:17

Re: Trouwen in 2014

Ik heb nu deze tekst op de kaart (er komen 2 kaarten, 1 voor de mensen die uitgenodigd zijn voor de ceremonie en het proosten en 1 voor de mensen die erna ook uitgenodigd zijn voor de barbecue. Het barbecue stukje staat dus maar op 1 van de 2 kaarten)

JA!
Wij geven elkaar op 4 juni 2014
het Ja-woord om 16.00 uur
in ****

PROOSTEN!
Graag willen wij met jullie proosten op ons huwelijk.
Na de ceremonie snijden we de bruidstaart aan en proosten we met een glas champagne.

BARBECUE
Onze prachtige dag willen we in jullie bijzijn afsluiten met een heerlijke barbecue.
Om 21.00 ........... en dan loop ik vast. Om 21.00 is het afgelopen, maar hoe maak ik daar een mooie zin van? Vind het dan leuk als ze ons uitzwaaien met sterretjes enzo.


Kan dit zo?
<<

Rennebol85

Bericht 05 Jan 2014 13:24

Re: Trouwen in 2014

*Bericht verwijderd*
Laatst gewijzigd door Rennebol85 op 03 Mrt 2015 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2014 13:31

Re: Trouwen in 2014

Rennebol85 schreef:Ik wil me ook bij dit topic aansluiten.
We gaan trouwen op 22 augustus 2014 gefeliciteerd!

Nu lopen we tegen een aantal dingen aan:
- Waar bestellen jullie de kaarten? En heb je dan een eigen ontwerp of een voorbeeldkaart met eigen tekst van de drukker?
Wij gaan voor kaarten van Hipdesign, ik heb een kaart uitgekozen met een bepaald template en die pas ik dan aan naar onze wens (kleur, lettertype, achtergrond enz)

- Houden jullie een receptie en zo ja hoe voorkom je die rij handjes schudden? wij doen geen receptie, maar proosten en eten taart met iedereen die bij de ceremonie was, dan zal er ook wel een rij handjes schudden komen maar dat vind ik niet zo erg
We zaten te denken aan ballonnen met helium en dan zelf de gasten opzoeken maar je kunt geen dag van tevoren de ballonnen al vullen met helium want een dag later hangen ze slap. hoe bedoel je dan zelf de gasten opzoeken?

- Hoe kom je aan je gastenboek? Zelf gemaakt of een standaardboek besteld? Ik heb bij de Xenos de cijfers van onze trouwdatum gekocht (moet alleen nog op zoek naar 3 nullen, anders gaat het hele feest niet door haha) en ga die in een leuk kleurtje verven en laat de mensen er dan wat opschrijven (zijn 8 cijfers, moet dan toch wel lukken), die willen we dan ergens ophangen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 05 Jan 2014 13:34

Re: Trouwen in 2014

Rennebol, allereerst GEFELICITEERD!!! met jullie voorgenomen huwelijk :)
Wij gaan komende zaterdag naar een drukker.
Daar gaan we kaarten bekijken en krijgen een boek/boeken mee naar huis om daar in te kijken.
Wat betreft tekst zullen we (adhv voorbeelden) onze eigen tekst samenstellen en die dus op de kaart laten drukken.
Onze ceremoniemeesters kunnen dan ook naar die drukkerij om een evt. extra blad bij de kaart in hetzelfde lettertype etc. te laten drukken.
Hebben vrienden van ons ook gedaan, stond toch wel wat mooier en strakker dan een opgevouwen a4tje.

Wij doen geen receptie. Na de ceremonie op het raadhuis gaan we kort handjes schudden met de mensen die we de rest van de dag niet meer zien (mensen die geen specifieke uitnodiging krijgen, maar wel naar het raadhuis zullen komen, zoals oud-buren, etc.).
's Avonds op het feest mag iedereen ons feliciteren. Aan het handjes schudden zullen we dus niet echt ontkomen. Maar ja, dat hoort er dan maar een beetje bij. Als iedereen mooi op tijd is, zijn we na een half uurtje klaar ermee en kunnen we daarna mooi feesten!

Qua gastenboek heb ik iemand hier ooit een mooi voorbeeld horen geven. Een fotoboek gemaakt met daarin foto's van een loveshoot o.i.d. en daar de gasten dan in laten schrijven. Zoiets wil ik ook gaan doen.

Lejow,mooie tekst toch!
Wat betreft de afsluiting na de barbeque...
Misschien iets van: om 21:00 willen we deze dag met jullie schitterend afsluiten.
<<

Rennebol85

Bericht 05 Jan 2014 13:36

Re: Trouwen in 2014

*Bericht verwijderd*
Laatst gewijzigd door Rennebol85 op 03 Mrt 2015 20:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2014 13:44

Re: Trouwen in 2014

Dat lijkt mij eigenlijk niets, je bent dan van hot naar her aan het lopen de hele tijd en er volgens mij ook heel lang mee bezig.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Jan 2014 14:02

Re: Trouwen in 2014

Gefeliciteerd rennebol! Wij laten de kaarten door een bekende ontwerpen, we hebben nog geen drukker gezocht.
Ik ben het wel met lejow eens, het is wel een orgineel idee met die ballonnen maar ik denk dat je in de praktijk alleen maar aan het heen en weer rennen bent.

Leuk idee van je gastenboek lejow!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2014 14:11

Re: Trouwen in 2014

Bedankt voor jullie hulp :P :P (nee hoor grapje), ben al uit de tekst!
<<

Rennebol85

Bericht 05 Jan 2014 14:17

Re: Trouwen in 2014

*Bericht verwijderd*
Laatst gewijzigd door Rennebol85 op 03 Mrt 2015 20:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2014 18:49

Re: Trouwen in 2014

Jep, www.fotokist.nl hier kunnen de gasten een fotostrip laten maken. Zij krijgen een strip met 3 foto's er op en met een tekst er onder in de trant van 'Bedankt dat jullie er waren/bedankt voor deze mooie dag'. Wij krijgen alle foto's die gemaakt zijn op USB.

We gaan er dan krijtbordhartjes bijleggen en krijtjes, zodat de mensen wat leuks er op kunnen schrijven voor bij de foto.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 06 Jan 2014 08:34

Re: Trouwen in 2014

Lejow schreef:Bedankt voor jullie hulp :P :P (nee hoor grapje), ben al uit de tekst!


Ben benieuwd wat het geworden is :)
Ik had nog wel een voorbeeldje proberen te geven :laughcry:

Rennebol, nogmaals gefeliciteerd! (volgens mij is mijn vorige bericht nooit aangekomen/ondergesneeuwd en door niemand gelezen :P)
Wij weten nog niet of we bedankjes doen.
Zoiets wat Lejow heeft is wel erg leuk, zelf heb je daar ook meteen een leuke herinnering mee vastgelegd!
<<

Anoniem119

Bericht 06 Jan 2014 08:34

Re: Trouwen in 2014

Snirpie, had je m'n mail gekregen?
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 06 Jan 2014 08:35

Re: Trouwen in 2014

Marin schreef:Snirpie, had je m'n mail gekregen?


Ben bezig met een antwoord ;)
<<

Anoniem119

Bericht 06 Jan 2014 08:36

Re: Trouwen in 2014

Hahahaa super! Ik ga eerst slapen hoor voordat ik antwoord dus tot vanmiddag ;-)
<<

No. 3

Bericht 06 Jan 2014 14:40

Re: Trouwen in 2014

Lejow schreef:JA!
Wij geven elkaar op 4 juni 2014
het Ja-woord om 16.00 uur
in ****

PROOSTEN!
Graag willen wij met jullie proosten op ons huwelijk.
Na de ceremonie snijden we de bruidstaart aan en proosten we met een glas champagne.

BARBECUE
Onze prachtige dag willen we in jullie bijzijn afsluiten met een heerlijke barbecue.
Om 21.00 ........... en dan loop ik vast. Om 21.00 is het afgelopen, maar hoe maak ik daar een mooie zin van? Vind het dan leuk als ze ons uitzwaaien met sterretjes enzo.

Kan dit zo?


Ik zou ja-woord niet met een hoofdletter schrijven. En volgens mij schrijf je gewoon 'jawoord'. http://woordenlijst.org/voorvoegsel/j/14

Achter 'proosten' zou ik geen uitroepteken schrijven. Dat is nergens voor nodig.
Je hebt nu twee keer (of eigenlijk drie keer) het woord 'proosten' in dat stukje. Ik zou op www.synoniemen.net naar een ander woord zoeken.

'Om 21.00 uur zwaaien we elkaar uit (evt. 'met sterretjes').'Om 21.00 uur hopen we jullie uit te zwaaien.'
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jan 2014 15:06

Re: Trouwen in 2014

Ja staat op de kaart ook niet met hoofdletters, staat ook met een ander lettertype.
Dat over het proosten is een goede inderdaad (heb het hier nu even aangepast, is dat wat?)
Heb nu dit:

JA
Wij geven elkaar op 4 juni 2014 het Jawoord om 16.00 uur in ***. We vinden het erg fijn, als jullie bij de ceremonie aanwezig zullen zijn.

PROOSTEN
Graag willen wij met jullie een toost uitbrengen op ons huwelijk.
Na de ceremonie snijden we de bruidstaart aan en klinken we met een glas champagne.

BARBECUE
Na een toost op ons huwelijk komt het diner,
Eten jullie met ons mee?
Als het toetje is geweest,
is om 21.00 uur het einde van het feest.

Nu bedacht ik me nog deze zin:
Met sterretjes zwaaien jullie ons uit
en is het tijd om samen te genieten voor deze kersverse bruidegom en bruid.


Of is het stom dat zo het middenstuk niet rijmt?
Alleen de daggasten krijgen natuurlijk de kaart met het barbecue stuk.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers