Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Snirp

Bericht 04 Sep 2013 15:01

Re: Het hardlooptopic

Ja, een loop motiveert mij ook zeker! :)
Ik gebruik ook de hardloopkalender!
En daarnaast krijg ik ook mailtjes van de Runnersworld en lees ik er soms iets over in de krant.
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:14

Bericht 04 Sep 2013 15:07

Re: Het hardlooptopic

Ik loop allerlei wedstrijden.. dit jaar voor het eerst in mn leven meegedaan aan een marathon! echt bijzonder gaaf!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 04 Sep 2013 20:03

Re: Het hardlooptopic

Marinaa_ schreef:
Ella schreef:Wil je de nieuwe hebben?


Ja graag :) Kun je die sturen?


Ik zal hem zo even opzoeken en pm-en
<<

Anoniem111

Bericht 04 Sep 2013 20:05

Re: Het hardlooptopic

Oh, handig die hardloopkalender!

Ik ben vandaag weer gaan rennen en heb 5,19 km gerend in 42:26. Ik ga wel voor de troostprijs bij de MaasRun :-P
<<

Anoniem111

Bericht 04 Sep 2013 20:06

Re: Het hardlooptopic

prepsel schreef:Ik loop allerlei wedstrijden.. dit jaar voor het eerst in mn leven meegedaan aan een marathon! echt bijzonder gaaf!

Gaaf hoor! En knap ook! Welke marathon heb je gelopen?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 04 Sep 2013 20:14

Re: Het hardlooptopic

Marinaa_ schreef:
Ella schreef:Wil je de nieuwe hebben?


Ja graag :) Kun je die sturen?


Ik krijg een fout melding bij het versturen van een pm. Wil je mij even een pm sturen
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 07:17

Bericht 05 Sep 2013 08:43

Re: Het hardlooptopic

prepsel schreef:Ik loop allerlei wedstrijden.. dit jaar voor het eerst in mn leven meegedaan aan een marathon! echt bijzonder gaaf!


Welke heb je gedaan? Ik heb vorig jaar voor het eerst een marathon gelopen (Amsterdam) en ik vond het ook helemaal geweldig. Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik het nog eens moet doen. Ik vond het super gaaf, maar ben toch bang dat die eerste keer niet overtroffen kan worden.

Nu ben ik nergens voor aan het trainen. Ik wilde wel een halve gaan doen in het buitenland, maar vanwege de financiën doe ik dat toch maar niet. Misschien dat ik dan toch maar weer de halve in Amsterdam ofzo ga doen.
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:14

Bericht 05 Sep 2013 12:36

Re: Het hardlooptopic

ik heb meegedaan aan die in Rotterdam. Vorig jaar liep ik nog de halve van Amsterdam. Dit jaar ook weer genoeg op het programma staan :)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 05 Sep 2013 13:21

Re: Het hardlooptopic

Ik moet nog nieuwe hardloopkleding kopen. Ga online even zoeken naar leuke aanbiedingen. Ben net in de winkel geweest maar vind de prijzen soms enorm voor bijv een simpele korte broek voor het hardlopen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 05 Sep 2013 13:58

Re: Het hardlooptopic

Ella schreef:
Marinaa_ schreef:
Ella schreef:Wil je de nieuwe hebben?


Ja graag :) Kun je die sturen?


Ik krijg een fout melding bij het versturen van een pm. Wil je mij even een pm sturen


Het is nu wel gelukt, als het goed is heb je hem nu
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Sep 2013 07:53

Re: Het hardlooptopic

Sparkle schreef:Op het vorige forum was ik Enelya. Vorige week heb ik een aantal mensen een PM gestuurd met de lessen van Renate. Voor iedereen die ze nog wil of ze kwijt is, laat het me weten. Ik heb de 5 km, 4 mijl, 10 km en 15 km lessen.

Edit: Zie dat ik nog veel meer lessen heb. Hier even een lijstje haha.

5 kilometer - Easy
5 kilometer - Medium
5 kilometer - Onderhoud

4 mijl - Easy
4 mijl - Medium

10 kilometer - Easy
10 kilometer - Medium
10 kilometer - Onderhoud

15 kilometer


Oh wil je mij de 10km (alle 3) sturen van Renate?
Ik heb m alleen van Evy en ben benieuwd naar Renate. 0-5km vind ik ook fijner van Renate
30-04-2017
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 07:17

Bericht 06 Sep 2013 08:24

Re: Het hardlooptopic

Ella schreef:Ik moet nog nieuwe hardloopkleding kopen. Ga online even zoeken naar leuke aanbiedingen. Ben net in de winkel geweest maar vind de prijzen soms enorm voor bijv een simpele korte broek voor het hardlopen.


Hardloopkleding is inderdaad een flinke kostenpost. Ik zag op Facebook dat Run2Day nu veel korting heeft, dus misschien dat je daar nog zou kunnen kijken als die in de buurt zit. Verder heeft de H&M soms ook wel oke dingen. Ik heb er bijvoorbeeld wat korte broeken gekocht (die waren toen maar 10 euro). Het zijn niet de beste broekjes, want na een regenbui zitten ze vol met water en zakken ze van je kont af, maar voor de zomer vind ik dit prima. Verder is de decathlon ook altijd wel goedkoop (alleen die zit geloof ik maar in een paar plaatsen in NL).
<<

Anoniem321

Bericht 06 Sep 2013 11:03

Re: Het hardlooptopic

Ik heb bij de hema een 3 kwart hardloopbroek en een lange hardloopbroek, qua kosten is dat goed te doen. Nadeel is wel dat de broeken van hema een hoge taille hebben en je moet het met een koord vastmaken, dat zit dan helemaal over je buik heen. En ik heb een hardloopjasje van leontien.nl, qua prijzen is het daar ook niet duur.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 11:14

Re: Het hardlooptopic

Ik ben - na een korte break - ook weer gaan hardlopen. Het gaat eigenlijk boven verwachting goed. Ik had gedacht dat mijn conditie flink afgenomen zou zijn, maar eigenlijk kan ik het zo weer oppakken. Heb zelfs het idee dat zo'n periode van niet lopen goed voor mijn lichaam is. Alsof ik weer even op krachten heb kunnen komen en nu weer helemaal sterk door kan. Ik loop nu tussen de 20 en 45 minuten per training en wissel af, één kort loopje, één intervaltraining en één lange duurloop in de week. Ik zit erover te denken ergens over een week of 6 een 10 km recreatieloop te plannen.

Als ik jullie verhalen hoor over het lopen van een marathon ben ik wel jaloers! Echt supergoed als je dat kan. Met mijn gestel is dat helaas niet verstandig (ik heb een aangeboren beperking), dus ik hou het lekker bij de loopjes van zo 5 tot 10 kilometer.
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:14

Bericht 06 Sep 2013 12:34

Re: Het hardlooptopic

-ED- schreef:Echt supergoed als je dat kan.


voor mij geldt, verstand op 0 en lopen maar :) en bij de finish verstand weer aanzetten ;)
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 06 Sep 2013 14:42

Re: Het hardlooptopic

Ik heb komende zondag weer een loopje, loop de 5km bij de B.urgumrun.
Nu maar hopen dat het niet al te warm is zondag want daar kan ik heel slecht tegen.

Verder heb ik me opgegeven voor de Ameland Adventure run in december als stok achter de deur zodat ik in de winter ook blijf lopen :angel:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 14:51

Re: Het hardlooptopic

prepsel schreef:
-ED- schreef:Echt supergoed als je dat kan.


voor mij geldt, verstand op 0 en lopen maar :) en bij de finish verstand weer aanzetten ;)

Tja, niet voor iedereen is dat verstandig. Ik moet altijd rekening houden met mijn beperking, anders heb ik dagenlang pijn en maak ik mijn lichaam eerder stuk, dan dat ik iets opbouw.

Vandaar dus dat ik wel jaloers kan zijn om mensen die echt iets kunnen opbouwen in de sport. Maargoed, ik mag al blij zijn dat ik met een rustige aanpak, op den duur wel een uurtje achter elkaar kan hardlopen, dat is al heel wat.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Sep 2013 10:42

Re: Het hardlooptopic

Pancake schreef:
Ella schreef:Ik moet nog nieuwe hardloopkleding kopen. Ga online even zoeken naar leuke aanbiedingen. Ben net in de winkel geweest maar vind de prijzen soms enorm voor bijv een simpele korte broek voor het hardlopen.


Hardloopkleding is inderdaad een flinke kostenpost. Ik zag op Facebook dat Run2Day nu veel korting heeft, dus misschien dat je daar nog zou kunnen kijken als die in de buurt zit. Verder heeft de H&M soms ook wel oke dingen. Ik heb er bijvoorbeeld wat korte broeken gekocht (die waren toen maar 10 euro). Het zijn niet de beste broekjes, want na een regenbui zitten ze vol met water en zakken ze van je kont af, maar voor de zomer vind ik dit prima. Verder is de decathlon ook altijd wel goedkoop (alleen die zit geloof ik maar in een paar plaatsen in NL).


Dankje voor de tips. Ik ga eens kijken bij Run2day.

ED loopjes van 5 of 10 km zijn ook hartstikke goed hoor. Daar ligt voor mij ook wel de grens.
<<

Anoniem111

Bericht 07 Sep 2013 12:27

Re: Het hardlooptopic

Ik ben net terug van aflevering 12 van Keep Running, was een intervaltraining. Had echt totaal geen zin eigenlijk, maar heb me toch maar van de bank gesleept en het ging best wel lekker! Mijn telefoon deed alleen alsof ik een gemiddelde had gelopen van 10 km/uur, whaha. Nogal onwaarschijnlijk, dus ging ff op het kaartje kijken. Bleek dat mijn gps niet zo'n goed bereik had gehad, waardoor ik hele rare sprongen had gemaakt volgens dat ding. Route ff aangepast en uiteindelijk kwam ik op een gemiddelde snelheid van 7 km/uur. Lijkt een stuk waarschijnlijker en ook een stuk beter in lijn met wat ik vorige keren heb gelopen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Sep 2013 12:54

Re: Het hardlooptopic

Goed dat je toch bent gegaan pitufo.

Ik heb al 3 dagen erg last van mijn hamstring doet echt super zeer, Ik laat dat even rusten. Jammer want ik heb zo;n zin om te rennen. Maar denk dat als ik nu ga dat hetr erger wordt.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 07 Sep 2013 13:52

Re: Het hardlooptopic

Whoehoehoe Gister vet goed gelopen voor mijn doen! 10 km in 'maar' 1 uur en 1 minuut!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Sep 2013 14:52

Re: Het hardlooptopic

Plien schreef:Whoehoehoe Gister vet goed gelopen voor mijn doen! 10 km in 'maar' 1 uur en 1 minuut!


Wat super zeg! Dat haal ik nog niet hoor
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Sep 2013 17:00

Re: Het hardlooptopic

Yeeeaaaahhhh :cheering:

Vijf kilometer binnen een half uur (29"48), ik ben zo trots!
Nu hard doortrainen voor de 10 kilometer op 20 oktober, wie weet binnen het uur. Als dat lukt, ga ik een heel groot cadeau voor mezelf kopen ;)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem111

Bericht 08 Sep 2013 17:59

Re: Het hardlooptopic

Jeeeeeeeeeej voor Plien en Taeda :cheering:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Sep 2013 18:05

Re: Het hardlooptopic

Ja, ook yeah voor zplien natuurlijk! Dat is mijn doel, tien km rond het uur!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers