Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelfde opleidingsniveau

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Dec 2013 12:05

Re: Zelfde opleidingsniveau

Dharma schreef:Mijn vriend heeft een lagere opleiding dan mij. Hij heeft alleen vmbo-t afgerond en ik ben in 2014 met mijn master klaar.
Maar hij zit qua intelligentie zitten we wel op hetzelfde niveau maar hij had ook nooit zin om te leren.


Zo zie je maar dat intelligentie niet afhankelijk is van één ding. :P
Ik heb m'n bachelor en mijn vriend heeft alleen high school gedaan. Ik merk niks van verschil en dan is hij ook nog 6 jaar jonger. Ik vind ook echt niet dat een opleiding iemand per definitie slimmer maakt. Het leven is 1 grote leeromgeving, het gaat erom of je bij elkaar past en elkaars interesses, vind ik. Ik vind ons beide hartstikke slim :wink:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 09 Dec 2013 13:47

Re: Zelfde opleidingsniveau

Mijn vriend heeft als hoogste opleiding een MBO niveau 4 opleiding, ik heb een HBO opleiding afgerond. Toch voel ik me niet echt slimmer dan mijn vriend. Hij heeft bijvoorbeeld een hele brede algemene kennis. Ik ben wel beter in spelling/grammatica dan hij, en sommige hele basic dingen weet hij niet (zo wist hij laatst niet wat hartig betekende, haha. Nu wel hoor!). Maargoed, ik kan ook wel eens domme dingen zeggen.
<<

Anoniem321

Bericht 09 Dec 2013 14:04

Re: Zelfde opleidingsniveau

Ons opleidingsniveau is ongeveer gelijk, maar als je het over 'algemene' kennis hebt, vind ik dat hij intelligenter is.
Daarnaast hebben we ieder onze 'specialiteiten'. Zo is hij cijfermatig veel beter onderlegd en ik ben weer beter op taalgebied.
Over het algemeen vullen we elkaar wel aardig aan.
<<

Anoniem144

Bericht 09 Dec 2013 15:24

Re: Zelfde opleidingsniveau

Hij heeft mbo niveau 3 gedaan en ik mbo niveau 4+.
Ik merk dat mijn algemene kennis wat breder is, maar verder niet echt grote verschillen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 09 Dec 2013 16:39

Re: Zelfde opleidingsniveau

Ik heb een HBO opleiding afgerond (PABO), mijn vriend doet nu een deeltijd HBO opleiding Informatica.
En ik doe nu een opleiding ICT coördinator.
Dat matcht dan weer een beetje.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 21 Dec 2013 01:24

Re: Zelfde opleidingsniveau

Mijn vriend heeft het LBO niet afgerond en heeft dus als hoogst afgeronde opleiding de basisschool.
Zelf ben ik bezig met het laatste jaar van het HBO maar ik merk niet dat hij " alleen maar" de basisschool heeft afgerond.
Hij is op sommige vlakker toch echt intelligenter dan ik ben. We vullen elkaar gelukkig op diverse vlakken goed aan!
Hij is praktischer ingesteld dan ik. Verder hebben we verschillende interessegebieden waardoor de ander op bepaalde vlakken intelligenter "lijkt" maar dat heeft naar mijn mening meer te maken met: waar liggen je interesses?
Afbeelding
<<

Anoniem 43

Bericht 22 Dec 2013 09:51

Re: Zelfde opleidingsniveau

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 08 Apr 2014 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 22 Dec 2013 11:51

Re: Zelfde opleidingsniveau

Ik doe nu een MBO-4 opleiding en mijn vriend heeft MBO-3 afgerond. Qua intelligentie zitten we aardig gelijk en vullen we elkaar aan. Zo weet ik van bepaalde dingen heel veel en hij weer van andere dingen. Wat wel echt een verschil is, is dat hij dyslectie heeft en veel woorden fout schrijft terwijl ik behoorlijk pietje precies ben in dat opzicht :P
Wat als het lukt
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 22 Dec 2013 15:39

Re: Zelfde opleidingsniveau

Mijn vriend heeft MBO en ik heb HBO gedaan. We hebben allebei heel andere kennisgebieden.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Dec 2013 13:32

Re: Zelfde opleidingsniveau

Gympie schreef:Mijn vriend mbo en ik hbo. We zitten gewoon op één lijn qua denkniveau, alleen wel in verschillende richtingen. Hij is meer het Discovery-type en ik ben meer het Publieke Omroep-type.


Hier hetzelfde .
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Dec 2013 13:49

Re: Zelfde opleidingsniveau

Opleidingsniveau is bij ons wel redelijk hetzelfde, beide een MBO opleiding. Ik heb nu een HBO-niveau baan, daarvoor heb ik een soort van 1-jarige opleiding gevolgd via werk. Probeer nu ook nog hogerop te komen.

Ik kan goed leren (al heb ik daar vroeger niet veel mee gedaan, te lui) dus in theorie-gedeeltes ben ik wel goed. Maar in praktijk dingen is mijn vriend beter, hij is ook een stuk socialer, makkelijke prater.
Al en al denk ik dat we wel op een goede gelijke golflengte zitten.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 24 Dec 2013 23:01

Re: Zelfde opleidingsniveau

Ik heb mijn HBO afgerond. Mijn vriend heeft een VWO diploma en de Universiteit niet afgerond. Erg jammer, hij had daar te weinig uitdaging en het niveau was te laag. Hij is een stuk intelligenter, maar zegt zelf niet het idee te hebben dat hij met een dom persoon leeft of praat zegmaar :razz:
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 24 Dec 2013 23:23

Re: Zelfde opleidingsniveau

We hebben beide HBO gedaan, mijn man is onlangs daarvoor afgestudeerd. Hij had het vast eerder ook gekund, maar hij was vroeger erg gemakzuchtig en moest er ook harder aan trekken dan ik. Hij is meer praktisch ingesteld, ik meer theoretisch. Zelf heb ik onlangs nog een master afgerond, maar vind niet dat ik daardoor nou intelligenter ben dan hij. Onze kennis ligt wel in zeer andere vakgebieden, mijn man is een IT-er en ik zit in het onderwijs. We delen wel veel met elkaar, dus ik weet ook best het een en ander over zijn vakgebied.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem59

Bericht 28 Dec 2013 22:35

Re: Zelfde opleidingsniveau

Mijn date/vriendje heeft alleen de middelbare school afgemaakt, hij is gestopt met het hbo. Hij is wel heel intelligent en heeft een goede, verantwoordelijke baan, dus in de praktijk merk ik geen verschil. Ik heb zelf een masterdiploma. Hij kan heel scherp analyseren en heeft een hoop weetjes, en is behoorlijk filosofisch ingesteld. Ik weet juist heel veel op mijn vakgebied, heb een brede algemene kennis en heb wat meer sociale intelligentie. Ik merk in elk geval geen kloof, en hij ook niet, hij vindt me slim en is trots op me :)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Dec 2013 20:21

Re: Zelfde opleidingsniveau

Beide hetzelfde opleidingsniveau en ik denk dat we wel even intelligent zijn. Ik merk in elk geval weinig verschil.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem117

Bericht 30 Dec 2013 22:04

Re: Zelfde opleidingsniveau

Hij mbo, ik wo. Of we even intelligent zijn weet ik niet. Het maakt in ieder geval niet uit, want hoewel we op veel vlakken anders zijn, begrijpen we elkaar meestal prima.
<<

Nyx

Bericht 30 Dec 2013 22:35

Re: Zelfde opleidingsniveau

Degene waar ik liefde voor voel heeft een lagere opleidingsniveau. Maar ik vind hem op veel fronten veel intelligenter dan ik ben.
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:11

Bericht 30 Dec 2013 23:36

Re: Zelfde opleidingsniveau

Ook hier hij mbo, ik wo. Maar soms kan ik zo 'praktisch' dom zijn!
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 31 Dec 2013 00:13

Re: Zelfde opleidingsniveau

Wij studeren beide aan het HBO op dit moment. Ik denk dat we wel even intelligent zijn maar wel op andere vlakken.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 02 Jan 2014 08:13

Re: Zelfde opleidingsniveau

Mijn vriend heeft een afgeronde HBO opleiding, en ik een MBO.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 02 Jan 2014 11:02

Re: Zelfde opleidingsniveau

Wij hebben beide een HBO opleiding afgerond, wel beide in een compleet andere richting. Ik kon vroeger makkelijker leren dan hij toen we op de Havo zaten, maar dat was denk ik meer mijn werkhouding dan intelligentie. Ik sta regelmatig te kijken van zijn kennis op technisch gebied, ik ben daarentegen weer beter in talige vakken.
2014 2016 2019
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Jan 2014 10:10

Re: Zelfde opleidingsniveau

Toen wij verkering kregen, was het een wereld van verschil. Mijn man was net van het MBO (niv 2) getrapt en ik was bezig met mijn diploma op het gymnasium. Nu hebben we allebei een HBO diploma en vind ik hem op het gebied van werk veel intelligenter. Ik weet wat meer van het nieuws en heb een wat bredere, algemene kennis.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem162

Bericht 03 Jan 2014 20:06

Re: Zelfde opleidingsniveau

Ooit lang geleden (we worden oud) starten we op hetzelfde mbo niveau. Maar mijn man is veel intelligenter dus hij is inmiddels veel hoger opgeleid.
Ik merk het verschil heel goed, hij is gewoonweg slimmer, weet van alles meer af dan ik en is veel ambitieuzer.
Ik stoor me er inmiddels wel aan omdat ik zoveel moet vragen aan hem/uitleg moet vragen over wat hij zegt/bedoelt. Hij heeft ook een woordenschat waar ik niks mee kan, hij gebruikt woorden die ik niet ken.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers