Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ons eerste huis - update vrij 4 december

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Sep 2013 08:58

Ons eerste huis - update vrij 4 december

Ik baalde ervan dan mijn klustopic weg is, maar ik heb hem deels gered! (cache van google)


do jun 27 2013, 07:57


Wij tekenen vandaag voor ons eerste huis! Aangezien er wel het een en ander verbouwd moet worden, wil ik hier graag wat van bijhouden / delen met jullie.

Onze dagplanning (donderdag 27 juni):
Vandaan moeten we om 10.15 bij het huis zijn en om 11.00 bij de notaris. Daarna snel lunchen; auto uitladen en klusspullen halen. Dit weekend willen we stopcontacten verleggen. Verder moet er onder andere een nieuwe badkamer en cv-ketel in. We willen het meeste zelf doen.

Over het huis:

2-onder-1-kap
130 m2 woonoppervlak
316 m2 perceeloppervlak
Tuin op het westen
Garage
5 slaapkamers
Rustige woonwijk, nabij centrum

Een paar foto's vanaf funda:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


do jun 27 2013, 17:13

Alles is getekend, om 11.10 waren we trotse huizenbezitters!

Na een korte lunch zijn we weer die kant op gegaan. De auto van mijn vriend was geladen met laminaat en diverse schoonmaakspullen, welke bij mijn moeder vandaan komen. Deze hebben we eerst uitgeladen. Daarna hebben we even geïnventariseerd wat we eerst nodig hebben. Na een vluchtig lijstje te hebben gemaakt, veel dingen niet opgeschreven, besloten we richting de Hornbach te gaan. We hebben heel de Hornbach gezien en de volgende dingen onder andere gekocht:

- Inbouwframe toilet
- Elektriciteitsbedrading
- Glasweefsel behang & lijm
- Roodband
- Muurverf
- Elektrabuis

Deze laatste heeft de medewerker van de Hornbach alleen vergeten af te rekenen... hier kwamen we pas achter toen we in de auto zaten. Scheelt ons een paar euro!

Na opnieuw weer te hebben uitgeladen, zijn we naar de buren gelopen. Zij hadden altijd een sleutel van het huis en die hadden ze vanmorgen voor de sleuteloverdracht afgegeven. We hebben ze verblijd met weer een sleutel. Ook hebben we even een kopje thee gedronken. Deze mensen wonen er al vanaf de bouw van het huis (1969) en gingen goed om met de vorige bewoners van ons huis. Het huis is ook hetzelfde alleen aan ons huis gespiegeld.

De planning is om vanavond nog wat verfspullen te halen bij de Action en natuurlijk ons huis te vieren (uit eten)! Een van de eerste dingen die we gaan doen is de alarminstallatie verwijderen en stopcontacten verplaatsen. Zodra ik foto's heb zal ik deze plaatsen.

Vanavond nog even elektriciteit/gascontract regelen en stopcontacten/schakelaars bestellen. Nu maar hopen dat de TNT niet te lang blijft staken...

vr jun 28 2013, 23:04

Dag 2:
Na een dag werken zijn zowel mijn vriend als ik weer aan de slag geweest in ons huis. Ik was iets eerder ter plaatse dan hij, dus ik heb de koelkast even schoongemaakt. Daarna hebben we samen even pizza gegeten en zijn auto uitgeladen. In de woonkamer hingen niet overal fittingen voor lampen, dus dat was de eerste actie. Bijna direct kwamen we tot de conclusie dat dit niet ging lukken zonder trap. Kortom eerst naar de bouwmarkt voor een trap!

Na even bij de bouwmarkt wat te hebben gehaald konden de lampen opgehangen worden. Onze planning was ook om vandaag de alarminstallatie eruit te halen. We zijn inmiddels gestart, maar erg snel gaat het nog niet. Echt overal zitten kabels en sensoren, om gek van te worden!

Afbeelding

Op de benedenverdieping zijn nu alle sensoren weg, maar op de bovenverdieping zijn we nu halverwege. Morgen maar weer verder dus! Dit is nu ons klusmateriaal:
Afbeelding

Morgen op tijd eruit en dan de rest van de alarminstallatie weghalen. Daarna ook de eerste stopcontacten verleggen!


za jun 29 2013, 19:35

Dag 3:
Vandaag stond in het teken van de alarminstallatie verder ontmantelen. Zowel mijn vriend als ik waren vanmorgen om de doordeweekse tijd wakker. Na rustig te zijn opgestaan zijn we via de winkel richting ons huis gegaan.

De gehele alarminstallatie verwijderen kostte meer tijd dan gedacht. Elke kamer was aangesloten op de installatie en bijna elk raam bevatte een sensor. Inmiddels is bijna alles weg. Het resultaat is dat er veel gaten achterblijven en lege plekken (niet achter geverfd). Ook hebben we nu een garage vol met kabelgoten (zie foto).

Het project na de alarminstallatie was het plaatsen van een nieuwe groepen/stoppenkast. De kast bevatte namelijk nog porseleinen stoppen, een beetje gedateerd dus. Inmiddels zit er nu een nieuwe in. Ik vind het er netjes uitzien!

Een derde project vandaag was het kaal krijgen van een kamer. Ik heb onze toekomstige slaapkamer ontdaan van al het behang. Nu nog het een en ander schuren en dan kan er daar al gestart worden met verven!

Afbeelding

zo 30 jun 2013 - 18:34

Dag 3:
Na lekker uitslapen en ontbijten zijn we rond kwart voor 10 richting ons huis gegaan. Nog even langs de opa en oma van mijn vriend voor een trekveer (trekken van elektrische bedrading), maar zij waren jammergenoeg niet thuis. Het trekken van draden zou het dus vandaag niet worden.

Mijn vriend is direct aan de slag gegaan om diverse stopcontacten te verleggen. Ik ben bezig gegaan met het behang af te halen in de keuken en daarna in de woonkamer. De woonkamer is nu deels kaal. Zie foto's voor het resultaat.

Komende week gaan we misschien een keer doordeweeks nog aan de gang, maar het werk gaat nu ook even door. Volgend weekend komt mijn moeder om ons te helpen. De planning is om dan de bedrading te trekken en de muren dicht te maken. Ook willen we de kozijnen (voor zover nodig) gaan schuren zodat deze geverfd kunnen worden.

Zonwering weggewerkt:
Afbeelding

Stopcontacten & tv-aansluiting verlegd
Afbeelding

En maar dichtsmeren...
Afbeelding

Een kale keuken (met doorkijk naar woonkamer)
Afbeelding


za 6 jul 2013 - 8:37

Afgelopen woensdag zijn we even met mijn schoonvader (zijn vader) langs ons huis geweest om het te laten zien. Ik heb in de vluggigheid wel een aantal banen behang er nog af getrokken. Mijn vriend heeft nog wat bedrading getrokken.

Gisteravond (vrijdag) zijn we naar een verfboer gereden om wat verf te halen. We hebben nu 2,5 L wit en 1 L RAL 9010 (gebroken wit). De plinten moeten wit (met de muur). Ook de gang (schrootjes) wordt wit. We hebben gedacht om deze weg te halen, maar het plafond is er tegenaan gemaakt. Weghalen betekent ook een nieuw plafond en zo lelijk is het niet.

We hebben nu nog wel een dilemma wat we met de deuren doen. De kozijnen worden dus RAL 9010 en de muur wordt wit (Flexa Powerdek), maar wat is dan mooi met de deuren zelf? We hebben gedacht aan wit, maar ook aan RAL 9010. Wat zou mooier zijn, suggesties? We willen het in ieder geval wel neutraal houden, zodat we met accessoires en inrichting alle kanten op kunnen.

Vandaag (zaterdag) en morgen komt mijn moeder ons helpen. Het zal voornamelijk worden:
- behang afhalen in woonkamer en eventueel de gang beginnen kaal te halen
- kozijn van keuken naar woonkamer slopen (willen soort open keuken effect en er zat een deur)
- electradraad trekken in woonkamer & slaapkamer
- muur egaliseren ivm nieuwe plek stopcontacten en weggehaalde pluggen
- Schuren / gaatjes vullen in kozijnen
- misschien nog wat verven (kozijnen en plafond slaapkamer)
- gras maaien (moeder neemt maaimachine mee), want het groeit best snel!

Eens zien wat er vandaag gaat lukken! Ik hoop vanavond een update te kunnen geven met foto's.
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 04 Dec 2015 18:03, in totaal 16 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Sep 2013 09:08

Re: Ons eerste huis (gered van vorige forum)

zo 7 jul 2013 - 8:28

Zaterdagmorgen zijn we rond half 10 richting ons huis gereden en ben ik begonnen met behang afhalen. Onderweg erheen belde de tante van mijn vriend, omdat zij met haar man wel een langs wilde komen. Ongeveer tegelijkertijd met mijn moeder arriveerden ze bij ons huis. De eerste opmerking van mijn moeder was: "Goh, dat was makkelijk te vinden". Het is namelijk nog geen 5 minuten vanaf de snelweg smile.

Na het uitladen van mijn moeders auto (met oa. de grasmaaier) hebben we een korte rondleiding door het huis gegeven aan onze bewonderaars. De indruk was goed, maar er moet natuurlijk nog wel het een en ander aan gebeuren…

Mijn moeder is enthousiast begonnen in de tuin, dat is haar passie. Ik heb haar dan ook even kort geholpen om de tuin wat in toom te houden. Al enige tijd was er namelijk niets aan gedaan en het onkruid begon de mooie planten te woekeren. Een onaangename verrassing was dat er een wespennest in de composthoop zat. Mijn moeder is ook een flink aantal keren gestoken… Het lijkt er op dat ze niet enorm veel last heeft, buiten diverse schijven op haar lichaam.

Binnenin het huis zijn we verder gegaan met de woonkamer kaal maken en de gaten van de elektra dichtstoppen. Ook hebben we een deurkozijn eruit gesloopt en een nieuwe constructie gemaakt. Op deze manier hebben we toch een beetje onze open keuken, zonder een muur uit te hoeven breken. Zie de foto’s voor het resultaat tot nu toe.

Zo meteen gaan we weer aan de slag!

Wat gesnoeid
Afbeelding

Gras gemaaid achter:
Afbeelding

Tuin onkruidvrij voor:
Afbeelding

Kale woonkamer:
Afbeelding

Deurkozijn verwijderd en nieuwe constructie erin:
Afbeelding


ma 8 jul 2013 - 19:52

Nou hehe, ik kan weer op het forum! Ik wilde gister een update plaatsen, maar dat kon helaas niet. Gelukkig nu weer wel!
Ik zal even een update geven van zondag.

Na lekker uitgebreid met zijn drieën te hebben ontbeten (moeder vriend en ik) zijn we weer richting ons huis gereden. Mijn moeder heeft enthousiast de zonneschermen schoongemaakt, ze lijken nu zelfs weer als nieuw! Verder was het weer voornamelijk een dag van behang afhalen (bleh...) voor mij.

Mijn vriend heeft de badkamer wat ontmanteld en kwam tot de conclusie dat we grof geschut nodig hebben om alles eruit te krijgen. De kraan wilde niet eens van de wastafel af, dus hij heeft de wastafel maar in puin geslagen. De badkamer is nu in ieder geval kaal qua interieur. De wc gaan we nog proberen te verkopen, aangezien dit een bijna nieuw verhoogd toilet is.

Ook heeft mijn vriend de nieuwe doorgang netjes gemaakt, alleen kwam hij vandaag tot de conclusie dat de planken nog niet echt stevig zaten... hij heeft ze er weer afgehaald. Komend weekend maar opnieuw netjes stucen en ze erin boren.

Het meest rottige karwei is nog wel het verwijderen van behang. In de woonkamer hing glasweefselbehang, maar in de gang hangt schuimbehang. Nadeel is dat je dit niet nat kan spuiten, dus je moet stukje bij beetje met het plamuurmes erachter. Jammergenoeg komt daarbij ook de stuclaag los te zitten... maarja het moet eraf! Want hoe het nu is ziet het er ook niet uit!

Schuimbehang los:
Afbeelding

Verbrede doorgang
Afbeelding

Inventaris van de badkamer
Afbeelding

Resterende leidingen en kranen...
Afbeelding


vr 12 jul 2013 - 7:08


De buren zijn minimaal 75+ en ze wonen (net als vorige bewoner van ons huis) al vanaf de bouw in het huis. De dochter van de overleden vrouw (uit ons huis) die was elke keer al lovend over deze mensen; ze onderhielden namelijk het huis als zij niet langs kon komen. Mijn vriend had die mensen al gezien tijdens bouwkundige inspectie. Het zijn echt schatten van oude mensen, ze willen je overal mee helpen. Qua gevoel zat dat dan ook al goed. Daarbij is het ook handig dat iemand anders de sleutel heeft, in het geval dat je de voordeur dicht laat vallen...

Vorig weekend kwamen die mensen opeens met een ijsje voor ons aan! Ze zwaaien ook heel de tijd, ze vinden het fantastisch om contact te hebben met de buren. Ook met de containers buiten zetten: de buurman wil hem eigenlijk wel aan de straat zetten (doen we zelf), maar de kans krijgen we niet om hem op de oprit terug te zetten. Eigenlijk is dit ook wel weer ideaal aangezien we er nog niet wonen!


do 18 jul 2013 - 7:04

Ik zal even een korte tussentijdse update doen, dat is er van het weekend wat bij ingeschoten.

Afgelopen zaterdag hadden we een hele groep met mensen die kwamen helpen: de oom & tante van mijn vriend, zijn moeder & haar vriend. Ik had meer het gevoel catering te zijn dan heel veel nuttigs te doen. Uiteindelijk is bijna de hele woonkamer inmiddels geschuurd en is de tuin verder aan kant. Ik heb verzuimd foto's te maken... Ikzelf heb me voornamelijk uitgeleefd op dat rotte schuimbehang; het vordert langzaam...

Gisteravond (woensdag) zijn we nog met zijn drieën naar het huis geweest (ik, vriend en zijn moeder). Zijn moeder heeft onze slaapkamer helemaal geschuurd (plinten en kozijnen). Mijn vriend heeft de badkamer verder ontmanteld, er zijn nu 2 muren kaal van tegels. Ook heeft hij elektra verder afgemaakt. Ik heb me weer eens toegelegd op het schuimbehang. De gang in de benedenverdieping is nu bijna 'schuimvrij'. Het is echt rotspul, het lijkt wel zeil dat tegen de muren is geplakt met een of andere plastic lijm!

Komend weekend komt mijn moeder weer helpen en de oom & tante van mijn vriend. Eens zien om wat te gaan verven/behangen!


do 18 jul 2013 - 20:52

Het gaat hier om schuimbehang, het lijkt net linoleum op de muur. Kortom het water loopt eraf als je het erop spuit. De lijm waarmee het is geplakt is ook waterafstotend Sad We denken er nu over om een plaat over de muur te bevestigen. Scheelt een hoop gesteek!

De badkamer gaat helemaal kaal, het hele interieur is gewoon gedateerd. Dan vanaf daar weer opnieuw opbouwen. Eerst maar alles kaal en dan leidingen verleggen!

We hebben zojuist behang voor in de slaapkamer gekocht. Gewoon simpel wit vinylbehang met een bubbeltje erin. Daarnaast hebben we wat gereedschap gehaald om te stucen. Zaterdag maar weer aan de slag!


zo 21 jul 2013 - 18:48


Afgelopen zaterdag en zondag zijn we weer druk in de weer geweest. Uiteindelijk heeft alleen mijn moeder geholpen. Ik ben behoorlijk bekaf (klussen met warm weer Sad) dus ik zal even wat foto's posten.

Badkamer (zaterdag), inmiddels is hij helemaal kaal op de muren!
Afbeelding
Afbeelding

Doorgang keuken naar woonkamer: nu opgevuld!
Afbeelding

Trapgat: het behang is er deels af. We hebben besloten dat we er platen overheen gaan zetten. Het is bijna geen doen
om het eraf te halen.
Afbeelding

Hal beneden: hier is het rotte behang er al af. Dit wordt wel kaal gemaakt en krijgt een fris wit nieuw behangetje! De schrootjes gaan we schuren en ook wit verven
Afbeelding

Kozijnen van slaapkamer zijn geschuurd!
Afbeelding

De kabelaansluiting en knop voor zonnescherm is aanwezig!
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is de kast in de slaapkamer en het plafond van de slaapkamer ook al wit (nog geen foto). Ook staan er al diverse kozijnen in de grondverf. Morgenochtend eerst naar de bouwmarkt om meer spullen voor het opbouwen te halen.

Deze komende 2 weken hebben we beide vakantie om te klussen. Kortom meer voortgang en meer updates!

Dit wordt eerst voorlopig trouwens het behang in onze slaapkamer:
Afbeelding


wo 24 jul 2013 - 7:58

Even een snelle maandag/dinsdag-update. Maandag zijn we naar de bouwmarkt om meer materialen op te halen. Vervolgens heb ik het resterende raamkozijn in de woonkamer in de grondverf gezet. Mijn vriend heeft het raam in de slaapkamer alvast gelakt. Voor de rest bestond maandag uit wat van die kleine klusjes.

Dinsdagmorgen zijn we direct naar het werk van mijn vriend gereden voor een aanhanger. Dit keer met mijn auto, aangezien die van hem geen trekhaak heeft. Thuis hebben we de aanhanger volgeladen met puin uit de badkamer en gestort bij de gemeente. Gelukkig is dat in onze nieuwe gemeente gratis Very Happy. Daarna ben ik verder gegaan om de keuken wat 'voor te bewerken': Een deel van het plafond is nooit geverfd (zat wat overheen), dus dat alvast een keer gelatext. In de tussentijd is mijn vriend nog een keer naar de stort gereden en heeft waterleidingbuis gehaald. Ik heb me verder nog bezig gehouden om de toog (tussen keuken en woonkamer) netjes te maken. Mijn vriend is waterleiding gaan trekken. Ook de badkamer is inmiddels kaal!

Randje plafond (keuken):
Afbeelding

Waterleiding trekken - het warme water voor de badkamer komt nu uit de keuken en moet vanaf de toekomstige CV-combi-ketel komen (er hangt nu alleen een verwarmingsketel).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 10 Aug 2015 15:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Sep 2013 09:14

Re: Ons eerste huis (update 4 januari 2015)

za jul 27 2013, 19:30

Het is inmiddels al weer weekend en we zijn steeds meer aan het opbouwen. Af is het nog niet, maar het krijgt steeds meer vorm. Vrijdag hebben de opa en oma van mijn vriend de slaapkamer (bijna) behangen en heb ik de kozijnen daar geverfd. Vandaag (zaterdag) is het plafond in de woonkamer gewit en een kozijn geverfd. Daarnaast krijgt de badkamer steeds wat meer vorm.

Slaapkamer (verwarming moet nog op plek en moeten nog een aantal banen op). Electra is ook al gemonteerd.
[img]https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/995743_699432346749388_198348314_n.jpg?oh=867199f18101382d7e7affd9f1ed02a1&oe=56358211/img]

Kast woonkamer:
Afbeelding
Afbeelding

Gang (beneden), ongeverfd hout in de grondverf (enorm rot verven met buizen..). Alle schrootjes worden ook wit.
Afbeelding

Badkamer (douchebak (uitgehold) en toilet). Vriend is bezig met aanleggen van waterleiding (witte buis).
Afbeelding


zo jul 28 2013, 07:50

Tot nu toe hebben we nog niemand ingehuurd. Mijn vriend heeft een opleiding binnen installatietechniek (water en electra) gedaan, maar werkt als werkvoorbereider op kantoor. Hij weet van heel veel dingen wel hoe het moet, maar nu kan hij het in de praktijk brengen. Daarbij staat er ook veel op internet hoe je bepaalde dingen moet aanpakken. Mijn vriend zit ook al jaren op een klusforum, dus heel veel problemen / klusjes / oplossingen heeft hij al wel eens gezien.

We hebben zelf ook relatief veel gereedschap, waardoor het meeste ook prima zelf mogelijk is. Daarnaast hebben we wat ervaren familieleden mbt verhuizen Very Happy. Tot nu toe hebben geholpen:
- zijn moeder & vriend (schuren en verven)
- zijn opa & oma (behangen)
- zijn oom & tante (tuin en verven)
- mijn moeder (schuren, verven, tuin)
Mijn zusje en zijn nicht komen komende week nog een handje helpen.

Mogelijk laten we de badkamer wel tegelen, aangezien we dit wel netjes willen hebben.


do aug 01 2013, 17:00

Inmiddels zijn we weer een aantal dagen verder en klussen we rustig door. De badkamer krijgt steeds wat meer vorm en ik ben veelal aan het verven.

Vanmorgen heb ik de slaapkamer deur geverfd en van de week had ik de plinten al gedaan. Alleen de kastdeur moet nu nog en een vloer erin. Vanavond gaan we kijken voor rolgordijnen!

Badkamer (hangend toilet, wastafel, douchebak):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen heb ik de deurkozijnen van de kast in de woonkamer gelakt. Eerder had ik de binnenkant van de kast al netjes gemaakt. Ook hier moeten de deuren zelf nog.

We zijn enthousiast aan het witten: de hele keuken is nu één keer gewit. Het is niet overal dekkend, dus het moet nog een keer. Het randje bij het plafond heeft wat waterschade oid. Daarvoor hebben we zojuist isoleer gehaald, zodat het niet door de latex meer heen zal komen. Ook de lange wand in de woonkamer is voor de eerste keer wit!

Afbeelding

Ik ga morgen weer verder met latexen. Het wordt steeds mooier!

Zometeen nog naar de bouwmarkt voor wat dingen, onder andere rolgordijnen voor de slaapkamer. Van het weekend willen we een douchecabine halen. Diegene die we graag willen is toevallig met korting te krijgen in één van de bouwmarkten. De douchebak hadden we ook al met een mooie kortingsbon. Lang leve al die kortingsacties in de zomer!


zo aug 04 2013, 20:01


Het weekend is al weer om en daarbij ook mijn laatste vakantiedag. Inmiddels krijgt alles nu redelijk vorm, maar er moet nog wel behoorlijk wat gedaan worden.

Dit weekend is de hele woonkamer voor het eerst gewit, de naadjes van het plafond gedaan en de keuken voor de tweede keer gewit. Ook de plinten zijn al geverfd.

Witte doorgang keuken/woonkamer. Op dat pinnetje bij het plafond wordt de radiatorleiding bevestigd. Het stopcontact lijkt nu alleen zo geel...
Afbeelding

Witte woonkamer, de deuren moeten nog worden gedaan. In de hoeken missen ook stukjes plint, deze moeten nog worden opgevuld.
Afbeelding
Afbeelding

Badkamer: al 2 muren zijn nu egaal! Nog 1/3 van badkamer te gaan. Gaten in de vloer zijn nu ook bijna allemaal gevuld.
Afbeelding

Rolgordijnen die op slaapkamer komen:
Afbeelding

Mijn vriend gaat deze week verder met het egaliseren van de wanden in de badkamer, zodat er een tegelzetter kan komen. Ook wil hij de cv-ketel gaan ophangen deze week en de radiatoren in de woonkamer. Ik ga deze week weer aan het werk...
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 10 Aug 2015 15:50, in totaal 3 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Sep 2013 09:16

Re: Ons eerste huis (gered van vorige forum)

Vanavond post ik de overige foto's :)
Dit kan btw door te zoeken op de oude link van het forum in Google en de pagina in Cache te openen.

Ik hoop dat burgemeesters het OK vinden dat ik mijn voortgang terughaal. Als ik nu nieuwe foto's zou posten, dan kan je ook niet vergelijken...
08/2018
05/2021
<<

Anoniem17

Bericht 01 Sep 2013 09:27

Re: Ons eerste huis (gered van vorige forum)

Hey wat leuk dat je topic 'terug' is! Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
<<

Anoniem2

Bericht 01 Sep 2013 10:57

Re: Ons eerste huis (gered van vorige forum)

Wat een verschil al! Jullie doen ook alles zelf of laten jullie het doen? Wij wonen er al 5jr in ons huis en klussen ook nog steeds iedere x weer bij.
O mijn man dan..ik zelf heb 2 linker handen :lol:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Sep 2013 19:12

Re: Ons eerste huis (gered van vorige forum)

zo aug 11 2013, 19:48

Na mijn eerste week werken na de 'vakantie' zijn we weer bezig geweest, mijn vriend was deze week nog wel thuis smile Inmiddels begint het huis steeds meer vorm te krijgen. Afgelopen weekend is de familie van mijn vriend weer langs geweest en zondag heeft een (oud)studiegenoot van mij geholpen. Ik ben al zo trots hoe het er nu uit gaat zien!

De badkamer muren/vloer zijn inmiddels helemaal egaal en de tegelzetter gaat op korte termijn er mee aan de slag. De douchewand en toiletpot zijn deze week gehaald (zie foto). We missen alleen nog een badmeubel, maar we weten inmiddels welke we willen. Aangezien we deze nog niet nodig hebben wachten we nog even af of deze in de actie komt bij desbetreffende winkel.

Mijn vriend is afgelopen week bezig geweest met de buizen en radiatoren. In de keuken zijn de buizen weer opgehangen en verder aangesloten.

In de woonkamer hangen nu ook nieuwe radiatoren:
Afbeelding

Dit weekend heb ik de CV-leidingen ook netjes wit gemaakt. De keuken is eigenlijk 'klaargeverfd'; de deuren zijn nu namelijk ook geverfd
Afbeelding

In de woonkamer hebben we de muren en het plafond 2 keer geverfd, ook een aantal deuren zijn geverfd:
Afbeelding

Er misten stukken plint vanwege overzetplinten, vanmorgen hebben we nieuw stukken ertussen gezet (in de hoek). Het valt ons niet tegen hoe het eruit ziet! Nu staat het in de grondverf, het moet nog wel gelakt worden.
Afbeelding

Vandaag heeft de deur ook weer kozijnen gekregen. Zowel de deur als de lijsten moeten nog geverfd worden. De thermostaat is inmiddels ook aangesloten!

In de gang is een deel gestuct en geverfd, zie resultaat:
Afbeelding

Op de overloop (boven) is al het behang dat eraf moet ook eraf. Een deel is ook al gestuct. De kale muren zijn best al beter dan dat oude behang.
Afbeelding

In onze slaapkamer heeft mijn vriend deze week als verrassing al laminaat gelegd! Alleen de plinten moeten er nog op. Ook een deur in deze kamer moet nog geverfd worden, daarna is hij echt 'af' en kunnen we een kledingkast neerzetten.
Afbeelding

De oude ketel is inmiddels vervangen voor een nieuwe combi CV-ketel.
Afbeelding
Afbeelding

De radiatoren zijn ook weer gevuld met water. Dat was wel eng, het gekletter door de leidingen en af en toe wat lekken bij de aansluitingen. Nu alleen nog de thermostaat goed werkend krijgen (geeft storing).

Ik krijg inmiddels echt het gevoel dat het een huis is! Laminaat hebben we dit weekend trouwens ook gehaald, vanwege de kortingsacties. We leggen eikenhout (blank) laminaat in woonkamer, keuken en gang.


wo aug 14 2013, 21:49

We hebben vanavond in ons huis gegeten en nog wat klusjes gedaan.
Onder ander:
- plinten afkitten
- plinten plamuren (div. gaatjes)
- deurkozijn afkitten
- deuren verven (woonkamer en woonkamerkast)
- schrootjes verven

Het verschil van de schrootjes is goed zichtbaar:
Afbeelding


zo aug 18 2013, 19:13

Het weekend is weer om en wederom hebben we hard geklust. Dit weekend hebben mijn moeder en zusje weer geholpen. De zaterdag hebben we afgesloten met een lekkere BBQ in de tuin! Vandaag (zondag) hebben we van alles wat opgeruimd, want op sommige plekken was het behoorlijk een bende. Het wordt mooier en mooier!

Toppunt van dit weekend is een pur-explosie. Mijn vriend wilde purschuim spuiten, maar de spuitbus spoot niets. Met een tang heeft hij toen wat gedaan en binnen een paar seconden was de hele bus leeg en de badkamer vol met spikkels purschuim. Ik heb er geen foto van, maar het zat werkelijk overal! Inmiddels hebben we het opgeruid, want morgen komt de tegelzetter! De badkamer gaat dus "af" worden.

Zie hier de voortgang:
Gang (eerste keer gewit), maar nog niet helemaal dekkend & Gang deels 2 keer wit (tot deurkozijn):
Afbeelding
Afbeelding

Ook de radiator heb ik nu (voor eerste keer) wit gemaakt, dit moet nog een keer:
Afbeelding

Alle ramen in de woonkamer zijn nu voorzien van tochtstrips en de vensterbanken zijn geschilderd.
Afbeelding

We hebben een extra slot op de voordeur gezet:
Afbeelding

De douchebak is geïnstalleerd, PUR-schuim is ook zichtbaar waar het moest zitten... De muur wordt wit en vloer wordt antraciet.

De rolgordijnen hangen in de slaapkamer. De deur van de kast is ook inmiddels gerold en we hebben een roede erin. Nu nog en garderobekast, plinten en het bed kan neergezet worden!
Afbeelding


vr aug 23 2013, 22:50


Vandaag (vanavond) de kelder eens wat aangepakt:
Halverwege & eindresultaat
Afbeelding
Afbeelding

Lijkt toch al wat netter zo!

Deze week is de hele badkamer getegeld, dus daar moeten we verder het plafond verven en de kozijnen om het af te ronden. Ook zijn we naar de Ikea geweest voor wat meubelen. Helaas was de kast die we wilden uitverkocht.
We hebben nu wel diverse lampen voor in de woonkamer en slaapkamer en een salontafel & bijzettafel.

Dit weekend verder de gang, trap, overloop en badkamer netjes maken!


za aug 24 2013, 19:49

We hebben weer flink geklust, het gaat steeds meer richting afwerken!

Ik heb het deurkozijn van de voordeur geverfd:
Afbeelding

Alleen moet er nog behangen worden in de gang en het plafond geverfd. Ohja en overal de vloer...

In het trapgat hebben we plaatjes gehangen over het behang heen. Hoewel plaatjes... het is best wel bloed, zweet en tranen om ze netjes neer te hangen... We hebben er nog wel een aantal te gaan...
Afbeelding

Mijn vriend heeft de overloop gestuct, klaar voor een behangetje!
Afbeelding

Ik heb het kozijn in de badkamer geverfd.
Afbeelding

Hier een preview van de badkamer (deze tegels zijn al keer schoongemaakt).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 10 Aug 2015 15:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Sep 2013 19:20

Re: Ons eerste huis - update 1 sept.

Dit weekend is het hele hard gegaan, het meeste is een eind klaar en komend weekend gaan we verhuizen!

De badkamer is nagenoeg af, nog wat afwerkingspuntje, maar hij is functioneel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de woonkamer en keuken ligt nu het laminaat, ook hangen er al diverse lampen en staan er wat meubelen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de slaapkamer staat onze garderobekast nu ook:
Afbeelding

De gang is inmiddels ook helemaal wit, alleen hier de vloer nog.
Afbeelding

Deze week spullen overbrengen en dan verhuizen!
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 10 Aug 2015 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem173

Bericht 01 Sep 2013 19:28

Re: Ons eerste huis (gered van vorige forum)

Wow wat is het ineens snel gegaan!
<<

Anoniem253

Bericht 01 Sep 2013 19:43

Re: Ons eerste huis - update zo 1 sept

Jeetje wat een werk hebben jullie verricht. Goed bezig! Ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Succes met de verhuizing!:)
<<

Snirp

Bericht 01 Sep 2013 19:59

Re: Ons eerste huis - update zo 1 sept

Wow, wat hebben jullie veel gedaan!!
Super dat je komend weekend kan verhuizen.
Succes deze week met al het inpakken en opruimen in het oude huis!
<<

Anoniem31

Bericht 01 Sep 2013 21:00

Re: Ons eerste huis - update zo 1 sept

Mooi hoor en wat is het snel gegaan
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 01 Sep 2013 22:48

Re: Ons eerste huis - update zo 1 sept

Wauw wat gaan jullie ineens snel! En leuk dat je dit topic hier verder voortzet. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
<<

Anoniem26

Bericht 01 Sep 2013 22:55

Re: Ons eerste huis - update zo 1 sept

Wow wat snel zeg! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat straks.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2013 07:05

Re: Ons eerste huis - update zo 1 sept

Heel deze week brengen we elke dag wat spulletjes over (het is namelijk nauwelijks om vanaf ons werk).
Zondag moet waarschijnlijk alleen het bed nog en wat losse rommeltjes. Gisteravond heb ik nog internet besteld en onze wasmachine.

Gaat wel een bijzondere zondag worden, want dan ben ik ook jarig. Verhuizen op mijn verjaardag heb ik nog niet eerder gedaan :!:
08/2018
05/2021
<<

Anoniem9

Bericht 02 Sep 2013 14:06

Re: Ons eerste huis - update zo 1 sept

MissEnergy schreef:Heel deze week brengen we elke dag wat spulletjes over (het is namelijk nauwelijks om vanaf ons werk).
Zondag moet waarschijnlijk alleen het bed nog en wat losse rommeltjes. Gisteravond heb ik nog internet besteld en onze wasmachine.

Gaat wel een bijzondere zondag worden, want dan ben ik ook jarig. Verhuizen op mijn verjaardag heb ik nog niet eerder gedaan :!:


Haha dit dacht ik ook toen we gingen verhuizen, maar het is echt way more dan je denkt :P Succes!!

Als ik je nog een tip mag geven voor die tafel je die hebt gekocht; Echt onderzetters gebruiken. Hij is onwijs krasgevoelig.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Sep 2013 08:22

Re: Ons eerste huis - update zo 1 sept

Nou we gaan bijna over! Afgelopen week is ons huis steeds meer af geworden:
- Het internet is aangesloten
- De wasmachine is bezorgd
- De TV is gekocht

Verder heb ik elke dag spullen erheen gebracht. Morgen (mijn verjaardag) gaan we verhuizen!!!

Dit is hoe het er nu uit ziet:
Kledingkast slaapkamer
Afbeelding

Nachtkastje slaapkamer met de inhoud voor de badkamer (moet nog inladen):
Afbeelding

Badkamermeubel, dit keer met spiegel en planchet :)
Afbeelding
Alleen de radiator moet nog geplaatst worden in de badkamer, maar dat hoeft nu nog niet per direct vanwege de warmte...

Het logeerbed is al geïnstalleerd, voor het geval er iemand (van ver) langskomt of een forummer wil crashen ;)
Afbeelding

Eettafel in woonkamer
Afbeelding

Meer foto's volgen na dit weekend!
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 10 Aug 2015 16:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Snirp

Bericht 07 Sep 2013 08:29

Re: Ons eerste huis - update za 7 sept

Wat gaaf ME!!!
Heel veel succes met verhuizen morge en geniet lekker van jullie eerste daagjes in het huis!!
Ben benieuwd naar de andere foto's :)
<<

Anoniem 47

Bericht 07 Sep 2013 09:17

Re: Ons eerste huis - update za 7 sept

Dat is opgeknapt. Jullie hebben hard gewerkt! Heel veel succes en plezier morgen!
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Sep 2013 10:25

Re: Ons eerste huis - update za 7 sept

Mooi geworden zeg! Daar hebben jullie veel werk aan gehad, maar het resultaat mag er zeker wezen!
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 10:43

Re: Ons eerste huis - update za 7 sept

Leuk om zo al die veranderingen te zien! Heel erg veel plezier en geluk in jullie huisje!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Sep 2013 11:26

Re: Ons eerste huis - update za 7 sept

Jullie badkamer is mooi geworden zeg.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Sep 2013 19:59

Re: Ons eerste huis - update za 7 sept

We zijn verhuisd! Vandaag voornamelijk opgeruimd en weinig meer geklust, maar alles staat nu en het is al wel gezellig ingericht!

Woonkamer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Badkamer: nu met radiator. De deur mist nog en de deurkozijnen moeten nog geverfd worden, maar bijna klaar! De douche etc. werkt al. Vanavond al lekker gedoucht!
Afbeelding

Slaapkamer: wat zullen we lekker slapen!
Afbeelding

Komende weken gaan we rustig door met het afmaken van de algemene ruimten en andere kamers ook netjes maken!
Updates blijven volgen.
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 10 Aug 2015 16:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 20:57

Re: Ons eerste huis - update zo 8 sept

De trots springt van het scherm af, zo leuk! En terecht hoor, jullie zullen er super wonen samen! Heel veel geluk samen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Sep 2013 21:34

Re: Ons eerste huis - update zo 8 sept

leuk!
je bent volgens mij hartstikke trots! geniet van jullie huis!
november 2010-januari 2013-november 2014
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers