Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rondreis Rusland

<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:21

Bericht 03 Jan 2014 12:48

Rondreis Rusland

Iemand weleens een rondreis door Rusland gedaan? Ik wil graag een 8 daagse groepsreis doen in Mei. Ik twijfel alleen nog met welke organisatie ik zal gaan. Ik zag dat Kras erg goedkoop was maar volgens mij gaan vooral oudere daarmee?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Jan 2014 00:29

Re: Rondreis Rusland

Moet je echt gaan doen, is zo de moeite waard. Ik heb gisteren weer mijn foto's bekeken van Moskou, St. Petersburg en de Gouden Ring waar ik afgelopen jaar (eind april/begin mei) met Djoser naar toe ben geweest. Was super, ik wil echt nog een keer terug, had al gekeken naar een rondreis met Moermansk er bij in, of een reis met de Zilveren ring (wat steden rond St. Petersburg) maar omdat ik ook nog andere landen/plaatsen wil bekijken vind ik het nu te snel, dan over een paar jaar weer. Ik zou in Moskou en St. Petersburg nog zo veel dingen willen bekijken, weer willen bekijken en ik vond het heerlijk om alleen door deze steden heen te lopen. We hebben ook wel dingen met de groep gedaan: bv. metrotour met uitleg over de stations, Hermitage even kort de hoogtepunten met zijn allen en daarna kon je zelf beslissen of je langer bleef (en dat heb ik gedaan want de Hermitage is inderdaad zo ontzettend mooi en indrukwekkend) Dat was trouwens een reis van 14 dagen omdat de Gouden Ring er ook bij in zat. Alleen een reis naar Moskou/St. Petersburg zou ik ook echt de moeite waard vinden/elke cent waard zijn (want ik vind het best wel dure bestemmingen). Ik was op 9 mei in St. Petersburg en heb toen 's middags nog een parade bekeken ivm herdenking van de Grote Oorlog/overwinning op nazi-Duitsland, en dat is geen parade met tanks maar met mensen en het was zo speciaal om daar langs de kant van de Nevksi Prospect te staan, mensen om me heen stonden te juichen en te applaudisseren en waren zo emotioneel.

Kras heb ik nooit mee gereisd, zijn volgens mij inderdaad wat grotere groepen maar moet wel goed zijn als ik er zo mensen over hoor, qua prijs zitten ze denk ik wel goed/vrij laag en bij hun is de kans dat een reis doorgaat denk ik ook best wel groot. Vorig jaar had ook iemand (uit de groep met wie ik reisde) eerst bij Sawadee geboekt maar daar werd de reis geannuleerd wegens te weinig deelname. En ouderen: ik ga in april met mijn eerste bejaardenreis mee naar Andalusië omdat dat echt mijn reis was, ik heb even getwijfeld maar er zit genoeg tijd in om zelf dingen te doen en de dingen die we samen doen wil ik gewoon graag zien ivm interesses en de uitleg die je er dan bij krijgt. Je kunt denk ik ook eerst de leeftijden opvragen en of mensen alleen of met zijn 2-en reizen. Wij hadden ca. 8 singles er bij van ca. begin 20 tot tegen de zestig en hebben met elkaar regelmatig gegeten, ik vind zelf de leeftijden bij zo'n reis niet zo veel uitmaken omdat je toch wel wat gelijke interessen hebt/kunt praten over de dingen je die tijdens de reis doet. En het is wel fijn dat er 's avonds een keer samen een drankje gedronken wordt in de hotelbar maar was ook gezellig met al die verschillende leeftijden en stellen, groepjes en singles door elkaar.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]