Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontaarde moeder

<<

Rietje

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 13 Sep 2013 16:26

Bericht 03 Jan 2014 10:32

Ontaarde moeder

Ik voel mij even een ontaarde moeder. Al een aantal weken heb ik 's ochtends ontzettend ruzie met mijn dochter om haar kleren aan te trekken. Ze wil liever geen kleren aan. Ik heb alle trucs uit de kast getrokken maar elke keer eindigde het toch weer met mijn dochter in haar kleren te proppen. Als we thuis zijn laat ik haar gewoon de hele dag in d'r romper lopen maar als we weg moeten moet ze toch kleren aan. Vannochtend was ik er echt zo klaar mee, ik had haar aangekleed en binnen 3 seconden had ze zichzelf weer uitgekleed. Toen heb ik haar dus in d'r romper meegenomen naar het kdv. Ik had geen zin in een gevecht en ik dacht dat ze vanzelf wel zou merken dat het koud is op de fiets en dat alle andere kinderen wel hun kleren aan hebben. Maar mijn dochter intereseerde het helemaal niets.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Jan 2014 10:38

Re: Ontaarde moeder

Ik zou ze ook zo gewoon mee hebben gepakt, hoor. Maar ik geen tips of advies om het gemakkelijker te maken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 03 Jan 2014 10:45

Re: Ontaarde moeder

nee joh je bent geen ontaarde moeder!
Mijn moeder heeft me weleens met mijn bordje warm eten naar school gebracht omdat ik niet wilde eten... (dat wilde ik uberhaupt nooit)
Ook heeft mijn moeder me wel eens van de fiets laten vallen (per ongeluk) en toen had ik een zware hersenschudding.
Ook heb ik door mijn moeders 'schuld' mijn hand tussen de deur gehad, waardoor de hele deur eruit gehaald moest worden.

En weet je, ik leef nog steeds en ik hou zielsveel van mijn moeder!
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Jan 2014 10:48

Re: Ontaarde moeder

Ohja, dat heb ik ook een keer voorgehad. Ik deed de deur dicht, maar kreeg de deur dicht. Stond ik de deur daar een hele tijd dicht te doen tot ik het gekrijs van dochter hoorde, zat haar handje tussen de scharnierkant. Heel haar hand bont en blauw. En ik was ook de veroorzaker van een grote blauwe plek op haar wang.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 03 Jan 2014 10:59

Re: Ontaarde moeder

ja mijn moeder voelde zich ook echt heel ontaard, nog steeds lacht ze er net iets te hard om. Ik weet er enkel nog van dat er een grote meneer kwam om de deur uit zijn scharnieren te halen, en dat ik achter op de fiets zat bij mijn moeder op weg naar de huisarts. Ik had toen paars-roze washandje om met een elastiekje en ijsblokjes in het washandje.

en nee ik heb geen trauma voor roze-paarse washandjes :-)
Afbeelding
<<

Anoniem24

Bericht 03 Jan 2014 12:06

Re: Ontaarde moeder

Mijn man heeft J een keer in haar pyjama mee naar de Ikea genomen omdat ze geen kleren aan wilde :shock: (dus in romper naar het KDV vind ik nog wel meevallen haha)

Vingers tussen de deur etc heb ik gelukkig nog niet gehad maar wel andere acties.
Zo deed ik woensdag de sluiting van haar helm dicht en toen zat er een velletje tussen. En J heeft vorig 2 seizoenen dezelfde schoenen gehad maar dan natuurlijk verschillende maten, ze was allemaal aan het tegenstribbelen dus ik die schoenen met wat geduw en getrek uiteindelijk aan gekregen. J bleef maar zeuren en raar lopen, dus ik flink geïrriteerd en op haar gemopperd dat ze 'normaal' moest lopen. Kom er na meer dan een uur achter dat ik haar de te kleine versie aan getrokken had...
<<

Anoniem57

Bericht 03 Jan 2014 12:53

Re: Ontaarde moeder

Hahaha ik moest er wel om lachen! Maar man man dat is koud zeg, in romper op de fiets met dit weer! Wat een bikkel heb jij!

Ik had overigens precies hetzelfde gedaan denk ik.
<<

Anoniem219

Bericht 03 Jan 2014 13:08

Re: Ontaarde moeder

Haha ik moest er ook wel om lachen.... Wat zeiden ze op het kdv? :)
<<

Rietje

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 13 Sep 2013 16:26

Bericht 03 Jan 2014 14:15

Re: Ontaarde moeder

Inmiddels kan ik er ook wel om lachen, maar vannochtend voelde ik mij zo'n slechte moeder. Maar ik had mij ook een slechte moeder gevoeld als ik m'n dochter in haar kleren had gepropt.
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige 'ontaarde' moeder ben :)

@Parel ze wilde wel haar jas aan, maar ze had alsnog blote benen/voeten. Het regende ook nog maar ze bleef beweren dat ze het niet koud had.

@Aagje op het kdv keken even verbaasd, maar ze kennen mijn dochter ook en weten dat het een eigenwijs exemplaar is. Andere moeders moesten wel lachen maar zeiden dat het ook wel heel herkenbaar is.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 03 Jan 2014 14:57

Re: Ontaarde moeder

Ook ik moest wel even lachen erom hoor Rietje! En je hoeft je absoluut geen ontaarde moeder te voelen hoor! :wink:

Ik weet niet hoe oud jouw kindje is, maar ik heb hier een dreumes van net een jaar oud. En madam heeft al een eigen willetje. Een tijd geleden was het hier ook drama met aankleden, maar sinds ze goed kan zitten en kan staan gaat het wel wat makkelijker. Ze doet bijvoorbeeld zelf haar armen door de mouwen, en trekt zelf haar broek omhoog, ze vind het erg leuk om te kunnen helpen.

Hier wil ze trouwens tegenwoordig halverwege het haar doen niet meer. :confused: Soms gaat ze dus gewoon mee met een verwilderd kapsel.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 03 Jan 2014 16:27

Re: Ontaarde moeder

Je bent geen ontaarde moeder hoor!

Heb een keer een kleuter in de klas gehad die ongewassen, geborsteld en in pyjama in de klas werd gedropt door haar moeder. Die was het ook zo zat, dat hele ochtendritueel wat zo'n strijd was 's morgens. Het is daarna nooit meer gebeurd, want de andere kinderen vonden het wel erg raar, haha.
2014 2016 2019
<<

Anoniem144

Bericht 03 Jan 2014 16:48

Re: Ontaarde moeder

Wij kwamen er vorige week achter , dat D. Haar schoenen 2 maten te klein waren :redface: . Ik schaamde me toen wel even in die winkel haha.
<<

Rietje

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 13 Sep 2013 16:26

Bericht 03 Jan 2014 17:19

Re: Ontaarde moeder

Star007 schreef:Wij kwamen er vorige week achter , dat D. Haar schoenen 2 maten te klein waren :redface: . Ik schaamde me toen wel even in die winkel haha.


Dat kan ik mij wel voorstellen, maar op die leeftijd kunnen ze het ook nog niet heel goed aanvoelen.

Ik ga zo mijn dochter ophalen, ik ben benieuwd of ze nog steeds in d'r romper loopt.
<<

Anoniem144

Bericht 03 Jan 2014 17:25

Re: Ontaarde moeder

Haha , ik ben benieuwd!
<<

Anoniem162

Bericht 03 Jan 2014 17:37

Re: Ontaarde moeder

hahaha wat een bikkel jouw dochter, zo mee op de fiets!
Laatst gewijzigd door Anoniem162 op 03 Jan 2014 19:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Jan 2014 18:24

Re: Ontaarde moeder

Ik voelde me gisteren zeer schuldig naar N toe. Ze was met R aan het lopen en ze begon te wankelen, vlakbij de verwarming, ik sprint naar dr toe maar schraap met mijn nagel zo over dr hele voorhoofdje.. ze heeft nu een flinke schaafwond daar. Echt heel zielig.
<<

Rietje

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 13 Sep 2013 16:26

Bericht 03 Jan 2014 19:12

Re: Ontaarde moeder

Nou ze had haar kleren aan, het was niet van harte gegaan maar ze had ook niet tegengestribbeld. Helaas was ze niet onder de indruk van de kou of de andere kinderen die het raar vonden.

@Mirthe, gelukkig stond je bij de apotheek en konden ze je vast het juiste meegeven. Ik vind dat ook altijd lastig wat je moet geven, sommige moeders kennen echt alle producten maar ik ben daar zo slecht in weet nooit wat ik moet hebben.

@Printje, ah wat zielig voor N, kan mij voorstellen dat je je schuldig voelt. Maar beter een schaafwond dan een gat in haar hoofd,

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers