Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw hoofd en omgeving

<<

Anoniem 48

Bericht 30 Dec 2013 21:41

Jouw hoofd en omgeving

Ok misschien een beetje rare topic titel, maar kun je aan je omgeving zien of je rust in je hoofd hebt?

Ik merk het zelf heel erg. Ik ben in december begonnen met mijn eerste echte baan en daardoor was ik nogal onrustig in mijn hoofd. Het resultaat was dat het om me heen ook een enorme zooi werd. Nu ineens kreeg ik onwijs de behoefte om het weer netjes te maken en is mijn hoofd ook weer een stuk leger.

Hoe werkt dit bij jullie?
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 30 Dec 2013 21:47

Re: Jouw hoofd en omgeving

Dat werkt bij mij precies zo. Als ik onrustig ben in mijn hoofd dan word ik chaotisch en laat ik een heel spoor na van allerlei troep en dingen waar ik mee bezig ben geweest, ik doe dan ook alles tegelijk maar maak niks af.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 30 Dec 2013 21:48

Re: Jouw hoofd en omgeving

Mijn huis is vaak een weerspiegeling voor de rust in mijn hoofd. Mijn vriend ziet dat dus meteen. Als ik alles onder controle heb, loopt het huishouden ook netjes bij.
<<

Nyx

Bericht 30 Dec 2013 21:56

Re: Jouw hoofd en omgeving

Jup, dat werkt hier net zo. Mijn huis is momenteel een chaos, maar dat komt door chaos/onrust in mijn hoofd. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik morgen ga schoonmaken, maar of ik het waar kan maken. Ik ben er bang voor.
<<

Anoniem10

Bericht 30 Dec 2013 23:14

Re: Jouw hoofd en omgeving

Bij mij is het juist andersom. Als ik chaos in mijn hoofd heb móet mijn huis/omgeving netjes zijn anders word ik alleen maar onrustiger. Als ik rust in mijn lijf heb mag het best wat rommeliger om me heen zijn.
<<

Anoniem36

Bericht 30 Dec 2013 23:32

Re: Jouw hoofd en omgeving

Ik herken het heel erg! Als het een chaos is in mijn hoofd, dan ook in mijn huis. Als ik dan ga opruimen wordt het ook weer een stuk rustiger in mijn hoofd.
<<

Anoniem321

Bericht 31 Dec 2013 18:01

Re: Jouw hoofd en omgeving

Als ik heel druk in mijn hoofd ben helpt het om op te ruimen en schoon te maken. Het ordenen van dingen in huis helpt om mijn gedachten te ordenen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Dec 2013 18:08

Re: Jouw hoofd en omgeving

Ik ben eigenlijk nooit druk in mijn hoofd, dus ik herken het niet.

Ik ben gestructureerd als het moet en als ik druk ben/ veel aan mijn hoofd heb maak ik een lijstje en werk ik het 1 voor 1 af. Verder ben ik vrij laid back en maak ik me niet snel druk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 31 Dec 2013 18:23

Re: Jouw hoofd en omgeving

Hier is het als het opgeruimd is in huis ook rustiger in mijn hoofd.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 01 Jan 2014 10:11

Re: Jouw hoofd en omgeving

Ik word vergeetachtig en chaotisch waardoor het hele huishouden maar half af is,geensucces dus
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Jan 2014 14:48

Re: Jouw hoofd en omgeving

Sorella schreef:Bij mij is het juist andersom. Als ik chaos in mijn hoofd heb móet mijn huis/omgeving netjes zijn anders word ik alleen maar onrustiger. Als ik rust in mijn lijf heb mag het best wat rommeliger om me heen zijn.


Dat inderdaad. Ik kan een rommelige omgeving er niet bij hebben als ik al druk in mijn hoofd ben. Wat overigens niet wil zeggen dat het hier dan ineens keurig is als ik in mijn hoofd chaotisch ben, haha. Maar ik kan sowieso slecht tegen rommel en chaos dus mijn omgeving is eigenlijk meestal wel op orde.
<<

Anoniem168

Bericht 01 Jan 2014 14:52

Re: Jouw hoofd en omgeving

Als ik veel aan mijn hoofd heb, zoals nu, dan moet ik echt een rustige opgeruimde omgeving hebben, anders word ik alleen nog meer onrustiger, gestrest en ook nog eens chagrijnig. Alles komt dan nog meer op me af dan ik kan hebben.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 01 Jan 2014 16:32

Re: Jouw hoofd en omgeving

Ik merk het niet zozeer aan dat ik druk ben in mijn hoofd, maar wel dat ik druk ben met mijn werk en andere dingen. Ik ben in de schoolvakanties altijd vrij en dan hou ik altijd grote schoonmaak in mijn huis. Vlak voor de schoolvakanties ben ik altijd moe en druk en dat merk ik dan wel in de troep in huis haha. Als ik dan alles weer ga opruimen en uitzoeken, voelt het wel altijd heel lekker.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 01 Jan 2014 17:37

Re: Jouw hoofd en omgeving

Sorella schreef:Bij mij is het juist andersom. Als ik chaos in mijn hoofd heb móet mijn huis/omgeving netjes zijn anders word ik alleen maar onrustiger. Als ik rust in mijn lijf heb mag het best wat rommeliger om me heen zijn.

Dit heb ik ook. Vroeger met huiswerk maken (concentratie) moest mijn kamer eerst ook opgeruimd en schoon zijn, anders werkt het niet fijn. Ik word onrustig van rommel en dat wordt erger als ik ook onrustig in mijn hoofd ben.
<<

Anoniem280

Bericht 01 Jan 2014 18:46

Re: Jouw hoofd en omgeving

Dan is het om mij heen ook een puinzooi.
Een jaar geleden was het zo erg dat mijn vriend mij erop wees, ik zag het gewoon niet meer.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 03 Jan 2014 12:23

Re: Jouw hoofd en omgeving

Bij mij werkt het een beetje twee kanten op. Ik woon samen en als mijn vriend dingen laat slingeren word ik heel onrustig in mijn hoofd. Maar ik heb het ook dat wanneer ik onrustig ben ik er juist meer een rommeltje van maak en als ik me rustiger voel, dat het netter is.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 03 Jan 2014 12:52

Re: Jouw hoofd en omgeving

heel herkenbaar, hoe drukker ik ben, hoe chaotischer het huis. Ik laat dan een heel spoor achter... Ook lukt het me niet om op te ruimen wel om spullen te verplaatsen. Helaas zijn die twee dingen niet hetzelfde.
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers