Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toch nog weer een terugblik..

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 31 Dec 2013 13:58

Re: Toch nog weer een terugblik..

Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:

Wat was een hoogtepunt? De geboorte van onze dochter :heart:

Wat een dieptepunt? Het is niet echt een dieptepunt, dat heeft dit jaar voor ons gelukkig niet gekend. Maar ik vond de weken voor dochter haar geboorte dat ik met een hoge bloeddruk in het ziekenhuis lag behoorlijk heftig! De periode na haar geboorte (veel afvallen, mislukte borstvoeding en héél véél huilen van dochter) ook heel zwaar en moeilijk. Gelukkig voor ons hebben de positieve dingen overschaduwt.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt? De geboorte van onze dochter en hoeveel dit ons heeft veranderd. Vriend en ik zijn nog meer naar elkaar toe gegroeid. Verder heeft de situatie van Pompoen heeel veel indruk op mij gemaakt. Elke dag sta ik nog even stil bij haar.


Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? De inhuldiging van Willem Alexander. En de vermissing en het overlijden van de broertjes Ruben en Julian.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen? onze dochter!

Waar ben je trots op? Op ons gezin! Wij hebben geen makkelijke start gehad na de geboorte van onze dochter, maar als gezin doen we het echt geweldig!

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? Ik had niet echt goede voornemens.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 31 Dec 2013 16:15

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt? Onze roadtrip door West Amerika, te horen krijgen dat ik tante wordt

Wat een dieptepunt? He overlijden van mijn opa afgelopen zaterdag

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt? Poeh, ik heb geen idee..

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? Het nieuws omtrent Friso

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen? Een hele mooie ketting van Swarovski van mijn vriend

Waar ben je trots op? Dat ik, toen ik in april te horen kreeg dat mijn contract niet verlengd zou worden, heb zitten sippen, maar de schouders er onder heb gezet en meteen ben gaan solliciteren. Ik heb er gelukkig vrij snel een leuke baan aan over gehouden.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? Ik weet niet eens meer wat mijn voornemens vorig jaar waren haha
<<

Anoniem75

Bericht 31 Dec 2013 16:20

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt? Mijn positieve zwangerschapstest na precies een jaar en het bericht gisteren dat ons appartement na 2,5 jaar is verkocht.

Wat een dieptepunt? Het niet lekker in m'n vel zitten en dat eruit is gekomen dat ik een postnatale depressie heb gehad en nog steeds aan het verwerken ben.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt? De positieve zwangerschapstest en het bericht van gisteren

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? De dood van prins Friso en Paul Walker

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen? Nieuwe meubels

Waar ben je trots op? Op mezelf

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? 3 weken
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 31 Dec 2013 17:07

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt? Onze bruiloft in juli en huwelijksreis naar Bali.

Wat een dieptepunt? Het verliezen van mijn baan doordat het bedrijf waar ik werkte failliet ging.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt? Het overlijden van een oud-collega van mij van 39 jaar.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? Dat Willem-Alexander koning werd.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen? Het boek op onze bruiloft waar al onze familie en vrienden lieve dingen in hebben geschreven en mooie foto's in hebben gestopt.

Waar ben je trots op? Dat ik dit jaar een halve marathon in 2 uur en 1 minuut heb gelopen. :)

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? Haha, die had ik geen.
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 31 Dec 2013 17:43

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt? Dat mijn zoontje naar de basisschool mocht. Dat vond ik toch wel een momentje!

Wat was een dieptepunt? Dat mijn vader plotseling overleed.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt? Ik denk toch het overlijden van mijn vader. Wat er dan allemaal over je heen komt... zowel de praktische kant als de emotionele kant.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? Ik denk de troonswisseling en de ramp in de Filipijnen.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen? Mijn lieve nichtje.

Waar ben je trots op? Op mijn zusje, want ze heeft een hele zware zwangerschap gehad.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? Nou heb het zo'n 4 maanden vol te houden om keihard te gaan sporten gemiddeld 3 keer in de week. Dat het ineens teveel werd en ik tijdelijk ben gestopt.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 31 Dec 2013 17:45

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt?
Mijn reis naar IJsland, en het zien van alle mooie dingen daar.

Wat een dieptepunt?
Geen echt dieptepunt, maar ik zit al maandenlang echt niet lekker in mijn vel. Voel me best eenzaam en op mijn werk zit ik ook niet meer op mijn plek. .

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
De kracht van de natuur in IJsland. En de kou ook trouwens.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
De dood van Prins Friso en het aftreden van Koningin Beatrix

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?
De keukenmachine van mijn ouders en allemaal bakspullen van Taeda toen ik met mijn blog was begonnen.

Waar ben je trots op?
Dat ik in de zomer 6 kilo ben afgevallen

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
Ik weet niet of ik goede voornemens had eigenlijk!
<<

Anoniem15

Bericht 31 Dec 2013 17:51

Re: Toch nog weer een terugblik..

[quote="rapa nui"]Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:

Wat was een hoogtepunt?
Dat ik zwanger was

Wat een dieptepunt?
Dat het een bbz was en dat man op de valreep zijn baan kwijt is en er geen leuke nieuwe banen zijn.
De vakantie waar we ons zo op verheugd hadden in de soep liep door mijn operatie.
Mijn man zijn geld maar niet krijgt.
Dat het zwanger worden steeds maar niet lukt.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
Mijn spoed operatie.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
Zoveel

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?
Niks speciaals.

Waar ben je trots op?
Op niks van dit jaar.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
Nee niet aan gedaan.
<<

Anoniem108

Bericht 31 Dec 2013 18:32

Re: Toch nog weer een terugblik..

rapa nui schreef:Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:

Wat was een hoogtepunt? Verhuizing en leren kennen van nieuwe, inspirerende, mooie mensen met wie ik nu fijn contact heb.

Wat een dieptepunt? Gezondheid van mijn moeder en mijzelf.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt? Rampen in de wereld in negatieve zin en de klik die ik bleek te voelen met nieuwe mensen, terwijl ik altijd zei wel genoeg vrienden/kennissen te hebben.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? Hoe het jaar begon in Delhi vond ik aangrijpend.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen? Liefde van mensen en in materialistisch opzicht een laptop.

Waar ben je trots op? Dat ik, ondanks dat het niet altijd even soepel verliep afgelopen jaar, met mezelf aan de slag ben geweest op een constructieve manier. Mensen die niets meer toevoeg(d)en aan mijn leven, heb ik laten gaan en dat gaf rust. Daarnaast heb ik me ingezet voor gemarginaliseerde groepen in de samenleving en dat is niet echt iets waar ik op trots op ben, maar wat wel goed voelt ---> geeft voldoening.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? Hele jaar, ik neem me namelijk altijd voor om ze niet te hebben. Onzin.
<<

Anoniem321

Bericht 01 Jan 2014 19:37

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt?
Niet echt een hoogtepunt meegemaakt, maar als ik iets moet aanwijzen zeg ik de vakanties samen met mijn vriend naar Kreta en Frankrijk. Heerlijk er even tussenuit, naar het mooie weer en een mooie omgeving. Doet het altijd goed bij mij.

Wat een dieptepunt?
In januari heb ik een fietser aangereden. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar het heeft wel even geduurd voordat ik het achter me kon laten.
De scheiding van mijn ouders en daaruit voortvloeiende de psychische gesteldheid van mijn moeder zo rond de zomer. Heb toen wel wat dieptepuntjes meegemaakt met haar.
De ziekte van mijn schoonvader, hij heeft uitgezaaide prostaatkanker en wordt niet beter. Gelukkig is hij er nu nog, wat we niet hadden verwacht en het gaat naar omstandigheden redelijk met hem, dus dat is weer een lichtpuntje.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
Toch ook wel wat ik bij de dieptepunten noem. Deze gebeurtenissen hebben veel indruk op mij gemaakt.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
Het nieuws rondom het koningschap van Willem Alexander, de dood van Nelson Mandela. Daarnaast volg ik de nieuwsberichten over Malala Yousafzai.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?
De liefde en steun van mijn vriend. In materiële zin heb ik niks gekregen afgelopen jaar.

Waar ben je trots op?
Op mijn ouders, hoe ze er allebei bovenop zijn gekrabbeld na de scheiding. En ik ben er trots op dat ze nog goed met elkaar overweg kunnen. En ik ben trots op mijn schoonvader, hoe hij met zijn ziekte omgaat. Respect!

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
Ik heb niet aan goede voornemens gedaan, dus dat was makkelijk.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 01 Jan 2014 20:04

Re: Toch nog weer een terugblik..

rapa nui schreef:Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:

Wat was een hoogtepunt?
het openlucht spektakel waar ik aan mee deed en mn lieve dochter

Wat een dieptepunt?
een huwelijkscrisisje in oktober

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
overlijden van een dierbare die nog jong was

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
syrie

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?
een familiebedel

Waar ben je trots op?
mezelf als moeder

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
ja redelijk la is niet alles helemaal gegaan ivm meidsche redenen
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 01 Jan 2014 20:35

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt? Mijn nieuwe baan, het gevoel dat in eindelijk gevonden heb wat bij me past

Wat een dieptepunt? het overlijden van mijn oma en de ziekte van mijn vader

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt? zie hoogte- en dieptepunten

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? de examenfraude

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen? kaartjes voor soldaat van oranje :heart:

Waar ben je trots op? op mijzelf

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? ik doe niet aan goede voornemens
december 2016
juli 2019
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Jan 2014 20:45

Re: Toch nog weer een terugblik..

rapa nui schreef:Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:

Wat was een hoogtepunt?

Geboorte van D.

Wat een dieptepunt?

Dat mijn man zijn baan kwijt is.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?

Weer de geboorte van D. en wat een impact zo'n klein hummeltje op je leven heeft. Nooit gedacht dat je zoveel liefde kan voelen. :heart:

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?

Niet echt iets specifieks.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?

Kom ik weer aan met D. :P
En van de kerst oorbellen van mijn man. Hij heeft echt een hekel aan winkelen en koopt normaal echt het gemakkelijkste wat op mijn lijstje staat maar dit keer heeft hij dus echt moeite gedaan en iets gezocht wat niet op mijn lijstje stond.


Waar ben je trots op?

Op ons als gezin. Het was aan het begin nog even moeilijk maar inmiddels loopt alles op rolletjes en genieten we echt van elkaar.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?

Volgens mij had ik geen goede voornemens...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jan 2014 20:53

Re: Toch nog weer een terugblik..

Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:

Wat was een hoogtepunt? vakantie turkije met mijn ouders en broers zo fijn was dat

Wat een dieptepunt? de zorgen om werk van mijn man. En zorgen om de gezondheid van mijn vader

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? overlijden friso en die 2 jongetjes die vermist waren

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?

Waar ben je trots op? dat ik therapie heb gevolgd en nu daar hele goede vriendinnen aan over gehouden heb.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? had geen goede voornemens
Afbeelding
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:36

Bericht 02 Jan 2014 21:54

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt? Dat ik kon blijven op mijn werk, ondanks vele ontslagen die er vielen en het feit dat ik de 'last-in' was.

Wat een dieptepunt? De relatiecrisis die mijn vriend en ik afgelopen zomer hadden.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt? Toch wel de relatiecrisis, ik had er tot dat moment nog nooit een moment aan getwijfeld dat we bij elkaar zouden blijven. Gelukkig zijn we er sterker uitgekomen samen.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? Het overlijden van Nelson Mandela en Ruben en Julian.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen? In materieel opzicht kan ik niet echt iets bedenken, waar ik elke keer opnieuw van geniet zijn de lieve mensen om me heen, waar ik echt mezelf bij kan zijn, dat voelt heel erg fijn en zie ik ook wel als een soort 'cadeau'.

Waar ben je trots op? Op hoe mijn vriend en ik onze problemen hebben aangepakt waardoor we elkaar niet uit het oog zijn verloren en juist nog meer voelen dat we samen door willen.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? Ik doe niet aan goede voornemens.
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Jan 2014 22:56

Re: Toch nog weer een terugblik..

rapa nui schreef:Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:

Wat was een hoogtepunt?
De reis door Cuba met mijn vriend. Nog leuker dan verwacht!

Wat een dieptepunt?
De aanrijding van mijn opa die het niet overleeft heeft en het overlijden van de man van pompoen in diezelfde week. Net als Marin moet ik er elke dag aan denken en krijg ik het maar niet uit mijn hoofd. Het is zo ontzettend oneerlijk dat zulke dingen gebeuren.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
Moeilijk, maar misschien wel hoe goed pompoen met de hele situatie om gaat.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
Dit soort dingen onthoud ik niet echt.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?

Waar ben je trots op?
Dat ik zo hard gewerkt heb en ze dat op mijn werk ook gezien hebben.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
Ik doe niet aan goede voornemens per 1 januari. Als ik ze bedenk start ik daar direct mee. Zo ben ik al een half jaar meer aan het sporten en 3 maanden beboorlijk gezond aan het eten.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Jan 2014 23:04

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt?
Mijn eerste werkdag. Voor het eerst mijn eigen klas.

Wat een dieptepunt?
Het overlijden van mijn oudtante.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
Een van mijn collega's heeft op medisch gebied iets meegemaakt waardoor zij bijna kwam te overlijden. Ik werk drie dagen in de week met haar samen en dit heeft mijn erg geraakt.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
Het overlijden van Lou Reed.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?
Een reisje naar Berlijn van mijn man.

Waar ben je trots op?
Dat ik na mijn afstuderen zo snel een baan heb kunnen vinden.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
Ik had geen goede voornemens.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Jan 2014 01:14

Re: Toch nog weer een terugblik..

Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:
Een jaar met nieuwe vriendschappen, geweldig land, nieuwe banen en collega's en veel liefde.

Wat was een hoogtepunt?
Mijn visum en mijn vader bezoek

Wat een dieptepunt?
De shit die mijn vriendin steeds door moet maken

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
Het dieptepunt

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
Syrie

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?
Mijn verjaardag was super georganiseerd voor mijn vriend <3

Waar ben je trots op?
Dat ik in een jaar tijd zoveel heb opgebouwd hier.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
Ik had ze niet :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 03 Jan 2014 02:45

Re: Toch nog weer een terugblik..

:) :) Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:

Wat was een hoogtepunt?
Pfff eeeuhm ik denk gewoon de gehele zomer! Heerlijk met vrienden en familie BBQ'en en veel gezelligheid!!


Wat een dieptepunt?
Dat mijn vader het na het overlijden van mijn moeder in 2012 even niet meer zag zitten omdat hij ook nog eens in fase 4 zat van COPD en ik net weer aan het werk moest (na het verlof van onze kleine man)

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
Mijn vader die weer opkrabbelde van niets tot weinig naar een sterke man die er weer was/is voor de kinderen en klein kind.


Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
Nelson Mandela die is overleden, Treinramp van Madrid naar Ferrol, Treinongeval Wetteren, Fukushima kerncentrale, "ramp", Tyfoon Filipijnen, Beatrix treedt af en Willem wordt koning, Paus overlijdt, nieuw paus, Bomaanslag marathon van Boston, Michael Schumacher is zwaar gewond en ongetwijfeld nog meer maar dit is wat mij zo 1,2,3 te binnen schiet...

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?
Een cadeau van mijn vader.... wat laat ik even buiten beschouwing :)

Waar ben je trots op?
Mijn zoon, dat hij zo snel loopt/leert

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
Niet want ik doe niet aan goede voornemens!
Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 03 Jan 2014 08:26

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt?
Is het erg dat ik hier onwijs lang over na moet denken? Ik denk de zwangerschap en bevalling van één van mijn beste vriendinnen en het concert vanwege het honderd jarig bestaan van ons orkest. Dat was heel gaaf, in het theater met Karin Bloemen. Oh, en de Tapasmeeting bij Joanie en de lieve vriendinnen die ik daaraan heb overgehouden, Joan, Bazzie, Rush en Exo :)

Wat een dieptepunt?
Op volgorde van binnenkomen dan maar:
- auto ongeluk
- werk van vriend failliet
- ongeluk + nasleep R. (dit was met stip het diepste dieptepunt van het jaar)
- ziekte + overlijden zwager
- miskraam van mijn zus


Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
Het ongeluk van R., en dan vooral alles wat daarbij kwam kijken. Het was zo dichtbij, zo erg en zo vreselijk onwerkelijk. Daarnaast de bevalling van Exo (die wij zo'n beetje live via whatsapp volgden, haha) en de uitvaartdienst van mijn zwager.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
De troonswisseling (de NLse dan, niet persé die in België), het overlijden van Friso en die achterlijke commotie over het Koningslied.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?
Ik heb van mijn moeder vorige week een plakboek gekregen met daarin alle kaartjes die zij heeft ontvangen toen ik geboren was, en nog wat andere herinneringen. Heel mooi :heart:

Waar ben je trots op?
Dat ik, ondanks het rotjaar dat we achter de rug hebben, nog steeds positief naar de toekomst kijk. En op de 5 km run die ik in december heb uitgelopen.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
Mijn voornaamste voornemen was om minimaal 13 kg af te vallen en dat is gelukt.
<<

Anoniem124

Bericht 03 Jan 2014 08:44

Re: Toch nog weer een terugblik..

rapa nui schreef:Toch nog weer een terugblik op het afgelopen jaar maar dan niet forum gerelateerd:

Wat was een hoogtepunt? De dag dat ik wakker werd en genoot van mijn warme bed en knusse slaapkamer. Dat was voor het eerst in lange tijd dat ik weer eens een geluksgevoel ervoer.

Wat een dieptepunt? Het moment dat mijn man en ik besloten in relatietherapie te gaan en de ruzie die daar aan vooraf ging. En ook toen duidelijk werd dat mijn zeer goede vriend weer kanker heeft en deze episode mogelijk niet doorstaat. En mijn ontslag.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt? Ook het pompoen verhaal.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven? Ruben en Julian. Als je zelf kinderen hebt krijgt zoiets er bovenop ook nog een heel andere dimensie.

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen? Van mijn man kreeg ik enkele weken terug onverwacht een bos bloemen bezorgd met een verschrikkelijk lief kaartje erbij.

Waar ben je trots op? Op hoe hard ik werk om mijn depressie/ptss/burn-out teboven te komen.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden? Ben de gewilde 17 kilo afgevallen
<<

Anoniem123

Bericht 03 Jan 2014 09:00

Re: Toch nog weer een terugblik..

Wat was een hoogtepunt?
Dat mijn man weer tijdelijk werk had gevonden en de positieve zwangerschapstest

Wat een dieptepunt?
De miskraam eind oktober en dat mijn man ontslag had gekregen.

Wat heeft de meeste indruk op jou gemaakt?
het gedoe op mijn werk waar ook ontslagen bij zijn gevallen. Mijn baan staat ook op de tocht. Heb er vele nachten wakker van gelegen.

Welk nieuws (landelijk/internationaal) is je bijgebleven?
Overlijden van prins Friso, de zoektocht naar Ruben en Julian

Wat is het mooiste/liefste dat je hebt gekregen?
Elke dag de vele kusjes en knuffels van mijn zoon

Waar ben je trots op?
Dat ik al zoveel afgevallen ben terwijl ik echt een vreter ben. Had gedacht dat ik max 10 kg kwijt zou raken, maar het zijn er 17 geworden.

Hoe lang heb je je afgelopen jaar aan je goede voornemens gehouden?
Lang, want ben het hele jaar door gegaan met lijnen. (behalve de december maand en er mag er weer 1 kg af, grr beetje jammer maar ik laat er niet alles voor)
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers