Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gevaarlijke sporten

<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 31 Dec 2013 21:22

Re: Gevaarlijke sporten

mzcharlotte schreef:Dat laatste is ook zeker zo Chickster, maar dit lijkt me toch wel een kwestie van quasi nonchalant echt gevaar opzoeken. Er plakken blijkbaar duidelijk gevaren aan zijn hobby, ik vind dat je dan wel een positie hebt om er iets van te denken, te zeggen en te bespreken.


Eens hoor. Ik bedoel alleen te zeggen dat je zelf ook nog wel invloed hebt op hoe gevaarlijk een sport werkelijk is. Neem nou boksen: je kunt gewoon trainen (op een paal enzo), maar ook sparren, of zelfs wedstrijden doen. Het risico verschilt dan enorm binnen een sport. Misschien is er voor de vriend van Slakje wel een stapje terug mogelijk, in moeilijkheidsgraad bijvoorbeeld. Ik vind ook wel dat zij recht van spreken heeft, na zoveel ongelukken,
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 01 Jan 2014 19:07

Re: Gevaarlijke sporten

Jip83 schreef:Ik fiets soms heel hard en binnenkort ook in groepen. Valpartijen liggen om de hoek. Mijn vriend doet hetzelfde en vind het prima. Ik ook van hem.

Ik doe ook diepzeeduiken, dat valt ook onder risicosport. Ook daarin vindt hij het goed.


Duik je ook in Nederland? Of alleen op vakantie?

Ik duik ook, dat is de enige 'gevaarlijke' sport die ik doe.
<<

Anoniem38

Bericht 01 Jan 2014 19:31

Re: Gevaarlijke sporten

Alleen op vakantie. Ik heb daarin wel een keer iets doms gedaan: in een grot in de stad budapest 'duiken'. Als daar ooit wat gebeurt was, dan was ik er nooit meer levend uitgekomen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 01 Jan 2014 20:25

Re: Gevaarlijke sporten

Jip83 schreef:Alleen op vakantie. Ik heb daarin wel een keer iets doms gedaan: in een grot in de stad budapest 'duiken'. Als daar ooit wat gebeurt was, dan was ik er nooit meer levend uitgekomen.


Ja grotduiken zal ik echt nooit doen, ook al ben ik vrij hoog gebrevetteerd. Het feit dat je vast kan komen te zitten, bevalt me niet. Ik duik ook in Nederland, om mijn ervaring bij te houden, maar buitenland heeft wel de voorkeur natuurlijk!
<<

Anoniem38

Bericht 01 Jan 2014 21:04

Re: Gevaarlijke sporten

De laatste keer dat ik dook werd ik uitgenodigd om daar te komen werken! Dat was wel een heel groot compliment!
<<

Anoniem315

Bericht 01 Jan 2014 21:15

Re: Gevaarlijke sporten

Ik rijd paard. Ik zou daar nooit mee kunnen stoppen omdat mijn vriend dat zou willen. Wel ga ik, nu we een kleine hebben, veel voorzichtiger doen. Niet meer urenlang kilometers ver dwalen over de heide en sowieso vraag ik me af of ik ooit weer in m'n eentje het (militair)oefenterrein in durf.

Mijn man doet aan wielrennen en aan schaatsen. Voornamelijk het wielrennen vind ik wel eens wat eng, vooral in het buitenland met klimmen en dalen. Maar verbieden? Nee.

Als hij zou motorrijden, off-piste skiën, diepzeeduiken of zou bergbeklimmen (steile wand), zou ik hem dat wel verbieden.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Jan 2014 21:39

Re: Gevaarlijke sporten

Maar er zit nogal verschil in, paardensport is erg gevaarlijk, maar daar valt lekker draven over de hei niet onder. Ze bedoelen daarbij de rensport. Het gaat dus om de jockeys en diegenen in de sulky's.
Hetzelfde geldt voor het gevaar bij motorsport, hier gaat het ook om de races, stunten etc, niet om de hobbymatige motorrijder die op een mooie zondagmiddag 100 km rijdt.

http://sport.infonu.nl/diversen/102769- ... orten.html
<<

Anoniem10

Bericht 01 Jan 2014 21:53

Re: Gevaarlijke sporten

Tsja, de laatste keer dat ik lekker op een buitenrit draafde ben ik gevallen en een paar keer met m'n hoofd op het asfalt geklapt. Gelukkig had ik een cap op.
En als je op zondagmiddag lekker aan het motorrijden bent en iemand anders op de weg let niet op kan het ook heel erg mis gaan.

Volgens mij valt dat verschil nog wel mee.

Zolang je maar altijd je hoofd erbij houdt en voorzichtig doet. Maar al het risico uitsluiten kan toch niet of het nu hobbymatig of echt topsport is.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Jan 2014 22:28

Re: Gevaarlijke sporten

Tja er is ook al eens een vliegtuig neergestort.

Ik zeg alleen maar dat het "gewone" paardrijden niet bedoelt wordt in Het lijstje van meest gevaarlijke sporten. Het "gewone" paardrijden staat veel lager in die lijst.
<<

Patsy

Bericht 02 Jan 2014 14:54

Re: Gevaarlijke sporten

Mijn man doet aan wielrennen, mountainbiken en schaatsen. Met bijna iedere sport kan wel iets gebeuren, deze sporten zal ik mijn man nooit verbieden, ik vind ze zelf ook veel te leuk. Hij heeft ook zijn motorrijbewijs, maar op het moment geen motor. Ik zou zelf ook graag nog eens mijn motorrijbewijs halen, dus dat zal ik hem ook nooit verbieden. Ik heb hem wel gevraagd om altijd zijn telefoon en id kaart mee te nemen, dit doet hij.

Ik vind de situatie van Slakje wel een stuk extremer, ik zou zeker van mijn man verwachten dat hij rekening houdt met ons, als ik in haar schoenen zou staan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Jan 2014 16:35

Re: Gevaarlijke sporten

Sorella schreef:Tsja, de laatste keer dat ik lekker op een buitenrit draafde ben ik gevallen en een paar keer met m'n hoofd op het asfalt geklapt. Gelukkig had ik een cap op.
En als je op zondagmiddag lekker aan het motorrijden bent en iemand anders op de weg let niet op kan het ook heel erg mis gaan.

Volgens mij valt dat verschil nog wel mee.


Ik ben met simpel een drafje maanden in het ziekenhuis beland.. maar ach, lopen over straat dat is ook een gevaarlijke sport als je erover nadenkt :yes:
<<

Anoniem 48

Bericht 02 Jan 2014 20:29

Re: Gevaarlijke sporten

Mijn vriend doet aan duiken, wakeboarden en gok dat daar binnen enkele jaren ook nog snowboarden bij gaat komen. Verbieden kan ik het hem niet aangezien ik zelf vrolijk mee doe.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Jan 2014 04:26

Re: Gevaarlijke sporten

Wat is gevaar... ik deed altijd aan Boksen/Kickboksen en later Muay Thai.. Dat zijn sporten waarin je geblesseerd kon/kan raken maar mijn vriend moedigde mij altijd aan.
Afbeelding
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 03 Jan 2014 17:53

Re: Gevaarlijke sporten

Mijn vriend doet aan duiken. Ik ga het hem zeker niet verbieden aangezien ik het zelf ook graag doe en hoop ooit brevetten te kunnen halen!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo