Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

<<

Anoniem57

Bericht 21 Nov 2013 14:21

Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Ik heb nu 5 maanden geleden mijn spiraal eruit gehaald, omdat ik het heel onprettig vond en steeds mijn eisprong erdoorheen voelde gaan, leek het wel, een paar dagen flinke buikpijn. Toen ben ik aan de pil gegaan, en had ik het euvel nog steeds. I.o.m. mijn partner zijn we toen condooms gaan gebruiken en ben ik gestopt met alle anticonceptie (de wens voor een 2e kindje is er wel, maar we zouden wel pas over een jaar willen beginnen ervoor).

Waar ik toen ik zwanger werd van L. een regelmatige cyclus had van 29 dagen, worden mijn cyclussen nu steeds langer. Ook heb ik geen pijn meer (hooray!) zoals dat voor mijn gevoel mijn eisprong aanduidde. Inmiddels zit ik op dag 37, en nog niks. Ik heb net voor de zekerheid maar wel een test gedaan, maar die was negatief. Nu is het natuurlijk gewoon afwachten, maar ik baal er wel van. Gelukkig heeft mijn cyclus nog een jaar om op gang te komen, maar toch. Mijn zus was binnen 3 maanden zwanger van haar eerste, en bij de 2e is ze 2 jaar bezig geweest en heeft ze uiteindelijk medicatie moeten gebruiken.

Zijn er mensen wie dit bekend voorkomt?
<<

Anoniem272

Bericht 21 Nov 2013 14:27

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Dat van je zus komt mij heel bekend voor ja. Vervelend Parel! Hopelijk word je gauw ongesteld.
<<

Anoniem57

Bericht 21 Nov 2013 14:33

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Ja, sneu voor mijn zus ook! Ze is ook nog een 3e keer zwanger geweest en toen was het weer in 1x raak, heel bizar!

Gaat alles goed met jullie? Draai gevonden?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Nov 2013 22:04

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Dat van je zus is hier ook heel herkenbaar...
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem57

Bericht 22 Nov 2013 23:29

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Dat vind ik ergens best jammer, ben best bang dat dat lot mij dus ook in het vooruitzicht ligt!
Ben wel echt heel erg blij dat ik nu gestopt ben met alle anticonceptie en mijn lijf de tijd kan geven om het weer op te pakken (hopelijk) zoals het hoort.
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:16

Bericht 23 Nov 2013 08:20

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Een lange cyclus is voor mij heel herkenbaar. Ik ben al vanaf januari gestopt met de pil en sindsdien de ene maand een cyclus van 29 dagen , maand daarop weer 38, de langste is 45 geweest.
Het is vaak wel normaal dat het even duurt voordat het opgang is, dit omdat je vaak toch een hele tijd hormonen binnen heb gekregen.
Afbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 23 Nov 2013 10:28

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Had je in het verleden wel een normale cyclus zonder pil oid? Steeds langer wordende cyclussen na stoppen met de pil of andere hormonen is wel een PCO-kenmerk. Maar als je eerder een normale cyclus had, zal het vanzelf wel goed komen want dan is het dat niet. En zou je het wel hebben: is nog geen ramp.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 23 Nov 2013 11:41

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Kan best dat je lichaam nog even nodig heeft door de verschillende veranderingen. Ik ben in mei met de pil gestopt, en heb nu eindelijk een beetje regelmaat in mijn cyclus. Laatste cyclus was 31 dagen. Daarvoor zat ik steeds rond de 40 a 50 dagen. Ik vind het heel fijn om even van die hormonen af te zijn! Geef het even de tijd zou ik denken...
Laatst gewijzigd door Lynn_ op 03 Jan 2014 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 23 Nov 2013 13:38

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Voor R had ik een cyclus van precies 4 weken. Na R aan de pil gegaan, daarna was het wisselend.
Nu na Rl nog, rond 5/6 weken en de laatste zelfs 7/8 wk.
Heel apart....
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 03 Jan 2014 20:08

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Ik reageer weer even in dit topic. Ik ben in mei gestopt met de pil en heb sindsdien de volgende cyclussen gehad: 33, 47, 54, 33, 44. Nu vraag ik me eigenlijk af of dit normaal is. Ik vind het best constant lang zeg maar. Zouden jullie nog even afwachten of misschien toch eens langs de huisarts? Ik weet dat het soms wel een jaar kan duren voordat het weer normaal is, maar je leest toch best veel vervelende verhalen op internet als het om lange cyclussen gaat.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Jan 2014 20:13

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Mijn cyclus bleef ook heel lang weg na het stoppen van de pil. Daarna had ik ook hele lange cyclussen
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 03 Jan 2014 20:28

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Werden die vanzelf wat korter?
<<

Anoniem151

Bericht 04 Jan 2014 10:07

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Ik ben nu anderhalf jaar gestopt met de pil en heb het idee dat het nu pas wat stabiel wordt.
Het varieerde van 30 - 50 dagen met een uitschieter naar 126 dagen.
Nu is het 34-38 dagen. Voordat ik aan de pil begon was het ook zoiets.
Ik zou er nog niet mee naar de huisarts gaan, maar dat moet je zelf bepalen natuurlijk ;)
<<

Anoniem151

Bericht 04 Jan 2014 10:10

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Mijn cyclus, sinds augustus 2012 is zo:
38 - 126 - 46 - 49 - 30 - 49 - 34 - 38 - 34
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 04 Jan 2014 10:16

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Mijn cyclus was voor ik aan de pil ging ook heel regelmatig. 10 jaar de pil gebruikt en na het stoppen was er geen pijl op te trekken, het varieerde van 30-50 dagen. Als je er geen last van hebt zou ik niet naar de huisarts gaan en het nog even de tijd geven, als je bezig bent om zwanger te worden zou ik er wel een bezoekje aan wagen.
2014 2016 2019
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 04 Jan 2014 10:29

Re: Ineens lange cyclus na stoppen anticonceptie?

Nee, ben niet bezig met zwanger worden. Ik ga inderdaad niet naar de huisarts. Ik ben er eigenlijk wel blij mee dat ik in ieder geval steeds weer ongesteld word. Ben er wel steeds meer van overtuigd dat de pil rotzooi is. Ik hoor van zoveel mensen dat de pil de cyclus zo lang en onregelmatig maakt!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers