Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe dichtbij winkels wonen?

<<

Anoniem119

Bericht 28 Dec 2013 22:30

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Rejoy, doe jij dan alles met de auto of loop of fiets je ook wel eens?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 28 Dec 2013 22:33

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Milady schreef:Er zitten hier 2 supermarkten op loopafstand. Beide ongeveer 5 minuten lopen. Bij de ene supermarkt zit er ook een snackbar, bakker, bloemist, café en kapper en bij de andere een dierenwinkel, primera, slager, bakker, lunchroom, kapper, snackbar, bloemist, drogist en chinees.
Ik ga meestal lopend met de kinderwagen. Als we veel/grote/zware spullen nodig hebben gaat mijn man met de auto.
Ik vind het wel fijn om zoveel in de buurt te hebben. Als ik wat vergeten ben kan ik het nog even snel halen.



Hahaha wij wonen echt vlakbij elkaar tenminste mijn vader woont daar nog daar ben ik opgegroeid
Ik woon nu meer richting centrum ;-)
<<

Anoniem40

Bericht 28 Dec 2013 22:43

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik heb 4 supermarkten binnen 5 minuten lopen, ideaal! 2 ervan zijn ook op zondag open. In 10 minuten met de bus of tram ben ik in het centrum met alle winkels.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 28 Dec 2013 23:05

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Een supermarkt op loopafstand..(500 meter), maar daar kom ik bijna nooit. Alleen voor de 'vergeten' dingetjes. Een pak melk of een brood bijvoorbeeld. Meestal haal ik of uit mijn werk wat boodschappen, dan kom ik langs een Lidl, C1000 en AH. Of ik haal mijn boodschappen bij de Digros (km of 6 rijden met de auto). Daar doe ik vooral grote boodschappen, zit oo meteen een HEMA, Kruidvat en wat andere winkels.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 28 Dec 2013 23:10

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon midden in het centrum, ben er zo blij om :) alles bij elkaar :)
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem28

Bericht 28 Dec 2013 23:28

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Marin schreef:Rejoy, doe jij dan alles met de auto of loop of fiets je ook wel eens?


Lopen is hier geen optie. We wonen naast een groot loonbedrijf en aan een drukke weg zonder fietspad. Dan zou ik met de kinderwagen om de zoveel meter in een drassige berm staan. In de zomer fiets ik wel eens, maar ik ben echt een mooi weer fietser. Het waait me al snel te hard. Plus dat ik het echt niet fijn vind om door een enorme maishakselaar of een tractor met oplegger met 50 ingesealde hooibalen ingehaald te worden als ik met twee kinderen en wat boodschappen topzwaar ben met de fiets. Ik doe het meeste dus met de auto.

De kinderen hier uit de buurt fietsen vanaf hun 10e ongeveer met de groep mee naar de basisschool zonder ouders. Tot die tijd worden ze met de auto gebracht of fietsen ouders mee.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Dec 2013 23:44

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Nee kan ik me helemaal voorstellen!
<<

Anoniem124

Bericht 28 Dec 2013 23:51

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik moet ongeveer 10min lopen en daar zit dan een hema, Aldi, Appie, blokker, scapino, lidl, kruidvat, Etos, boetiekjes etc.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 29 Dec 2013 09:46

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Linksaf 10 minuten lopen: Plus/slager/bakker/sigarenwinkel etc.
Rechtdoor: 2 minuten lopen: Lidl en op 15 minuten lopen het centrum ( Blokker/HM/Hema etc.)
Rechtsaf: 5 minuten lopen: AH/Etos/C1000/Blokker/slager/bakker/AKO

Lekker centraal, lekker makkelijk.
<<

Anoniem 63

Bericht 29 Dec 2013 15:31

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon in een dorp, maar er zijn twee 'winkelcentra'. Waar dan in ieder geval meerdere supermarkten, een bakker, een slager, een kruidvat/etos en winkels als Hema, Action, Bruna bloemenshops e.d. zitten. Ook hebben we wat schoenen en kledingwinkels, een speelgoedwinkel en meer. Voor een dorp is het nog best uitgebreid.

Ik ga altijd naar hetzelfde centrum en dat is op zo'n 10 minuten lopen. Over het algemeen ga ik één keer per week om voor de hele week in te slaan en dan ga ik met de auto. Tussendoor ga ik het liefst lopend en soms op de fiets. De afstand is perfect vind ik, ik zou er niet heel dicht op willen wonen.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 29 Dec 2013 15:38

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Wij hebben altijd de auto nodig om bijv boodschappen te doen. Zit hier alleen op 10 minuten lopen wel een Spar, maar die vind ik te duur. Dus moet ik altijd met de auto naar de AH. Andere winkels zitten ook bij de AH in de buurt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Dec 2013 16:29

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Wij wonen in een klein dorp zonder winkels. Alleen een bloemenwinkel.
De supermarkt is twee dorpen verderop met de auto 5 minuten ongeveer.
De stad is denk ik 10 minuten met de auto. Met de fiets 25 minuten.
Ik ben opgegroeid in een grote stad en daar was alles op loop- fietsafstand, dat mis ik nu wel. Ik moet altijd de auto pakken als ik ergens heb wil.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem9

Bericht 29 Dec 2013 16:32

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

5 minuutjes lopen naar de Aldi en andere winkeltjes. Appie is 10 minuutjes lopen. Ideaal!
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 29 Dec 2013 16:42

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Wij wonen nog zo'n 5 minuten lopen van allerlei winkels, waaronder een C1000, een Aldi en een DA.
Toch kom ik er niet vaak. Ik doe meestal even verderop boodschappen. En de meeste boodschappen haal ik dan bij AH. Vind ik gewoon een hele fijne winkel. En vlakbij de AH zitten nog meer winkels waar ik vaker kom.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem321

Bericht 30 Dec 2013 05:11

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon in een redelijk klein dorp maar desondanks met een groot winkelaanbod. Zo zijn er 3 supermarkten, een bakker, slager, bloemenwinkel, 2 drogisterijen, schoenenwinkel, een hema :cheering: , bouwmarkt, kledingwinkels, noem maar op eigenlijk. Ik hoef mijn dorp niet uit. :razz:

Ik vind het erg prettig en zou niet anders willen. Nu heb ik alles op loopafstand. Mocht ik gaan verhuizen dan zou ik toch minimaal een fatsoenlijke supermarkt op fietsafstand willen. (Of een beperkt aantal autominuten)
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Dec 2013 12:05

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Ik woon ongeveer 200 meter van het centrum af. Daar hebben we winkels zoals HEMA, Primera, Blokker, DA, Etos, Kruidvat, Action, Takko, Shoeby en Zeeman. Voorheen zaten hier ook nog twee supermarkten in het centrum maar die zijn nu iets buiten de stad gevestigd. Voor ons alsnog op dezelfde afstand, ongeveer 500 meter, maar we moeten wel de andere kant op daarvoor. In de vakantie lopen we meestal, dan halen we voor een paar dagen boodschappen. Wanneer we gewoon naar school moeten ga ik toch 't liefst op de fiets.

Ik vind het ideaal om zo dicht in het centrum te wonen. We wonen niet in een grote stad maar wat we nodig hebben, dat is hier.
<<

Anoniem17

Bericht 30 Dec 2013 12:30

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Joan, vergeet dat lekkere bakkertje niet! :heart:
<<

Anoniem 43

Bericht 30 Dec 2013 12:32

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 14:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Dec 2013 12:37

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Hier in het dorp zitten een kleine supermarkt, fietsenmaker, kapper, fysio en snackbar. Op 5 tot 10 min rijden winkels en winkelcentra.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Dec 2013 12:40

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Het centrum is ongeveer 10 minuten fietsen, maar als ik daar samen met mijn dochter heen wil moet ik met de bus. Er zit een Plus vlakbij ons huis, maar daar gaan we eigenlijk alleen heen als we iets vergeten zijn :wink: De AH, drogist en nog wat kleine winkeltjes zijn ongeveer 5-10 minuten lopen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 30 Dec 2013 12:43

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

kippetje schreef:
Milady schreef:Er zitten hier 2 supermarkten op loopafstand. Beide ongeveer 5 minuten lopen. Bij de ene supermarkt zit er ook een snackbar, bakker, bloemist, café en kapper en bij de andere een dierenwinkel, primera, slager, bakker, lunchroom, kapper, snackbar, bloemist, drogist en chinees.
Ik ga meestal lopend met de kinderwagen. Als we veel/grote/zware spullen nodig hebben gaat mijn man met de auto.
Ik vind het wel fijn om zoveel in de buurt te hebben. Als ik wat vergeten ben kan ik het nog even snel halen.



Hahaha wij wonen echt vlakbij elkaar tenminste mijn vader woont daar nog daar ben ik opgegroeid
Ik woon nu meer richting centrum ;-)


Grappig! Woon je nog steeds in zuid?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Dec 2013 12:48

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Op 100 meter zit er een AH, daarnaast zit een Lidl en er zitten nog twee Marokkaanse supermarkten/toko's en een apotheek en wat snackbars/ Turkse bakkers. Qua boodschappen red ik me echt perfect.

Voor een drogist en Hema en blokker moet ik 5 minuutjes fietsen. Vind ik wel jammer eigenlijk, ik hoop dat ze nog dichterbij komen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem36

Bericht 04 Jan 2014 12:26

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

Voor de AH moet ik 5 minuutjes fietsen, voor het centrum 10 minuutjes. Valt me heel erg mee moet ik zeggen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 04 Jan 2014 12:47

Re: Hoe dichtbij winkels wonen?

- Op 2 min lopen of nog niet eens (in de straat), zit een Spar. Daar kom ik heel soms als ik wat vergeten ben.
- Ga je iets verder kom je bij het pannenkoekenhuis. (ook nog in dezelfde straat)
- Andere kant op naast ons zit een kroeg, de weg over daarna zit een snackbar/restaurant.
- Naast de kroeg zit weer een bloemenzaakje
- O en we hebben naast de Spar een broekenwinkel zitten die ook carnavalskleding soms verkoopt. Nooit geweest verder dus geen idee of het wat is.
- Tegenover ons zit een kapper/schoonheidssalon (nooit laten knippen daar nog maar wel wenkbrauw epileren vandaag :P en ben erg tevreden)
- Naast ons ook een bakker trouwens

En volgens mij zit er nog wel een kapper, maar weet niet precies, daar kom ik ook nooit.


Voor de AH, LIDL ga ik naar dorpje verderop...of ja 1 van de 2 dorpjes. Beide is ong 10 min met de auto.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers